چگونه کارکنان را به طور موثر مدیریت کنیم؟

چگونه کارکنان را به طور موثر مدیریت کنیم؟

چگونه کارکنان را به طور موثر مدیریت کنیم؟»اگر با تکنیک های مدیریت کارکنان آشنایی نداشته باشید، مدیریت آنها در بعضی شرایط بسیار سخت و دشوار خواهد شد. شما به عنوان یک مدیر باید به کارکنان خود انگیزه داده و در صورتی که نتوانید این انگیزه را در کارکنان ایجاد کنید، تأثیرات جبران ناپذیر و ناگواری برای کار شما در بر خواهد داشت و به جای رهبری یک تیم متعادل؛ خود را درگیر استخدام و اخراج پی در پی کارکنان خواهید نمود.
با تغییر شرایط کاری، تکنیک های مدیریت کارکنان نیز تکامل پیدا می کند که در نتیجه آن باید رویکردهای جدیدی را برای کار خود اتخاذ کنید. استفاده دقیق و به موقع از روش ها و رویکردها حتی برای بهترین مدیران نیز لازم است. حال با در نظر گرفتن این نکته، بهترین ترفندها و ایده ها را برای بهبود مهارت مدیریت کارکنان، در اختیار شما قرار می دهیم.

۱-انعطاف پذیری را به کارکنان خود هدیه دهید.

انعطاف پذیری کارکنان یکی از بهترین شاخص های مشخص کننده یک محیط کاری شاد است. کارکنان بیش از هر چیزی تمایل دارند کارها را به سبک خودشان انجام دهند – برنامه زمانی خودشان را ایجاد کنند، از راه دور کار کنند و پروژه های اضافی را که در راستای توانایی ها و منافع شان است تقبل کنند.
انعطاف پذیری در محیط کاری بسیار مهم است اما برای کارکنان، تقاضای آن راحت نیست. طبق بررسی های انجام گرفته بر روی کارکنان، مشخص شد که ۴۷% از پاسخ دهندگان احساس می کردند که درخواست انعطاف پذیری می تواند تأثیر منفی بر پیشرفت های آنها داشته باشد. به جای اینکه منتظر بمانید تا کارکنانتان به شما مراجعه کرده و چنین چیزی را درخواست کنند، بهتر است در مورد وضعیت کاری ایده آل آنها پرس و جو کرده و چنین محیطی را برای آنها فراهم کنید.
اگر تصمیم دارید از راه دور کار کنید، از برخی برنامه های ارتباطی خوب مانند Slack ، Asana و Trello برای مدیریت پروژه ها و باز گذاشتن کانال های ارتباطی استفاده کنید. انعطاف پذیری ای که به کارکنانتان می دهید باید با روش های تست شده و مناسب همراه باشد تا حس همکاری و مسئولیت پذیری آنها افزایش باید. با چند برنامه مختلف کار کنید تا بتوانید برنامه مناسب خود را پیدا کنید.

۲-شفافیت را بهبود دهید.

آیا شما می توانید به کسی اعتماد کنید که به عمد برخی اطلاعات بسیار مهم را از شما دریغ می کند؟ در محیط کاری که کارکنان به کارفرمای خود اعتماد نداشته باشند، شفافیت یک اولویت به حساب می آید.
برای ایجاد ارتباطات صمیمی و موثر با کارمندان باید صداقت و حسن نیت خود را نشان دهید. طی تحقیقات انجام گرفته، مشخص شده است که کارکنانی که به کارفرما اعتماد بیشتری داشته باشند، عملکرد فردی بهتر، تمایل بیشتر به کمک به دیگران، و سطح بالاتری از تعهد سازمانی را دارند.
کارشناسان معتقدند که شفافیت و صداقت نه تنها به ایجاد محیط کاری مناسب تر کمک می کند، بلکه زمینه های لازم برای تصمیم گیری به عنوان عضوی از یک تیم را نیز در اختیار آنها قرار می دهد. اگر افراد تمام اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشند، حل مسائل معمول نیز آسان تر و کارآمدتر خواهد شد.
درک متقابل اهداف شرکت و اهداف بالاتر نیز می تواند تعاملات در کار را افزایش داده و تمرکز کارکنان را بهبود بخشد. با ایجاد یک گفت و گوی باز، شما رابطه ای یکپارچه بین خودتان و کارکنانتان ایجاد کرده و تیم خود را برای انجام مأموریت های بزرگتر و مهم تر آماده می نمایید.

۳-بر روی بهره وری تمرکز کنید.

محل کار مدرن در بعضی مواقع تمرکز کارکنان را از کارهای واقعی دور می کند. زمان هدر رفته نیز باعث سرخوردگی کارکنان شده و انگیزه تیم شما را کاهش می دهد.
به جای اینکه از کارکنان خود بخواهید در زنجیره ای از ایمیل ها و جلسات بی پایان شرکت کنند، بهتر است شیوه خود را تغییر دهید. کارها را به طور مختصر با اعضای خاصی از تیم خود بررسی کرده و به جای برگزاری جلسات بزرگ، بهتر است جلسات گروهی کوچکتری تشکیل دهید. در صورت امکان این جلسات را در هنگام راه رفتن یا در هنگام نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه با کارکنان خود انجام دهید. محیط خودمانی تر و غیر رسمی موانع پیش روی کارکنان را بر می دارد و تیم شما را قادر می سازد با سرعت و دقت مناسب به هدف خود دست یابند.
همچنین بهتر است دست به یک سری اقدامات بهره وری بزنید تا به این ترتیب کارکنان شما بتوانند از حداکثر زمان خود به نحو احسنت استفاده کنند. مشاوره و نصایح خود را شخصی سازی کنید چرا که دو نفر شبیه هم نیستند – اگر یک کارمند در قسمتی بهتر کار می کند، او را تشویق کنید از آن مکان استفاده کند.
از همه مهم تر اینکه کارکنان خود را برای انجام کارهایی مانند چک کردن سریع ایمیل ها، تحت فشار قرار ندهید. به آنها پیشنهاد دهید در هنگام صبح وقت خود را محدود کنند تا بتوانند به کارهای مهم تر خود برسند. این بخش از زمان پایه گذار یک روز کاری است و تضمین می کند که کارکنان قبل از اینکه در موج کارهای دیگر درگیر شوند، می توانند الزامات و پیش نیازهای کاری خود را به انجام برسانند.

چگونه کارکنان را به طور موثر مدیریت کنیم؟

۴- بازخوردهای واضح و روشن ارائه دهید.

هیچ چیز مهم تر از ارائه و دریافت بازخوردهای منظم نیست. برخی شرکت های موفق با استفاده از ابزارهایی مانند ۱۵ Five برای بازرسی و کنترل هفتگی و خودکار استفاده می کنند. این بازخوردهای هفتگی به کارکنان این احساس را القا می کند که هفته به هفته و در طول زمان در حال پیشرفت هستند، و خوش بینی آنها را نسبت به پیشرفت های خودشان افزایش می دهد. آنها همچنین به هر فردی فرصتی برای خود اندیشی می دهد که برای رشد آنها بسیار مهم و حیاتی است.
همان گونه که از کارکنان خود انتظار دارید کارهایشان را با شما به اشتراک بگذارند، شما نیز باید بازخوردهای خود را با آنها در میان بگذارید. مطمئن شوید که با لحنی مهربان اما مستقیم با کارکنانتان صحبت می کنید. تقدیر از کارکنان در اولویت است و پس از آن انتقاد سازنده – آن هم فقط در صورت نیاز.

۵-هیچ چیز مهم تر از دریافت و ارائه بازخوردهای منظم نیست.

هر مدیر باید نفوذ مدیریتی خود را برای کمک به ایجاد محیط کاری مثبت بررسی کند. اگر اقدام به انجام کاری کرده اید، به کارکنانتان خاطر نشان کنید که آنها می توانند نظرشان را در مورد چالش ها و مشکلاتی که با سبک مدیریت شما دارند، اعلام کنند. بهترین چرخه بازخوردی به شما این فرصت را می دهد تا به عنوان یک مدیر در کارتان پیشرفت کنید.

۶-یک جامعه بسازید.

نیمی از کارکنان تنها به این دلیل که می خواهند از رئیس خود دور شوند کار خود را ترک می کنند. به جای ایجاد محیطی منفی، به تشکیل یک جامعه در محل کار خود تمرکز داشته باشید. یک جامعه قوی می تواند به گونه ای منسجم و نوآورانه به مقابله با چالش های بزرگ بپردازد. جوامع از مهارت های منحصر به فرد اعضای خود بهره برده و منابع موجود را تقویت می کنند. این کار یک فرایند مشترک و غیر شخصی است که در آن نیازهای جامعه مهم هستند.
سریع ترین راه برای ایجاد یک جامعه بسیار ساده است: قدردانی و سپاسگذاری واقعی خود را به تیم خود نشان دهید و از آنها بخواهید دستاوردهای یکدیگر را قبول کنند. این قدر دانی می تواند به صورت یک ترفیع یا به تشویق به صورت کلامی باشد.
بخشی از این ابراز قدردانی به پرداخت بهایی عادلانه به کارکنان و دادن پاداش به صورت منظم می باشد. حتی اگر با بودجه ای محدود کار می کنید، بودجه ای به پاداش های مالی بر اساس عملکرد کارکنان اختصاص دهید و آن را بی قید و شرط یکی از اولویت های خود بدانید. ستایش کردن و تعریف کردن از کارکنان را یک تکنیک مدیریتی بدانید – این کار بیشتر از انتقاد به کارکنان انگیزه می دهد.

۷- تعادل کار و زندگی را برای کارکنان برقرار کنید.

هنگامی که کارکنان نمی توانند توازنی بین کار و زندگی خود پیدا کنند، آنها به احتمال زیاد از رهبر خود الگو برداری کرده اند. تحقیقات نشان داده است که حتی اگر به تیم تان پیشنهاداتی برای برقراری توازن بدهید، در صورتی که خودتان از همین قواعد پیروی نکنید این نصیحت ها تأثیری نخواهند داشت. دریابید که کارکنان تان به چه چیزهایی نیاز دارند. در ادامه چند گام کوچک برای شروع کار ارائه شده است:
۱. با آنها زمان صرف کنید.
۲. با آنها قدم بزنید و مشکلات و چالش هایشان را جویا شوید.
۳. از کارکنان خود بخواهید برای ایجاد یک تیم موفق پیشنهادات خود را ارائه دهند.
همان طور که بر اصلاح فرایندهای مدیریت کارکنان خود کار می کنید، روش ها و الگوهای حال حاضر خود را بررسی کنید. آیا همه چیز خوب پیش می رود؟ چطور می توانید تغییراتی جزئی در نظرات و نگرش کارمندانتان ایجاد کنید؟
مدیریت همانند هر چیز دیگری یک کار در حال پیشرفت است و شما باید روش های موفقیت در آن را بیاموزید.

The following two tabs change content below.
Avatar

ریحانه خالقی زاده

کارشناس ارشد ریاضی کاربردی و الان هم دانشجوی ارشد زبان هستم. به زبان انگلیسی و مترجمی علاقه زیادی دارم و ترجمه برام لذت بخشه. مباحث مربوط به کسب و کار، بازاریابی و برندینگ برای من جذابه و امیدوارم که مقالاتم برای دیگران هم مفید باشه.
Avatar

جدیدترین مقالات :ریحانه خالقی زاده (نمایش همه )

لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/MCH7q
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *