شبکه های اجتماعی

چرا کسب و کار شما باید از شبکه های اجتماعی استفاده کند؟

سوال اول که باید از خود بپرسید: آیا مخاطبان هدف شما از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟ اگر جواب مثبت است،شما هم باید استفاده کنید.
شرکت هایی که استفاده از شبکه های اجتماعی را نادیده می گیرند، در واقع پتانسیل و تعداد زیادی از مخاطبان هدف خود را از دست می دهند. در واقع شبکه های اجتماعی می توانند نقش مهمی در دستیابی به نتایج قابل توجه شما ایفا کنند.

شبکه های اجتماعی چطور می توانند در بهبود کسب و کار ما مفید باشند؟

شبکه های اجتماعی به شما توانایی ارتباط مستقیم با مشتریان را می دهند. هرچه بیشتر در این ارتباط فعال تر باشید در پایان نتایج بهتری خواهید گرفت.

۱-افزایش آگاهی از برند و وفاداری نسبت به آن

هنگامی که شما مطلبی را در شبکه ی اجتماعی خود ارسال می کنید، هر فردی که شما و یا حساب تجاری شما را دنبال می کند آن را می بیند. اگر این مطالب برای آنها ارزشمند باشد، آن را به اشتراک گذاشته و دوستان و دنبال کنندگان آنها نیز این مطالب را خواهند دید. وفاداری نسبت به برند و نام تجاری شما نیز افزایش پیدا می کند.

شبکه های اجتماعی

۲.ارتباط با مخاطبین هدف

چه میشد اگر یک کانال دو طرفه میان شما و مخاطبان و مشتریان شما وجود داشت؟ یک لحظه صبر کنید!! بله همچین چیزی وجود دارد و آن شبکه های اجتماعی است.
چه در شبکه های اجتماعی باشید یا نه ، به هر حال اول از همه مشتریان و مخاطبان شما به دنبال شبکه های اجتماعی برای ارتباط با شما خواهند بود. بنابراین در آنجا باشید. زیرا هنگامی که فرصتی برای افراد جهت ارائه نظرات و درخواست هایشان بوجود بیاید، احساس مهم بودن به آنها دست داده، بازخورد های خوبی خواهید گرفت و از این طریق میتوانید محصول،خدمات و استراتژی بازاریابی خودتان را بهبود ببخشید.

شبکه های اجتماعی

۳-بهبود حفظ مشتری

آنچه که در رابطه با ارتباط با مشتریان گفته شد را به یاد داشته باشید و از آن استفاده کنید.ارتباطات باز و راحت در شبکه های اجتماعی، بستر بسیار مناسبی را برای ایجاد روابط عمیق تر با مشتریان شما مهیا می کند. همانطور که قبلا گفتیم، زمانی که مردم فرصتی برای ارتباط با شما یا ارائه نظرات دارند، باعث می شود آنها احساس کنند که صدایی دارند و هنگامی که شما به شیوه ای سریع و حرفه ای پاسخ می دهید، شما وفاداری مشتری را افزایش داده که به معنای حفظ بیشتر مشتری است.

۴-افزایش بازدید ها و دسترسی به وبسایت شما

هر زمانی که شما لینک وبسایت خود را در یک مطلب منتشر شده در شبکه های اجتماعی خودتان قرار میدهید، در واقع نقاط ورود به سایت خودتان برای مشتریان و مخاطبان را افزایش میدهید. برای مثال شما یک مقاله را در وبسایت خودتان منتشر کرده و آن را در صفحه اینستاگرامتان به اشتراک میگذارید. با افزایش کلیکها و انتقال خوانندگان به وبسایت شما علاوه بر افزایش مخاطبان و دیده شدن مطالب، رتبه شما در گوگل هم بالا خواهد رفت.

۵-باز کردن فرصت برای به اشتراک گذاری

به اشتراک گذاری اطلاعات و دستاوردها خیلی سریعتر از سی سال پیش است.اگر شما یک پیام بازاریابی دارید که می خواهید مخاطبان تان آن را در اسرع وقت دریافت کنند، همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که آن را در شبکه های اجتماعی خود پست کنید.
راه های ارتباطی با مخاطبان را به شکل وسیعی باز نگه دارید.مزیت این کار این است که مخاطبان، شما را مانند فردی مشابه خود می پندارند و شما را به همراه برندتان در ذهن نگه خواهند داشت که ابداً چیز بدی نیست!
مقاله ی جدیدی دارید؟ آن را پست کنید. دستاورد جدیدی داشته اید؟ آن را منتشر کنید.ساعات کاری عوض شده است؟ آن را پست کنید. پرنده ای در پشت پنجره دفترتان دست از سرتان بر نمی دارد؟ آن را منتشر کنید. مخاطبان آن را دوست خواهند داشت.

حتماً بخوانید :  خلاقیت چه نقشی در کارآفرینی دارد؟

۶-رصد کردن رقبا

همه ما در مورد امکانات رصد آماری اینستاگرام، توئیتر و یا لینکدین و یا هر سامانه ی رصد آماری شنیده ایم.اما اساسا، تماشای فعالیت های رقبای شما نه تنها موجب می شود که سرعت کار خود را بالا ببرید، بلکه می تواند دید بیشتری به شما بدهد.
با این نوع اطلاعات، شما می توانید اقدامات تجاری رقبای خود را مقایسه کنید و از این نکات برای بهبود استراتژی های کسب و کار خود برای جلوگیری از رکود استفاده کنید.
امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بتوانید با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی استراتژی های مناسبی را در شبکه های اجتماعی خود دنبال کنید.
اینستاگرام مدیران نواندیش یکی از کانال های ارتباطی ما با شما همراهان گرامی است که می توانید  آن را دنبال کنید.

منبع : mayecreate

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

علیرضا وظیفه شناس

کارشناس الکترونیک و علاقه مند به زبان های خارجه و فعال در زمینه ی ترجمه می باشم. از آنجایی که حرفه ی مشاوره و فروش بیمه های عمر رو هم به طور تخصصی دنبال می کنم، به اقتضای آن به بخش ترجمه و نگارش و بررسی مقالات مربوط به فنون ارتقای کسب و کار و فروش هم وارد شدم. امیدوارم که با این کار علاوه بر ارتقای دانش و تجربیات خود سهمی هرچند کوچک در افزایش بازدهی و رونق کسب و کار افراد داشته باشم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/uubpq
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *