با کارمندانتان مکالمه ای موثر داشته باشید

با کارمندانتان مکالمه ای موثر داشته باشید

با کارمندانتان مکالمه ای موثر داشته باشید» از طریق داشتن مکالمه و گفتگویی موثر با کارمندانتان قادر خواهید بود که میزان جابه جایی آنها را کاهش داده و بهره روی را بالا ببرید. بسیاری از مدیران کسب و کارهای کوچک آنقدر مشغولند که گاهاً فراموش می کنند که گفت و گوهای شفافی با پرسنل شان داشته باشند. آنها با افراد مانند مهره های شطرنج برخورد می کنند، آنها را حرکت می دهند تا توسط آنها به اهداف شخصی شان دست پیدا کنند و با این وجود تعجب می کنند که چرا اعضای تیم شان از مجموعه جدا می شوند! نتیجه چنین رفتاری این است که شرکت شان هیچ وقت رشد نخواهد کرد.

اعضای تیم می خواهند که به طور ویژه به آنها توجه کنید و بهتر است که جلسات منظمی حداقل چهار بار در سال با آنها داشته باشید و موضوعات زیر را با آنها در میان بگذارید.

۱-دقیقاً مشخص کنید که چه انتظاراتی از آنها دارید

این مرحله شامل تعریف دقیق اهداف آنها، تاکتیک ها و گام های لازم برای دستیابی به اهداف و کمک به آنها در زمان هایی که با مشکل مواجه می شوند، است. اهداف باید کاملاً مشخص و قابل اندازه گیری باشند.

مثلاً اگر هدف تشکیل گروهی از فروشنده ها باشد، بهتر است بگویید “باید تا پایان ماه آینده ۱۰ فروشنده جدید پیدا کنند.”

 با کارمندانتان مکالمه ای موثر داشته باشید

۲- در مورد حقوق یا مزایایی که قول داده اید، صحبت کنید

هم کارفرما و هم کارمندان از اینکه در مورد پول صحبت کنند، احساس خوبی ندارند. اما هرچقدر این موضوع به تعویق بیفتد نتایج ناخوشایندی در بر دارد. پس درباره آن زودتر صحبت کنید همچنین سوال کنید که هریک از اعضای تیم چه پاداش هایی در کنار پول برایشان ارزشمند است. هرکس ممکن است علایق متفاوتی داشته باشد مثلاً چند روز مرخصی یا ترفیع پست و… .

کارمندان باید بدانند شغلشان برایشان چه موفقیت هایی خواهد داشت و چقدر درآمد یا مزایای دیگر از آن کسب خواهند کرد. آنها همچنین باید بدانند که چطور می توانند بر اساس کار یا موفقیت های بیشتر، پول بیشتری کسب کنند.

۳- اهداف شخصی و حرفه ای آنها را درک کنید

همیشه از افرادتان بپرسید که با کار کردن به چیزی می خواهند دست پیدا کنند. به عبارت دیگر وقتی که شرکت فعلی را ترک کنند،  چه چیزی را به عنوان موفقیتی بزرگ در رزومه شان ذکر می کنند؟ از آنها زمان بخواهید که چه وقتی بزرگترین کارشان را انجام می دهند؟ وقتی اهداف افراد و شرکت همسو باشند، کارمندان در محل کارشان می مانند و گرنه آنجا را ترک خواهند کرد.

 با کارمندانتان مکالمه ای موثر داشته باشید

۴- به آنها توضیح دهید که چطور می توانند در شرکت پیشرفت کنند

اکثر اعضای تیم اگر خودشان را جزئی از یک هدف بزرگتر بدانند، بیشتر کار می کنند. به آنها اطمینان خاطر دهید که رشد و پیشرفتشان را می بینید و آنها را باور دارید.

۵- از آنها بپرسید که به چه کمک هایی در راستای نیل به اهداف نیاز دارند

اکثر کارمندان نیاز به کمک دارند ولی از بیان آن می ترسد. شما دقیقاً و به طور مشخص باید سوال کنید که به چه کمکی نیاز دارند و از آنها حمایت کنید. به آنها مثال هایی از انواع کمک کردن را ارائه کنید و از آنها بخواهید تا مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند.

حتماً بخوانید :  عوامل خروج منابع انسانی از کسب و کار

۶- عملکردشان ر ابه آنها توضیح دهید (چه مثبت و چه منفی)

ماهی یک بار به آنها توضیح دهید که چه کارهایی را خوب انجام می دهند و چه کارهایی نیاز به بهبود و اصلاح دارد. این مورد خیلی مهم و تاثیر گذار است. وقتی برنامه های سازمان به صورت عالی انجام می شوند، به آنها خاطر نشان کنید که نقششان چقدر حیاتی و مهم است و وقتی ضعیف عمل می کنند، دقیقاً به آنها توضیح دهید که چه کاری را اشتباه انجام می دهند و چطور باید آن را تغییر دهند تا پیشرفت کنند.
بسیار مأیوس‌کننده است وقتی‌ شما کارمندی دارید که به طور مداوم تأخیر یا غیبت دارد امّا مشکلات حضور کارمندان همیشه مربوط به بی‌مسئولیتی نیست. در صورت مواجهه با چنین مشکلی مقاله “ کارمندان شما هم همیشه تاخیر دارند؟ ” را مطالعه کنید.

به تیم تان نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید و این لطف شما شامل حال کسب و کارتان خواهد شد.

امتیاز دهید
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/qcBZi
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *