حفظ مشتریان

3 راهکار جهت حفظ مشتریان فعلی در شرایط دشوار بازار

/
کسب‌وکارها در شرایط مختلف، استراتژی‌ها و سیاست‌های متنوعی را برای جذب مشتر…
مزیت رقابتی

یک رستوران چطور می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند؟

/
کسب و کارها برای رسیدن به مزیت های رقابتی هزینه های زیادی را …

چگونه در زمان بحران اقتصادی پیام بازاریابی خود را نشان دهیم؟

/
چگونه در زمان بحران اقتصادی پیام بازاریابی خود را نشان دهیم؟» چه دلمان بخواهد …
نقشه سفر مشتری

نقشه سفر مشتری چیست و چگونه طراحی می شود؟

/
تا حالا برایتان اتفاق افتاده که محصول فوق العاده ای تولید کنید ولی فروش نرود و ندانید که ایراد کار کجاست؟ و یا اینکه بازخوردهایی از مشتریان بگیرید که اصلا فکرش را نمی کردید؟ در این مقاله در مورد نقشه سفر مشتری (customer journey mapping) صحبت خواهیم کرد.
فنون مذاکره

چگونه از فنون مذاکره در حل مشکلات استفاده کنیم؟

/
یکی از عادی ترین راه های برقراری ارتباط استفاده از فنون مذاکره است. اگر با فنون مذاکره به اندازی کافی آشنایی داشته باشیم می توانیم بهترین ارتباطات را با دیگران شکل دهیم و از کنار هم بودن لذت ببریم. دنیای مذاکره بسیار وسیع و گسترده است، یعنی به شکلی است که برای هر نوع ارتباطی و در هر موقعیتی کاربرد و حرفی برای گفتن دارد.
مشتری

چه فروشندگانی مشتریان را فراری می دهند؟

/
یکی از نکاتی که لازم است صاحبان کسب و کار، سرپرستان فروش و فروشندگان متوجه آن باشند این است که تمام افرادی که وارد فروشگاه ما می شوند، از سوی ما به چشم "مشتری" دیده می شوند؛ فارغ از این که فروش و فروشگاه ما مجازی است یا فیزیکی، و فارغ از این که آن فرد با قصد قبلی خرید به فروشگاه ما مراجعه کرده یا نیت دیگری داشته است. نکته ی دیگر این که صِرف "مشتری" بودن افراد برای ما مهم تر از "حجم و میزان خرید" آنها است.
مشتری مداری

10 اصل مشتری مداری در کسب و کارها

/
مشتری مداری فرهنگی است که در سازمان وجود دارد و به مشتریان بیشتر از افرادی که خریدار محصول سازمان هستند، بها می دهد و می دانیم که مشتریان هر سازمان، سرمایه های آن سازمان هستند. هدف از مشتری مداری، صِرف خرید مشتری از سازمان نیست. در صورتی که شما مشتری مداری را به نحو درست اعمال کنید، مشتری های سازمان وفاداری و حس مالکیت نسبت به سازمان شما خواهند داشت. در این صورت، رفتار آن ها با شما و سازمانتان، مانند داشته های خود است. در صورت لزوم از شما، سازمانتان و محصولات تان دفاع می کنند. هر مشتری راضی، مشتریان بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد و ممکن است مشتریان ناراضی را هرگز نتوانید دوباره به سمت سازمانتان برگردانید. لذا هر خطای شما، امیتازی به نفع رقبا محسوب می شود.

سوالات عجیب شرکت های بزرگ در مصاحبه های استخدامی

/
اگر سوالات مصاحبه های استخدامی چالش برانگیز و دشوار نباشند ارزش زیادی ندارند! معمولاً اکثر کاندیداها پاسخ هایی برای سوالات روتین و معمولی آماده می کنند به این امید که بهترین گزینه برای استخدام باشند. به نظر شما چه اتفاقی می افتد اگر مصاحبه کننده سوالات غیرمنتظره از افراد بپرسد؟ افراد چه واکنشی در مقابل این سوالات نشان می دهند؟

تعریف CRMبه زبانی جدید

/
شاید شما مشتری مداری را صرفاً در خوش برخوردی فروشنده ببینید. فروشنده ای که با حوصله باشد، احترام مشتری را حفظ کند، مشتری را در خرید جنسی که دوست ندارد، در معذورات قرار ندهد و مواردی این چنینی، از سطحی‌ترین عوامل مشتری مداری در دنیای امروز هستند. امروزه در حوزه ی CRM مشتری را باهوش می دانند.
مشتریان

چگونه می‌توانید مشتریان خود را خوشحال کنید؟

/
مطابق با گزارش شرکت‌های بازاریابی، بازاریابی هم اکنون وارد عصر مشتری شده است. امروزه مشتریان به اطلاعات بیشتری دسترسی دارند و به همین دلیل ‌قدرت آن‌‌ها افزایش پیدا کرده است. بازاریابان نیز باید پاسخگوی انتظارات آن‌ها برای داشتن یک تجربه خرید بهتر باشند. امروزه، رضایت و مشارکت مشتری جز شاخص‌های کلیدی برای موفقیت برندها به شما می‌روند. آگاهی از برند، یک هدف بازاریابی بلند مدت است که نشان‌دهنده رابطه یک طرفه کسب‌ و کار با مصرف‌کننده است اما تعامل با مشتری نشان‌دهنده اهمیت رو به رشد روابط شخصی در ارتباطات دوطرفه است.
مصاحبه ‌های شغلی

14 سوال مورد علاقه مدیران در مصاحبه ‌های شغلی

/
از آنجایی که استخدام منابع انسانی عاملی مهم در توسعه کسب و کارتان است باید به مرحله جذب و گزینش آنها توجه ویژه ای نموده و مناسب ترین فرد را برای پست شغلی مورد نظر انتخاب کنید. در این خصوص در بخش مقالات منابع انسانی مدیران نواندیش و مقالات متعددی به نکات مهم در حوزه استخدام پرداخته ایم. در این مقاله نیز 14 سوال مورد علاقه مدیران منابع انسانی در مصاحبه های شغلی مختلف را برایتان آورده ایم:
استراتژی

چگونه باید استراتژی های موفق را پیاده سازی کنید؟

/
اکثر مدیران از مباحث مربوط به استراتژی لذت می برند. تجزیه و تحلیل SWOT کار سختی است؛ اما زمانی که انجام شود، این مدیران می توانند نقش ژنرال پشت میز نشینی را بازی کنند که ابتکارهای جسورانه ای را برای حمله به دشمن ارائه داده، مشتری را احاطه کرده و بازار را تسخیر می کنند. اما اگر توجه بیشتر و یکسانی به اجرای آن که دشوارتر و کم جاذبه تر است، نشود، استراتژی چیزی جز حرف نخواهد بود!
اعضای تیم

هریک از اعضای تیم شما چه نقشی بازی می کنند؟

/
اگر تمامی اعضای تیم سبک رفتاری و نقش مشابهی داشته باشند، در این صورت ممکن است که تیم نامتعادل شود. شناخت خصوصیات رفتاری، تیپ شخصیتی افراد منجر به مدیریت بهتر تیم و دستیابی به اهداف سازمانی خواهد شد. بلبین 9 نقش برای اعضای تیم در نظر گرفته و همه ی آن ها را در سه گروه دسته بندی کرده است. هر کدام از این نقش ها در تیم به نوع رفتار و قدرت روابط بین فردی بستگی دارد.

چگونه مشتریان را بهتر درک کنیم؟

/
امروزه بقا و دوام در دنیای کسب و کار امری بسیار مشکل است و این اصل که ادامه حیات صرفاً به واسطه وجود مشتریان است، بر کسی پوشیده نیست. بنابراین این شعار را هرگز فراموش نکنید، چون مشتری هست، من هستم. اما فقط با دانستن یا تکرار شعار نمی توان به این مهم دست یافت.

ارزیابی 360 درجه سازمانی چیست؟

/
ارزیابی360 درجه یک روش حرفه ای بازخورد است که این امکان را به سازمان می دهد تا بازخوردی درباره ی عملکرد کارکنان ارائه دهد. این گزارشات به طور کلی توسط مدیریت در مورد کارمندان درخواست می شود.