مدیران

۵ درس از ریچارد تمپلار برای مدیران

۵ درس از ریچارد تمپلار برای مدیران » ما به عنوان مدیر در کسب و کارمان با انسان های واقعی سر و کار داریم و باید بدانیم چه چیز به آنها انگیزه می دهد، چه چیز آنها را به کار تشویق می کند، چگونه فکر می کنند، چه احساساتی دارند، از چه چیز واهمه دارند، آرزوی چه چیزی را در سر دارند و اهداف آینده شان چیست. اگر درک درستی از نیازها و خواسته های آنها داشته باشیم و به درستی آنها را بشناسیم، بهتر می توانیم آنها را رهبری کنیم.

به زبان ساده تر هرچه شناخت ما از افراد تیم بیشتر باشد، بهتر می توانیم مشوق آنها باشیم، آنها را رهبری و راهنمایی کنیم، منابع کافی در اختیارشان قرار دهیم تا کارشان را انجام دهند و هر چه آنها کارشان را بهتر انجام دهند، اهداف کسب و کار زودتر محقق خواهد شد.
در این مقاله درس هایی که ریچارد تمپلار (نویسنده کتاب های پر فروش در حوزه مدیریت و رشد شخصی) به مدیران پیشنهاد می کند را برایتان آورده ایم.

۱- بگذارید کارمندان فکر کنند بیش از شما می دانند- حتی اگر نمی دانند!

این قانون بسیار ساده ایست، اما تعداد کمی از مدیران از آن استفاده می کنند. با این کار احساس خاص و مهم بودن به کارمندانتان القا خواهید کرد. به افراد تیم تان بگوئید : تو درباره این کار اطلاعات داری، نظرت چیست؟

مدیران

موارد زیر را در ارتباط با افراد تیم تان در نظر بگیرید:
– عقیده ی آنها را درباره مسائل بپرسید.
– مسئولیت های بیشتری نسبت به قبل به آنها واگذار کنید.
– درباره موضوعات مهم با آنها تبادل نظر کنید.
– تشویقشان کنید.
– هرگز آنها را یک کارمند مطلق ندانید.
حتی اگر شما می دانید که درباره ی مسئله ای بیش از آنها اطلاعات دارید، باز هم این نکات را رعایت کنید. آنها احساس خوبی خواهند داشت و بهتر به وظایف کاری شان عمل خواهند کرد. باید به آنها امکان بدهید که نقش مهم خود را در مجموعه ای که در آن فعالیت دارند بشناسند و بدانند چه سهم با ارزش و مفیدی دارند.

حتماً بخوانید :  6 راهکار مهم رهبران در انگیزه بخشی به افراد

۲- کاری کنید که کارمندان به جای بیان مشکلات، به شما راه حل ارائه نمایند.

در مقاله “۳ گام در مدیریت اعضای تیم” از مدیران نواندیش، به نکات مهم در موضوع سپردن مسئولیت به افراد تیم، انگیزه دهی به آنهاپرداخته ایم.

گله و شکایت کردن برای کارمندان کار بسیار ساده ایست، اما شما باید کارمندانتان را طوری آموزش دهید که فقط گله و شکایت نکنند- البته به آنها امکان دهید که درباره ی مشکلاتی که دارند صحبت کنند، ولی به گونه ای که راه حل مشکل را نیز ارائه کنند. اگر کسی به شما گله می کند، حتما در ادامه از او بپرسید که ” خوب برای حل مشکل چه باید کرد؟ “.

۳- مطمئن شوید که کارمندان انتظارات شما را متوجه شده اند.

ساده است که به یک نفر یک دستورالعمل کاری بدهیم و بنشینیم و انتظار داشته باشیم تا کارش را انجام دهد. این کار سبب می شود با افراد زیادی که در کارشان گیج و سرگردان هستند مواجه شویم و وقت زیادی هم تلف شود. بهتر است در ابتدای کار آنچه از آنها انتظار می رود را کاملاً مشخص کنیم.
افراد باید بدانند که چه بخشی از یک طرح استراتژیک هستند و دقیقاً چه انتظاری از آنها می رود. آنها باید ارزش ها و استانداردهای سازمان را بدانند و بر آن اساس رفتارشان را تنظیم کنند.

۴- روش مدیریت تان را با هریک از اعضای تیم وفق دهید.

باید تک تک اعضای تیم تان را بشناسید. مثلاً برخی از افراد دوست دارند تنها رها شوند تا کارها را انجام دهند و اگر به کمک نیاز داشته باشند به شما خواهند گفت. برخی از افراد هم دوست دارند در انجام کارها راهنمایی شان کنید و اجرای پروژه های خاصی را از آنها بخواهید.

حتماً بخوانید :  6 عادت روزانه برای موفقیت به روش میلیونرها

به این فکر کنید که چه چیز موجب برانگیختن انگیزه در آنها می شود و سبک مدیریت خود را با توجه به هرکدام از آنها تنظیم کنید.

مدیران

۵- به ایده های دیگران گوش کنید.

به افراد تیم خود گوش کنید چون آنها با تولید محصول و ارائه خدمات سر و کار دارند و می توانند ایده های خوبی به شما ارائه بدهند. نیازی نیست بر سر تمام مسائل جزئی با آنها مشورت کنید اما درباره ی مسائل مهم و بزرگ این کار را انجام دهید و خلاقیت و ایده های جدید آنها را به کار گیرید.
باید دقت کنید که هرچند به آنها گوش می کنید، اما این شما هستید که عهده دار امور خواهید بود. شما گوش می کنید اما یه این معنی نیست که تمام جزئیات ایده های آنها را به کار بگیرید، گوش کنید و ایده های انها را با تجارب خود ادغام کنید و در صورت لزوم به کار گیرید.
اساساً هر عضو تیم می تواند درباره عملکرد تیم و هرچه بهتر شدن آن و خطاهایی که تا کنون صورت گرفته صحبت کند و نکات مفیدی ارائه نماید. اگر آمادگی شنیدن دارید، سوالات به جا و مناسبی مطرح کنید و بدون قضاوت و یا قطع کردن صحبت، به آنها گوش کنید.

جهت ارتباط با مشاوران ما می توانید با شماره ۳۴۹۳۴-۰۱۳ تماس گرفته و یا از طریق صفحه مشاوره مدیران نواندیش با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فروغ فکری

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی هستم. همواره به دنبال خواندن، آموختن و آموزش مفاهیم نو و کاربردی به دیگران بوده و به حوزه های مدیریت منابع انسانی، برندینگ و تبلیغات علاقه مندم. امیدوارم با ارائه دانش و تجربه ام بتوانم مخاطبان را به سوی موفقیت در کسب و کارشان سوق داده و نقش موثری در انتقال دانش روز مدیریتی به آنها ایفا نمایم.
حتماً بخوانید :  نقشه سفر مشتری چیست و چگونه طراحی می شود؟
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/GaBVS
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *