انگیزه کارکنان

کارفرمایان چه نقشی در انگیزه کارکنان دارند؟

/
انگیزه عبارتست از اشتیاق ذاتی کارکنان و بهره‌گیری از آن برای انجام فعالیت‌های مربوط به کار. انگیزه یک نیرو و اشتیاق درونی است که موجب تصمیم‌گیری فرد برای اقدام به عمل می‌شود. هر فردی انگیزه دارد. هر کارمندی فعالیت‌ها، رویدادها، افراد و اهدافی در زندگی خود دارد که به او انگیزه می‌دهند.
اعضای تیم

3 گام در مدیریت اعضای تیم

/
در مقاله "مهارت های مهم در مدیریت تیم" به موضوع سپردن مسئولیت به افراد تیم، انگیزه دهی به آنها و توسعه و پروش تیم پرداختیم در این مقاله نیز به نکان مهم دیگری در این خصوص می پردازیم که راهنمای شما در این مسیر هستند.

مهارت های مهم در مدیریت تیم

/
چنانچه وظیفه ی جدید خود را به عنوان یک مدیر آغاز می کنید، به شما تبریک می گوییم، اما ممکن است در کنار وظیفه ی جدید مدیریت، ایجاد یک تیم جدید نیز برعهده ی شما باشد. در هر دو مسیر، چه تیم شما آماده و حاضر باشد و چه مسئولیت ایجاد تیم جدید بر دوش شما باشد، برای ادامه راه چه باید کرد؟
ایجاد انگیزه

ایجاد انگیزه در کارکنان چه مشکلاتی را حل می کند؟

/
به نظر می‌رسد ایجاد انگیزه در کارکنان برای بسیاری از شرکت‌ها مشکل ایجاد کرده است. در حقیقت، مطالعات جدید در مورد بررسی بازخورد کارکنان از محل کارشان نشان داده است که تنها 26% از 300 سازمان مورد نظر اذعان داشتند که افزایش انگیزه و مشارکت را در اولویت کار خود قرار داده‌اند!
تیم جدید

چگونه با تیم جدید تان آشنا می شوید؟

/
به عنوان یک مدیر،اولین جلسه آشنایی با تیم جدیدتان می تواند سخت و خسته کننده باشد .شما دوست دارید که مطمئن بشوید که این جلسه در کمال آرامش هدایت می شود تا توانایی مدیریت و رهبری خودتان را اثبات کنید، اما لازم هست که این کار را بدون آسیب زدن به شور و ذوق اعضای تیم و یا پایمال کردن فرهنگ تیم بدست آورید.
بی انگیزه

بی انگیزه بودن کارکنان چه پیامدهایی دارد؟

ایجاد انگیزه در کارمندان برای انجام دادن وظایف شغلی خود در سطح رضایت‌بخش یا بهتر می‌تواند چالش برانگیز باشد. کارکنان زمانی انگیزه‌ دارند و نسبت به نتیجه کار خود متعصب هستند که خودشان مسئول انجام کارهایشان باشند. کارکنانی که انگیزه‌ای برای کسب موفقیت در شرکت شما ندارند، بصورت منفی بر دیگر افراد محل کار تأثیر می‌گذارند که حتی می‌تواند بطور مستقیم بر موفقیت کسب‌وکار کوچک شما اثر بگذارد. نارضایتی از محل کار، انگیزه کارکنان را از بین برده و منجر به پیامدهای منفی می‌شود.

غلبه بر مقاومت کارکنان به تغییرات در محیط کار

/
تغییر یک اصل ثابت در سازمان هاست، اما وقتی تغییر اتفاق می افتد، کارکنان به سرعت تبدیل به حریف شماره یک این تغییرات می شوند. چندین دلیل وجود دارد که چرا کارکنان یاد گرفته اند که در برابر تغییر مقاومت کنند. اما اصلی ترین دلیل، مدیریت اشتباه در سازمان است.
انگیزه

6 راهکار برای انگیزه بخشی به پرسنل

/
هیچ دو شرکتی هرچند با تعداد پرسنل، ابعاد فیزیکی و حیطه کاری مشترک، شکل و ساختار یکسانی ندارند. به همین دلیل هم برخی از کسب و کارها از همکارانی شاد، با انگیزه و راضی تشکیل شده و برخی دیگر هر چقدر تلاش می کنند (شاید به ظاهر علاقه مند باشند اما در عمل هیچ تلاشی نمی کنند) به دستاوردی در حوزه انگیزش پرسنل نمی رسند.
انگیزه

چرا باید در کارکنان خود انگیزه ایجاد کنیم؟

/
دیگر نمی توان تنها با برطرف کردن سطوح زیرین نیازهای انسانی (سلسله مراتب نیازهای مازلو) به سطح مطلوبی از رقابت نیروی انسانی و در نتیجه سطح رضایت مشتریان دست یافت و زمانی که کسب و کاری نتواند سطح رضایت مشتریان خود را در حد مطلوب حفظ کند، نمی تواند دست به نتایج متفاوتی در صنعت خود بزند.

رهبران چگونه همکارانشان را مشتاق می کنند؟

/
در مقاله پیشین، درباره تفکر به گذشته، زندگی در حال و تصور شفاف آینده صحبت کردیم و اهمیت هریک به تفصیل ارائه شد. در ادامه ساخت دیدگاه مشترک در منابع انسانی، به ایجاد شور و شوق می رسیم.
رهبر

چطور به عنوان یک رهبر دیدگاهی مشترک در همکارانتان بسازید؟

/
شما به عنوان یک رهبر، برای پیشبرد بهتر امور و دستیابی به اهداف تجاری و سازمانی باید دیدگاهی مشترک در بین همکارانتان بسازید. به همین منظور باید شرایط جهت این همراهی را به خوبی مهیا نمائید. برای حصول دیدگاه مشترک در کسب و کار و رهبری ایده آل باید از دو ابزار تجسم آینده و همراه سازی دیگران استفاده نمود.
ارزیابی عملکرد کارکنان

ارزیابی عملکرد کارکنان به چه معناست؟

/
حوزه عملکرد کارکنان از بخش های مختلفی تشکیل شده و در صورتی که فردی در حوزه خاصی از عملکرد بالایی برخوردار باشد، تلاش خواهد کرد تا خود را در حوزه های دیگر نیز بالا کشیده و به حداکثر توانمندی و عملکرد خود دست یابد. از این رو ارزیابی عملکرد کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مدیران توجه ویژه ای به آن می نمایند.
خروج منابع انسانی

عوامل خروج منابع انسانی از کسب و کار

/
همیشه در هر کسب و کاری، جابه جایی نیروی انسانی همراه با مزایا و معایبی بوده و بیشترین تاثیر این جابه جایی ها به عملکرد خود کارمند بستگی دارد. بر اساس تجربه و تحقیقات صورت گرفته بیشترین میزان خروج منابع انسانی مربوط به پرسنل عالی یا ضعیف است،
کارکنان متعهد

کارکنان متعهد چگونه ساخته می شوند؟

/
وارد کسب و کارتان می شوید، همه همکاران در حال انجام فعالیت های روزانه خود هستند و در گوشه ای عده ای را مشاهده می کنید که در حال همفکری و برنامه ریزی انجام دادن هر چه بهتر خدمات به مشتریان هستند تا بتوانند نقائص موجود را برطرف سازند.
اخراج

قبل از اخراج کارمند چه اقداماتی باید انجام دهید؟

/
به هنگام اخراج کارمند، اتخاذ یک تصمیم درست بسیار دشوار است. تصور کنید یک کارمند را که برای دستیابی به مقاصد و اهدافتان دارای صلاحیت کافی بوده را استخدام کرده‌اید.