9 راه برای ایجاد یک فرهنگ فروش مثبت

۸ راه برای ایجاد یک فرهنگ فروش مثبت

۸ راه برای ایجاد یک فرهنگ فروش مثبت» فرهنگ فروش حاکم در سازمان ها می تواند باعث رشد و یا شکست کسب و کارتان شود. زمانی که یک فرهنگ فروش سالم در محیط کسب و کارتان حاکم باشد، آن گاه می توانید استعدادهای فروش را جذب تیم تان نموده و تیم قدرتمندی تشکیل دهید. هنگامی که افراد با استعداد و قدرتمند را گرد هم می آورید، هم تیم تان احساس رضایت بیشتری  کرده و هم بهره وری شان افزایش می یابد. قطعاً یک تیم فروش با انگیزه نسبت به یک تیم فروش بی انگیزه نتیجه بهتری در اتمام فروش خواهد گرفت.

نشانه های زیادی وجود دارد که حاکی از آن است که فروش شما ضعیف است و این نوع فرهنگ می تواند باعث آسیب به کسب و کارتان شود. اگر با گردش زیاد نماینده فروش، نگرش ضعیف فروشندگان، دعوا و رقابت های ناسالم بین نیروهای فروش در سازمانتان رو به رو هستید، باید به فکر تجدید نظر در فرهنگ سازمانتان باشید:

در اینجا به ۸ راه برای ساخت یک فرهنگ فروش قوی و مثبت اشاره خواهیم کرد:

۱-نیروهای فروش را به آرامی استخدام کنید.

بیشتر شرکت های در حال رشد که به طور ناگهانی نیازمند فروشنده می شوند و زمان برایشان خیلی محدود است، مجبور می شوند هر فروشنده ای را با هر کیفیتی استخدام نمایند. بسیاری از شرکت ها هم با این تفکر فروشنده را استخدام می کنند که می توانند او  را به آن چیزی که می خواهند تغییر دهند. به هر حال، انتخاب فردی به عنوان فروشنده که بهترین انتخاب نیست، می تواند باعث مرگ فرهنگ فروشتان شود. پیشنهاد می کنم برای محصولات و مشتریان هدفتان، وقت بگذارید و شاخص های اصلی یک فرد فروشنده را یادداشت کنید.

یک لیست از ویژگی های مورد نیاز از یک فروشنده تهیه کنید که با آنها فرهنگ فروش تان منسجم می شود و می تواند بین چشم انداز سازمان و مشتریان بالقوه تان ارتباط ایجاد کند. برای بیشتر سازمان ها و شرکت ها قدرت کارگروهی یکی از بارزترین و مهم ترین شاخصه های یک فروشنده است که برای ساخت فرهنگ سازمانها مورد نیاز است. برای بررسی این پارامتر، باید سابقه آن فرد را از مشارکت با افراد دیگر، چه در مکانی که قبلا در آن کار کرده و یا حتی در تیم های ورزشی ای که شرکت داشته بررسی کنید. شما باید به عنوان یک رهبر، فرهنگ فروشتان را تعریف کرده و متناسب با فرهنگتان، افراد را برای همکاری خود انتخاب نمایید.

حتماً بخوانید :  10 توصیه حیاتی برای نهایی کردن فروش

۲- بر فعالیت نیروهای فروش به طور روزانه نظارت کنید. 

یک دکتر یا یک پرستار نمی تواند فقط با یک نگاه به شما مشکل تان را تشخیص دهد. آنها باید از شما آزمایش بگیرند، موقعیت شما را تجزیه و  تحلیل کنند، تا پی ببرند که چه اتفاقی برایتان افتاده است و در آخر برنامه درمانی خود را پیشنهاد دهند. و این روند برای تیم فروش شما هم مصداق داشته و امری حیاتی است.

اینکه درک عمیقی از فروش و فروشندگی داشته باشید تا حد زیادی می تواند به شما در رهبری فروش و موفقیت تان کمک کند. قطعا تکنولوژی این مهم را ممکن ساخته که شما بتوانید کلیه فعالیت های تیم تان را با مشتریان به صورت روزانه رصد کنید و همچنین عملکرد تیم تان را نسبت به مخاطبین بهبود دهید.

۳-دانش موفقیت و شکست را در نیروهای فروش تقویت کنید.

زمانی که تیم تان به سختی کار می کند و به اهداف فروش اش دست پیدا می کند، حتماً سعی کنید برایشان جشن بگیرید. چون این کار باعث می شود تا آنها را تبدیل به تیم فروش قوی ای کنید که حاضرند با میل باطنی خودشان زمان بیشتری را برای رسیدن به اهدافشان صرف کنند. هم به تیم تان انرژی مثبت انتقال دهید و هم از درس ها و تجارب کاری برایشان بگویید. بهتر است هر ماه یکبار و یا هر سه ماه یک بار جشن و یا برنامه ای با حضور تمام تیم تان برگزار کنید، حتی اگر آنها به اهداف ماهانه شان در فروش نرسیده باشند. آنها را بابت نرسیدن به اهداف فروششان سرزنش نکنید، اما حتماً همه آنها را به چالش بکشید تا در ماه بعد به اهدافشان برسند. خلق یک فرهنگ یادگیری، درک و رشد، باعث تشویق همه فروشندگان شده و منجر به ساخت فرهنگ فروش سازمانی تان خواهد شد.

۴-رقابت سالم را در نیروهای فروش ایجاد کنید.

اینکه بتوانید رقابت سالمی را در سازمانتان و در بین فروشندگان ایجاد کنید، کار بسیار ضروری و مهمی است. شما باید بتوانید اخلاقیات مثبت را در سازمانتان ایجاد کنید تا بین افراد دو دستگی ایجاد نشود. باید اهداف معقولانه و تا حدی بلند پروازانه برای فروشندگان اعمال کنید که البته تا حدی باشد که افراد بتوانند به آنها دست یابند و جای پیشرفت هم برایشان وجود داشته باشد. اما زمانی که آنها می بینند چه کسی بیشترین فروش را داشته، باید مراقب باشید تا بین تیم تفرقه ایجاد نشود و همه را آگاه کنید به اینکه همه ی آنها برای هدف یکسانی تلاش می کنند.

حتماً بخوانید :  مراحل چرخه فروش از زبان برایان تریسی

۵-بر فعالیت بیشتر از نتیجه تمرکز نمایید.

فروش مانند یک بازی هیجان انگیز ادامه دار می ماند. هرکسی که بیشترین امتیاز را بگیرد، شانس موفقیتش بیشتر خواهد شد و این کار شماست که آنها را تشویق کنید تا فعالیت هایشان را افزایش دهند در پی آن نتایج بدست آمده، فعالیت هایشان هم افزایش یابد.

یکی از کلیدهای موفقیت در فرآیند فروش، این است که همیشه خود و تیم تان را در بالاترین و بیشترین سطح فعالیت نگه دارید. سازمانها می توانند برای رسیدن به این امر، از یک سیستم خودکار بازاریابی استفاده کنند. با این کار می توانید تمام افراد تیم را در جریان فرآیند اصلی سازمانتان قرار دهید.

۶- اعتماد به نفس نیروهای فروش را افزایش دهید.

فروشندگان اغلب کسانی هستند که بیشترین درآمد یا ورودی را عاید مجموعه شما خواهند کرد. فروشندگان نقش سخت و پرتنشی را در مجموعه ها ایفا می کنند زیرا باید عملکرد روزانه خود را گزارش کنند. پس آنها باید برای پیکار و نبرد روزانه شان از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند. شما می توانید علاوه بر آموزش های موثر در جهت حفظ و رشد اعتماد به نفس فروشندگان تان، نقشه راه برایشان تعریف نموده و آنها را وارد یک بازی جذاب کنید و برایشان پاداش هایی در نظر بگیرید که برای رسیدن به آنها با یکدیگر رقابت کنند.

۷-نیروهای فروش تان را بشناسید.

این به قدرت تشخیص شما بر می گردد که بتوانید افراد را از روش شخصیت و عملکردشان شناسایی کنید. آنگاه می توانید با توجه به شناختی که نسبت به تک تک اعضا دارید، به آنها انگیزه بدهید و فعالیت هایشان را کنترل نمایید. به یاد داشته باشید که حفظ انرژی در مجموعه بزرگترین و موثرترین پارامتری است که می توانید از وقوع عواملی همچون غرور و تکبر در مجموعه تان جلوگیری کنید. نگه داشتن افراد تیم در کنار هم و رقابت کردن با یکدیگر در عین حال که دوست هستند، یکی از کارهایی است که شما باید آن را انجام دهید و همه را به سمت موفقیت سوق دهید.

۸-آموزش های لازم را به نیروهای فروش ارائه دهید. 

این وظیفه شماست که بتوانید آموزش های لازم را به فروشندگان تان بدهید و یا ابزار و ملزومات لازم را برایشان فراهم کنید. یک فرهنگ سازمانی مثبت باید بتواند هم به فروشندگان کمک کند که یاد بگیرند و هم بتوانند به آنها در دستیابی به اهدافشان راهنمایی کند. قطعاً آموزش برای افراد تازه کار امر مهمی است، اما مهم تر، این است که  بتوانید برای تمام تیم فروش تان آموزش را به طورمداوم و پی در پی داشته باشید. سعی کنید روی تماس های تلفنی فروشندگان نظارت داشته باشید و به آنها کمک کنید تا در راستای چشم انداز سازمانی تان حرکت کنند و بتوانند این را به مخاطبانشان منتقل کنند. دوره های آموزشی خارج از سازمان و شرکت در سمینارها و همایش ها می تواند خیلی برای تیم تان موثر باشد تا بتوانند هم ایده های جدیدی را یافته و همچنین از بهترین شیوه ها در کارشان استفاده کنند.

حتماً بخوانید :  دانستنی های جالب از بازاریابی حرفه ای

آموزش یکی از چیزهایی هست که برای بهبود مهارت تیم فروش لازم است. شما نمی توانید فقط بر مطالب قبلی تان تکیه کنید، بلکه آموزش مداوم تیم فروشتان در حین کار امری ضروری است. این وظیفه شماست که به عنوان یک مدیر محیطی را ایجاد کنید که همه را تشویق به یادگیری و آموزش مداوم کند. باید زمانی را در هرهفته برای آموزش هر کدام از فروشنده هایتان در نظر بگیرید تا مهارت هایشان را افزایش دهند. فرصت های رشد و یادگیری نه تنها باعث بهبود عملکرد پرسنل تان در سازمان و حرفه خودشان می شود، بلکه احتمال خروج آنها برای پیدا کردن موقعیت جدید و بهتر در سازمان‌های دیگر کاهش می‌یابد.[site_source_shortcode url=”https://www.business.com/sales/megan-totka-better-sales-culture/”]business[/site_source_shortcode]

فاطمه معبودی

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و علاقه مند به حوزه های بازاریابی و فروش، اصول و فنون مذاکره و منابع انسانی هستم. تلاش من همواره بر این است تا با ترجمه و تالیف مقالات مرتبط، علاوه بر کسب دانش روز مدیریتی، به حل چالش های پیش روی مدیران پرداخته و نقش موثری در توسعه و پیشرفت کسب و کارها ایفا نمایم.

مشاهده همه پست ها
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *