چگونه کارآفرینی پولساز شویم؟
چگونه کارآفرینی پولساز شویم؟» اکثر مردم فکر میکنند که کارآفرین بودن به معنای داشتن یک ایده خارقالعاده است. اما واقعیت این است که برای شروع کاری جدید نیازمند ایدهای هستید که به درستی کار کند، مردم به آن نیاز داشته باشند و از همه مهمتر حداقل برای افرادی که روی ایده شما سرمایهگذاری میکنند، قابل اندازه گیری باشد. نکتهای که از مصاحبه با کارآفرینان در زمینههای اینترنت و توسعه نرمافزار بدست آمده، این است که بدون در نظر گرفتن ظرفیت و توانایی اجرای یک ایده (در نظر گرفتن یک ایده و تبدیل آن به یک محصول مناسب و بادوام) شما محکوم به شکست خواهید بود. برای بسیاری از کارآفرینان که بیشتر فکر میکنند تا عمل، این موضوع یک مفهوم ترسناک است!
مثالهای زیر را در نظر بگیرید:
– مالک یک شرکت نرمافزاری عنوان کرده است که او در زمان فروش به مشتریان اضطراب زیادی را احساس میکند. او عاشق توسعه محصول است و از توضیح دادن در مورد محصول به مشتریان لذت میبرد به دلیل اینکه او واقعا به گفتههای خود اعتماد و اعتقاد دارد. اما وقتیکه زمان درخواست خرید از مشتری فرا میرسد، دچار اضطراب و استرس میشود و حتی در بسیاری از موارد نمیتواند درخواست خود را عنوان کند.
– مدیرعامل یک شرکت مشاوره کوچک بیان کرده است که تا چه اندازه تعریف از شرکت خود در کنفرانسها و رویدادها به دلیل ماهیت درونگرایی و خجالتی بودن او، برایش دشوار است.
– مدیر عامل یک استارتآپ اینترنتی میتواند عمیقا به مأموریت شرکت خود اعتقاد داشته باشد اما این تلاش او بینتیجه خواهد بود اگر این واقعیت را در نظر نگیرد که ممکن است کارکنان به اندازه کافی پول برای گذران زندگی روزمره خود نداشته باشند تا برای رسیدن به این رویا تلاش کنند.
چگونه ایدههای شما به عنوان کارآفرین میتوانند عملی و تبدیل به پول شوند؟
چگونه باید یاد بگیرید که سرمایهگذاران را جذب کرده، کارکنان را استخدام و اخراج کنید، خصوصاً زمانیکه آنها را مجبور به انجام کاری خارج از چارچوب شخصی و حرفهای آنها میکنید؟
گام ۱ ) چالشهایی که با آنها مواجه هستید را مشخص کنید.
هیچ یک از ما دوست ندارد به نقاط ضعف و نقصهای خود اعتراف کند، اما برای بهبود وضعیت مجبور به این کار هستیم. اکثر کارآفرینان موفق اهمیت این موضوع را درک میکنند اما در بسیاری از موارد از این کار اجتناب میکنند یا به تعویق میاندازند که در نهایت موجب زیان و ضرر به کسبوکار و استارتاپ خودشان میشود.
گام ۲) هدف و مأموریت خود را مشخص کنید.
این کار در واقع به شما انگیزه و شجاعت لازم برای قدم گذاشتن به گام بعدی را میدهد. برای انجام یک کار خارج از چارچوب شخصی خود واقعا باید به آن کار اعتقاد داشته باشید. آگاهی خوب است و شما باید بدانید کاری که انجام میدهید لازم بوده و باید در جهان وجود داشته باشد.
اعتقاد، احساس شما نسبت به کاری و تلاشی که انجام میدهید، است. خصوصاً زمانیکه آن کار خارج از چارچوب شخصی شماست. با توجه به چالش ذاتی که بسیاری از وظایف به کارآفرینان جوان تحمیل میکنند، داشتن این اعتقاد یک بخش مهم از پازل است.
گام ۳) راه مخصوص به خودتان را بیابید.
این گام آخرین و مهم ترین مرحله است. استراتژی مشخص و ثابتی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین وجود ندارد. همچنین استراتژی مشخص یادگیری برای عمل کردن در خارج از چارچوب شخصی وجود ندارد. برای مثال، اگر شما به پول سرمایه گذاران نیاز داشته اما از درخواست کردن پول نفرت دارید، اولین جملات درخواست خود را بنویسید یا همکاری را همراه خود داشته باشید تا به شما اعتمادبهنفس بدهد یا کسی که بتواند سرمایهگذاران را قانع به خرید کند.
مأموریت خود را قبل از وارد شدن به جلسه مذاکره با خود یادآوری کنید، در اینصورت اهداف را در ذهن خود خواهید داشت و راحتتر میتوانید دیگران را قانع کنید. هر چه که باشد، شما میتوانید راه خود را در این مسیر دشوار پیدا کنید. کارآفرینانی که خارج از چارچوب شخصی خود موفق بودهاند کسانی اند که قادر به پیداکردن راههای ساده و موثر بدون گم کردن خود در فرآیند کار بودهاند.
در پایان، اکثریت مردم کارآفرینی را برابر با ایده میدانند. اما برای بسیاری از افراد کارآفرینی واقعی در درون اتفاق میافتد، با بهبود فرآیندها، شجاع بودن و انجام دادن کارهایی که شما هرگز فکر نمیکردید قادر به انجام آن باشید. با منعطف بودن در رفتار و یادگرفتن این موضوع که بتوانید خارج از چارچوب شخصی خود عمل کنید، شما در راه دستیابی به هدفهای خود موفق خواهید شد.
خواننده گرامی شاید شما هم به تازگی به جمع کارآفرین ها پیوسته باشید، در این مسیر با چه مشکلاتی مواجه بودید و چه راه حل هایی در جهت رفع آنها انتخاب نموده اید؟
[site_source_shortcode url=”http://hbr.org/2016/08/being-a-successful-entrepreneur-isnt-only-about-having-the-best-ideas”]hbr[/site_source_shortcode]
- چگونه میتوانید مشتریان خود را خوشحال کنید؟ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
- چرا کسب و کار شما هنوز در حال تلاش و مبارزه است؟ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶
- ۱۴ سوال مورد علاقه مدیران در مصاحبه های شغلی - ۲۹ مهر ۱۳۹۶
- ۷ عادت کلیدی فروشندگان برای فروش بیشتر - ۱ مهر ۱۳۹۶
- کارفرمایان چه نقشی در انگیزه کارکنان دارند؟ - ۴ شهریور ۱۳۹۶
- ایجاد انگیزه در کارکنان چه مشکلاتی را حل می کند؟ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
- بی انگیزه بودن کارکنان چه پیامدهایی دارد؟ - ۷ مرداد ۱۳۹۶
- درک مفاهیم رفتار مصرفکننده برای بازاریابان چه منافعی دارد؟ - ۳۱ تیر ۱۳۹۶
- رفتار مصرفکننده چه اهمیتی دارد؟ - ۲۶ تیر ۱۳۹۶
- چگونه می توانیم تصمیم گیری موثری داشته باشیم؟ - ۲۱ تیر ۱۳۹۶
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.