کارمند

چگونه کارمندی سیاستمدار باشیم؟

چگونه کارمندی سیاستمدار باشیم؟ » کارمندانی که آرام هستند به سرعت پله های ترقی را طی می کنند. چون باسیاست و باتدبیر هستند، آغازگر کشمکش ها نیستند بلکه آن را متوقف می کنند. آنها بی طرف نمی مانند و به حل مساله کمک می کنند. آنها برای خود و دیگران آرامش ایجاد می کنند و افراد اگر با مشکلی مواجه شوند از آنها کمک می گیرند.

برای اینکه چنین ویژگی هایی در محل کار داشته باشید، نکات زیر تا حد زیادی به شما کمک می کنند:

۱- در زمان درگیری سوال مطرح کنید.

همواره طرح سوال، حرارت را از موقعیت های انفنجاری دور می کند. شما رو به یکی از طرفین دعوا می کنید و از او یک پرسش ساده می پرسید. مثلا: “چرا معتقدی که این روش کارآمد نیست؟” و یا از یکی از طرفین دعوا بخواهید که اجازه دهد دیگری هم مشکلش را مطرح کند.

از طرفین دعوا بخواهید که روی موردی متمرکز شوند که نیاز به توضیح داشته باشد. آنها مجبور خواهند شد نهایت سعی خود را برای پاسخگویی به شما به کار گیرند و درباره ی پرسش شما فکر کنند. بنابراین حرارت دعوا از بین می رود و شما خود را به عنوان یک سیاستمدار اثبات می کنید.

۲- جانبداری نکنید.

اگر جانبداری کنید، پس شما هم در مشاجره شرکت کرده اید. شما بایستی کاملاً بی طرف بمانید و استوار و میانجی باشید. اگر بی طرف نباشید، یکی از طرفین دعوا، شما را به همراه شخص مورد مشاجره سرزنش خواهد کرد.

هر چه بی طرف و مستقل باشید، ارشدتر ظاهر خواهید شد. اگر پابرهنه وسط هر معرکه ای بدوید و از طرف خاصی جانبداری کنید، احتمال می رود که برای خود دشمن تراشی کنید یا کله شق به نظر برسید.

حتماً بخوانید :  علامات هشداردهنده در پذیرش کارجدید

۳- بدانید چه موقع نظرتان را نزد خود نگه دارید.

اظهارنظر کردن کار بسیار ساده ایست. ما همه نظریه و عقیده های مختلفی داریم اما باید بدانیم که چه موقع باید این عقاید را برای خود نگه داریم و چه موقع آنها را مطرح کنیم. این که افراد نمی دانند چه وقت باید ساکت بمانند، به این دلیل است که تصور می کنند نظراتشان :

  • ارزشمند است.
  • مخاطب دارد.
  • پراهمیت است
  • تفاوتی ایجاد می کند.
  • سبب می شود مورد تایید و توجه قرار گیرند.

مسلماً همه این ها دلایل غلطی برای اظهارنظر کردن هستند. دلیل اصلی برای اظهارنظر شما فقط این است؛ از شما خواسته شده است. سعی کنید ایده تان را به صورت صریح، دقیق و واضح بیان کنید و طوری نظر دهید که فقط یک نظریه به حساب نیاید، بلکه یک راه حل واقعی باشد که می تواند به کار گرفته شود.

۴-هرگز خشمگین نشوید.

شما تحت هیچ شرایطی نباید خشمگین شوید. این مورد استثنائی ندارد و در هیچ وضعیتی نقض نمی شود. چگونه می خواهید خود را کنترل کنید؟ چگونه می خواهید بیاموزید که آرام و خوش رفتار باشید؟ پاسخ بسیار ساده است، می توانید به مسائل مهم تر فکر کنید. در هر حالتی تمرکز خود را به مسائل مهم تری معطوف کنید که به طور حتم منفعت شرکت از همه چیز مهم تر است، از این راه آسان تر است که هر مسئله آزار دهنده ای را با خونسردی حل کنید.

عصبانی نشدن به معنای عدم بیان احساسات نیست، بلکه شما مجاز هستید ناراحتی هایتان را ابراز کنید. خودخوری کردن کار درستی نیست، هنگامی که رنجیده و مکدر هستید حرف بزنید تا بلافاصله موقعیت را مهار کنید. دلگیری هایتان را کم کم بروز دهید تا بر روی هم انباشته نگردد.

حتماً بخوانید :  کارمندان تعدیل شده چگونه باید کار جدید پیدا کنند؟

اشتباه

۵- درباره موقعیت ها هدفمند باشید.

  • اگر احساس کنید که در محل کار به ستوه آمده اید، چند راه دارید:
  • بروید.
  • گزارش کنید.
  • عصبانی شوید.
  • چیزی نگوئید.
  • قاطعانه برخورد کنید.

این که شما چگونه بخواهید با موقعیت های دشوارکنار بیایید، کاملاً مربوط به شماست. هرچند بهتر است پیش از این که واکنشی نشان دهید به یک برنامه ی بلندمدت بیاندیشید. درخواست کناره گیری بر رزومه کاری شما چه تاثیری خواهد گذاشت؟ نمی گوییم که برای تداوم کار خود با سوء استفاده ها کنار بیایید، بلکه باید در هر موقعیتی هدفمند باشید.

۶- صلح جو باشید.

اوضاع آشفته شده است در حالی که شما درگیر نبوده اید و در اصل به شما ارتباطی نداشته است. مهم نیست، یقین داشته باشید این شما هستید که اوضاع را رو به راه می کنید.

صلح جویی کمی شبیه موقعیت های جر و بحثی است که بین کودکان رخ می دهد. شما نمی خواهید بدانید آغازگر دعوا چه کسی بوده است، یا اینکه بدانید موضوع نزاع چه بوده است. به دنبال کشف جزئیات نیستید، بلکه تمام آنچه شما به دنبال آن هستید، برقراری صلح مجدد بین آنهاست تا با یکدیگر دست دهند و دوباره دوست باشند. همین حالت در کار شما نیز صادق است. همین روشی که برای کودکان اعمال می کنید، آنجا هم به کار ببندید.

 [book_source_shortcode]100 قانون موفقیت در بازار کار  [/book_source_shortcode]

جهت ارتباط با مشاوران ما می توانید با شماره ۳۴۹۳۴-۰۱۳ تماس گرفته و یا از طریق صفحه مشاوره مدیران نواندیش با ما در ارتباط باشید.

چگونه کارمندی سیاستمدار باشیم؟
۵ (۱۰۰%) ۱ رای
حتماً بخوانید :  مدیریت منابع انسانی و روشهای ارزیابی عملکرد کارکنان
The following two tabs change content below.
Avatar

فروغ فکری

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی هستم. همواره به دنبال خواندن، آموختن و آموزش مفاهیم نو و کاربردی به دیگران بوده و به حوزه های مدیریت منابع انسانی، برندینگ و تبلیغات علاقه مندم. امیدوارم با ارائه دانش و تجربه ام بتوانم مخاطبان را به سوی موفقیت در کسب و کارشان سوق داده و نقش موثری در انتقال دانش روز مدیریتی به آنها ایفا نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/KUpfH
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *