ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

5 درس مهم از ریچارد تمپلار برای مدیران

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
خلاصه کتاب قوانین زندگی نوشته ریچارد تمپلار

در این مقاله از مدیرنو؛ به 5 درس از ریچارد تمپلار برای مدیران از کتاب قوانین زندگی می‌پردازیم. ما به‌عنوان مدیر در کسب‌ و کار با انسان‌های واقعی سروکار داریم. باید بدانیم چه چیز به آنها انگیزه می‌دهد. چه چیز آنها را به کار تشویق می‌کند. چگونه فکر می‌کنند، چه احساساتی دارند. از چه چیز واهمه دارند، آرزوی چه چیزی را در سردارند و اهداف آینده‌شان چیست.

اگر درک درستی از نیازها و خواسته‌های کارکنان داشته باشیم و به‌درستی آنها را بشناسیم، بهتر می‌توانیم آنها را رهبری کنیم.

به زبان ساده‌تر هرچه شناخت ما از افراد تیم بیشتر باشد، بهتر می‌توانیم مشوق آنها باشیم، آنها را رهبری و راهنمایی کنیم، منابع کافی در اختیارشان قرار دهیم تا کارشان را انجام دهند و هر چه آنها کارشان را بهتر انجام دهند، اهداف کسب و کار زودتر محقق خواهد شد. در این مقاله درس هایی به مدیران که ریچارد تمپلار (نویسنده کتاب پر فروش قوانین زندگی در حوزه مدیریت و رشد شخصی) پیشنهاد می‌کند را برایتان آورده‌ایم.

دوره آموزشی

5 درس از ریچارد تمپلار برای مدیران

1- بگذارید کارمندان فکر کنند بیش از شما می‌دانند- حتی اگر نمی‌دانند!

این قانون بسیار ساده ایست، اما تعداد کمی از مدیران از آن استفاده می‌کنند. با این کار احساس خاص و مهم بودن به کارمندانتان القا خواهید کرد.

به افراد تیم خودتان بگوئید: تو درباره این کار اطلاعات داری، یا تو در این زمینه کارشناسی، نظرتو بگو؟

مدیران باید موارد زیر را در ارتباط با افراد تیم خودتان در نظر بگیرند:

حتی اگر شما می‌دانید که درباره‌ی مسئله‌ای بیش از آنها اطلاعات دارید، بازهم این نکات را رعایت نمایید. آنها احساس خوبی خواهند داشت و بهتر به وظایف کاری‌شان عمل خواهند کرد. باید به آنها امکان بدهید که نقش مهم خود را در مجموعه‌ای که در آن فعالیت دارند بشناسند و بدانند چه سهم باارزش و مفیدی دارند.

 

2- کاری کنید که کارمندان به‌جای بیان مشکلات، به شما راه‌حل ارائه نمایند.

گله و شکایت کردن برای کارمندان کار بسیار ساده ایست، اما شما باید کارمندانتان را طوری آموزش دهید که فقط گله و شکایت نکنند. البته به آنها امکان دهید که درباره‌ی مشکلاتی که دارند صحبت کنند. ولی به‌گونه‌ای که راه‌حل مشکل را نیز ارائه کنند.

اگر کسی به شما گله می‌کند، حتماً در ادامه از او بپرسید که ” خوب برای حل مشکل چه باید کرد؟ “.

3- بعنوان مدیر سازمان مطمئن شوید که کارمندان انتظارات شمارا متوجه شده‌اند.

ساده است که به یک نفر یک دستورالعمل کاری بدهیم و بنشینیم و انتظار داشته باشیم تا کارش را انجام دهد. این کار سبب می‌شود با افراد زیادی که در کارشان گیج و سرگردان هستند مواجه شویم و وقت زیادی هم تلف شود.

بهتر است در ابتدای کار آنچه از آنها انتظار می‌رود را کاملاً مشخص کنیم.

افراد باید بدانند که چه بخشی از یک طرح استراتژیک هستند و دقیقاً چه انتظاری از آنها می‌رود. آنها باید ارزش‌ها و استانداردهای سازمان را بدانند و بر آن اساس رفتارشان را تنظیم کنند.

 

4- شناخت اعضای تیمتان

باید تک‌تک اعضای تیمتان را بشناسید و روش مدیریت خودتان را با هریک از اعضای تیم وفق دهید.

مثلاً برخی از افراد دوست دارند تنها رها شوند تا کارها را انجام دهند و اگر به کمک نیاز داشته باشند به شما خواهند گفت. برخی از افراد هم دوست دارند در انجام کارها راهنمایی‌شان کرده و اجرای پروژه‌های خاصی را از آنها بخواهید. به این فکر کنید که چه چیز موجب برانگیختن انگیزه در آنها می‌شود و سبک مدیریت خود را با توجه به هرکدام از آنها تنظیم کنید.

5- گوش دادن به ایده های دیگران

ریچارد تمپلار در کتاب قوانین زندگی می گوید، مدیران باید به افراد تیم خود گوش کنند، چون آنها با تولید محصول و ارائه خدمات سروکار دارند.

پرسنلتان می‌توانند ایده‌های خوبی به شما ارائه بدهند. نیازی نیست بر سر تمام مسائل جزئی با آنها مشورت نمایید. اما درباره‌ی مسائل مهم و بزرگ این کار را انجام دهید و خلاقیت و ایده‌های جدید آنها را به‌کارگیرید. باید دقت کنید که هرچند به آنها گوش می‌کنید، اما این شما هستید که عهده‌دار امور خواهید بود. شما گوش می‌کنید اما به این معنی نیست که تمام جزئیات ایده‌های آنها را به‌کار بگیرید. گوش کنید و ایده‌های آنها را با تجارب خود ادغام کرده و در صورت لزوم به‌کار بگیرید.

اساساً هر عضو تیم می‌تواند درباره عملکرد تیم و هرچه بهتر شدن آن و خطاهایی که تاکنون صورت گرفته صحبت کند و نکات مفیدی ارائه نماید. اگر آمادگی شنیدن دارید، سؤالات به‌جا و مناسبی مطرح کرده و بدون قضاوت و یا قطع کردن صحبت، به آنها گوش کنید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. با ما در ارتباط باشید.

کلیدواژه ها: درس به مدیران, درس هایی به مدیران, قوانین زندگی, کتاب قوانین زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرح مشاوره کسب و کار 90
چرا طرح 90 برای کسب و کار شما نیاز است ؟