سنجش منابع انسانی

۱۰پارامتر برتر سنجش منابع انسانی

 ۱۰پارامتر برتر سنجش منابع انسانی» گاهی اوقات معیارهای مدیریت و سنجش منابع انسانی بوسیله ی افراد حرفه ای حاضر در تجارت نادیده گرفته می شوند، آنها تصور می کنند که تعامل و استفاده از کارکنان امری پیچیده و دشوار است. اما معیارهای مدیریت و سنجش منابع انسانی می تواند نقاط ضعف و قدرت یک شرکت را بر ملا کند و به شما اجازه می دهد تا متوجه شوید که کدام بخشها برای تقویت شدن نیاز به تمرکز دارند و روی کدام بخش ها باید سرمایه گذاری نمایید.

سنجش منابع انسانی از طریق محاسبه ی هزینه ی دقیق بکارگیری هر یک از کارمندان جدید برای ارزیابی کسب و کار شما و ابداع استراتژی ها، ارزشمند است.

از آن جایی که در شرکت های پیشرو و موفق، مدیریت منابع انسانی و جذب همکاران با کیفیت، ماهر و متخصص از اهمیت بالایی برخوردار بوده، مقاله ” راهکارهای افزایش رضایت شغلی در مدیریت منابع انسانی ” به نکات مهمی در این زمینه اشاره می کند.

در ادامه ده پارامتر مفید سنجش منابع انسانی و آنچه که آنها میتوانند در مورد شرکتتان به شما بگویند آمده است:

۱-هزینه ی هر استخدام

یکی از معیارهایی است که معمولاً در همه ی سازمان ها استفاده می شود. این مولفه می تواند به شما بگوید که دقیقاً هزینه ی استخدام یک کارمند جدید برای شرکت شما چقدر است.

۲-درآمد به ازای هر کارمند

مانند آنچه که در شماره ۱ گفته شد این پارامتر می تواند به شما بگوید که هر یک از کارکنان چه میزان درآمدی را برای شرکت شما بدست می آورند و چه نقشی در  سودآوری سازمان شما ایفا می کنند.

۳-میزان غیبت

یکی از ساده ترین مولفه های مدیریت و سنجش منابع انسانی است. این پارامتر تعداد روزهای غیبت کارکنان و میزان رضایت آنها را به شما نشان می دهد.[boc_spacing height=”20px”]

سنجش منابع انسانی

۴-ارزش سود و مزایا

یک دید کلی و بررسی اجمالی در مورد اینکه بسته های مزایای شما (مانند حقوق، بیمه، پورسانت ها و …) به ازای هر کارگر چقدر برای شما هزینه دارد.

۵-میزان رضایت

یکی از دشوار ترین معیارهای قابل سنجش در HR (منابع انسانی) است که به شما نشان می دهد که کارکنان شما تا چه حد از شرایط کاری خود راضی هستند. رضایت، بیشتر یک مفهوم انتزاعی محسوب شده و تنها راه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای مولفه های مدیریت و سنجش منابع انسانی، نظرسنجی می باشد.

۶-گردش مالی

این مولفه ها سرراست و آسان هستند و به شما یک دیدکلی نسبت به اینکه چه تعداد از کارکنان شما در یک سال مشخص شرکت را ترک می کنند، می دهد.

۷-مدت زمان اشتغال

این پارامتر کمک می کند تا میانگین مدت زمانی که کارکنان با شرکت همکاری داشته اند مشخص شود.

۸- هزینه های گردش مالی

این قبیل پارامترهای مدیریت و سنجش منابع انسانی می تواند بسیاری از کارفرمایان را متعجب کند و نشان دهد که با از دست دادن هرکارمند چه مقدار هزینه های وابسته همچون: هزینه های عدم تصدی شغل، استخدام جدید و آموزش نیروی جدید خواهند داشت.

۹- پاداش کارکنان

این مولفه ها پاداشها و تشویقی های دریافتی کارکنان را در طی یک دوره ی خاص محاسبه کرده و به شما نشان می دهد.

حتماً بخوانید :  کارمندان شما هم همیشه تاخیر دارند؟

۱۰- زمان پر کردن جایگاه شغلی

این پارامتر کمک می کند بهره وری بخش مدیریت منابع انسانی شرکت برجسته شود و مدت زمانی تقریبی که نیاز است یک جایگاه شغلی در شرکت شما پر شود را مشخص می کند.

هر کسب و کاری در مسیر تحقق ماموریت و اهداف و همچنین اجرای استراتژی های خود باید اقداماتی را در زمینه مدیریت منابع انسانی انجام دهد. مقاله ” مقدمه ای بر مدیریت منابع انسانی در سازمان ” در مدیر نو، به نکات مهمی در این زمینه می پردازد.

معیارها و مولفه های دیگر مدیریت منابع انسانی نیز وجود دارند که می تواند جنبه ها و موضوعات مختلفی که شرکت شما با آن سر و کار دارد را پوشش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد سیستم های متعددی در مدیریت و سنجش منابع انسانی وجود دارد که به کمک آنها می توانید هر زمان که نیاز شد مولفه ها را پیگیری کنید و حداقل سرمایه گذاری برای چنین سیستمی از زمانی که شروع به استفاده از پارامترها و معیارهای مربوط به بخش نیروی انسانی آن کنید، خیلی زود به حساب شما برمیگردد بخصوص هنگامی که متوجه شوید بیشتر هزینه های شرکت شما در کدام بخش صرف می شود.

با ترکیب یک برنامه ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل مناسب پارامترها و استراتژی موثر می توانید برای حرکت دادن شرکت خود به سوی آینده از این مولفه های بهینه و موثر مدیریت و سنجش منابع انسانی استفاده کنید.

[site_source_shortcode url=”www.unicornhro.com/articles/top-ten-hr-metrics–knowing-the-numbers-and-how-to-use-them “]unicornhro[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

علیرضا وظیفه شناس

کارشناس الکترونیک و علاقه مند به زبان های خارجه و فعال در زمینه ی ترجمه می باشم. از آنجایی که حرفه ی مشاوره و فروش بیمه های عمر رو هم به طور تخصصی دنبال می کنم، به اقتضای آن به بخش ترجمه و نگارش و بررسی مقالات مربوط به فنون ارتقای کسب و کار و فروش هم وارد شدم. امیدوارم که با این کار علاوه بر ارتقای دانش و تجربیات خود سهمی هرچند کوچک در افزایش بازدهی و رونق کسب و کار افراد داشته باشم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/JSZPg
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *