استراتژی فروش

۵نکته موثر برای پیشرفت در استراتژی فروش کسب و کارتان

۵ نکته موثر برای پیشرفت در استراتژی فروش کسب و کارتان » یکی از مهم ترین اهداف هر کسب و کاری، توسعه یک استراتژی فروش است که بتواند به فروش بیشتر کمک کند. پس موفقیت در آن نمی تواند کار راحتی باشد و از طرفی اکثر کسب و کارها برای اینکه بتوانند در صدر صنعت خود قرار گرفته و ثابت قدم و پیشرو باشند، دائماَ در حال رقابت و دست و پنجه نرم کردن با رقبای خود هستند.

در این مقاله سعی داریم تا ۵ نکته مهم برای استفاده از استراتژی فروش کسب و کارتان را خاطر نشان کنیم :

۱-احساس فوریت ایجاد کنید.

در زمان اتمام فروش، اولین کاری که باید انجام دهید، ایجاد احساس فوریت است. باید در مشتری ای که قصد فروش به او را دارید، احساسی ایجاد کنید که اگر همین امروز تصمیم به معامله با شما نگیرد، قطعا یک چیز خاص و ارزشمند را از دست خواهد داد!

برای اینکه بتوانید چنین موقعیتی را برای مشتری ایجاد کنید، چندین راه وجود دارد. برای مثال، ارائه قیمت ویژه برای زمان محدود، می تواند مشتری شما را برای تصمیم گیری تحریک کند. پیشنهادهایی که باعث سرمایه گذاری و یا کاهش هزینه هایشان شود، می تواند توجه آنها را جلب نماید.

۲-صحبت هایتان را به حداقل برسانید.

یکی از رایج ترین اشتباهات فروشندگان در هنگام فروش، صحبت بیش از اندازه است. این عکسل العمل خصوصاً در فروشندگان تازه وارد به میزان زیادی دیده می شود. باید به جای صحبت زیاد، سعی کنید یک گفتگوی متقاعد کننده و تا حد ممکن کوتاه داشته باشید.

حتماً بخوانید :  دوری از اتلاف زمان در فروش

زمانی که کمتر صحبت می کنید، به طور مستقیم و غیر مستقیم به مشتریانتان این حس را انتقال می دهید که شما فروشنده ای نیستید که فقط می خواهد کالا و خدمتش را بفروشد و یا به گفتار دیگر، فروشنده تحمیلی نیستید. وقتی کمتر صحبت می کنید، به مشتری این امکان را می دهید تا بتواند بهتر به محصولات و خدمات شما فکر کرده و درباره آنها تصمیم بگیرد تا اینکه بخواهید در میان افکارش پریده و حواسش را پرت کنید.

استراتژی فروش

۳-محصولتان را بشناسید.

شما باید بهتر از هر کس دیگری محصولات و خدماتتان را بشناسید. مشتری ممکن است سوالات زیادی درباره محصول داشته باشد و باید این اطمینان را به او بدهید که پاسخ تمام پرسش های او را می دانید. اگر آشنایی کافی با محصولتان نداشته باشید، بازتاب خیلی بد و ضعیفی از شما و محصولتان منعکس خواهید کرد، که در نهایت مشتری را برای خرید مردد می کند.

وقتی در زمینه کاری تان اطلاعات کافی داشته باشید، احتمال فروش تان بیشتر خواهد شد. همچنین، زمانی که سوال یا پیامی برایتان می آید، در پاسخگویی به آن شتاب کنید و هرچه سریع تر جوابش را بدهید. سعی کنید در طول چند دقیقه جواب مشتری را بدهید، چون در این صورت شانس فروش تان بیشتر خواهد شد.

۴-به هر نوع اعتراض و ایراد و مخالفتی تسلط داشته باشید.

یکی از عمده ترین موانع در فروش که باید کاملا به آن اشراف داشته باشید، ایراد گرفتن مشتریان از محصول و خدمات شماست که منجر به نفروختن محصول می شود. پس شما باید به ایرادات رایجی که در خرید محصولتان وجود دارد و یا ممکن است مطرح شود، مسلط باشید.

حتماً بخوانید :  چرخه عمر محصول چه مراحلی دارد؟

 مدیران فروش در پروسه های کسب و کار از اهمیت و جایگاه به سزایی در رشد و توسعه مجموعه برخوردارند. در این بین نوع و شدت عملکرد این مدیران می تواند تضمین کننده بقا یا شکست کسب و کار باشد. مدیران فروش موفق فرصت های جدیدی را در تعامل با بازار و مشتریان خود خلق می نمایند و همین امر باعث تمایز این گونه مدیران فروش با سایر همکارانشان است. در مقاله “اصول مهم و اساسی در مدیریت فروش” از مدیران نواندیش، به این موضوع می پردازیم.

۵-تا آخرین زمان در کنار مشتری باشید.

زمانی که مشتری در حال تصمیم گیری است، شما باید در کنارش حضور داشته باشید. اگر مشتری را در فرآیند تصمیم گیری به حال خود رها کرده و در کنارش نباشید، مشتری به خرید محصول شما مردد می شود. تا جایی که امکان دارد در کنار مشتری باشید، این کار نشان می دهد که شما از محصولتان مطمئن بوده و نسبت به آن آگاهی دارید. اگر آنها به فروشتان نه گفتند، فورا تسلیم نشوید.

در عوض می توانید قبل از اینکه شما را ترک کنند، به گفتگویتان با آنها پیرامون محصول ادامه بدهید، و مجدداً نظر آنها را راجع به خرید آن محصول جویا شوید. قبل از اینکه آنها به طور کامل میز مذاکره را ترک کنند و به طور کامل درخواستشان را رد کنند، مطمئن شوید که برای آخرین بار از آنها پرسیدید. قطعاً نباید یک سوال را در زمان های مختلف بپرسید، بلکه باید درخواستتان را هر بار در قالب های گوناگون امتحان کنید.

حتماً بخوانید :  آموزش چه نقشی در انگیزش کارمندان دارد؟

فروش را به اتمام برسانید.

چندین راه برای افزایش شانس تان در نهایی کردن فروش وجود دارد. تعمیم دادن آنها با توجه به کسب و کار خودتان، می تواند باعث افزایش درصد موفقیتتان در فروش شده و باعث افزایش درآمدتان گردد. قطعا این ۵ مورد در ساخت استراتژی فروش کسب و کارتان بسیار موثر خواهد بود.

[site_source_shortcode url=”http://www.briantracy.com/blog/sales-success/how-to-develop-a-basic-sales-strategy/”]briantracy[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فاطمه معبودی

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و علاقه مند به حوزه های بازاریابی و فروش، اصول و فنون مذاکره و منابع انسانی هستم. تلاش من همواره بر این است تا با ترجمه و تالیف مقالات مرتبط، علاوه بر کسب دانش روز مدیریتی، به حل چالش های پیش روی مدیران پرداخته و نقش موثری در توسعه و پیشرفت کسب و کارها ایفا نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/IGcMU
2 پاسخ
  1. Avatar
    آناهیتا گفته:

    سلام و درود خدمت تیم مدیران نو اندیش .
    برای تیم موفق مدیران نو اندیش آرزوی پیروزی و موفقیت داریم. پایدار باشید

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *