افزایش فروش

۳ راهکار جهت افزایش فروش در شرایط قرمز اقتصادی

۳ راهکار جهت افزایش فروش در شرایط قرمز اقتصادی » شرایط قرمز اقتصادی شرایطی است که در آن هزینه‌های افراد با درآمدهایشان تناسب ندارد و افراد برای انتخاب و خرید کالاهای مورد نیاز، وسواس خاصی دارند. در مقابل، در شرایط فعلی شاهد بازار فوق رقابتی و رقابت تنگاتنگ کسب‌وکارهایی با ارائه کالاها و خدمات مشابه برای جذب مشتریان حداکثری هستیم.

حال در این میان بعضی از کسب‌وکارها با مجموعه اقداماتی که به‌صورت کاملا هدفمند انجام می‌دهند، همچنان فروش‌هایشان را ادامه و حتی بهبود می‌دهند و خیلی از کسب‌وکارها هم دچار بحران و آشفتگی شدیدی می‌شوند که در بعضی از موارد کارشان به ورشکستگی و خروج از بازار می‌رسد.

در ادامه به ۳ راهکار اشاره خواهیم کرد که باعث بهبود و افزایش فروش هر کسب‌وکاری در شرایط قرمز اقتصادی خواهد شد:

۱.بر روی مشتریان فعلی خودتان تمرکز کنید.

طبق قانون پاره تو ۸۰ درصد درآمدها و فروش های ما از ۲۰ درصد از مشتریان ما است. پس شما به عنوان یک کسب‌وکار می‌توانید با استفاده از رسانه‌های آنلاین مانند اینستاگرام و تلگرام و همچنین رسانه های آفلاین مانند تلفن و پیامک، همواره مشتریان خودتان را دنبال کرده و ارتباطات خودتان را با آنها حفظ کنید. برای حفظ ارتباطات هم می‌توانید از یک نرم افزار CRM یا باشگاه مشتریان استفاده کنید و با توجه به رویدادهایی که در طی سال با آنها روبرو هستیم مانند تولد افراد، اعیاد و جشن ها و مواردی اینچنینی آنها را با پیام های خود خوشحال و خرسند کنید.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که  یک مشتری خوشحال و خشنود رضایت خود را به افراد زیادی متنقل می‌کند و به صورت دهان به دهان شما و کسب و کارتان را بازاریابی می‌کند و باعث علاقه‌مندی افراد جدید جهت بازدید و خرید از کسب‌وکار و محصولات و خدمات می‌شود.

حتماً بخوانید :  چگونه از فنون مذاکره در حل مشکلات استفاده کنیم؟

۲.تمرکز بر روی خدمات مشتریان عالی

رمز وفاداری و رضایتمندی بیش از پیش مشتریان، خدمات مشتریان عالی است. برای داشتن خدمات عالی شما می‌توانید خدماتتان را به ۴ بخش تقسیم کنید. خدمات قبل از فروش، حین فروش، بعد از فروش و خدمات بدون فروش.

مقاله “۸ روش عالی در فروش و خدمات پس از فروش” از مدیران نواندیش، به راهکارهای کاربردی در فروش محصولات یا خدماتتان اشاره می کند.

برای ارائه این خدمات شما می‌توانید با استفاده از رسانه‌‌های آنلاین مانند وب سایت، اینستاگرام و حتی تلگرام برای مشتریان با توجه به نیازها و علاقه‌مندی‌هایشان محتواهایی مفید در قالب ویدیوهای جذاب تولید کنید، فعالیت دیگر آن است که می‌توانید در رسانه‌ای مانند اینستاگرام به سوالات و ابهامات قبل از خرید و بعد از خرید مشتریان پاسخ دهید و با آنها تعامل سازنده‌ای را داشته باشید.

همچنین می‌توانید از مشتریانتان بخواهید هر سوالی دارند از شما بپرسند و شما به آنها جواب خواهید داد. این همان خدمات بدون فروش است که در بازار فعلی می‌تواند طرفداران زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

همچنین اگر مشتری به صورت حضوری به فروشگاه و کسب‌وکار شما مراجعه کرد شما می‌توانید با پذیرایی از مشتریان و همچنین داشتن محیطی آرام و دلنشین کاری کنید که مشتریان احساس راحتی و آرامش کنند و تمایل داشته باشند مدت زمان بیشتری را با شما و کسب‌وکارتان باشند که این خود باعث افزایش خرید و افزایش فروش شما خواهد شد.

faf

۳.استفاده از سیستم همکاری در فروش

یک کسب‌وکار برای افزایش فروش می‌تواند با کسب‌وکارهای مکمل و رقیبان خود ارتباط برقرار کند و در قالب یک تفاهم‌نامه به همکاری بپردازد.

حتماً بخوانید :  13 نکته موفقیت آمیز فروش تلفنی در تماس های سرد

فرض کنید شما یک کسب و کار در حوزه مواد غذایی هستید و یک هایپرمارکت بزرگ دارید. شما می توانید با همکاری با رستوران ها به این نحو که شما آن رستوران را تبلیغ می‌کنید و آن رستوران هم شما را برای مشتریانش تبلیغ می کند وارد همکاری در فروش شوید. همچنین شما می توانید طبق توافق، مشتریان را به روش‌های مختلف مانند کوپن تخفیف ویژه یا ارائه معرفی نامه به یکدیگر ارجاع بدهید و به ازای هر مشتری مبلغ خاصی را به عنوان پورسانت در نظر بگیرید.

البته سیستم همکاری در فروش در فضای آنلاین و سایت به‌ صورت بهتر و کاربردی‌تر قابل اجرا است و با لینک دادن به سایت های دیگر و صفحات خرید آن سایت ها و بک لینک‌ها یک همکاری در فروش فوق‌العاده‌ای را با دیگر وب سایت ها می‌توانید داشته باشید و به نوعی هر دو طرف، درآمد و سود خوبی را از این معامله و ارتباط کسب کنید.

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان گفت که یک کسب‌وکار برای افزایش فروش در شرایط قرمز اقتصادی باید نگرش مشتری‌محور داشته باشد و همواره با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان خود، در پی ارائه خدمات ویژه، منحصربفرد و کاملا شخصی‌سازی شده جهت خشنودسازی و رضایت مشتریان برآید.

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
خدامراد رستمی

خدامراد رستمی

کارشناس ارشد مدیریت اجرایی ( EMBA) .مدرس و سخنران در حوزه بازاریابی و فروش. رسالت و کار من کمک و همراهی افراد و کار‌وکسب‌ها جهت موفقیت در فرآیند بازاریابی و فروش است. از ۱۰ سال پیش کار بازاریابی و فروشندگی را آغاز کردم و علاقه دارم تجربیات خودم در حوزه بازاریابی و فروش را در اختیار افراد و کسب وکارها برای موفقیت قرار بدهم.
حتماً بخوانید :  هنگام مذاکره حرفه ای چه اقداماتی لازم است؟
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/wRubk
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *