7 روش جهت جلب اعتماد در محیط کار

۷ روش جهت جلب اعتماد در محیط کار

اعتماد اساس موفقیت است. اگر ورزشکار هستید، باید به هم تیمی هایتان اعتماد کنید. اگر موسیقی دان هستید، باید به همنوازان اعتماد کنید. اگر کارآفرین هستید، باید به افرادی که با آن ها کار می کنید، اعتماد کنید و اگر یک شرکت را اداره می کنید، باید به کارمندانتان اعتماد کنید. مشکلات زیادی به خاطر عدم اعتماد پیش می آید. چه بپذیریم چه نه ، ما موجوداتی احساساتی هستیم و وقتی به ما اعتماد نشود یا ما به دیگران اعتماد نداشته باشیم، حس ششم مان به ما هشدار می دهد.
عدم اعتماد می تواند به شدت روی تصمیم گیری ما تاثیر بگذارد و حتی روی کاری که می کنیم اثر بگذارد. اما چطور اعتماد افراد را جلب کنیم؟

۱-سر قولتان بمانید.

ساده‌ترین و موثرترین راه جلب اعتماد این است که عادت کنید سر قولتان بمانید. اگر می‌گویید آخر هفته چیزی را می‌خوانید،‌ آن را بخوانید. اگر قول می‌دهید تا شنبه گزارشی را آماده کنید، آن را آماده کنید. اگر می‌خواهید هدایت پروژه را به عهده بگیرید،‌ اجازه ندهید از مسیر اصلی منحرف شود.

دیگران همیشه به رفتار شما توجه دارند اگر سر قولتان بمانید می بینید که همه به شما اعتماد می‌کنند. اگر زیر قولتان بزنید هم همیشه به یاد خواهند داشت.

۲- مثبت فکر کنید

دعوا و درگیری همیشه اعتماد را زیر سوال می‌برد. همیشه‌ این سوال برایمان پیش‌می‌آید که آیا یک درگیری به تنهایی معنا دارد یا بخشی از یک مشکل بزرگ‌تر است؟ به جای اینکه بگذارید مورد دوم اثر منفی‌اش را بگذارد،‌ همیشه مثبت فکر کنید ( تا وقتی که اطلاعات بیشتری به دستتان برسد یا فرصت کنید و عمیقاً به این فکر کنید که چه اتفاقی افتاده است).
[restrict]

حتماً بخوانید :  8 عادت صبحگاهی افراد موفق

 7 روش جهت جلب اعتماد در محیط کار

اینکه درمورد مردم مثبت فکر کنید، آنها را  تشویق می‌کنند که در مورد شما مثبت فکر کنند. این کار باعث می‌شود یک رابطه دارای اعتماد دوطرفه بسازید و بدانید هر دو طرف نیت خیر دارند.

۳. ارتباط چشمی برقرار کنید

ساده اما موثر. وقتی صحبت می‌کنید،‌ به چشم‌های طرف مقابل نگاه کنید. اجتناب از نگاه کردن به چشم‌های طرف مقابل یکی از چیزهایی است که همیشه باعث ایجاد شک بوده و خواهد بود. این شک را حذف کنید. به چشم‌های آنها نگاه کنید.

۴. بیش از حد ارتباط برقرار کنید

وقتی اتفاقی می‌افتد،‌ همه تقصیرها گردن یک نفر می‌افتد. وقتی تقصیرها گردن یک نفر می‌افتد، اعتماد از بین می رود. همه می پرسند که «آیا باید اجازه دهیم که آن شخص دوباره از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند؟»

اگر درمورد اینکه چه اتفاقاتی در تیم‌تان می‌افتد صحبت کنید،‌ هرگاه که بعداً اتفاقی غیرمترقبه رخ دهد،‌ هیچکس شما را زیر سوال نمی‌برد. آنها یادشان می‌ماند که شما هم مسئولیت را به عهده می‌گیرد و حتی به خاطر اینکه حاضر شدید به جای جمع صحبت کنید بیشتر به شما اعتماد می‌کنند.

۵. در مورد همه چیز اطلاعات داشته باشید

وقتی که در جایگاه رهبری هستید، افراد به شما به عنوان الگو نگاه می‌کنند. به خاطر دانش و تجربه‌ای که دارید به شما اعتماد می کنند.

دقیقاً در زمانی که دست از تلاش بردارید و دیگر «ندانید در اطراف شما چه می‌گذرد» اعتماد از بین می‌رود. اگر در جلسات حضور پیدا کنید و از بحث اصلی منحرف باشید،‌ یا درباره پروژه‌ای که نیم نگاهی هم به آن ننداخته‌اید نظر بدهید،‌ بقیه می‌فهمند و نظرات شما را زیر سوال می‌برند. همیشه حضور داشته باشید و بدانید قضیه از چه قرار است.

حتماً بخوانید :  وقتی انگیزه تان کم شود چه کار می کنید؟

۶. وقتی جواب را نمی‌دانید صادق باشید

برخلاف مورد بالایی، این توصیه می گوید که وقتی چیزی را نمی‌دانید، اقرار کنید. خیلی بهتر است که بگویید: «مطمئن نیستم،‌ اما چند ساعت به من وقت بدهید و از موضوع سر در خواهم آورد»،‌ به جای اینکه یک سری چیزهای عجیب غریب بگویید که همه تعجب کنند. به یاد داشته باشید که اعتماد بر پایه‌ی صداقت ساخته می‌شود. ارزشتان را با گفتن اینکه چطور می‌خواهید جواب را پیدا کنید بالا ببرید.

۷. در بحران‌ها هرگز تسلیم نشوید

و در نهایت، اساس اعتماد و اینکه چرا  اینقدر در کسب‌و‌کار اهمیت دارد این است که افراد می‌خواهند مطمئن باشند که تا آخر خط با آنها هستید. مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، مهم نیست اوضاع چقدر بد می‌شود،‌ هیچوقت از تیم‌تان ناامید نشوید و به راهتان ادامه دهید. افراد می‌خواهند بداند که می‌توانند به شما اعتماد کنند و در سختی و مشکلات کنارشان هستید.

تا زمانی که بحران و مشکلات کسب و کار به پایان برسد، وظیفه و تمرکز اصلی شما باید این باشد که تیم را به سمت جلو هدایت کنید – یا اگر در موقعیت رهبری نیستید،‌ به عنوان همکاری توانا و موثر باشید.

اگر از اتفاقات غیرمنتظره جان سالم به‌ در ببرید،‌ بعدها مردم می‌دانند که می‌توانند واقعا به شما اعتماد کنند و این چیزی است که همیشه یادشان می‌ماند.

[/restrict]

۷ روش جهت جلب اعتماد در محیط کار
امتیاز دهید
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/ZAcED
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *