فروش

۶ اشتباه آزار دهنده در فروش

۶ اشتباه آزار دهنده در فروش» همه ما در فروش با فروشندگانی سر و کار داشته ایم که به جای اینکه ما را به خرید محصولات یا خدمات راغب کنند، باعث اذیت و آزار ما شده اند. فروشندگان ممکن است خواسته باشند محصولشان را به سرعت هرچه تمام تر به شما بفروشند یا اصلاً به نیاز شما توجهی نداشته و به سخنان شما گوش ندهند. در این مقاله به اشتباهات آزار دهنده در فروش می پردازیم که کسب و کارتان را به خطر انداخته و باعث نارضایتی مشتریان می شود. شما کدامیک از این اشتباهات را در کسب و کارتان مرتکب شده اید؟

۱- شما به عنوان فروشنده، نام مشتری را نمی دانید و او را به یاد نمی آورید.

قطعاً این کمترین کاری است که شما می توانید به هنگام فروش برای درک مشتری یا حتی مشتری بالقوه انجام دهید. سالها پیش، یکی از فروشنده های ما نمی توانست فرقی بین دو همکار را متوجه شود. این دو تا همکار اصلاً هیچ شباهتی به هم نداشتند، اما فروشنده همیشه در یادآوری اسم این دو نفر دچار اشتباه می شد. اوایل این اشتباه جالب و خنده دار بود، اما جالب نبود که این اشتباه تا چندین سال ادامه داشته باشد! بعد از چندین ملاقات در طی چندین سال، قطعا از حالت جک و خنده دار بودن خارج شده و تبدیل به بی ادبی و بی احترامی خواهد شد. واقعا ما تعجب می کردیم که آن فرد چطور می تواند فراموش کند و به این اندازه بی توجه و حواس پرت باشد!

۲- بیشتر از اینکه گوش بدهید، حرف می زنید.

اکثر فروشندگان، خیلی خوش صحبت لند و این ویژگی اصلی شغل فروشندگی است. اما فروشندگان حرفه ای می دانند که در جلسات فروش، منحرف شدن از موضوع اصلی می تواند به ضررشان تمام شود. شما اگر مانند کسی که در تلویزیون برنامه اجرا می کند، با مشتری تان صحبت می کنید، این طور برداشت می شود که شما کاملا به طور دقیق می دانید که آنها به چیزی نیاز دارند و چه چیزی برای آنها و شرکتشان مناسب تر است. بهتراست که روش دیگری را امتحان کنید. از خریداران بخواهید تا مشکلشان را برایتان توضیح دهند و به شما دید خوبی بدهند، لذا شما می توانید پیشنهادات و راهکارهای آگاهانه تری که متناسب با مشکل آنهاست، را به آنها ارائه نمایید. زمانی که شما بیشتر گوش می دهید، ارتباط قوی تری ساخته و احترام بیشتری را به مشتریان انتقال داده که به شما ارزشی به اندازه یک مشاور داده خواهد شد.جهان-مجازی

۳- شما بیش از حد برای فروش تماس می گیرید.

قبل از پیدایش اینترنت و ایمیل، تماس تلفنی یکی از مهم ترین روش های فروش محسوب می شد. اما تا زمانی که یک تماس به نتیجه مطلوب نمی رسید، فروشندگان بی وقفه با مشتریان تماس می گرفتند به امید اینکه بالاخره بتوانند با آنها قرار ملاقات گذاشته و محصولشان را به فروش برسانند. اینگونه روش ها ممکن است در گذشته جوابگو بوده باشند، اما فروش در برگیرنده سختی های بیشتر از آن چیزی است که تصورش را می کنید! مشتریان نمی توانند برای مدت زمان طولانی به تماس های مکرر فروشندگان پاسخ و یا واکنش خوبی نشان بدهند. امروزه راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتریان به کمک کسب و کارها آمده تا به جای تماس های بی وقفه و بی هدف مشتریان، بدانند که تمرکزشان را بر چه مشتریان و بازار هدفی قرار دهند.

 اغلب مردم تفاوت بین بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی را نمی دانند. این یعنی آنها ارزش هر یک از روش ها را نمی دانند. کلمه های بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی هنوز به جای هم استفاده می شوند این کار می تواند باعث تداخل شرح وظایف شود. با این حال اگر می خواهید بیشترین بازدهی را از کمپین تلفنی خود داشته باشید، داشتن اطلاعات درباره تفاوت ها و چگونگی استفاده مفید از آنها برای کمک به کسب و کارتان حیاتی است. در مقاله ” بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی چه تفاوت هایی دارند؟ ” با تفاوت این دو آشنا خواهید شد.

۴- به شخصِ درستی در حال فروش نیستید.

یافتن شخص مناسب در فروش به میزان زیادی به موفقیت شما در فروش کمک کرده و از اتلاف زمان جلوگیری می کند. خیلی از فروشندگان بدون اطلاع از قدرت خرید مشتری یا اطلاعات تکمیلی درباره نیاز او به محصول اقدام به فروش کالا یا خدمات می کنند

این باعث اتلاف وقت فروشنده و مشتری شده و نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت. قبل از مراجعه حضوری به یک شرکت، فروشندگان باید از طریق وب سایت یا شبکه های اجتماعی شرکت اطلاعاتی کسب کنند تا مطمئن شوند که با شخص درستی ارتباط برقرار کرده و به فرد مناسب رجوع کنند.

۵- شما به طور مکرر در طول جلسه فروش به تلفن تان نگاه می کنید.

اولویت باید در صدر انجام کلیه امور روزمره شما قرار گیرد، ممکن است در طول جلسه فروش منتظر یک تماس مهم باشید و این بسیار وسوسه انگیز است تا زیرچشمی و دزدکی به تلفنتان نگاه کنید، اما باید از این کار خودداری کنید! زمانی که با مشتری هستید رسیدگی به درخواست او جزء اولویت شماست. نگاه کردن به گوشی موبایلتان این برداشت را می رساند که فکر شما جای دیگریست و این جلسه فروش و یا این مشتری برای شما به اندازه کافی مهم نیست که تمام حواستان را به او نمی گذارید.

۶- در هنگام صحبت با مشتری، آمادگی ندارید.

ما درباره یک ملاقات غیر منتظره در یک رستوران محلی صحبت نمی کنیم و یا قرار ملاقات برای ساعت ۵ بعد از ظهر روز جمعه حرف نمی زنیم، بلکه درباره یک ملاقات برنامه ریزی شده صحبت می کنیم. تماس و یا قرار ملاقات فروشی که بدون برنامه ریزی صورت گیرد، یکی از اشتباهاتی است که هم مبتدی ها و هم فروشندگان حرفه ای انجام می دهند. زمانی را برای فکر کردن به نتیجه دلخواهتان صرف کنید، هم برای مشتری و هم برای خودتان. این ها به عملکرد شما کمک کرده تا نتیجه بیشتر و بهتری بگیرید.

[site_source_shortcode url=”www.salesforce.com/blog/2016/12/basic-sales-missteps-annoy-customers.html”]salesforce[/site_source_shortcode]

The following two tabs change content below.
Avatar

فاطمه معبودی

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و علاقه مند به حوزه های بازاریابی و فروش، اصول و فنون مذاکره و منابع انسانی هستم. تلاش من همواره بر این است تا با ترجمه و تالیف مقالات مرتبط، علاوه بر کسب دانش روز مدیریتی، به حل چالش های پیش روی مدیران پرداخته و نقش موثری در توسعه و پیشرفت کسب و کارها ایفا نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/KFDSA
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *