وقت

کارمندان چگونه وقت شان را در محل کار تلف می کنند؟

کارمندان چگونه وقت شان را در محل کار تلف می کنند؟ » طبعاً هیچ مدیری دوست ندارد که کارمندانش در ساعت کاری وقتشان را با مسائل غیر کاری تلف کنند. از آنجایی که رشد و سودآوری کسب و کار مستقیماً با بهره وری کارکنان در محل کار گره خورده است، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند.

چه چیزی باعث می شود که کارمندان در محل کار بهره وری شان پایین باشد؟ و این مشکل چگونه حل می شود؟

در این مقاله به سه مورد از مهم ترین چیزهایی که وقت را تلف می کنند می پردازیم و راه حل هایی برای آنها ارائه می دهیم.

صحبت کردن با همکاران

براساس تحقیق سایت trackvia ، صحبت با همکاران بیشترین زمان را در محل کار تلف می کند. بعضی کارمندان ساعت های زیادی دورهم جمع شده و در مورد مسائل غیر کاری گفتگو می کنند. گاهی ممکن است این صحبت ها لازم باشد، اما قطع کردن آن به طور چشمگیری زمان تلف شده را کاهش خواهد داد.

تعیین قوانین و مقررات مشخص، باعث می شود که تا حدی این صحبت ها کاهش یابد.

وقت

وبگردی های غیر کاری

تقریباً دو سوم از پاسخ دهندگان سایت salary.com در یک نظرسنجی گفته اند که که در ساعت های کاری به سایت های غیرکاری سر می زنند. همچنین ۳ درصد از آنها گفته اند که بیشتر از ۱۰ ساعت در هفته زمانشان را در سایت های شخصی سپری می کنند.

این سایت ها شامل شبکه های اجتماعی، بازی های آنلاین، چک کردن ایمیل ها، خرید آنلاین و… می شود.

حتماً بخوانید :  کارفرمایان چه نقشی در انگیزه کارکنان دارند؟

یک راه حل برای این موضوع رهگیری سایت هایی است که هر فرد در کامپیوترش بازدید می کند و اطمینان یافتن از اینکه آنها زمان زیادی را در سایت ها و شبکه های اجتماعی غیر مرتبط سپری نمی کنند.

یک راه برای بررسی سایت ها استفاده از نرم افزار Time Doctor   می باشد.

 وقت

وقت

وقت

جلسات بی فایده

بیشتر جلساتی که در شرکت ها تشکیل می شوند، بی فایده و غیر ضروری اند. اما با این وجود بسیاری از ما ساعت های زیادی را در این جلسات تلف می کنیم.

بر اساس آمارهای سایت EffectiveMeetings، اکثر افراد حاضر در جلسات اعتراف کرده اند که به خیال پردازی، انجام دادن کارهای دیگر و حتی چرت زدن می پردازند!

در تله جلسات گرفتار نشوید!

به موضوعات مورد بحث در جلسه آتی تان نگاه کنید و ببینید که آیا مسائل از طریق تلفن، ایمیل و یا اسکایپ قابل حل شدن هستند یا نه. اگر جواب مثبت بود، پس وقتتان را در اتاق کنفرانس تلف نکنید.

به آمارهای زیر توجه کنید و اگر کارمندانتان در این موارد وقت تلف می کند، باید کاری برای آن انجام دهید.

 وقت

وقت

 به نظر شما چه موارد دیگری هستند که باعث اتلاف وقت در سازمان می شوند؟

[site_source_shortcode url=”http://www.dailyinfographic.com/3-common-time-wasters-at-work-infographic”]dailyinfographic[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فروغ فکری

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی هستم. همواره به دنبال خواندن، آموختن و آموزش مفاهیم نو و کاربردی به دیگران بوده و به حوزه های مدیریت منابع انسانی، برندینگ و تبلیغات علاقه مندم. امیدوارم با ارائه دانش و تجربه ام بتوانم مخاطبان را به سوی موفقیت در کسب و کارشان سوق داده و نقش موثری در انتقال دانش روز مدیریتی به آنها ایفا نمایم.
حتماً بخوانید :  5 راه سریع و آسان برای افزایش فالوئرهای شبکه های اجتماعی
Avatar

جدیدترین مقالات :فروغ فکری (نمایش همه )

لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/5Xqpv
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *