چگونه مشتریان کسب و کار خود را حفظ کنیم؟

چگونه مشتریان کسب و کار را حفظ کنیم؟

چگونه مشتریان کسب و کار را حفظ کنیم؟» کسب‌وکارهای کوچک براساس میزان تمایل آن‌ها به رشد و نظرات مشتریانشان به کار خود ادامه می‌دهند. در حال حاضر بیشتر از قبل، تجربه مشتری نقش مهمی در حفظ کسب‌ و کار ایفا می‌کند. اگر کسب‌ و کار کوچک شما یک فروشگاه کوچک خرده‌ فروشی یا یک مطب پزشکی است، باید مطمئن شوید که مشتریانتان به آنچه که از محصولات و خدمات شما نیازمند اند، دسترسی دارند.

در این مقاله به ۵ نکته اشاره شده است تا مطمئن شوید تا مشتریان به سوی شما باز خواهند گشت:

۱. از کارکنان خود پشتیبانی کنید.

چه کسی بهتر از کارکنان شما می‌تواند محصولات را بفروشد یا خدمات شما را شرح دهد؟
اطمینان حاصل کنید که تمامی کارکنان به خوبی آموزش دیده‌اند و قادر به  ارائه مزایای کسب‌ و کار شما به تمامی افراد که وارد دفتر می‌شوند، تماس می‌گیرند یا ایمیل می‌فرستند، هستند و می‌دانند چه اطلاعاتی را باید به اشتراک بگذارند و چه زمانی باید آنها از مدیریت برای کسب یک پاسخ صحیح سوال بپرسند.
همچنین باید مطمئن شوید که افراد مناسبی را برای برقراری ارتباط با مشتریان قرار داده‌اید چون افرد ناراحت یا خجالتی برای این پست مناسب نیستند.
یک مشتری که تجربه منفی با یکی از کارکنان شما داشته است به سرعت می‌تواند آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک گذاشته و به تصویر کسب‌ و کار شما آسیب ‌برساند.

۲. نظرسنجی انجام دهید.

تنها راهی که از طریق آن می‌توانید مطمئن شوید مشتریانتان به چه چیزی نیاز دارند، پرسیدن از آنها است.
بررسی مشتریان از محصولات/ خدماتی که شما ارائه کرده‌اید و همچنین آنچه که آن‌ها به‌دنبال بدست‌آوردن از کسب‌وکار شما بوده‌اند، می‌تواند به چشم‌انداز برنامه کسب‌وکار و خدمات به مشتریان شما کمک کند.
از مزایای آن، این است که می‌توانید از آن‌ها برای بدست‌ آوردن اطلاعات در مورد کسب‌وکار خود استفاده کنید.
از آن‌ها بخواهید تا فرم نظرسنجی را براساس نیازهای خود پر کنند و یک مشوق برای ایجاد انگیزه به آن‌ها ارائه دهید.
دانستن آنچه که آن‌ها نیازمند، شما را قادر خواهد ساخت تا برای خدمات ‌دهی بهتر به مشتریان آماده شوید.

حتماً بخوانید :  آموزش زبان تجاری (درس هشتم)

[restrict]

 چگونه مشتریان کسب‎وکار خود را حفظ کنیم؟

۳. تخفیفات خاص ارائه دهید.

هم‌زمان با رشد کسب‌وکارتان، شما متوجه می‌شوید که کدام یک از محصولات یا خدمات تقاضای بیشتری دارند.
همچنین متوجه خواهید شد که کدام‌ یک از مشتریان بطور مرتب از خدمات یا محصولات کسب‌وکار شما استفاده می‌کنند.
مشتریان وفادار بهترین کسانی هستند که می‌توانند تبلیغات دهان به دهان را برای شما انجام دهند.
ارائه تخفیف بر روی محصولاتی که بطور مرتب استفاده می‌شوند به مستحکم شدن رابطه تان کمک می کند.

۴. برنامه‌هایی برای مشتریان وفادار درنظر بگیرید.

افرادی که بطور مرتب از محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند شایسته آن هستندکه بطور متفاوتی از دیگر مشتریان با آن‌ها رفتار شود.
با بهترین طرفداران خود رابطه برقرار کنید و از طریق پیشنهاد مواردی که فقط به بهترین مشتریان‌ها قابل ارائه هستند، به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید و بخواهید تا در انجام تبلیغات به شما کمک کنند. آن‌ها وضعیت خود را با دیگر افرادی که می‌شناسند به اشتراک خواهند گذاشت و علاقمندان به شما را افزایش ‌می دهند.
علاقمندان به چنین برنامه هایی را از طریق ارائه پیشنهاد های خرید در مقابل معرفی کسب وکار شما به دوستان یا خانواده ، افزایش دهید.

۵. از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

یک راه سریع و آسان برای حفظ مشتریان ارتباط با آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی است. مشتریان می‌توانند تجربیات خود را در عرض چند ثانیه از طریق کلمات، عکس‌ها و فیلم‎‌ها اشتراک بگذارند. بسیار عالی خواهد بود اگر آن‌ها تجربه خوبی داشته باشند امّا بسیار سخت خواهد بود اگر آن‌ها تجربه بدی داشته باشند به دلیل اینکه شما نمی‌توانید نظرات منفی را از رسانه‌های اجتماعی دیگر افراد حذف کنید.

حتماً بخوانید :  این دو اشتباه را در مورد ایده هایتان تکرار نکنید

هنگامی‌که با یک نظر منفی مواجه می‌شوید چه کاری باید انجام دهید؟

در این مواقع باید از مشتری عذرخواهی کنید یا راه‌حلی ارائه دهید که بتوانید مشتری را برای کسب یک تجربه بهتر به کسب‌وکار خود برگردانید.

در برخی از برندها یک مدیر ارشد وظیفه پاسخ‌دهی به نظرات منفی دارد در نتیجه آن‌ها می‌توانند در مورد اتفاق بصورت آفلاین بحث کنند (هنگامی‌که موضوع را حل کردید، لازم است تا یک یادداشت به نظرات اضافه کنید تا نشان دهد شما به انتقادات و نظرات منفی توجه می‌کنید).

هنگامی‌که با یک نظر مثبت مواجه می‌شوید چه کاری باید انجام دهید؟

در این مواقع باید از آن‌ها تشکر کنید و یک جایزه یا پاداش به آن‌ها ارائه دهید.

تبلیغات دهان به دهان از طریق شبکه‌های اجتماعی با ارزش‌ترین روش تبلیغات است.
استفاده از این ۵ نکته می‌تواند به ساخت تصویر برندتان کمک کند.

هرچه تجربه بهتری برای مشتریان خود فراهم کنید، کسب‌وکار شما رشد بیشتری خواهد داشت.

[/restrict]
امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

تهمینه سماوی

فارغ التحصیل رشته بازاریابی و علاقمند به حوزه‌های برندینگ، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی. در دنیای به سرعت در حال تغییر امروز که یک قدم اشتباه منجر به نابودی کسب و کار می‌شود آشنایی با مفاهیم روز مدیریتی یک مزیت رقابتی برای مدیران و صاحبان کسب و کار محسوب می شود. امیدوارم بتوانم با ترجمه و ارائه مقالات مفید افراد را با چالش‌هایی که در این حوزه‌ها مواجه می‌باشند آشنا و به بهبود و رونق کسب و کارشان کمک نمایم.
حتماً بخوانید :  هریک از اعضای تیم شما چه نقشی بازی می کنند؟
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/ENJAf
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *