چگونه مشتریان کسب و کار خود را حفظ کنیم؟

چگونه مشتریان کسب و کار را حفظ کنیم؟

چگونه مشتریان کسب و کار را حفظ کنیم؟» کسب‌وکارهای کوچک براساس میزان تمایل آن‌ها به رشد و نظرات مشتریانشان به کار خود ادامه می‌دهند. در حال حاضر بیشتر از قبل، تجربه مشتری نقش مهمی در حفظ کسب‌ و کار ایفا می‌کند. اگر کسب‌ و کار کوچک شما یک فروشگاه کوچک خرده‌ فروشی یا یک مطب پزشکی است، باید مطمئن شوید که مشتریانتان به آنچه که از محصولات و خدمات شما نیازمند اند، دسترسی دارند.

در این مقاله به ۵ نکته اشاره شده است تا مطمئن شوید تا مشتریان به سوی شما باز خواهند گشت:

۱. از کارکنان خود پشتیبانی کنید.

چه کسی بهتر از کارکنان شما می‌تواند محصولات را بفروشد یا خدمات شما را شرح دهد؟
اطمینان حاصل کنید که تمامی کارکنان به خوبی آموزش دیده‌اند و قادر به  ارائه مزایای کسب‌ و کار شما به تمامی افراد که وارد دفتر می‌شوند، تماس می‌گیرند یا ایمیل می‌فرستند، هستند و می‌دانند چه اطلاعاتی را باید به اشتراک بگذارند و چه زمانی باید آنها از مدیریت برای کسب یک پاسخ صحیح سوال بپرسند.
همچنین باید مطمئن شوید که افراد مناسبی را برای برقراری ارتباط با مشتریان قرار داده‌اید چون افرد ناراحت یا خجالتی برای این پست مناسب نیستند.
یک مشتری که تجربه منفی با یکی از کارکنان شما داشته است به سرعت می‌تواند آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک گذاشته و به تصویر کسب‌ و کار شما آسیب ‌برساند.

۲. نظرسنجی انجام دهید.

تنها راهی که از طریق آن می‌توانید مطمئن شوید مشتریانتان به چه چیزی نیاز دارند، پرسیدن از آنها است.
بررسی مشتریان از محصولات/ خدماتی که شما ارائه کرده‌اید و همچنین آنچه که آن‌ها به‌دنبال بدست‌آوردن از کسب‌وکار شما بوده‌اند، می‌تواند به چشم‌انداز برنامه کسب‌وکار و خدمات به مشتریان شما کمک کند.
از مزایای آن، این است که می‌توانید از آن‌ها برای بدست‌ آوردن اطلاعات در مورد کسب‌وکار خود استفاده کنید.
از آن‌ها بخواهید تا فرم نظرسنجی را براساس نیازهای خود پر کنند و یک مشوق برای ایجاد انگیزه به آن‌ها ارائه دهید.
دانستن آنچه که آن‌ها نیازمند، شما را قادر خواهد ساخت تا برای خدمات ‌دهی بهتر به مشتریان آماده شوید.

فقط اعضای سایت می توانند این فایل را مشاهده و دانلود نمایند.

ورود به حساب کاربری / عضویت

The following two tabs change content below.
Avatar

تهمینه سماوی

فارغ التحصیل رشته بازاریابی و علاقمند به حوزه‌های برندینگ، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی. در دنیای به سرعت در حال تغییر امروز که یک قدم اشتباه منجر به نابودی کسب و کار می‌شود آشنایی با مفاهیم روز مدیریتی یک مزیت رقابتی برای مدیران و صاحبان کسب و کار محسوب می شود. امیدوارم بتوانم با ترجمه و ارائه مقالات مفید افراد را با چالش‌هایی که در این حوزه‌ها مواجه می‌باشند آشنا و به بهبود و رونق کسب و کارشان کمک نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/ENJAf
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *