بازاریابی شبکه های اجتماعی

۱۳ ضرورت بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار های کوچک

اکثر کسب و کارهای کوچک در مورد نوع استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی که در آن سرمایه گذاری می کنند، دقت و احتیاط می کنند. هنگامی که شما یک بودجه بازاریابی محدود دارید، مهم است که آن را عاقلانه صرف کنید تا پول بیشتری به دست بیاورید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از راهبردهای متنوع و مقرون به صرفه است که کسب و کارهای کوچک می توانند برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر خود و افزایش فروش در طول زمان استفاده کنند. به همین دلیل ۹۷٪ از بازاریابان از شبکه های اجتماعی برای رسیدن به مخاطبان استفاده می کنند.

در این مقاله از مدیران نواندیش، ۱۳ دلیل اصلی اینکه چرا بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک ضروری است را آورده ایم.

۱-مشتریان شما در شبکه های اجتماعی هستند:

یکی از بهترین دلایل کسب و کار کوچک شما برای بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که مشتریان شما در این کانال ها وقت صرف می کنند.

بر اساس آمار، ۷۰ درصد از جمعیت ایالات متحده حداقل یک پروفایل شبکه های اجتماعی دارند. با استفاده بسیاری از مصرف کنندگان از شبکه های اجتماعی در هر روز، این فرصتی عالی برای کسب و کارهای کوچک است که می خواهند به مخاطبان آنلاین خود دسترسی پیدا کنند.

ارتباط با مخاطبان مورد نظر شما در صورت فعالیت در کانال های مورد استفاده آنها، آسان خواهد بود. بعبارت دیگر خودتان به دنبال مخاطبان خود بروید و منتظر آنها نباشید!

اگر شما در حال حاضر در شبکه های اجتماعی نیستید، فرصت و  شانس بزرگی را برای ارتباط با مشتریان خود و فرصت های جدید از دست خواهید داد.

مقاله “۶ راه کلیدی برای جذب مشتریان از شبکه های اجتماعی” به شما کمک می کند تا از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی استفاده کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۲-با استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی، مصرف کنندگان بیشتری به پیام های شما پاسخ می دهند:

دلیل فعال بودن کاربران در شبکه های اجتماعی این است که این پلتفرم ها دسترسی آسان، سریع و سرگرم کننده ای بین اعضای خانواده و دوستان ایجاد می کنند و همچین آنها را از رویدادهای مهم جهان با خبر می سازند.

در واقع، طبق گزارش یک سازمان بازاریابی ۹۵ درصد از بزرگسالان آنلاین ۱۸ تا ۳۴ ساله احتمالا یک نام تجاری را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند.

با این حال زمانی کاربران برندها را دنبال می کنند که مطالب آنها برایشان جذاب و مفید باشد. دلیل این که مصرف کنندگان ممکن است به پیام تبلیغاتی شما در شبکه های اجتماعی بیشتر حساس باشند، این است که شبکه های اجتماعی به شما اجازه می دهند گفتگوی بیشتری داشته باشید و ابعاد بیشتری از  برند خود را نشان دهید.

در شبکه های اجتماعی، به جای ارسال پیام های بازاریابی مستقیم، شما می توانید ارتباط مستقیم با مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید و این چیزی است که مخاطبان علاقه ی بیشتری به تعامل و پاسخگویی به آن دارند.

۳-بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند به معروف شدن نام تجاری کمک کند:

یکی دیگر از مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که به دیده شدن شما کمک می کند، بنابراین به رسمیت شناختن نام تجاری شما را افزایش می دهد.

پروفایل های شبکه های اجتماعی کسب و کار شما فرصتی جدید برای به اشتراک گذاری مطالب شما بوده و صدا و شخصیت برند شما را به طور واقعی ارائه می دهند. با ارسال محتوای جذاب و مفید که ارزش آن برای مخاطبان مورد نظر شما را افزایش می دهد، نام تجاری خود را برای مخاطبان جدید و مشتریان فعلی در دسترس تر و آشناتر می کنید.

حتماً بخوانید :  مراحل چرخه فروش از زبان برایان تریسی

۴- بازاریابی شبکه های اجتماعی ترافیک ورودی (میزان بازدید و رنکینگ موتورهای جستجو) شما را افزایش می دهد.

پروفایل شبکه های اجتماعی شما راه دیگری برای دریافت ترافیک ورودی بیشتر به وب سایت شما فراهم می کند. این باعث می شود بازاریابی شبکه های اجتماعی یک استراتژی عالی برای بهینه سازی موتور جستجوگر شما باشد.

هر قسمتی از محتوا که منتشر می کنید، فرصتی برای انتقال بازدیدکنندگان جدید به سایتتان است. به منظور ترافیک ورودی بیشتر، مهم است که شما به طور مداوم مطالب و محتوای جدید و مفید ارسال کنید.

هر چه محتوای با کیفیت تری در شبکه های اجتماعی خود پست کنید، فرصت های بیشتری برای جذب مخاطبین و مشتریان جدید و هدایت آنها به وب سایتتان بدست خواهید آورد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۵-کانال های مختلف شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا به مخاطبان ویژه و موردنظر خودتان برسید.

یکی دیگر از مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که شما می توانید به طور استراتژیک مخاطبان مختلف را بر اساس کانال هایی که برند شما فعال است، هدف قرار دهید.

نکته کلیدی برای به حداکثر رساندن راندمان بازاریابی شبکه های اجتماعی شما، انتخاب استراتژیک کانال هایی است که قصد دارید زمان، پول و تلاش خود را در آن سرمایه گذاری کنید.

۶- بازاریابی شبکه های اجتماعی مقرون به صرفه است.

یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که به شما کمک می کند تا هزینه های بازاریابی را بدون به خطر انداختن نتایج کاهش دهید.

اکثر نتایج شبکه های اجتماعی با اختصاص زمان در ایجاد و انتشار محتوا و همچنین گفتگو با طرفداران بدست می آید. خبر خوب این است که حتی فقط چند ساعت در هفته می تواند نتایج قابل توجهی داشته باشد.

در حقیقت، HubSpot گزارش می دهد که ۸۴% از بازاریابان قادر به افزایش ترافیک با صرف ۶ ساعت فعالیت در شبکه های اجتماعی در هر هفته بودند.

حتی اگر تصمیم بگیرید که تبلیغات شبکه های اجتماعی را به بخش قابل توجهی از استراتژی شبکه های اجتماعی خود تبدیل کنید، هنوز خواهید دید که بازاریابی شبکه های اجتماعی مقرون به صرفه است.

۷- بازاریابی شبکه های اجتماعی ممکن است به بهبود رتبه بندی وبسایت و نام برند شما در اینترنت کمک کند.

آیا می دانید که موتورهای جستجو ممکن است از وضعیت شبکه های اجتماعی شما به عنوان یک عامل در رتبه بندی خود استفاده کنند؟ برندهای موفق تلاش می کنند تا  یک شبکه اجتماعی قدرتمند و موفق داشته باشند.

بنابراین شبکه های اجتماعی قدرتمند می توانند به عنوان یک سیگنال برای موتورهای جستجو مبنی بر اینکه برند شما  معتبر و قابل اعتماد است عمل کند.

حضور در  شبکه های اجتماعی نه تنها رتبه بندی موتور جستجوی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه شبکه های اجتماعی شما در صفحه اول گوگل، زمانی که مخاطبان و مشتریان به دنبال نام تجاری شما هستند، نمایش داده شوند.

اگر مخاطبان و مشتری های شما بر روی صفحه شبکه اجتماعی شما کلیک کنند و متوجه شوند که صفحه شما منسوخ و یا اطلاعات آن اپدیت نشده است، ممکن است خرید و خدمات مورد نظر خود را در جای دیگری انجام دهند. بنابراین علاوه بر ارسال پیوسته و با برنامه مطالب جدید، اطلاعات موجود در پروفایل خودتان را نیز چک و آخرین تغییرات را لحاظ کنید.

۸-رقیب شما در شبکه ی اجتماعی است.

فارغ از اینکه در چه صنعت و صنفی مشغول هستید و یا مخاطبان هدف شما چه افرادی هستند، حضور رقبای تجاری شما در کانال ها و شبکه های اجتماعی یک فرصت و شانس خوب برای شماست.

حتماً بخوانید :  شرکت های بزرگ چگونه با استراتژی رهبری هزینه مزیت سازی می کنند؟

 اگر می خواهید در بازار دیجیتال باقی بمانید، بسیار مهم است که به طور قوی و دائمی در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید. محتوای شبکه های اجتماعی نه تنها به شما اجازه ی معرفی برندتان را می دهد بلکه می تواند بیانگر و نشان دهنده ی تخصص و دانش صنعت و کسب و کار شما باشد. این مورد یکی از بهترین راه ها برای جدا کردن خود از رقبا و اختصاص بازدید و ترافیک بیشتر برای کسب و کار شماست.
مقاله مرتبط :۵ راه سریع و آسان برای افزایش فالوئرهای شبکه های اجتماعی

۹- بازاریابی در شبکه های اجتماعی باعث افزایش نرخ تبدیل می شود.

طبق بررسی  HubSpot، شبکه های اجتماعی نرخ تبدیل بیشتری نسبت به سایر تاکتیک های بازاریابی نشان می دهند. با ارسال محتوای با ارزش به طور صحیح، برند شما می تواند افزایش اعتماد و اعتبار، که منجر به تعامل و بازخورد بیشتر  می شود را کسب کند.

مهمترین عنصر شبکه های اجتماعی که باعث جذب و تعامل مخاطبان بیشتر می شود، القای یک حس انسان گونه به پیام های نام تجاری شماست.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۱۰-بازاریابی شبکه های اجتماعی به بهبود وفاداری به برند کمک می کند.

در حالی که شرکت های بزرگتر می توانند برنامه های گران قیمت وفاداری مشتریان را ایجاد کنند، کسب و کارهای کوچک باید به روش های دیگری برای ارتقاء وفاداری به برند متکی باشند. شبکه های اجتماعی یک راه موثر برای ایجاد ارتباط با مخاطبان و مشتریان است که منجر به رضایت بیشتر و وفاداری در طول زمان می شود.

در واقع، یک مطالعه از دانشگاه فنی تگزاس نشان می دهد نام های تجاری که با مشتریان فعلی خود و مخاطبان مورد نظر در شبکه های اجتماعی تعامل و ارتباط دارند، وفاداری بیشتری از مشتریان خود می بینند.

این تعامل با مشتریان در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا ارتباط قوی با مشتریان ایجاد کنید. همین امر باعث می شود تا خودتان را از رقبایتان جدا کرده و مشتریان، نام تجاری شما را متفاوت تر از سایر نام ها محسوب کنند.

۱۱-مصرف کنندگان و مشتریان به دنبال پیشنهادها و نظرات جمعی در شبکه های اجتماعی هستند.

بازاریابی کلامی یکی از قوی ترین ابزارهایی است که هر شرکت در جعبه ابزار بازاریابی خود دارد. نه تنها رایگان است، بلکه راه های مختلف زیادی برای کمک به ایجاد اعتماد با مخاطبین و مشتریان جدید ارائه می کند. شبکه های اجتماعی به طرق مختلف، تبدیل شده اند به بازاری جدید برای بازاریابی کلامی و ارجاعی.

در حال حاضر بیشتر برندها مشتریان خود را تشویق کرده تا نظرات خود را ابراز کنند و همچنین نظرات خود را به دوستان و خانواده خود در مورد نوع محصول و یا خدمات ارائه دهند. و مصرف کنندگان به احتمال زیاد از مارک هایی که توصیه می شود خرید می کنند. این توصیه ها لزوما نباید از طرف یک دوست، اعضای خانواده یا همکار باشد. به یاد داشته باشید که این توصیه هایی که به قول معروف دهان به دهان می چرخند از اهمیت بالایی برخوردار است.

این آمار همچنین نشان می دهد که مصرف کنندگان به طور جدی به دنبال توصیه ها و نظرات سایر خریداران و یا مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی هستند و این توصیه ها بر رفتار خرید آنها تاثیر می گذارد. به همین دلیل مهم است که شما به طور فعال مشتریان خوشحال و راضی خود را تشویق کنید که مارک تجاری شما را در شبکه های اجتماعی ذکر کرده و محصولات و خدمات شما را به دیگران توصیه کنند.

حتماً بخوانید :  زنجیره تامین و لجستیک به چه معنا هستند؟

۱۲-شبکه های اجتماعی کمک می کند نام تجاری خود را با مشتریانی که نمی شناسید معرفی کنید.

بسیاری از برند ها به بهینه سازی موتورهای جستجو و ترافیک تبلیغاتی PPC متکی هستند تا مخاطبین جدید پیدا کنند و درگیر شوند. با این حال، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی می تواند یک راه عالی برای جذب مصرف کنندگان جدید باشد.

همانطور که در بالا بحث کردیم، توصیه یا نقد و بررسی در شبکه های اجتماعی می تواند راه زیادی برای کمک به نام تجاری شما با مشتریانی ایجاد کند که شما اصلا نمی دانستید که وجود داشته اند. اما راه های دیگری وجود دارد که شرکت شما می تواند از شبکه های اجتماعی برای دسترسی به بازارهای جدید استفاده کند.

یکی از راه هایی که شما می توانید مشتریان جدید و فرصت های بازار را در کانال های اجتماعی خود پیدا کنید، از طریق گوش دادن به اجتماع است. با پیگیری برخی از کلمات کلیدی و چک کردن موضوعات مورد علاقه در صنعت شما، می توانید ببینید که چه کسی در گفتگو شرکت می کند.

۱۳- بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی می تواند به شما در بهبود اعتبار نام تجاری کمک کند.

هرچه محتوای ارزشمندتری در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، فرصت های بیشتری را برای نشان دادن تخصص خود به مشتریان بدست می آورید. هنگامی که دیگران مطالب شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارند یا نام تجاری شما را در پست های خود ذکر می کنند، این امر به ایجاد اعتبار نام تجاری شما کمک زیادی می کند.

هر چه بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی درباره نام تجاری شما صحبت می کنند، نام تجاری از دیدگاه دیگران و آنها ارزشمند تر به نظر می رسد. این باعث خواهد شد که اعضا و مخاطب جدید کنجکاو شوند تا ببینند که کسب و کار شما در مورد چه چیز است و حتی شرکت شما را دنبال کنند.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده، مطالعه  آن را به دوستان خود پیشنهاد دهید.

۱۳ ضرورت بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار های کوچک
۴.۲ (۸۳.۰۸%) ۱۳ رای
The following two tabs change content below.
Avatar

علیرضا وظیفه شناس

کارشناس الکترونیک و علاقه مند به زبان های خارجه و فعال در زمینه ی ترجمه می باشم. از آنجایی که حرفه ی مشاوره و فروش بیمه های عمر رو هم به طور تخصصی دنبال می کنم، به اقتضای آن به بخش ترجمه و نگارش و بررسی مقالات مربوط به فنون ارتقای کسب و کار و فروش هم وارد شدم. امیدوارم که با این کار علاوه بر ارتقای دانش و تجربیات خود سهمی هرچند کوچک در افزایش بازدهی و رونق کسب و کار افراد داشته باشم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/LCFK8
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *