ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

کسب و کارهای کوچک پرسود 1403

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
انواع کسب و کارهای کوچک و پرسود با سرمایه کم شغل های پر درآمد

در این مقاله به معرفی انواع کسب و کارهای کوچک و پرسود می‌پردازیم و به 28 مورد کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران و دنیا در سال 1402 اشاره خواهیم کرد. آیا به دنبال کسب و کار با سرمایه کم برای راه اندازی هستید؟ آیا می‌دانید در حال حاضر کدام شغل های خاص در دنیا و ایران جزء موارد پر درآمد هستند؟ سؤالات زیادی در این زمینه پرسیده می‌شود. لیست شغل های پردرآمد دنیا کدم‌اند؟ کسب و کار های سودآور با سرمایه کم کدامند؟

برخی از افراد با آگاهی کامل از اینکه چه صنعت و چه نوع کسب‌وکاری را شروع می‌کنند، کارآفرین می‌شوند.

درعین‌حال، برای بسیاری از کارآفرینان جدید، تشخیص اینکه چگونه یک کسب‌وکار را شروع کنند و اینکه دقیقاً کدام یک از انواع کسب و کار بهترین انتخاب برای آنهاست، خیلی سخت و دشوار است. درواقع پیدا کردن یک ایده عالی برای شروع کسب‌وکار با سرمایه کم به این راحتی ها نیست.

ما لیستی از کسب و کارهای کوچک پرسود را برای شما به همراه آموزش سازمانی گردآوری کردیم. هر یک از این کسب‌وکارها به سرعت در حال رشد هستند و می‌توانند زندگی خوبی برای شما فراهم کنند. حتی اگر به دنبال کسب و کار سودآور با سرمایه کم هستید باید بدانید که هیچ‌کدام از مشاغل ذکر شده در این مقاله، برای شروع به سرمایه زیادی نیاز ندارند. با سخت‌کوشی، اراده و تدبیر، می‌توانید یکی از این کسب و کار ها رو با سرمایه کم را راه اندازی کنید.

بنر میان مقاله فروش

انواع کسب و کارهای کوچک و پرسود

با ظهور فناوری، تعداد زیادی از این کسب‌وکارهای سودآور (نه همه آنها) تحت قلمرو کسب‌وکارهای آنلاین قرار می‌گیرند. با خواندن این مقاله می‌توانید ایده کسب و کار پیدا کنید. ایده‌هایی در حوزه مراقبت از کودکان، یا ایده‌هایی در حوزه خدمات B2B و تعدادی ایده‌ که برای کارآفرینان علاقه‌مند به گسترش حوزه کاریشان، مناسب است.

نمی‌شه گفت که هر ایده کسب و کار که به ذهنتان رسیده، سودآور نیست، اما اگر به دنبال یک ایده خوب برای شروع و رشد کسب‌وکار خودتان هستید، باید لیست زیر از کسب و کارهای کوچک پرسود را بررسی کنید.

 

معرفی 28 مورد از کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران و دنیا در سال 1403

1. تعمیر خودرو

خیلی از ماها برای رفتن از جایی به‌جای دیگر از ماشین‌های خودمان استفاده می‌کنیم. در مواقعی که ماشینمان نیاز به تعمیر دارد، به تعمیرگاه رفتن حتی برای تعمیرات ساده می‌تواند چالش برانگیز باشد.

قسمتی از تعمیرات ماشین، نیاز به تجهیزات کامل تعمیراتی دارد. اما خبر خوب این که بخش زیادی از تعمیرات فقط به چند ابزار ساده نیاز دارد.(البته باید اطلاعات لازم را کسب کنید، که خرابکاری نشود)

شلوغی هر روز مردم میتواند بازار خوبی برای خدمات سیار یا در محل ایجاد کند. می توانید خدماتی مثل: تعویض روغن، شارژ مجدد مایعات موتور و شیشه شور، تعویض باتری، تعمیر چراغ‌های جلو و موارد دیگر رو در محل مشتری ارائه بدید.

 

2. ماشین غذا

جنبش ماشین غذا به‌سرعت در حال رشد و گسترش است. با افزایش اجاره‌بها در شهرهای بزرگ، اجاره کردن یه مکان معمولی توی مراکز شلوغ شهر، جایی که بشه به مشتریان هدف دست پیدا کرد، هر روز دشوارتر میشود.

ماشینهایی که غذا ارائه میدهند میتوانند یه راه‌حل عالی باشند. می‌تونید با بردن چنین ماشین غذایی به هر نقطه شلوغ شهر، بازارهای محلی، میادین اصلی شهر و هر جایی که احتمال این وجود داره که بتونید مشتریانتون رو جذب کنید، میتونه شروع کننده چنین کسب‌وکاری باشه.

مخارج کمتر راه اندازی و تطبیق‌پذیری جغرافیایی بیشتر یک ماشین غذا به این معنی است که می‌توانید دستور پخت های مخصوص به خودتان و البته با طعمی خانگی را به تجارتی پر رونق تبدیل کنید. ماشین‌های غذا نیاز به احکام و مجوزهای خاصی دارد که برای پیگیری آنها باید به سازمان‌های مربوطه مثل شهرداری و بهداشت مراجعه کنید.

 

3. خدمات کارواش

مورد بعدی در لیست کسب و کارهای کوچک پرسود ، خدمات کارواش سیار است. به نظر می‌رسد با توجه به درگیریهای هر روزه مشتریان و ترافیکهای سنگین، مردم ترجیح میدهند خدمات مورد نظرشان را تا جایی که امکان دارد در محل خودشان دریافت کنند و برای چنین خدمات سیاری، حق‌العمل و انعام بهتری هم پرداخت می‌کنند.

خدمات کارواش سیار به‌ویژه برای افرادی با خودروهای لوکس، که خدمات شخصی‌تر را ترجیح می‌دهند بیشتر صدق میکند. خدمات کارواش جزء کسب و کار سودآور با سرمایه کم است. به‌عنوان خدمات دهنده کارواش سیار، نه تنها از ارزش منحصربه‌فرد سیار بودن بهره می‌برید، بلکه از هزینه‌های سربار قابل‌توجهی که برای راه‌اندازی یک مکان فیزیکی وجود دارد نیز پرهیز می‌کنید.

 

4. تعمیر لوازم الکترونیکی

وابستگی زیاد مردم جهان به وسایل و تجهیزات الکترونیکی، نباید دست‌کم گرفته‌ شود. مردم بیشتر ساعات بیداری خود را با خیره شدن به صفحه‌نمایش می‌گذرونند. این اعتیاد گسترده به فناوری به این معنی است که وقتی مشکلی در این حوزه پیش می‌آید، مردم در اسرع وقت کمک می‌خواهند.

بنابراین، شکی نیست که خدمات تعمیرات الکترونیکی چه سیار چه ثابت محبوبند و پرمتقاضی، خصوصا در دوره های تورمی که خرید چنین تجهیزاتی هر روز سخت تر میشود. به‌علاوه، اگر بتوانید خدمات خودتان را مستند کنید یا در حضور مشتری انجام دهید، حتی موفق‌تر خواهید بود. این کسب و کار با سرمایه کم قابل راه اندازی است و میتواند یک ایده تجاری خدماتی سودآور باشد.

 

5. پشتیبانی IT

اگرچه دو سوم آمریکایی‌ها و تعداد زیادی از آدمهای نسل جدید فکر می‌کنند که از فناوری آگاه هستند، اما حقیقت این است که آنها مجبورند به پشتیبانی فنی تکیه کنند. برخی از افراد، کامپیوترها یا سایر دستگاه‌های خود را در برابر هکرها و سرقتهای اینترنتی آسیب پذیر می‌کنند و متأسفانه، وقتیکه مشکلی پیش می‌آید، پشتیبانی تلفنی رایگانی که توسط تولید کنندگان یا شرکتهای ارائه دهنده خدمات ارائه می‌شود، پشتیبانی خوبی نیست یا مشکل را تمام و کمال حل نمی‌کند.

اگر کار با فناوری برای شما راحت و دلچسب است و فردی نسبتاً صبورید، ارائه خدمات پشتیبانی IT سیار، ممکن است برایتان تجارت سودآوری باشد. تنها چیزی که نیاز دارید زمان، حمل و نقل و دانش شخصی شماست. بنابراین این مدل کسب‌وکار، تقریباً سود خالص است.

 

6. خدمات تناسب اندام یا فیزیوتراپی

با پاندمی کرونا مردم بیشتر از هر زمانی دیگری در خانه ورزش می‌کنند. اگر به تناسب اندام علاقه دارید میتوانید از این علاقه پول در بیاورید، حتی بدون حضور در باشگاه. نیازی هم به هزینه اجاره کردن مکانی برای آموزش مشتریان نیست. چند وزنه، باند و تشک یوگا را داخل صندوق عقب ماشین خود بیندازید و کار رو شروع کنید.

شما می‌توانید با ارائه جلسات انفرادی در خانه مشتریان خود یا کلاس‌های گروهی تبلیغاتی در پارک محلی یا مراکز اجتماعی، یک مربی شخصی شوید.

رسیدن به تناسب اندام برای مشتریان شما می‌تواند به‌عنوان بلیتی برای کمک به هر دوی شما، در دستیابی به اهدافتان باشد. همانطور که افراد شروع به خوردن غذاهای سالم‌تر و ورزش بیشتر می‌کنند، کسب‌وکارهای مربوط به حوزه تناسب اندام و سلامتی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. که این امر مربی شخصی شدن را به یکی سودآورترین مشاغل در لیست کسب و کارهای کوچک پرسود تبدیل می‌کند.

 

7. خدمات نوزاد و پس از بارداری

اگرچه والدین در حال حاضر، بچه‌دار شدن را برای مدت طولانی‌تری نسبت به نسل‌های قبلی به تعویق می‌اندازند، اما درنهایت می‌خواهند بچه‌دار شوند. درواقع، در سال 2016، 1.2 میلیون نفر برای اولین بار مادر شدند. بنابراین، نیاز به کسب‌وکارهای کودک محور، با شروع خدمات پس از بارداری و مربوط به نوزاد، در حال افزایش.(امار دقیقی از تعداد فرزند منتشر شده در سال 1400 پیدا نکردیم و نرخ جمعیت رو به کاهش است اما همچنان کودکان متولد شده تعدادشان به آن اندازه هست که بتوانید این کسب و کار را شروع کنید.)

تقاضا برای دایه و مشاوران شیردهی، به‌ویژه، در میان مادران جدید افزایش پیدا کرده. هر دو گزینه هزینه‌های سربار نسبتاً کمتری نسبت به تحصیل و گواهینامه دارند. به این معنی که این حرفه‌ها می‌توانند به‌راحتی به یکی از سودآورترین مشاغل برای شما تبدیل شوند.

 

8. کلاس های تقویتی برای کودکان

درحالی‌که تعداد کودکان در هر خانواده کمتر شده، و تمام بودجه آموزشی-تربیتی خانواده به یک کودک اختصاص پیدا کرده، والدین بیشتری برای فعالیت‌ها و کلاس‌های تقویتی خارج از مدرسه به معلم های خصوصی روی می‌آورند. گزینه های پیشنهادی برای شما میتواند راه اندازی یه مرکز ژیمناستیک، مدرسه موسیقی، مربی شنا، معلم یوگای کودکان یا سایر فعالیت‌های کودک محور باشه.

اگر مهارتی دارید که می‌شود ان را به‌راحتی به دانش‌آموزان و کودکان آموزش داد، میتواند تبدیل به یک کسب و کار کوچک و تجارت پرسود شود.

 

9. اپلیکیشن های موبایل و برنامه های سرگرمی برای کودکان

امروزه طراحی اپلیکشن و بازی‌ها در لیست شغل های پردرآمدو کسب و کارهای کوچک پرسود دنیا قرار گرفته. اگر علایق شما سمت و سوی فناوری یا سرگرمی است، میتوانید از این علایق فناوری کسب درآمد کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که برخلاف توصیه‌های کارشناسان، تقاضا برای تبلت ها، اپلیکیشن ها و سرگرمی‌های موبایلی برای کودکان هر روز در حال افزایش است.

آیا ایده‌ای برای یک برنامه آموزشی برای کودکان یا والدین دارید؟ اگر دارید، شروع کنید. اما با برنامه و بررسیهای اولیه مناسب. ایده درخشان خود را برای نسل بعدی پیش ببرید و این تجارت بالقوه سودآور را به واقعیت تبدیل کنید.

برای پیاده نمودن ایده، نیاز به هدفگذاری دارید که حتما مقاله هدف گذاری به روش اسمارت را بخوانید.

 

10. اشتراک لوازم جانبی و لباس

یکی از شغل های پردرآمد در جهان اشتراک لوازم و لباس است. سایت‌هایی مانند Rent the Runway و Gwynnie Bee از ایده اقتصادی به اشتراک‌گذاری استفاده کرده‌اند. وقتی‌ وسایل اضافی ایی داریم که به کارمان نمیاد و ماندن کنار انباری یا در کمد فقط باعث استهلاک بیشترش میشود، میتوانیم ازش پول در بیاوریم و اتفاقا تبدیل به کسب‌وکار هم شود.

چنین روندهایی منجر به ایجاد فرصت‌های تجاری کوچک برای این شرکت‌ها شده که لباس‌ها و لوازم جانبی قرض گرفته‌شده یا اجاره‌ای را با کسری از قیمت خرید، ارائه می‌دهند. و ازآنجاکه یک چیز می‌تواند چندین بار درآمد ایجاد کند، سودآوری این سرمایه گذاری‌ها بسیار قابل توجه است.

چند اکسسوری یا لباس محبوب را جمع‌آوری کنید و از طریق کانالهای اطلاع رسانی مثل اینستاگرام یا کانالهای ارتباطی دوستان و آشنایان اقدام به کرایه دادن ان تجهیزات یا لباسها کنید. ازآنجایی‌که هزینه‌های حمل‌ونقل را از معادله خارج می‌کنید، این پتانسیل را دارید که حتی از استارتاپ های بزرگ‌تر نیز سودآورتر باشید.

با توجه به ضعیف تر شدن توان خرید خانواده ها، این کسب و کار روز به روز پر رونق تر میشود به شرطی که درست پیاده شود.

11. تجهیزات اشتراکی برای بهسازی منزل

آیا شما در محل زندگی خود ابزار تعمیر خانه، چمن، باغ و … دارید؟ چرا از گروه دوستان و اطرافیان نزدیک خود، فراتر نمی‌روید. چرا با تبلیغات تجهیزات موجود خودتان، این امکانتان را به یک تجارت سودآور تبدیل نمی‌کنید؟

حتی ممکن است تصمیم بگیرید روی تجهیزات خاص‌تر و با هزینه بالاتری سرمایه گذاری کنید که برای اطرافیانتان مفید باشد و اگر مشتری نمی‌داند که چگونه از یک ابزار خاص استفاده کند، اجاره تجهیزات خود را با خدمات حضوری سیار ترکیب کنید تا پول نقد بیشتری بدست بیاورید. این می‌تواند یک فرصت بزرگ تجاری باشد. زیرا افراد زیادی برای تعمیرات خانه شان هزینه می‌کنند و به ابزار و مشاوره نیاز دارند.

 

12. خدمات تعطیلات

سایت‌هایی مانند Airbnb یا در ایران جاباما و سایت‌های دیگری که در حوزه خدمات تعطیلات فعالیت می‌کنند. امکان سود بردن از اموال بلااستفاده یا حتی اتاق خواب اضافی‌تان را آسان‌تر از همیشه کرده‌اند. به‌علاوه، تبدیل شدن به یک میزبان برای اجاره خدمات تعطیلات چندان دشوار نیست. تقاضا برای این نوع اجاره‌ها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده.

بنابراین، اگر در یک مقصد گردشگری بسیار مطلوب زندگی می‌کنید، می‌توانید به‌راحتی، با اجاره دادن یک فضا در خانه خود به مسافران سود ببرید.

 

13. دروس دانشگاهی و آکادمیک

یکی دیگر از کسب و کارهای سودآور با سرمایه کم ، آموزش دروس دانشگاهی و آکادمیک است.

با رشد فناوری، صاحبان مشاغل آنلاین با ارائه دوره‌های آموزشی از طریق پلتفرم‌های آموزشی آنلاین یا به‌طور مستقل از طریق وب‌سایت های خود، برخی از سودآورترین مشاغل را ایجاد می‌کنند. بنابراین، ممکن است در ابتدا آموزش‌های آنلاین تکمیلی در ریاضیات، علوم یا تاریخ، یا حتی آمادگی آزمون استاندارد را ارائه دهید.

حتی می‌توانید یک دوره آموزشی برای والدین راه اندازی کنید. که به نوجوانان در انجام تکالیف جبر کمک می‌کنند. اگر خلاق هستید، فرصتهای واقعاً بی‌پایانی وجود دارند. دوره‌های تحصیلی قابل‌ارائه شما هم لازم نیست به سطح دبیرستان یا حتی دانشگاه منتهی شود. شما می‌توانید یک دوره آنلاین برای به اشتراک گذاشتن علاقه شدید خود به تاریخ سیاسی، الهیات و … خلق کنید. اگر به موضوع خاصی علاقه دارید، احتمال اینکه شخص دیگه ای هم به ان حوزه علاقه داشته باشد زیاد است.

 

14. دوره های زبان

کسب و کار دیگر با سرمایه کم ، دوره‌های آموزش زیان است. علاوه بر این، با بهبود ارتباطات و محو شدن مرزها، مصرف‌کنندگان در سراسر جهان به دنبال یادگیری زبان هستند. و احتمالاً اشخاصی وجود دارند که می‌خواهند زبانی را از شما یاد بگیرد. و حاضرند برای ان هزینه کنند.

به‌خصوص اگر به زبان‌های پر تقاضا مانند آلمانی، اسپانیایی و انگلیسی صحبت کنید، ممکن است به کسب‌وکار موفقی برسید. اگر در یک زبان ویژه و گمنام یا در زبانی شناخته‌شده‌تر مهارت دارید، یک جلسه آنلاین مبتنی بر آموزش زبان می‌تواند یکی از سودآورترین ایده‌های تجاری شما باشد.

مهارت شما برگ برنده شماست و آموزش دوره‌های زبان خاص جزء کسب و کار سودآور با سرمایه کم است.

البته بعد از کرونا اپلیکیشن های آنلاین آموزش زبان جای خود را بیشتر از قبل در بین افراد باز کردند ولی با این حال هنوز هم فرصت برای شما هست.

15. دوره های تجاری یا بازاریابی

بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهارت‌های فروش خودشان که باعث موفقیت انها در تجارت می‌شود، آگاهی ندارند. توانایی و تخصص شما برای پر کردن این شکاف‌ها می‌تواند یکی از بهترین ایده‌های راه اندازی کسب و کار کوچک و پرسود باشد. که می‌توانید این کار را با سرمایه و هزینه اولیه بسیار کم شروع کنید.

در کسب‌وکار یا شغل خود چه درس‌ها و مهارت‌هایی را به‌سختی آموخته‌اید؟ تخصص خود را از طریق یک دوره آنلاین با کارآفرینان دیگر به اشتراک بگذارید. موضوعات محبوب شامل حسابداری، پشتیبانی وب (وردپرس)، طراحی گرافیکی، تدوین استراتژی بازاریابی خاص، یا حتی نحوه نوشتن یک نامه یا رزومه عالی.

 

16. سلامت شخصی

آیا شما یک درمانگر یا مشاور، مربی یوگا، مربی سبک زندگی، یا مربی مدیتیشن هستید؟ اگر اشتیاق عمیقی به‌سلامت شخصی دارید، ممکن است بتوانید به دیگران هم کمک کنید آرامش خودشان را پیدا کنند. درعین‌حال می‌توانید درآمد قابل‌توجهی نیز کسب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که آنچه را که می‌دانید به اشتراک بگذارید.

هر فردی تمایل دارد که خود را بهتر کند و این دقیقاً همان چیزی است که دوره‌های آنلاین به آن می‌پردازند. اگر چنین تخصصی برای به اشتراک گذاشتن دارید، به‌راحتی می‌توانید دانش خود را به یک کسب و کار پرسود تبدیل کنید.

 

17. دوره هایی در حوزه سایر سرگرمی ها

وقتی مشاهده می‌کنید که بسیاری از دوره‌ها در حوزه‌ی ادامه تحصیل یا آینده شغلی یا ارتقای تغییرات عمده زندگی طراحی‌شده‌اند، شما می‌توانید به‌راحتی یک دوره آنلاین پیرامون هر سرگرمی یا علاقه خاصی طراحی کنید. خوشنویسی یا شاید صنایع‌دستی. شاید هم بازیهای ویدیویی. از تعداد افرادی که مایل به پرداخت هزینه برای یادگیری موضوعات موردعلاقه شما هستن، احتمالا شگفت‌زده خواهید شد.

 

18. حسابرسی و حسابداری

حسابرسی و حسابداری واقعیت‌های اجتناب‌ناپذیری برای صاحبان مشاغل و مالکان کسب‌وکارها هستند. برای بسیاری از کارآفرینان، مدیریت بخش مالی سختترین بخش کسب‌وکارشان است.

با نظم بخشیدن به امور مالی شخصی و تجاری کوچک، می‌توانید گزینه مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌وکار کارآفرینانه خودتان باشید. با حاشیه سود مطلوب این حوزه که میتونه شامل: حسابرسی، حسابداری، تهیه اسناد مالیاتی و خدمات حقوق و دستمزد باشه میتونید به درآمد خوبی دست پیدا کنید.

 

19. مشاوره

اگر برای مدت طولانی در دنیای تجارت بوده‌اید، مردم برای دانش و تخصص شما در صنعت تقاضای مصرانه دارند. چرا تمام این دانش را به‌عنوان یک مشاور مستقل به یک حرفه جدید تبدیل نمی‌کنید؟

می‌توانید برای سخنرانی در کنفرانس‌ها یا رویدادهای صنعتی، یا ارائه تخصص خود برای شکل دادن به استراتژی یک کسب‌وکار، بر اساس قرارداد، پول دریافت کنید. مهارت شما هرچه که باشد، راه اندازی یک کسب‌وکار مشاوره، راهی عالی برای به‌دست آوردن درآمد رویایی شماست.

 

20. طراحی گرافیکی

با افزایش تعداد برندهایی که برای جلب‌توجه مصرف‌کنندگان رقابت می‌کنند، داشتن یک لوگوی شیک و کاربردی برای کسب و کارهای کوچک ضروری شده است. صرف‌نظر از اینکه آیا می‌توانند با یک آژانس تبلیغاتی یا بازاریابی در مقیاس بزرگتر کار کنند یا نه، تقریباً هر کسب‌وکار کوچکی نیاز به مقداری کار طراحی و گرافیکی دارد.

آیا فتوشاپ، ایلاستریتور و ایندیزاین را می‌شناسید؟ آیا کلاس‌های طراحی گذرانده‌اید و آیا چشمی به برندسازی خوب دارید؟

مهارت‌های خود را به‌عنوان یک طراح گرافیک آزاد به یک تجارت تبدیل کنید. شما تقریباً هیچ سرباری نخواهید داشت. می‌توانید برای انجام کارهایی که صاحبان مشاغل کوچک نمی‌توانند برای خودشان انجام دهند، مبالغ خوبی دریافت کنید. و این کار را میتوانید به صورت فریلنسری در سایتهایی همچون پونیشا انجام دهید.

 

21. مدیریت رسانه های اجتماعی

بیشتر کسب‌وکارها در رسانه‌های اجتماعی متولد و بزرگ شده‌اند. به‌عنوان مشتری، مردم انتظار دارند که یک کسب‌وکار در رسانه‌های اجتماعی حضور قوی داشته باشد و در چنین شبکه هایی به مشتریانش پاسخگو باشد.

گرچه بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک می‌دانند که باید در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشند اما تعداد کمی از آنها زمان یا تخصص لازم برای “فعالیت خوب در رسانه‌های اجتماعی” را دارند، چه برسه به مدیریت تمام اکانت های رسانه‌های اجتماعی شون.

اگر به اینستاگرام مسلط هستید، یا زندگی‌تون رو توی فضای آنلاین می‌گذرانید، باید در نظر داشته باشید که میتوانید تخصصتان را به کسب‌وکار شخصی‌تان تبدیل کنید.

شما می‌توانید به صاحبان کسب‌وکارهایی که نیاز به کمک دارند، خدمات مشاوره و مدیریت شبکه‌های اجتماعی بدهید. شکی نیست که در عصر حاضر، راه اندازی یک آژانس مشاوره رسانه‌های اجتماعی به‌راحتی می‌تواند به یکی از کسب و کارهای کوچک پرسود تبدیل شود.

 

22. کپی رایتر بازاریابی

اگر مهارت‌های کلامی و نوشتاری خوبی دارید. می‌توانید از چنین استعدادی برای خلق محتوای بازاریابی شرکت‌های مختلف استفاده کنید. ارزش صنعت بازاریابی محتوا در سال 2023 به 412 میلیارد دلار رسیده.

کپی رایترها به کسانی گفته میشود که، محتوای نوشتاری متقاعدکننده ای را برای تبلیغات و بازاریابی آنلاین یا چاپی می نویسند.

بخشی از کار این گروه میتواند نوشتن اطلاعات متقاعد کننده یک محصول و خدمت برای مصرف کننده، یه شعار جذاب برای شرکت و یا هرچیزی که برای متقاعد کنندگی مشتریان استفاده میشود، باشد.

 

23. خدمات دستیار مجازی

خدمات دستیار مجازی، آخرین گزینه در لیست کسب و کارهای کوچک پرسود است. قبل از رکود کرونا، زمانیکه اقتصاد وضعیت به مراتب بهتری داشت، هر کارآفرین، مدیر یا مدیر اجرایی یک دستیار شخصی یا اجرایی داشت. اما بعد از شروع دوره رکودی حاصل از کرونا هنوز خیلی از چنین افرادی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند برای یک دستیار تمام‌وقت هزینه کنند.

برای پر کردن این شکاف، دستیاران مجازی به‌صورت مستقلانه کار می‌کنند. به‌عنوان یک دستیار مجازی، می‌توانید مشتریان خود را انتخاب کنید و برای مدیریت ایمیل‌ها، برنامه‌ریزی جلسات، رزرو سفر و انجام سایر کارهای اساسی برنامه ریزی کنید. تا زندگی مشتریانتان روان‌تر شود. برای راه اندازی این کسب و کار با سرمایه کم ، تنها به یک لپ تاپ و اتصال به اینترنت نیاز دارید.

 

24. فروش آنلاین

اگر به پوشاک و فروش علاقه‌مند هستید، می‌توانید یک تجارت فروش آنلاین راه اندازی کنید. اگرچه توجه به مد نیاز دارد، اما می‌توانید کسب‌وکار خود را به عنوان یک کار فرعی شروع کنید و آن را به یک تجارت فروش تمام وقت تبدیل کنید. می‌توانید با استفاده از وب سایت‌های فروشگاههای آنلاین برای فروش لباس ها و اقلام آنها شروع کنید، سپس بعد از گذشت زمان که کارتان پیش رفت، وب سایت فروش خود را راه اندازی نمایید. 

 

25. مراقبت از حیوانات خانگی

روز به روز به تعداد خانواده هایی که در حال نگهداری حیوانات خانگی هستند در حال اضافه شدن است. حیوان خانگی هم شبیه یک کودک به مراقبت دائمی نیاز دارد و خانواده ها گاهی لازم دارند تا کسی باشد به آنها رسیدگی و نگهداری کند. به عنوان یک نگهدارنده حیوانات خانگی، مراقب سگ ها، گربه ها یا سایر حیوانات خانگی مشتریان خود در خانه آنها خواهید بود. به عنوان بخشی از کار، باید به آنها غذا بدهید، به آنها آب بدهید، با آنها بازی کنید و (با سگ ها) در صورت نیاز آنها را راه بروید.

 

26. خدمات نظافت

با چند کارمند، مجموعه ای از لوازم نظافت و حمل و نقل، می‌توانید خدمات نظافتی را به صاحبان خانه، مجتمع های آپارتمانی و املاک تجاری ارائه دهید. خدمات نظافت مشاغل ساده ای هستند که نیاز به هزینه بسیار کمی دارند. برای جذب مشتری به برنامه ریزی، تعهد و بازاریابی نیاز دارید.

در رابطه با بازاریابی حتما این مقاله را بخوانید : راه‌های تدوین و مدیریت استراتژی بازاریابی

27- کسب و کار زیبایی

صنعت زیبایی واقعاً از همه‌گیری عبور کرد و همچنان در حال رشد است. تحقیقات ما نشان می‌دهد که 55 درصد از بنیان‌گذاران کسب‌وکارهای سلامت و زیبایی گزارش داده‌اند که از عملکرد تجاری در طول همه‌گیری کرونا و فراتر از آن راضی بوده‌اند. کسب و کارهایی که به صورت آنلاین می فروشند و خدمات تحویل متفاوتی را ارائه می دهند همچنان برنده خواهند شد. برخی از ایده های محصول با تقاضای بالا عبارتند از: محصولات مراقبت شخصی مانند صابون دست و ضدعفونی کننده، ماساژ، ماسک صورت، مانیکور و پدیکور و …

28- مشاور املاک

راه‌های زیادی برای ورود به کسب و کار املاک وجود دارد، اما سه مدل از رایج‌ترین مدل‌های املاک و مستغلات در مشاغل کوچک وجود دارد که هر کدام مزایا و خطرات خاص خود را دارند. خرید املاک ارزان، بازسازی/تعمیر آنها، و فروش آنها به قیمت بالاتر می تواند سودآور باشد، اما نیاز به سرمایه برای خرید خانه و مهارت های انجام کار دارد. خرید ملک برای اجاره – چه برای مسکن یا اجاره تعطیلات – می تواند به یک کسب و کار درآمد غیرفعال ثابت بدهد، اما برای خرید و نگهداری املاک نیز به سرمایه نیاز دارد. فروش به عنوان یک نماینده یا کارگزار یک انتخاب محبوب برای کارآفرینانی است که وارد املاک و مستغلات می شوند و به سرمایه اولیه کمتری نسبت به دو مورد دیگر نیاز دارد. 

 

3 گام برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک پرسود

همان‌طور که می‌بینید، سودآورترین مشاغل شامل صنایع مختلف، تعهدات زمانی و هزینه‌های راه اندازی می‌شوند. با این اوصاف، صرف نظر از اینکه به کدام ایده از کسب و کارهای کوچک پرسود متمایل هستید، برای شروع کسب‌وکار خود به چند چیز نیاز دارید. بنابراین، اگر هنوز در مراحل اولیه برنامه ریزی هستید، می‌توانید از این سه مرحله برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید:

 

1. ایده کسب و کار را پیدا و تحقیق کنید

همه شغل های پردرآمد با یک ایده خوب شروع می‌شود. اما برای اینکه ایده کسب و کار را به واقعیت تبدیل کنید، باید تحقیقات خود را کامل کنید تا مطمئن شوید که در این ایده موفق خواهید شد. قبل از اینکه خیلی جلو بروید، یک فرآیند اعتبارسنجی از انواع کسب و کار ، از جمله: تحقیقات بازار و پایش رقبا، و تجزیه و تحلیل امکان‌سنجی مالی را طی کنید.

بعد از انتخاب ایده کسب و کار چه کار کنم؟ بعد از اطمینان از انتخاب ایده، اولین قدم شما، دریافت مشاوره برای رشد و توسعه کسب‌وکارتان خواهد بود.

 

2. سازماندهی کنید و آن را رسمی کنید

وقتی مطمئن شدید که ایده خوبی برای کس و کار کار دارید، زمان آن فرارسیده که تدارکات کسب‌وکار را با یک طرح تجاری که به خوبی تدوین‌شده، پیوند بزنید. وقتی مطمئن هستید که همه‌چیز را به‌صورت مکتوب نوشته‌اید، باید اقداماتی را برای رسمی کردن آن انجام دهید. این شامل انتخاب یک ساختار تجاری، نام‌گذاری و دریافت مجوزهای تجاری و ثبت‌هایی است که کسب‌وکارخاص شما برای باز کردن درهای خود نیاز دارد.

 

3. تامین مالی مناسب را پیدا کنید.

هر کسب‌وکاری برای رشد نیاز به سرمایه دارد و قطعاً استارت آپ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما به‌عنوان یک صاحب استارت آپ جدید، ممکنه از همان ابتدا برای وام‌های کسب‌وکار اقدام کنید. که بسته به شرایط و توانتون انتخاب با شماست.

حتما در رابطه با راه اندازی ایده تان مقاله کامل و جامع  مراحل راه اندازی کسب و کار جدید را بخوانید.

 

سخن پایانی؛

در پایان، درسته که بعضی از پیشنهادهای این مقاله هنوز به طور کامل در ایران راه نیوفتادند یا هنوز پا نگرفتند، اما میتوان با کمی دقت و تحلیل بیشتر و بومی سازی این ایده ها جز اولین های ان حوزه بود.

در نهایت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ایده برنده را برای خود انتخاب کنید، شروع به برنامه ریزی کنید و کارها را راه اندازی کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، به‌سرعت از مزایای موفقیت‌آمیزترین سرمایه گذاری تجاری بهره‌مند خواهید شد.

 

درصورتیکه ایده مناسب و علاقه کاری خود را پیدا کرده اید، می توانید با دریافت مشاوره تخصصی کسب‌وکار به رشد و توسعه کسب‌وکار خود کمک کنید. با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  1. کسب و کارهای کوچک برای چه کسانی مناسب است؟
    این کسب و کار ها می تواند برای تمام افراد جامعه مناسب باشد.
  2. اولین گام برای راه اندازی کارهای کوچک چیست؟
    پیدا کردن ایده کسب و کار اولین گام برای راه اندازی می باشد.

 

منبع: nerdwallet و هیات تحریریه مدیرنو

۵ پاسخ

  1. بازم لطفا چنین مطالبی آماده کنید . در این وضعیت واقعا نیازه که با چنین کسب و کار هایی اشنا بشیم شاید بتونیم یدونه خودمون درست کنیم و زیر دست کسی نباشیم .

    1. سلام وقتتون بخیر.
      حتما انجام میشه درصورتی که تا الان ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال نکردید پیشنهاد میشه حتما اینستاگرام مجموعه و پیج جناب معبودی رو دنبال کنید .

    1. سلام وقت بخیر
      مقالات مجموعه علاوه بر ترجمه با تجربیات موجودی که مجموعه ما در انواع کسب و کار ها دارند تلفیق می شوند و به دست شما خوانندگان عزیز می رسند .
      پیشنهاد میشه باقی مقالات ما رو هم مطالعه کنید .

  2. ممنون بابت,مقاله خوبتون من اکثرا در کنار کاری که دارم برای پس انداز و سرمایه گذاری پرسود طلا خام و بدون اجرت خریداری میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرح مشاوره کسب و کار 90
چرا طرح 90 برای کسب و کار شما نیاز است ؟