مزایای ارزیابی 360 درجه

/
ارزیابی 360 درجه یک روش و ابزار کارآمد برای سازمان هاست که کارکنان را قادر می سازد بازخورد عملکرد خود را از سرپرست، همکاران، مشتریان و ... دریافت کنند. در اغلب ارزیابی های 360 درجه کارکنان توسط خودشان نیز ارزیابی می شوند.
تصمیم گیری

چگونه می توانیم تصمیم گیری موثری داشته باشیم؟

/
مردم اغلب می‌گویند تصمیم‌گیری سخت است. ما همیشه در حال تصمیم‌گیری در مورد مسائل بی‌اهمیت مانند تهیه ناهار تا تصمیمات سرنوشت‌ساز همانند انتخاب رشته تحصیلی، دانشگاه و همسر هستیم. بعضی از افراد زمان اتخاذ تصمیم‌ را برای جستجوی اطلاعات بیشتر یا برای دریافت پیشنهادها و توصیه‌های دیگران به تأخیر می‌اندازند و برخی دیگر از طریق رأی دادن، انتخاب یک کاغذ از لیست یا پرت کردن یک سکه تصمیم‌گیری می‌کنند.
مدیریت کسب و کار

7 استراتژی اساسی برای مدیریت کسب و کار در حال مرگ

/
شاید به نظر ناراحت کننده بیاید، اما پابرجا بودن یک کسب و کار تا ابد تضمین شده نیست. تقریباً تمام کارآفرینان در یک برهه با وظیفه ی مدیریت کسب و کار در حال مرگ رو به رو می­ شوند. هر کسب و کاری در طول دوره ­ی وجودی خود با یک تجربه نزدیک به مرگ مواجه خواهد شد.
رهبری کسب و کار

6 گام کلیدی در رهبری کسب و کار

/
منابع مختلفی در حوزه رهبری کسب و کار وجود دارند که راهکارها و قوانین مختلفی از حوزه رهبری را بیان می کنند و در هیچ کدام از این کتب قانون و راهکار مشخصی را نمی توان متناسب با همه مدیران و کسب وکارها اعلام نمود. در ادامه این مقاله ابزارهای رهبری اثر بخش را مرور خواهیم نمود و شما می توانید به عنوان مدیر از تمامی یا بخشی از آنها که متناسب با کسب و کارتان است، استفاده نمائید.
رهبری در سازمان های تکنولوژیکی

رهبری در سازمان های تکنولوژیکی

/
رهبری در سازمان های تکنولوژیکی» رهبری فرایندی است که مدیریت می کوشد ب…
20 سوالی که قبل ازشروع کسب و کار جدیدتان باید پاسخ دهید

20 سوالی که باید قبل ازشروع کسب و کار جدیدتان پاسخ دهید

/
براساس تحقیقات به عمل آمده، 50 درصد از کسب و کارها در سال اولِ شروع شکست می خورند در حالی که که این رقم در سال پنجم به 95 درصد می رسد. حال سوال اینجاست که چرا
چگونه یک بیانیه مأموریت و چشم‌انداز قانع‌کننده بنویسیم؟

چگونه یک بیانیه مأموریت و چشم‌انداز قانع‌کننده بنویسیم؟

/
شاید نوشتن بیانیه مأموریت (mission statement) و چشم‌انداز (vision statement) قانع کننده، آسان به نظر برسد. در واقع، حتّی یک جمله ضعیف می‌تواند شانس شما را برای حفظ استعدادهای جدید نابود کند و باعث آشفتگی در محل کار شود.
کدام سبک مدیریتی مناسب کسب و کار شماست؟

کدام سبک مدیریتی مناسب کسب و کار شماست؟

/
پروسه مدیریت در کسب و کارهای ایرانی بخش بندی خاص خود را داشته و می تواند متفاوت از سایر نقاط جهان باشد. در این بین می توان به سه حوزه و تقسیم بندی اصلی اشاره کرد که آگاهی در مورد ویژگی های هریک از این موارد می تواند باعث شناخت بیشتری نسبت به سبک مدیریتی و سیستم اجرایی سازمان تان باشد. این دسته به شرح زیر اند :
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت چه تغییراتی در سازمان ایجاد می کند؟

/
تغییر، ماهیت وجودی مشاوره مدیریت است. وجه اشتراک تمامی مشاوره‌ها در تمامی سطوح، برنامه‌ریزی و اجرای تغییرات در سازمانِ مشتری است. اجرای تغییرات در سازمان، سخت‌ترین مرحله مشاوره محسوب می‌شود. تغییراتی که با چالش‌های گوناگونی همچون مقاومت مدیر و کارکنان مواجه بوده و مشاور باید با روابط پیچیده فرآیند تغییر آگاه بوده و بداند که چگونه شرایط پیچیده و گوناگون را درک نماید و با کمک کارکنان آن سازمان با آن مقابله کند.
مشاور

استفاده از مشاور چه مزایایی دارد؟

/
استفاده از مشاور چه مزایایی دارد؟» در مقالات قبلی به مشاوره مدی…
مشاوره مدیریت سازمان

چگونه مشاوره مدیریت سازمان را نجات می دهد؟

/
چگونه مشاوره مدیریت سازمان را نجات می دهد؟ » در گذشته غالباً مر…
مشاوره مدیریت چیست؟

مشاوره مدیریت چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

/
مشاوره مدیریت چیست؟» منظور از مشاوره مدیریت ارائه هرگونه کمکی در مح…
13 اشتباه ارتباطی رهبران

13 اشتباه ارتباطی رهبران

/
13 اشتباه ارتباطی رهبران» ارتباط یک هنر است. برخی از بزرگ‌ترین …
چطور مدیریتِ افراد را یاد بگیریم؟

چطور مدیریتِ افراد را یاد بگیریم؟

/
چطور مدیریتِ افراد را یاد بگیریم؟ » شما مدت ها منتظر ترفیع ما…
چه عواملی بر چابکی سازمان نقش دارند؟

چه عواملی بر چابکی سازمان نقش دارند؟

/
چه عواملی بر چابکی سازمان نقش دارند؟» با‌ثبات‌ترين مشخصه‌اي كه مي‌تو…