کشف مهم ترین استراتژی های مدیریت فروش

کشف مهم ترین استراتژی های مدیریت فروش

کشف مهم ترین استراتژی های مدیریت فروش » کلید موفقیت هر استراتژی ای، طرح یک برنامه سازمان یافته و قابل اجرا است. استراتژی های مدیریت فروش در تولید و توزیع می تواند مقوله ای چالش برانگیز بوده، چون از آن جایی که تیم شما غالباً در خارج از محدوده دفتر مرکزی فعالیت دارد، باعث بروز مشکل در ارتباطات می شود. یک مدیر فروش حرفه ای، با استفاده از استراتژی های مناسب، می تواند تیم خود را به سمت موفقیت هدایت کند. در ادامه شما را با چند استراتژی کلیدی در زمینه مدیریت فروش آشنا خواهیم کرد:

استراتژی های مدیریت فروش : خود اندیشی

قبل از اینکه بخواهید به عنوان مدیر فروش تیم تان را مدیریت کنید، بهتر است از سبک و نوع مدیریت فروش تان آگاهی پیدا کرده، تا بتوانید به خواسته هایتان نزدیک شوید. این کار باعث بهبود و رشد عملکردتان خواهد شد. برای اینکه خود را تحت کنترل نگه دارید، یکی از هوشمندانه ترین راهکارها، تهیه و ایجاد یک دفتر عملکرد روزانه و یا برنامه عملکرد شخصی است تا بتوانید به طور مستمر اهداف و پیشرفتتان را مرور کنید.

استراتژی های مدیریت فروش : تعهد

تعهد یکی از مهم ترین استراتژی های مدیریت فروش است. اینکه شما متعهد می شوید تا زمان مشخصی را برای تکرار فروش سپری کنید بسیار مهم است. با استفاده از راهکارهای زیر، نشان دهید که فرد متعهدی هستید:

-وقتی در این حرفه در حال فعالیت هستید، بیش از حد تیم تان را کنترل نکنید. از زمان تان به نحو احسن استفاده کرده و تنها زمانی که نیاز است، تیم فروش تان را مدیریت کنید.

-در کارتان برنامه زمانبندی شده داشته باشید. سعی نکنید تا بی خبر و اطلاع از تیم تان، کاری را به کارهایشان اضافه کرده و آنها را غافلگیر کنید. برای زمانشان ارزش قائل شوید.

– بازخورد های جزئی به آنها ارائه دهید.

-برای شناخت تک به تک تیم فروشتان، چه از نظر چهره و اسم و چه از نظر اهداف و رویاهایشان زمان بگذارید.

-استعدادهای تیم تان را بشناسید و برای به حداکثر رساندن توانایی های ذاتی آنها، استراتژی های بهینه مشخص کنید.

حتماً بخوانید :  10 نکته ی کاربردی در یک مذاکره تلفنی موفق

مقاله ” ۵ راز حیاتی در مدیریت فروش موفق ”  به پنج نکته که در مدیریت فروش موفق نقش مهمی دارد، اشاره می نماید.

استراتژی های مدیریت فروش : توسعه برنامه ها

مدیران فروشِ با تجربه در تولید و پخش قادر هستند تا اطلاعات را با توجه به دانش و استعدادهای شخصی خود پردازش کنند و آنها را به یک طرح قابل اجرا توسعه دهند. این کار به نوبه خود در دستیابی به فرآیند رسیدن به اهداف فروش کمک قابل توجهی خواهد کرد. در اینجا چندین هدف کلیدی در پیشرفت فرآیند فروش را ذکر خواهیم کرد:

-افراد تازه وارد را برای ساخت، نگه داشت و تشکیل یک تیم موثر استخدام کنید و خودتان به آنها آموزش دهید.

 -تمام مراحل و گام هایتان را مشخص و اندازه گیری کنید. این کار به تیم فروشتان کمک خواهد کرد تا از اهداف هر فعالیتی که انجام می دهند، باخبر باشند.

-اطلاعات را برای پیش بینی فروش و برنامه ریزی عملیاتی در آینده، جمع آوری و آنالیز کنید.

-از تکنیک های مدیریت تغییر برای وفق دادن تیم تان در شرایط بازار پرتلاطم و متغیر امروز استفاده کنید.

مدیران فروش در پروسه های کسب و کار از اهمیت و جایگاه به سزایی در رشد و توسعه مجموعه برخوردارند. در این بین نوع و شدت عملکرد این مدیران می تواند متضمن بقا یا شکست کسب و کار باشد. جهت آشنایی بیشتر با این موضوع، توجه شما را به مقاله ” اصول مهم و اساسی در مدیریت فروش ” از مدیرنو، جلب می نماییم.

استراتژی های مدیریت فروش : مربیگری

هر مدیر فروشی می تواند تیمش را نصیحت کند. اما یک مدیر فروش عالی می تواند تمام مراحل فروش را مربیگری کند. مهم ترین مسئولیت یک مدیر موفق در هر صنعتی، رشد و پیشرفت تیمش است. قلب استراتژی فروش شما به کارگیری افراد با استعداد و تبدیل آنها به بهترین و موثرترین عملکرد است.

مربیگری این نیست که فقط در زمانی که تیم تان دچار استباه و مشکلی شد، آنگاه بخواهید تجزیه و تحلیل یا مدیریت کنید! بلکه باید در هر گامی در کنار تیم تان بوده و در هر قدم آنها را تشویق کنید.

حتماً بخوانید :  افراد در آمیخته بازاریابی چه نقشی دارند؟

اگر قصد دارید که به مدت طولانی یک مدیر فروش موفق باشید، باید این واقعیت را در نظر داشته باشید که شما همیشه در میان تمام فروشندگان خود محبوب باقی نخواهید ماند. راهی برای فرار از این حقیقت وجود ندارد که بالاخره مورد بی اعتنایی و بی توجهی برخی از فروشندگان خود قرار خواهید گرفت. مقاله  “ ۵ دلیل که مدیر فروش را نفرت برانگیز نشان می دهد” ، نکات مهمی را به شما یادآوری می نماید.

استراتژی های مدیریت فروش : اندازه گیری عملکرد و نتایج

شاخص های کلیدی عملکرد دقیقا مانند چشمانی هستند که باید در پشت سرتان داشته باشید. شما همیشه نمی توانید به همه چیز دست پیدا کنید، پس گاهی اوقات داده ها و اطلاعات می تواند به شما نشان دهد که تیم تان در کجا می درخشد و در کجا می تواند رشد کند. در اینجا چند راه وجود دارد که مدیران فروش موفق از آنها برای اندازه گیری عملکرد و نتایج استفاده می کنند:

-تهیه یک برنامه افزایش عملکرد تیمی جهت به حداکثر رساندن پتانسیل تیم

-برپایی شاخص های کلیدی عملکرد در سطوح فردی و تیمی

-مدیریت بررسی موثر عملکرد

-ایجاد برنامه های بهبود عملکرد فردی

-ایجاد مجموعه ای از معیارها جهت اندازه گیری سطوح فعالیت ها

مدیران فروش موفق دارای مجموعه‌ای از مهارت ها و خصوصیاتی هستند که آن‌ها را برتر و بالاتر از دیگران قرار می‌دهند، و همچنین آن‌ها را قادر می‌سازد تا به تیم خود کمک کنند که به نتایج مورد انتظار دست یابند. این خصوصیات در مقاله ” اصول مدیریت فروش موثر ” تعریف شده‌اند:

استراتژی های مدیریت فروش : تقویت انرژی مثبت

هیچ عاملی به اندازه انرژی مثبت نمی تواند در مردم ایجاد انگیزه و تشویق کند پس این هم یکی از استراتژی های مدیریت فروش مهم محسوب می شود. شغل فروش یک صنعت رقابتی است که همه تیم های فروش را افرادی تهاجمی بار می آورد، به صورتی که حتی افراد به طور مستمر در حال رقابت با تارگت های فروش خود هستند و می خواهند هر بار رکورد خود را بزنند. مدیران فروش می توانند از موقعیت ذاتی این حرفه استفاده کرده و از آن برای انگیزش بین اعضا تیم جهت افزایش سهم و افزایش پورسانت استفاده کنند.

حتماً بخوانید :  12 روش هوشمندانه در بازاریابی فروشگاه های خرده فروشی

angizeh

نیازی نیست یک سیستم پاداش دهی، جوایز یا پاداش های خیلی بزرگ  و چشم گیر به افراد ترتیب دهید. شاید تنها رتبه بندی برترین فروشندگان موجب انگیزه دهی و دادن انرژی به آنها شود. یک مدیر فروشِ موفق باید از فروشندگان و محیط اطرافش اطلاعات کافی داشته باشد. درک کردن فروشندگان، به شما این امکان را می دهد که برنامه ای مناسب آنها تعیین کنید.

برای آموزش فروش به تیم تان زمان اختصاص دهید و به جای مدیریت بیش از حد، آنها را راهنمایی کنید. از آمار و اطلاعات برای ارزیابی عملکرد استفاده کرده و هر گاه که کارشان را خوب انجام دادند، از آنها قدردانی کنید. استفاده از این استراتژی های مدیریتِ فروش خطوط ارتباطی را باز نگه داشته، موجب بهبود عملکرد شده و میزان فروش را افزایش خواهد داد.

 [site_source_shortcode url=”https://www.handshake.com/blog/field-sales-management/”]handshake[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فاطمه معبودی

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و علاقه مند به حوزه های بازاریابی و فروش، اصول و فنون مذاکره و منابع انسانی هستم. تلاش من همواره بر این است تا با ترجمه و تالیف مقالات مرتبط، علاوه بر کسب دانش روز مدیریتی، به حل چالش های پیش روی مدیران پرداخته و نقش موثری در توسعه و پیشرفت کسب و کارها ایفا نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/KCs08
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *