استاندارد های ایزو

۱۰ مزیت استاندارد های ایزو در شرکت های کوچک و متوسط

۱۰ مزیت استاندارد های ایزو در شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) » اگر شما جزء سازمان های کوچک و متوسط هستید که می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید، این مقاله به شما نشان می دهد که استاندارد های ایزو چگونه به شما کمک می کنند، همانطور که به هزاران سازمان پیش از شما برای گسترش کسب و کارشان کمک نموده اند.

در این مقاله به ۵ مزیت اولیه استانداردهای ایزو پرداخته و در مقاله بعدی به ۵ مزیت باقی مانده خواهیم پرداخت.

استاندارد های ایزو :

۱ – کمک می کند کیفیت کالا و خدمات خود را بهبود دهید.

۲- کمک می کند رشد کنید، هزینه های خود را کاهش و سود خود را افزایش دهید.

۳- به کسب و کار شما یک مزیت رقابتی می دهد.

۴- به سازمان شما برای ورود به بازارهای جهانی و صادرات کالا و خدمات کمک می کند.

۵- کمک می کند مشتریان جدید ایجاد کرده و کسب و کار موجود خود را گسترش دهید.

۶- به شما کمک می کند با سازمان های بزرگ رقابت کنید.

۷- کمک می کند که اعتبار خود را افزایش داده و اعتماد مشتریان را جلب کنید.

۸- کمک می کند فرآیند های کسب و کار شما واضح شده و بهره وری افزایش پیدا کند.

۹- کمک می کند زمینه های بازاریابی خود را تقویت کنید.

۱۰- برای رویارویی و درک بهتر قوانین به شما کمک می کند.

۱۰ مزیت استانداردهای ایزو از نگاه مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMEs) :

ما با  ۱۰ کسب و کار کوچک و متوسط درباره اینکه چه طور استاندارد ایزو در ارتقای کسب و کارشان تاثیر مثبت داشته صحبت کردیم. این سازمان ها که بین ۳ تا ۴۸ نفر کارمند داشتند، بیان کردند که استاندارد های ایزو:  ابزارهایی برای ارتقای سطح محصولات و خدماتشان فراهم آورده، بازارها و مشتریان جدید ایجاد نموده، به رشد سریع تر کسب و کارشان کمک کرده و در نهایت منجر به افزایش سودآوری گردیده است.

۱ استاندارد های ایزو کمک می کند کیفیت کالا و خدمات خود را بهبود دهید:

کسب و کارهایی که خدمات تخصصی ارائه می کنند، نیازمند استاندارد های فنی مانند  ISO/IEC 17025 ( الزامات عمومی برای صلاحیت آزمایشگاه های تست و کالیبراسون) و ISO 1996 ( سری استاندارد های آکوستیک برای اندازه گیری و ارزیابی صداهای محیط) اند، که به نوبه خود در بهبود کیفیت محصولات یاری رسان هستند. تعهد فرآیند استاندارد سازی، این فرصت را به سازمان ها می دهد تا در توسعه استاندارد ها شریک شده و مشتریان را از کیفیت محصولات و خدمات مطمئن کنند. “

توضیحات بالا توسط مدیر فنی و مهندسی شرکت (db laboratorio de Engenharia Acústica) واقع در برزیل ارائه شده است، این سازمان ۹ نفر کارمند دارد و خدمات مهندسی تخصصی آکوستیک فراهم می کنند.

به عنوان کسی که با تامین کننده ها در ارتباط است و احتمالاً مسئولیت تصمیم گیری خرید را بر عهده دارد، چطور اطمینان حاصل می کنید که تامین کنندگان انتظارات شما را درک کرده و  به طور مداوم توانایی تامین محصولات و خدمات مورد انتظار و خواسته شما را دارند؟ محصولات و خدماتی که دارای ایزو ۹۰۰۰ یا ۹۰۰۱ هستند، چطور می توانند به شما کمک کنند؟ مقاله ” ایزو ۹۰۰۱ چه نقشی در زنجیره تامین دارد؟” پاسخ سوال های شما را داده و به شما آموزش خواهد داد چطور بیشترین استفاده را از ایزو ۹۰۰۱ در زنجیره تامین خود ببرید.

حتماً بخوانید :  5 درس موفقیت آمیز از آلبرت انیشتین

۲- استاندارد های ایزو کمک می کند رشد کرده، هزینه های خود را کاهش و سود خود را افزایش دهید.

“استاندارد ایزو کمک کرد تا  بازاهای جدید برای محصولاتمان پیدا کرده و تولید و مدیریت نانو مواد را با اطمینان بیشتری انجام دهیم. موارد ایمنی جدید پیدا شده در این زمینه باعث رشد قابل توجه سازمان ها شده است. شرکت Avanzare  به عنوان یکی از اولین شرکت ها که استاندارد ایزو نانو مواد و فناوری نانو رو اخذ کرده (ISO/TS 12025 و ISO/TR 13121 و ISO/TR 13329 ) جایگاه خود را در رهبری بازار نانو مواد تثبیت کرده است.

 به طور طبیعی پیاده سازی استاندارد ها برای شرکت ها هزینه بردار می باشد، اما این هزینه به سرعت با ایجاد محصولات و فرآیند های جدید در راستای هدایت همین استاندارد ها جبران می شود. در حال حاضر زمان رشد در عرصه  بین المللی است، بنابراین پیاده سازی استاندارد های بین المللی به این معنی خواهد بود که ما می توانیم محصولات خود را با مقررات بین المللی حال و آینده منطبق کنیم.”

ایزو بیش از ۴۰ استاندارد در زمینه نانو مواد و نانو تکنولوژی ارائه کرده است.

این توضیحات توسط مدیر عامل شرکت Avanzare واقع در اسپانیا ارائه شده است. این سازمان دارای ۳۵ نفر نیروی انسانی می باشد که راه حل های مبتنی بر فناوری نانو فراهم می کنند.

۳- استاندارد ایزو به کسب و کار شما یک مزیت رقابتی می دهد.

” وقتی ما فعالیت خود را در سال ۲۰۰۰ آغاز کردیم، برای من به عنوان موسس واضح بود که، سازمان به یک استاندارد برای تضمین خدمات ما نیازمند است. ما همیشه با کیفیت بالا کار می کردیم و می خواستیم که مشتریان ما نیز این را دانسته و درک کنند. در آن زمان ما می خواستیم با سازمان های بزرگ همکاری کنیم که آنها خواستار بازرسی روش ها و استاندارد های عملی بودند، در این زمان بود که با استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۰۸ آشنا شدیم و گواهی مرتبط با آن را اخذ کردیم. این تصمیم، کیفیت محصولات و خدمات ما را در بالاترین حد ممکن نگه داشته، که به نوبه خود باعث بهبود روابط ما با مشتریان، کسب اعتماد آنها و در نهایت خروجی و سود بیشتر شده است.”

این توضیحات توسط مدیر عامل و موسسس شرکت MC Fire Protection  واقع در انگلستان بیان شده است. این سازمان با دارا بودن ۹ کارمند وظیفه تامین و حفظ تجهیزات ایمنی مقابله با آتش را دارد و  خدمات مشاوره ای مرتبط با ارزیابی ریسک آتش را ارائه می دهد.

 ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵یک استاندارد از مجموعه سیستم مدیریت کیفیت می باشد که به شرکت ها و سازمان ها برای بهره وری بیشتر و افزایش رضایت مشتری کمک می کند. مقاله “چگونه از استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ استفاده کنیم؟ ” به توضیحات بیشتری در این خصوص می پردازد.

۴- استاندارد ایزو به سازمان شما برای ورود به بازارهای جهانی و صادرات کالا و خدمات کمک می کند.

استاندارد های هماهنگ با سازمان، دسترسی به بازار را به دلیل کاهش زمان و هزینه به ویژه برای سازمان های کوچک و متوسط آسان تر می کنند. علاوه بر این، استاندارد ها می توانند به برند سازی نام تجاری و افزایش سطح اطمینان مشتریان کمک کنند. استاندارد ها به مشتریان اطمینان می دهند که فرایندها و فناوری های شما آزمایش شده و قابل اطمینان اند. شرکت Nanotron مخترع یک تکنولوژی ثبت شده برای موقعیت یابی محلی (LPS) است که مکمل GPS در داخل یا خارج از خانه می باشد. این سازمان دنباله رو ISO/IEC 24730-5 (فناوری اطلاعات – سیستم های زمان و محل واقعی) می باشد. قیمت رقابتی به نسبت عملکرد سیستم ما، امکان دسترسی به بازارهای در حال رشد را به ما می دهد. استاندارد ها ضرورت نفوذ به بازار های جهانی هستند.

حتماً بخوانید :  آموزش چه نقشی در انگیزش کارمندان دارد؟

این توضیحات توسط مدیر عامل شرکت آلمانی Nanotron Technologies Ltd بیان شده است. این سازمان با دارا بودن ۲۲ کارمند در ارائه اطلاعات موقعیت و سیستم های ارتباطاتی، فعالیت می نماید.

۵- استاندارد های ایزو کمک می کند مشتریان جدید یافته و کسب و کار خود را گسترش دهید.

پایه های محکم برای ایجاد یک کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است، استاندارد های ایزو سنگ بنای کسب و کارهای کوچک هستند. کسب و کارهایی که مایل به گسترش مشتری مداری خود هستند، می توانند از استاندارد های ایزو استفاده کنند. استفاده از سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ به سازمان های کوچک کمک می کند که کیفیت فرآیند های خود را بهبود داده و هزینه هایی که به علت استفاده از شیوه های نا کارآمد تحمیل شده در سازمان را کاهش دهند که این ممکن باعث ایجاد یک موقعیت جدید در کسب و کار شود که قبل از پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت وجود نداشته است. شرکت Moselli Industries Ltd تنها با استخدام ۵ نفر نیروی تمام وقت و ۲ عضو همکار پاره وقت قادر بوده است سیستم های مدیریت کیفیت را به بهترین شکل پیاده سازی کرده و از مزایای استاندارد های ایزو بهره مند شود.

این توضیحات توسط مدیر شرکت کنیایی، Moselli Industries Ltd بیان شده است. این سازمان تولید کننده پودر صابون با کیفیت و سایر محصولات تمیز کننده و همچنین توزیع کننده انحصاری محصولات ایتالیایی  Hyproclean در کنیا است.

ادامه دارد…

امتیاز دهید
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/tJt4t
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *