اعضای تیم

۳ گام در مدیریت اعضای تیم

۳ گام در مدیریت اعضای تیم» در مقاله “مهارت های مهم در مدیریت تیم” به موضوع سپردن مسئولیت به افراد تیم، انگیزه دهی به آنها و توسعه و پروش تیم پرداختیم در این مقاله نیز به نکات مهم دیگری در این خصوص می پردازیم که راهنمای شما در این مسیر هستند.

۱-با اعضای تیم خود و سایر افراد ارتباط برقرار کرده و با آن ها کار کنید.

تقریبا می توان گفت که توانایی برقراری ارتباط  یک مورد ضروری برای موفقیت در تمامی نقش هاست. اما توانایی ها و تکنیک های خاصی وجود دارند که شما به عنوان یک مدیر باید از آن ها استفاده کنید.

حال به نحوه برقراری ارتباط با هریک از اعضای تیم می پردازیم :

با افراد درون تیم خود ارتباط برقرار کنید.

نظر به این که مدیر یک تیم هستید، بنابراین باید جلسات منظم زیادی را مدیریت کنید. تمامی انواع جلسات، خصوصاً جلساتی که به صورت منظم برگزار می شوند، به هدر دادن وقت افراد معروف اند! بنابراین باید تسلط و توانایی خود را برای برگزاری جلسات به صورت مؤثر افزایش دهید.

در بسیاری از جلسات، مانند جلسات طوفان فکری، شما به عنوان مدیر یک تیم باید وضعیت را به صورت آرام حفظ کرده و لازم است که این کار را به راحتی انجام دهید.

 

 

شنونده ی فعالی باشید، واقعا بشنوید و گوش کنید که افراد چه می گویند، درست گوش دادن یکی دیگر از توانایی های مهم مدیران و همچنین سایر افراد است. سعی کنید در این کار ماهر شوید.

اکثر مدیران موفق شنونده های بسیار خوبی هستند. این کار به آن ها کمک می کند تا خیلی زود مسائل را کشف و حل کنند. همچنین این امر از سوءتفاهم های سنگین جلوگیری کرده و اعتماد را در میان اعضای تیم ایجاد می کند.

با افراد خارج از تیم ارتباط برقرار کنید.

احتمالا رئیس شما مهم ترین فردی است که لازم است با او در ارتباط باشید. وقت بگذارید تا متوجه شوید که رئیس شما چه انتظاری از شما و اعضای تیم تان دارد. اگر بتوانید به درستی متوجه شوید که چه چیزی مورد پسند و رضایت رئیس تان است و ترجیح می دهد کارها چگونه ارائه شوند، نظر مثبت او را به سمت خود جلب کرده و دیدار موفقی با او خواهید داشت.

به خودتان ترس راه ندهید و هر سوالی که در زمینه ی رهبری و مربیگری دارید از رئیس تان بپرسید؛ معمولاً شما می توانید موارد زیادی را از او یاد بگیرید اما ممکن است او در این زمینه فعال نباشد.

اگر شما ارتباط نزدیکی در زمینه ی مشورت با رئیس دارید، مطمئن باشید که قادر به استدلال بسیاری از مسائل خواهید بود. ابتدا موضوع ایجاد شده و خلاصه ای از تفکرات خود را برای او شرح داده سپس از او درخواست کمک کنید.

گذشته از این، به عنوان یک مدیر بخشی از  وظیفه ی شما توجه داشتن به تیم و محافظت از آن در برابر فشارهای بی دلیل و ناحق است. مهارت ابراز وجود و مذاکره ی برد – برد را بیاموزید، چرا که ممکن است شما با مذاکرات اضافی در رابطه با سایر مسائل از کار دور شوید.

حتماً بخوانید :  سه گام اصلی دستیابی به مشتریان سودآور

بخش دیگری از وظیفه ی شما به عنوان مدیر، ایجاد تعامل میان تیم خودتان و سایر گروه هاست. با این افراد صحبت کنید که چه انتظاری از شما دارند و چگونه می توانند به شما کمک کنند.

juin

۲- مدیریتی با نظم و انضباط داشته باشید.

هر قدر هم که شما تمایل به انجام این کار را نداشته باشید اما در بیشتر مشاغل مدیریت برای ایجاد نظم در میان کارمندان لازم است تا تدابیری را بیندیشید.

شما می توانید رفتار افراد را به روش های مختلف مورد ارزیابی قرار دهید، برای مثال طرز رفتار آن ها در هنگام صحبت کردن با تلفن، وقت شناسی آن ها و نظافت شخصی، هر یک از این مسایل نیازمند یک روش برخورد متفاوت هستند.

نقض آشکارای قوانین یا سیاست های شرکت توسط افراد به راحتی قابل شناسایی است و باید با آن ها برخورد شود.

زمانی که شما با یک موضوع بالقوه در رابطه با نظم و انضباط روبه رو می شوید، وقت بگذارید و زمانی را صرف جمع آوری اطلاعات در رابطه با این وضعیت کنید. تصمیم بگیرید که چه کاری باید انجام دهید و چگونه عمل کنید.

مسائل مربوط به نظم و انضباط به ندرت خودشان اصلاح می شوند و معمولا وضعیت بدتر می شود و این مسائل موجب ایجاد خشم قابل توجهی در میان سایر اعضای تیم می شود.

۳- از دام های رایج به دور باشید.

تعدادی اشتباهات رایج وجود دارد که مدیران جدید دچار آن می شوند، این اشتباهات شامل:

– تصور این که شما با تکیه بر دانش کاری و مهارت های فنی می توانید به مدیریت موفق دست یابید. لازم است که شما زمانی را صرف بهبود و توسعه ی مدیریت خوب و آموزش مهارت های ارتباطات میان فردی خود کنید. این موارد حتی می توانند از مهارت های فنی شما مهم تر باشند.

– مشورت نکردن های پیوسته با رئیس تان، با این تصور اشتباه که می خواهید نشان دهید که خودتان می توانید از عهده ی مسائل برآیید.

– روبه رو شدن با رئیس بدون این که فکری در رابطه با مشکل به وجود آمده داشته باشید و بدون این که راهی برای حل آن در نظر گرفته باشید.

– هر کاری که لازم است انجام دهید تا رئیس شما در مقابل دیگران از شما دفاع کند. این کار باعث تخریب چهره ی رئیس شما در مقابل همتایان و رؤسای خودش شده  و این طور به نظر خواهد رسید که تیم او خارج از کنترلش است.

– ناموفق بودن برای صحبت کردن با ارباب رجوع در رابطه با اینکه چه انتظاری از شما و تیم شما دارند.

– استفاده ی نامناسب و نادرست از قدرت اختیارتان؛ زمانی که از افراد درون سازمان می خواهید تا کاری را برای شما انجام دهند، مطمئن باشید که این کار را از روی علاقه انجام می دهند نه از روی اجبار.

– دست پاچه کردن رئیس یا غافل گیر کردن او

بسیاری از این نکات بسیار آشکار هستند، با این حال  به طور باور نکردنی ای بسیاری از مدیران دچار این اشتباهات می شوند و موقعیت مدیریتی خود را مورد آسیب قرار می دهند.

حتماً بخوانید :  هدفگذاری پلکانی برای فروشندگان تلفنی

نکته کلیدی :

زمانی که شما مدیریت یک تیم را برعهده می گیرید، لازم است تا مهارت های جدیدی آموخته و از ابزارها و فناوری های جدید استفاده کنید. و این آموخته های جدید به شما در اداره ی فعالیت های سازمان،انگیزه دادن به افراد، توسعه و پرورش تیم و برقراری ارتباط با اعضای تیم کمک خواهند کرد و لازم است تا از اشتباهاتی که بسیاری از مدیران انجام می دهند به دور باشید.

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

سونا مومنی

لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/DUfqr
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *