۵ ویژگی رهبران نمونه در سازمان

رهبر می تواند در همه جا حضور داشته باشد و ربطی به سن و سال، قومیت، نژاد، مذهب یا فرهنگی خاص ندارد. رهبر می تواند هر شخصی باشد که دیگران را برای هر کار خارق العاده  و فراتر از امور روتین و معمولی ترغیب می کند. بر اساس تحقیقات، عموماً رهبران از پارامترهای مشابهی در راهبری و مدیریت دیگران و انگیزه دادن به آنان استفاده می کنند. در ادامه ۵ عملکرد مشترک بین رهبران موثر و پیشتاز را نام برده و مورد بررسی قرار خواهیم داد و در پایان نیز با استفاده از تست رهبری می توانید این عامل را در مورد خود مورد سنجش قرار دهید.

۱- طراحی مسیر و سرمشق دیگران بودن

قبل از هر چیز رهبری یعنی این که خود الگوی خوبی برای دیگران باشیم. رهبری یعنی همان رفتاری که در برابر دیگران از خود بروز می دهیم. رهبران پیشتاز می دانند که اگر بخواهند از دیگران انتظار عملکرد بالایی داشته باشند، ابتدا باید خود از عملکرد بالایی برخوردار بوده تا بتوانند تکیه گاه قدرتمندی برای دیگران باشند و بهتر آنها را مدیریت کنند. به گفته لیندسی لِوین، رئیس هیئت مدیره گروه وایتز: ” شما بایستی دل و فکر خود را بر روی دیگران باز بگذارید و اجازه دهید که مردم از افکار و اعتقادات واقعی شما آگاه شوند. این یعنی صحبت کردن درباره ارزش هایتان.”

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود یعنی : رهبر نمی تواند تنها با بیان ارزشها و ایده های اخلاقی و بهره ورانه دیگران را مجاب به دنباله روی از خود کند، بلکه این رفتار اوست که ثابت می کند او تا چه اندازه به اصول و عقاید خود پایبند است.

[boc_message type=” success]یکی از بهترین راه های اثبات اهمیت چیزی، انجام آن توسط خودتان است. ” پرابها سشان “[/boc_message]

رهبران تاثیرگذار هیچ گاه از همراهان خود چیزی درخواست نمی کنند مگر اینکه خودشان راغب به اجرای آن باشند، بر همین اساس همان گونه که این رهبران به اعضای تیم خود اطمینان دارند، آنها نیز به رهبران خود اطمینان خواهند داشت.

فقط اعضای سایت می توانند این فایل را مشاهده و دانلود نمایند.

ابتدا وارد پیشخوان کاربری خود در سایت شود و بعد یکبار این صفحه را رفرش کنید.

ورود به حساب کاربری / عضویت

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
علی معبودی

علی معبودی

مدرس دوره ها و کارگاه های آموزشی، مشاور مدیریت، مدیرعامل مجموعه مدیران نواندیش، ۱۰ سال سابقه مدیریت ارشد بنگاه های اقتصادی، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و محقق بازاریابی هستم. تلاش من همواره بر این است تا با ارائه آموزش های به روز و کاربردی در حوزه مدیریت کسب وکار نقش مهمی در جهت رشد و ارتقا مدیران ایفا نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/0tx5H
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *