۲۰
دی

مهارت های ارتباطی چگونه به ما کمک می کنند؟

یکی از رازهای پیشرفت افراد موفق مهارت های ارتباطی آنهاست. آنها در دیدن کلیه موقعیت ها و افراد اطراف خود تیز حس هستند به نحوی که از قبل کاملا آگاهانه افراد مورد نظر خود را شناسایی کرده و با در نظر گرفتن خصوصیات آنها اقدام به معرفی حرفه ایی خود می کنند. افراد موفق به این مهم آگاه هستند که برای پیشرفت خود باید گستره ایی از ارتباطات موثر داشته باشند و به گفتگوهای سرنوشت ساز اعتقاد کامل دارند. در این مقاله به تعدادی از نکات مهم که این افراد برای توسعه روابطشان از آنها استفاده می کنند اشاره خواهم کرد.

ادامه مقاله
۱۷
دی

چند نکته برای ارتقاء فروشندگان تلفنی

فروشندگان تلفنی، متولی امر دشواری هستند. متولی تلاش برای فروش محصولات و خدمات سازمان به مشتریان، آن هم به طریق غیر حضوری.
کافی است در شرایط مساوی، امکان موفقیت در «مذاکره­ ی حضوری» را با «مذاکره ­ی تلفنی» بسنجیم. یا امکان موفقیت در استفاده از فنون و مهارت های سخنوری و جلب توجه حضوری را با شیوه­ ی از راه دور آن و امکان چانه زنی و اقناع و توافق حضوری را با شکل نلفنی آن و از طریق سیم­ های مخابرات با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم که در همه­ ی این موارد، مواجهه­ ی رودررو با مشتری، یک نعمت بزرگ است. نعمتی بزرگ که فروشندگان تلفنی از آن بی بهره اند.

ادامه مقاله
۸
دی

چگونه در زمان بحران اقتصادی پیام بازاریابی خود را نشان دهیم؟

چه دلمان بخواهد و چه نخواهد، کسب‌وکارها در شرایط بحران اقتصادی دچار کمی سردرگمی در زمینه بازاریابی محصولات و خدمات خود و نحوه اجرای درست برنامه بازاریابی جهت بهره‌وری بیشتر مجموعه ذینفع خود می‌شوند و به ناچار مجبور به تجدید نظر در روش‌های بازاریابی و بودجه بازاریابی خود جهت مدیریت هزینه‌ها می‌شوند که گهگاه باعث پایین‌آمدن کیفیت برنامه بازاریابی و در ادامه کاهش فروش می شود.

ادامه مقاله
۳
آذر

نقشه سفر مشتری چیست و چگونه طراحی می شود؟

تا حالا برایتان اتفاق افتاده که محصول فوق العاده ای تولید کنید ولی فروش نرود و ندانید که ایراد کار کجاست؟ و یا اینکه بازخوردهایی از مشتریان بگیرید که اصلا فکرش را نمی کردید؟ در این مقاله در مورد نقشه سفر مشتری (customer journey mapping) صحبت خواهیم کرد.

ادامه مقاله
۱۹
آبان

۳ وظیفه فروشندگان در شرایط سخت اقتصادی

در شرایط فعلی دیگر تکنیک‌ها و ترفندهای گذشته برای جذب مشتری و فروش بیشتر جواب نمی‌دهد و لازم است که فروشندگان و نیروهای فروش یک کسب‌وکار با توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی اقدامات موثرتر و مناسب‌‌تری برای جذب و حفظ مشتریان انجام دهند.

ادامه مقاله
۱۲
آبان

کارمندان تعدیل شده چگونه باید کار جدید پیدا کنند؟

گاهی باید قبول کنیم که نیروهای خوب هم تعدیل می شوند و چنین کارمندانی باید بتوانند مجددا به بازار کار برگشته و با دنباله روی از استراتژی های مناسب جذب بازار کار شوند. در این مقاله در خصوص کارمندانی که تعدیل شده اند و به دنبال کار می گردند و اینکه چطور باید در مصاحبه های کاری شان این موضوع را برای کارفرمای جدید بیان کنند، صحبت می کنیم.

ادامه مقاله
۹
آبان

۱۰ توصیه حیاتی برای نهایی کردن فروش

اگر از صدها فروشنده ی حرفه ای بپرسید که بهترین توصیه آنها برای نهایی کردن فروش چیست پاسخ های متفاوتی از آنها دریافت می کنید. طبق تحقیقات جدید فروش موفق در نتیجه ایجاد ارتباط مناسب با خریداران شکل می گیرد. فروشندگان حرفه ای روش های زیادی برای خاتمه دادن فروش استفاده می کنند اما در این مقاله به تعدادی از روش های آزموده شده برای نهایی کردن فروش پرداخته شده است.

ادامه مقاله
۵
آبان

هدفگذاری پلکانی برای فروشندگان تلفنی

یکی از شیوه های کاربردی و اثربخش برای موفقیت در فروش تلفنی، استفاده از شیوه ای است که ما در این مقاله، نام "هدفگذاری پلکانی" را برایش انتخاب کرده ایم.

ادامه مقاله
۱
آبان

۳ راهکار جذب مشتری در شرایط بحران اقتصادی

شرایط بحرانی شرایطی است که در آن هم تقاضا و هم عرضه کاهش پیدا می‌کند و با توجه به اینکه تقاضا کاهش پیدا کرده است، ولی همچنان عرضه محصولات کاهش و قیمت آنها همواره در حال افزایش است و شرایطی را به وجود آورده است که مشتریان و مصرف‌کنندگان برای تامین نیازها و خواسته‌هایشان با دقت فراوان، بعد از جستجو در وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های حضوری و مقایسه انواع مختلف یک کالا با قیمت‌های متنوع، تصمیم خود را برای خریدن یا نخریدن می‌گیرند.

ادامه مقاله
۳۰
مهر

۵ نکته مهم بعد از شرکت در دوره های آموزشی

شاید تا به حال بارها کتاب های آموزشی مورد علاقه خود را خوانده اید و در دوره های آموزشی زیادی شرکت کرده اید، ولی با این حال که مطالب بسیار مفیدی را از آنها فرا گرفته اید تغییر مورد انتظار در بهبود و کیفیت زندگی شما رخ نداده و در کمال تعجب با اینکه به اطلاعات شما افزوده شده ولی کماکان به مسیر قبلی خود ادامه می دهید.

ادامه مقاله
۲۸
مهر

چگونه از فنون مذاکره در حل مشکلات استفاده کنیم؟

یکی از عادی ترین راه های برقراری ارتباط استفاده از فنون مذاکره است. اگر با فنون مذاکره به اندازی کافی آشنایی داشته باشیم می توانیم بهترین ارتباطات را با دیگران شکل دهیم و از کنار هم بودن لذت ببریم. دنیای مذاکره بسیار وسیع و گسترده است، یعنی به شکلی است که برای هر نوع ارتباطی و در هر موقعیتی کاربرد و حرفی برای گفتن دارد.

ادامه مقاله
۲۵
مهر

آیا در فروش متقاعد کننده هستیم یا متقاعد شونده؟

در این مقاله قصد داریم با هنر متقاعد کردن آشنا شویم و اینکه چگونه دنیای مطلوب و دغدغه های مخاطب یا مشتری را تشخیص دهیم تا بتوانیم بهترین محصول را به هر شخص ارائه دهیم و خلاصه در یک کلام متقاعد کننده باشیم تا متقاعد شونده.

همه ما انسان ها به نحوی هر روز در حال متقاعد کردن یا متقاعد شدن هستیم. . به نظر شما هنر متقاعد کردن چقدر در فروش و ارتباط موثر تاثیر گذار است ؟ آیا میدانید بزرگترین فروشنده های دنیا از بهترین متقاعد کننده ها هستند؟

ادامه مقاله
۲۳
مهر

نکاتی برای مدیران منابع انسانی در دوران بحران اقتصادی

در زمانی که ابهام در جامعه به وجود می آید و در زمانی که دچار بحران اقتصادی هستیم سازمان ها هزینه های کمتری در همه بخش ها و به خصوص مدیریت منابع انسانی انجام می دهند و وظیفه مدیران منابع انسانی مدیریت این هزینه هاست. وظیفه اصلی مدیران در زمان های بحران مشخص شده و استراتژیک بودن خود را در این زمان نشان می دهند.

ادامه مقاله
۲۲
مهر

۳ راهکار جهت افزایش فروش در شرایط قرمز اقتصادی

شرایط قرمز اقتصادی شرایطی است که در آن هزینه‌های افراد با درآمدهایشان تناسب ندارد و افراد برای انتخاب و خرید کالاهای مورد نیاز، وسواس خاصی دارند. در مقابل، در شرایط فعلی شاهد بازار فوق رقابتی و رقابت تنگاتنگ کسب‌وکارهایی با ارائه کالاها و خدمات مشابه برای جذب مشتریان حداکثری هستیم.

ادامه مقاله
۱۴
مهر

چگونه در کسب و کار موفق شویم و درآمد بیشتری کسب کنیم؟

یکی از رویاها و آرزوهای مدیر هر کسب و کاری این است که یک کسب و کار عالی و موفق داشته باشد به طوری که بتواند شعبه های زیادی تاسیس نموده و درآمد خوبی از این راه به دست آورد و مشتریان برای محصول او صف کشیده و هرگز دغدغه فروش و نداشتن مشتری را نداشته باشد.

ادامه مقاله