فرآیند مدیریت تعییر

8 گام ضروری در فرآیند مدیریت تغییر موثر

/
سازمان ها پیوسته در حال تجربه ی تغییر هستند. این تغییر ممکن است از طریق پیاده سازی فناوری جدید، به روز رسانی فرآیندها، اجرای پیشنهادات جدید، سازماندهی مجدد یا بهبود خدمات مشتریان ایجاد شود. تغییر همیشه هست و برای رشد و سود آوری ضرورت دارد. فرآیند مدیریت تغییر به کارکنان و سازمان ها کمک می کند که تاثیرات ناخواسته این تغییرات را به حداقل برسانند.

مدیریت تغییر در سازمان ها به چه معناست؟

/
در سازمان ها دو نوع عمده از تغییرات وجود دارد: تغییرات اعمال شده توسط شرایط و تغییرات برنامه ریزی شده برای تشویق به رشد و بهبود سازمان. این تغییرات هم در افراد و هم سازمان های بزرگ اجرا می شود. سیستم های مدیریت تغییر برای کمک به برنامه ریزی برای تغییر در سازمان ها به جای واکنش دادن سازمان ها در مقابل تغییرات طراحی شده اند.
مدیریت دانش

چرا مدیریت دانش مفید است؟

/
در مقاله قبلی به مفهوم مدیریت دانش و تعاریف مختلف آن و ابعاد مختلف پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پرداختیم. در این مقاله به اهمیت مدیریت دانش در سازمان و توضیح انواع دانش اشاره می نماییم.
مدیریت دانش

مدیریت دانش به چه معناست؟

/
مدیریت دانش(Knowledge management)، مدیریت سیستماتیک دارایی های دانش یک سازمان، به منظور ایجاد ارزش و دستیابی به الزامات تاکتیکی و استراتژیک می باشد.
ریسک

سازمان ها چه مزایایی از پیاده سازی مدیریت ریسک به دست می آورند؟

/
ممکن است پیاده سازی سیستم مدیریت ریسک برای سازمان های کوچک و متوسط یک سیاست عجیب به نظر برسد، با این حال چنین فعالیت هایی جایگاه مهمی در برنامه های کسب و کار برای تضمین عملیاتی بودن برنامه ریزی های سازمان دارد.
فرآیند مدیریت ریسک

نقش فرآیند مدیریت ریسک در پیشرفت سازمان

/
استراتژی های موثر و کارآمد در فرآیند مدیریت ریسک به سازمان شما کمک می کنند تا ضعف ها، قدرت ها، فرصت ها و تهدید ها را شناسایی کنید. با پیش بینی اتفاقات غیر منتظره و برنامه ریزی برای آن، سازمان می تواند آمادگی لازم در صورت وقوع اتفاقات را داشته باشد.
مدیریت ریسک

مدیریت ریسک به چه معناست؟

/
ریسک بخشی از زندگی همه ماست، ما به ریسک ها برای رشد و توسعه نیاز داریم. در تمام بخش ها، از انرژی تا زیر ساخت ها، زنجیره تامین تا امنیت فرودگاه ها، بیمارستان ها و مسکن، مدیریت ریسک به طور موثر در رسیدن به اهداف یاری رسان است. در جهان سریع امروز، ریسک ها به سرعت در حال تکامل هستند. بنابراین با مدیریت ریسک اطمینان پیدا می کنیم که تهدید ها را حداقل کرده و از حداکثر فرصت ها استفاده می کنیم.
استاندارد های ایزو

10 مزیت استاندارد های ایزو در شرکت های کوچک و متوسط

/
اگر شما جزء سازمان های کوچک و متوسط هستید که می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید، این مقاله به شما نشان می دهد که استاندارد های ایزو چگونه می توانند به شما کمک کند، همانطور که به هزاران سازمان پیش از شما برای گسترش کسب و کارشان کمک کرده است.
ایزو

معرفی کاربردی ترین استانداردهای ایزو

/
در مقاله قبلی از سلسه مقالات استانداردهای ایزو، به مزایای مختلف حاصل از پیاده سازی استانداردهای ایزو در سازمان ها اشاره نمودیم و به توضیح خانواده استاندارد ایزو 9001 پرداختیم. در این مقاله به سایر استانداردهای محبوب اشاره می نماییم.
استاندارد های ایزو

مقدمه ای بر معرفی استاندارد های ایزو

/
در مقاله حاضر به معرفی مهم ترین و کاربردی ترین اطلاعات در خصوص استاندارد های ایزو و توضیح استانداردهای محبوب خواهیم پرداخت.
ایزو 9001

ایزو 9001 چه نقشی در زنجیره تامین دارد؟

/
مقاله حاضر پاسخ سوال های شما را در خصوص زنجیره تامین، داده و به شما آموزش خواهد داد چطور بیشترین استفاده را از ایزو 9001 در زنجیره تامین خود ببرید.
ایزو 9001:2015

چگونه از استاندارد ایزو 9001:2015 استفاده کنیم؟

/
ایزو 9001:2015یک استاندارد از مجموعه سیستم مدیریت کیفیت می باشد که به شرکت ها و سازمان ها برای بهره وری بیشتر و افزایش رضایت مشتری کمک می کند.
مدیریت کیفیت

از اصول مدیریت کیفیت چه می دانید؟

/
اصول مدیریت کیفیت، مجموعه ای از باور های اساسی، هنجارها، قوانین و ارزش هایی هستند که به عنوان پایه مدیریت کیفیت می باشند.
ایزو9001

پیاده سازی استاندارد ایزو9001 چه مزایایی دارد؟

/
ایزو 9001 مجموعه ای از الزامات برای سیستم مدیریت کیفیت می باشد و به سازمان ها و شرکت ها برای کارایی بهتر و بهبود رضایت مشتری کمک می کند. اساس ایزو 9001 بر پایه بهبود مستمر می باشد و به صورت منعطف طراحی شده تا برای سازمان های مختلف (از جمله تجاری، تولیدی، خدماتی و ...) قابل اجرا و پیاده سازی باشد. به همین دلیل تعریف مشخص از اهداف "کیفی" یا "کسب رضایت مشتری" ارائه نکرده است در عوض نیاز سازمانها را برای تعریف این اهداف و بهبود مستمر برای رسیدن به آنها را تعریف نموده است، سازمانها پس از رسیدن به اهداف، باید با ارزیابی مجدد خود برای رسیدن به بهبود مسمتر در سازمان خود تلاش کنند.