افزایش فروش

۱۴ استراتژی برای افزایش فروش محصول

۱۴ استراتژی برای افزایش فروش محصول » بخش جدیدی از فرایند خرید، پیدا کردن مشتریان جدیدی برای فروش محصولات یا خدمات است. آیا شما محصول بسیار عالی در اختیار دارید اما مشتریان مناسبی برای خرید آنها وجود ندارند؟ آیا نمی دانید چطور باید به مشتریان نزدیک شوید یا اینکه پیام تبلیغاتی تان گیج کننده و مبهم بوده که منجر به افزایش فروش نمی شود؟

از ۱۴ استراتژی زیر برای افزایش فروش به مشتریانی که تمایل به خرید محصولات شما دارند، استفاده کنید.

۱) مردم چیزهایی را می ­خرند که فایده و منفعت داشته باشد.

مردم محصولات را نمی­ خرند، بلکه آنها نتایجی که محصولات شما به همراه دارند را خریداری می ­کنند. لیستی از تمام فواید و منفعت­ هایی که محصولات شما برای مشتریان به ارمغان می­ آورد تهیه کرده و به این ترتیب فرایند شناسایی مشتریان ایده ­آل خود را آغاز کنید.

۲) مشتریان خود را به وضوح و به طور کامل تعریف کنید.

چه کسانی به احتمال زیاد محصولات شما را فوراً خریداری می­ کنند؟ این مشتریان را شناسایی کرده و به آنها توجه داشته باشید. این از مهم ترین استراتژی های افزایش فروش شما محسوب می شود.

به سوالات زیر فکر کنید:

۱- مشتریان چند سالشان است؟

۲- مشتریان مذکر هستند یا مونث؟

۳- آیا مشتریان فرزند دارند؟

۴- درآمد آنها چقدر است؟

۵- آیا تحصیلات دانشگاهی دارند؟

۳) مشکلات مشتریان را شناسایی کنید.

مشتریان شما چه مشکلاتی دارند که شما قادر به رفع آنها هستید؟ اگر شما بتوانید مشتریان خود را به درستی شناسایی کنید، آنگاه این افراد برای بر طرف شدن مشکل شان به شما پول پرداخت کرده و محصولات تان به فروش خواهند رفت.

– گاهی اوقات مشکلات واضح و روشن هستند.

– گاهی اوقات مشکلات واضح نبوده و یا نامعلوم اند.

– در برخی مواقع مشتری مشکلی ندارد. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، آنگاه مشتری محصول شما را نمی­ خرد.

۴) برای افزایش فروش، مزایای رقابتی برای مشتریان ایجاد کنید.

باید مزایای رقابی خود را تعیین کنید، دلیل خرید محصول یا خدمات شما چیست، محصول شما چه مزایا، نتایج یا پیامدهایی در بر دارد که باعث می­ شود مشتریان از خرید محصول یا خدمات شما لذت ببرند یا اینکه باعث می­ شود آنها از خرید محصولات یا خدمات رقبای شما لذت کافی را نبرند. بر روی مزایا و فوایدی متمرکز شوید که باعث می ­شود محصول شما بهتر از بقیه باشد.

حتماً بخوانید :  نقشه سفر مشتری چیست و چگونه طراحی می شود؟

۵) از بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه­ های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید.

روش­ های بسیار زیادی وجود دارد که می ­توانید با استفاده از آنها محصول خود را به مشتریان معرفی کنید. به نظر شما بهترین بخش این روش­ ها چیست؟ اینکه همه آنها رایگان هستند. شما می­ توانید از شبکه­ های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و حتی وبلاگ شخصی خود استفاده کنید. اگر از این کانال ها برای ایجاد ارتباط با مشتریان تان استفاده کنید می ­توانید به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید.

برخی از مزایای استفاده از بازاریابی محتوایی عبارت اند از :

– دسترسی بیشتر به روش های با کیفیت

– کانال­ های بیشتر برای فروش محصول تان

– هزینه کمتر برای جذب مشتری

۶) گاهی اوقات مجبور به برقراری تماس ­های تبلیغاتی هستید.

برقراری تماس ­های تبلیغاتی می­ تواند ناراحت کننده و سخت باشد. چه این کار را رو در روی فرد انجام دهید یا از طریق تلفن، وظیفه شما این است که مشتری بالقوه خود را متقاعد کرده و او را جذب نمایید. مخصوصاً اگر محصول شما جدید است، ممکن است مجبور شوید با برقراری تماس با مشتریان توجه آنها را جلب نموده و خدمات یا محصولات خود را به آنها بفروشید.

۷) برای افزایش فروش سعی کنید از روش ۱۰۰ تماس استفاده کنید.

برای غلبه بر ترس خود از طرد شدن در فروش می توانیداز روش ۱۰۰ تماس استفاده کنید. در اسرع وقت به ۱۰۰ مشتری رجوع کنید. لازم نیست به نتیجه فروش خود توجه داشته باشید، فقط به تعداد افرادی که با آنها تماس گرفتید توجه کنید. این کار باعث می ­شود در هنگام فروش محصول خود نترس باشید.

۸) برای افزایش فروش، قیمتی مناسب را انتخاب کنید.

درباره بازار رقبای خود تحقیق کرده و قیمتی مناسب را برای محصول خود تعیین کنید. اگر محصولی گران قیمت در اختیار دارید، باید محصولتان از کیفیت بالاتری هم برخوردار باشد. قیمت را می ­توان با استفاده از «ارزش درک شده» تعیین کرد. اگر بتوانید کاری کنید که محصول شما بالاتر و بهتر از محصولات رقبا به نظر بیاید، آن وقت می­ توانید قیمت بالاتری برای آن مطالبه کنید.

حتماً بخوانید :  آموزش زبان تجاری (درس اول)

۹) تکنیک­ های مذاکره موثر و مناسب را یاد بگیرید.

مذاکره کنندگان حرفه ­ای معمولاً بسیار نگران پیدا کردن راه حل یا ترتیبی هستند که بتواند هر دو طرف را راضی کند. آنها به دنبال یک معامله «برد – برد» بوده، که در آن هر دو طرف معامله از نتایج مذاکره خوشحال و راضی هستند.

بهترین مذاکره کنندگان دارای سه ویژگی زیر هستند:

۱- آنها سوال­ های خوبی می­ پرسند تا بفهمند شما واقعاً نیاز به چه چیزی دارید.

۲- آنها صبور هستند.

۳- آنها کاملا آماده هستند.

مذاکره یک هنر محسوب شده و اگر فروشندگان با این موضوع آشنایی نداشته باشند نمی‌توانند محصولات خود را به درستی ارائه کنند. در مقاله ” هنگام مذاکره حرفه ای چه اقداماتی لازم است؟” به توضیح این موضوع پرداخته ایم.

۱۰) برای افزایش فروش، برنامه­ ای موثر و کارامد داشته باشید.

در فروش ایجاد برنامه فروشی قانع کننده و خلاق، از اهمیت زیادی برخوردار است.

۱۱) سعی کنید مشتری خود را برای همیشه در کنار خود نگه دارید.

فردی که یک بار مشتری شد، می تواند برای همیشه مشتری ثابت باشد.

وقتی یک مشتری محصول شما را خریداری کرد، این نباید پایان رابطه شما با آنها باشد. سعی کنید رابطه قوی­ ای با مشتریان خود داشته باشید. این کار باعث شده اعتماد بیشتری به شما داشته و ارزش محصول شما را بالاتر می­ برد.

۱۲) برای افزایش فروش، چیزی بسیار عالی و رایگان را به مشتریان بالقوه خود ارائه دهید.

اگر شما نمونه ­ای از آن را در اختیارشان بگذارید تا امتحان کنند، مشتریان ایده آل شما احتمالاً راحت­ تر و بهتر محصول شما را خریداری می­ کنند. از محصول خود ویدئویی تهیه کرده و بخشی با کیفیت از آن را به رایگان در اختیار مشتری قرار دهید تا آنها را هیجان زده کنید.

۱۳) اطلاعات خود را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

اگر می­ خواهید به زودی محصولی را به فروش برسانید، مشتریان خود را در مورد آن مطلع کنید. آنها از شنیدن این موضوع خوشحال خواهند شد و این کار باعث ایجاد اعتماد در آنها شده و حتی باعث می­ شود بیشتر خرید کنند.

حتماً بخوانید :  5 میانبر برای ارتقا شغلی

 همان طور که همه ما می دانیم، نقش فروشندگان و یا حتی ماهیت فروش در حال تغییر است. در گذشته، فروشندگان اغلب اولین گام در فرآیند خرید بوده و به طور قابل ملاحظه ای می توانستند با داشتن اطلاعات درباره قیمت، مزیت رقابتی و … مشتری را تحت تاثیر قرار دهند. اما در عصر حاضر که اطلاعات همه جا در دسترس است، مشتریان قبل از اقدام به خرید، درباره خریدشان جستجو های لازم را انجام داده و در بیشتر مواقع خودشان تصمیم خرید را می گیرند و حتی در بیشتر مواقع فروشندگان را به چالش می کشند! در مقاله ” فروشندگان بهترین برندها چگونه می فروشند؟ “، ۷ قانون بسیار مهم، که بزرگترین برندها از آنها پیروی می کنند را برایتان ذکر می کنیم.

۱۴) پیام فروش شما باید واضح باشد.

یک یا دو مورد از مزایا و فواید محصول خود را انتخاب کنید و آنها را به طور واضح و روشن در تبلیغات خود قرار دهید. به مشتریان تان نشان دهید که این محصول دقیقاً چه کاری برای آنها انجام می­ دهد. دقیق و واضح باشید. اگر محصول شما چندین مزیت و فایده مختلف دارد، پیام تبلیغاتی خود را برای مشتریان مختلف ایجاد کنید تا بتوانند با این پیام­ ها ارتباط برقرار کنند.

[site_source_shortcode url=”http://www.briantracy.com/blog/sales-success/proven-strategies-to-increase-sales-of-your-product/”]briantracy[/site_source_shortcode]

خواننده گرامی : شما از چه راهکارهایی در افزایش فروش خود استفاده می کنید؟

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

ریحانه خالقی زاده

کارشناس ارشد ریاضی کاربردی و الان هم دانشجوی ارشد زبان هستم. به زبان انگلیسی و مترجمی علاقه زیادی دارم و ترجمه برام لذت بخشه. مباحث مربوط به کسب و کار، بازاریابی و برندینگ برای من جذابه و امیدوارم که مقالاتم برای دیگران هم مفید باشه.
Avatar

جدیدترین مقالات :ریحانه خالقی زاده (نمایش همه )

لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/IKvD5
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *