فروشندگان جدید

۷ تکنیک موثر در آموزش فروشندگان جدید

۷ تکنیک موثر در آموزش فروشندگان جدید» استخدام فروشندگان حرفه ای نیاز به هزینه زیادی دارد. حقوق و مزایای آنها نیاز به تدارک بودجه و سرمایه گذاری سنگین دارد که می تواند به شرکت فشار وارد کند. بدیهی است که مدیران می خواهند که در نهایت به برگشت مناسب سرمایه خود در این امر دست پیدا کنند. اما برای رسیدن به این هدف مشکلاتی وجود دارد. باید بدانید که از هر ۵ نماینده فروش، سه تای آنها برای حداقل ۷ ماه پیشرفتی نمی کنند و این تاخیر در پیشرفت برای شرکتها هزینه دارد. به همین دلیل است که صاحبان کسب و کار تلاش می کنند تا فرآیند آموزش را مختصر و مفیدتر کنند. در اینجا به ۷ تاکتیک در آموزش فروشندگان جدید اشاره می کنیم :

۱) در ابتدا اطلاعات فرهنگی، سیاست ها و شعار شرکت خود را رونمایی کنید:

غوطه ور شدن در بایدهای کاری و فرهنگی شرکت، بایستی حتی قبل از تاریخ شروع کار انجام شود. مدیران منابع انسانی باید تا حد امکان در ابتدای کار سیاست کاری، شعار شرکت و یا ریسک سرمایه گذاری بر فروشندگان جدید را که می تواند باعث اختلاف در تیم و در نهایت منجر به استعفا شود را به اشتراک بگذارند. فهم و درک فروشندگان جدید نسبت به سلسله مراتب، رفتار مورد انتظار و نقش هر بخش از شرکت در موفقیت آنها دخیل خواهد بود.

employeee

۲) یک راهنمای آموزش جامع و یکپارچه ایجاد کنید:

آموزش تصادفی–یعنی زمانی که مدیران آموزش و استخدام تنها دقایقی از وقت اضافی خودشان را صرف این کار بکنند–یقیناً شما را با شکست مواجه خواهد کرد. جهت آموزش فروشندگان جدید یک برنامه منظم و مدون آموزشی تنظیم کنید و آن را ادامه دهید. آموزش فروش را با دانش نسبت به محصول، ایفای نقش و اطلاعات در  فرآیند داخلی شرکت، ترکیب کنید. اطمینان حاصل کنید که فروشندگان جدید بدانند که هر شخص در سازمان چه کاری را بر عهده دارد، چه انتظاراتی از او می رود و برای دریافت پاسخ سوالات خود به چه کسی باید مراجعه کند.

حتماً بخوانید :  بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی چه تفاوت هایی دارند؟

 اغلب مردم تفاوت بین بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی  را نمی دانند. این یعنی آنها ارزش هر یک از روش ها را نمی دانند. کلمه های بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی هنوز به جای هم استفاده می شوند این کار می تواند باعث تداخل شرح وظایف شود. در مقاله ” بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی چه تفاوت هایی دارند؟ ” با این موضوع بیشتر آشنا می شوید.

۳) تجربه های نیروهای کار جدید خود را به صورت دیجیتالی رصد و ثبت کنید:

هیچ چیز مانند کاغذبازی خسته کننده و طولانی نمی تواند شور و اشتیاق را کور کند. به جای خسته کردن فروشندگان جدید خود با انبوه فرم ها و اسناد، یک جایگزین دیجیتال ارائه کنید. به ویژه برای نیروهای کار نسل جدید این اقدام بسیار مهم است. خبر خوب دیگر در خصوص دیجیتالی کردن روند و تجربه ی کارکنان جدید این است که بارها و بارها می تواند به وسیله قروشندگان جدید مورد استفاده قرار گیرد و خستگی و ملال آور بودن کارهای اداری به حداقل می رسد.

۴) از فروشندگان حرفه ای مجرب به عنوان مربی و مشاور استفاده کنید:

نیروی کار جدید می تواند احساس انزوا و نارضایتی کند که این امر نمی تواند خبر خوبی در روند رسمی شدن و استخدام آنها در شرکت باشد. طبق آمار سایت Human 59، Resources Today درصد از کسانی که به تازگی استخدام می شوند در هفته ی اول کاری خود نیاز به یک همراه و یا مربی دارند.

خبر خوب در این مورد این است که این امر به آسانی قابل اصلاح است. از کارکنان با تجربه خود بخواهید که در این مورد نقشی داشته باشند. این کارکنان با تجربه جهت پاسخ دادن به سوالات فروشندگان جدید و همین طور آشنا کردن آنها با سیاست های کاری شرکت در کنار آموزش اصول فروش یک منبع با ارزش و رایگان محسوب می شوند.

حتماً بخوانید :  14 استراتژی برای افزایش فروش محصول

۵) یک خودآموز سریع و خودکار ارائه کنید:

فروشندگان جدید دیگر تنها محدود به ساعت ها گوش دادن به رئیس خود و یا جزوات راهنما نیستند و نباید باشند بلکه پخش فیلم، کارگاه ها و دوره های  آموزشی از دیگر راه های انگیزه دادن و فعال نگه داشتن پروسه ی آموزش و در ادامه فروش است. در هر پروسه ی آموزشی، فیلم ها برای ایجاد یک تنوع و جذابیت گزینه ی مناسبی هستند و فروشندگان جدید می توانند نکاتی را که در ابتدای کار متوجه نشده بودند را مجدداً مرور کنند.

۶)مطمئن شوید که فروشندگان جدید، مشتریان را درک می کنند :

یکی از بزرگترین موانع در مقابل فروشندگان جدید، مشتری است. متاسفانه بسیاری از آموزش ها به جای تمرکز بر مشتری به اطلاعات محصول اختصاص پیدا می کند. این امر مقدمه ای برای شکست تیم فروش خواهد بود.

از خریداران در آموزش ها استفاده کرده و با استفاده از نمونه های عملی، نحوه رفتار با مشتری را به آنها آموزش دهید. بر روی نیازها و اعتراضات مشتری تمرکز کنید. این امر به فروشندگان و کارکنان جدید این قدرت را می بخشد که در یک چارچوب کاری جدید و سریع اولین قراردادها و فروش خود را به سرانجام برسانند.

 همانطور که می دانید امروزه فروشندگان به این شیوه آموزش می بینند که کمتر صحبت کرده و بیشتر سوال بپرسند. اما همه سوالات ارزش پرسیدن ندارند. در مقاله “۵ نوع سوالی که فروشندگان باید از پرسیدن آن اجتناب کنند” ما به شما خواهیم گفت که باید از مطرح کردن چه سوال هایی پرهیز کنید.

۷) پیشرفت تیم فروش را اندازه گیری کنید:

از فروشندگان جدید بخواهید که خودشان یک بازخورد دوره ای از کار خود ارائه دهند. آزمون هایی جهت سنجش میزان آگاهی از اطلاعات محصول و همینطور انجام تمرین عملی و  اجرای نقش فروشنده و خریدار برای مطمئن شدن از درک مشتری توسط فروشندگان برگزار کنید. نتایج را اندازه گیری و بررسی کنید و از اطلاعات بدست آمده جهت تقویت فروشندگان جدید و رسیدن به اهداف اولیه آنها استفاده کنید.

حتماً بخوانید :  9 نکته مهم بازاریابی و فروش برای استارتاپ ها

 آموزش مناسب فروشندگان جدید کار آسانی نیست و پروسه ای حساس به شمار می آید. با ایجاد یک آموزش جامع و افزودن جذابیت به آن و دعوت از فروشندگان حرفه ای برای حضور در این دوره ها، راه را برای موفقیت بلند مدت نیروهای جدید خود هموار خواهید کرد.

با به کار بردن این موارد خواهید دید که چگونه فروشندگان جدید شما سریع تر رشد کرده و قراردادها و فروش خود را به سرانجام خواهند رساند.

[site_source_shortcode url=”https://www.entrepreneur.com/article/287040″]entrepreneur[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

علیرضا وظیفه شناس

کارشناس الکترونیک و علاقه مند به زبان های خارجه و فعال در زمینه ی ترجمه می باشم. از آنجایی که حرفه ی مشاوره و فروش بیمه های عمر رو هم به طور تخصصی دنبال می کنم، به اقتضای آن به بخش ترجمه و نگارش و بررسی مقالات مربوط به فنون ارتقای کسب و کار و فروش هم وارد شدم. امیدوارم که با این کار علاوه بر ارتقای دانش و تجربیات خود سهمی هرچند کوچک در افزایش بازدهی و رونق کسب و کار افراد داشته باشم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/IVsbN
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *