چگونه مثل زاکربرگ رهبری کنیم؟

چگونه مثل زاکربرگ رهبری کنیم؟» در حدود ۱۲ سال پیش زاکربرگ بزرگترین شبکه اجتماعی را ایجاد کرد، او حامیان و همچنین منتقدان بسیاری داشت. چه عاشق او باشید یا از وی متنفر باشید، باید بدانید او تنها کسی است که به خاطر ترک تحصیل اش از کالج موفق به ساخت چیزی شد که کمتر کسی در کره زمین توانایی ساخت آن را داشت. اما آن چه که شگفت انگیز است نحوه انجام آن است. در این جا برخی درس هایی که زاکربرگ در ایجاد و رشد یک کسب و کار قوی و پرجنب و جوش به ما می دهد، آورده ایم.

۱. علاقه ی شدید

اغلب کارآفرینان علاقه ی شدیدی به کاری که انجام می دهند دارند.
زاکربرگ همیشه مجذوب ایجاد سیستم هایی بود که مردم را به هم متصل کند. همیشه علاقه ی شدید او گسترش ارتباطات در دنیا بود.

بله زاکربرگ همیشه علاقه ی شدیدی به اتصال مردم داشت او برای رسیدن به این هدف به سختی تلاش کرد.
علاقه ی شدید به چیزی به این معنی است که شما از هدف دست نمی کشید. به شما انرژی کار کردن در بین مشکلات را می دهد. در جاهایی که برخی افراد با شکست مواجه می شوند، یک کارآفرین مشتاق فقط تجربه کسب نموده و پیشرفت می کند. علاقه شدید چیزی است که یک کارافرین را به یک رهبر کسب وکار موفق تبدیل می کند: اگر شما تحت کنترل شور و اشتیاق خود باشید دست نخواهید کشید، اهمیتی ندارد مسیر موفقیت چقدر زمان خواهد برد، شما به آموختن ادامه خواهید داد.

حتماً بخوانید :  5 راهکار موفقیت در مدیریت کسب و کار

مواردی را بیابید که به آن ها بسیار علاقه مند هستید. بسیاری از اصول فیسبوک این است که اگر مردم به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند و بیشتر به هم متصل باشند، جهان بهتر می شود؛ درک و همدلی مردم بالاتر می رود.

[restrict]

درس: یکی از عناصر موفقیت این است که شور و شوق باعث افزایش پشتکار می شود.

۲. داشتن هدف

شرکت های بزرگ در اعماق تمام فعالیت های خود حسی از هدف دارند، از استخدام پرسنل گرفته تا جذب سرمایه گذار مناسب، بازاریابی و خدمات مشتریان شان. این حس داشتن هدف، حس تعلق را پرورش می دهد، وفاداری شدید کارمند و مشتری را بالا می برد. رهبران بزرگ (و شرکت های بزرگ) نه فقط تولید محصول بلکه ایجاد حرکت می کنند. فیسبوک تنها یک سایت شبکه اجتماعی نیست، روشی برای مرتبط بودن با مردم کل دنیا، مکانی برای جمع کردن مردم و ایجاد انجمن ها و ابزاری برای به اشتراک گذاری اطلاعات است.

 زاکربرگ : در فیسبوک، از تکنولوژی هایی الهام می گیریم که در انتشار و مصرف اطلاعات توسط مردم انقلابی ایجاد کرد.

درس: شرکت های بزرگ تنها محصولات بزرگ خلق نمی کنند ، آنها موجب حرکت می شوند.

۳. انتخاب کارمندان مناسب

نو آورترین شرکت ها به کارمندان خود اجازه می دهند آزادانه علایق و ریسک های کار خود را توسعه دهند.
فیسبوک فرایند مصاحبه ای دارد که فقط کارکنانی را انتخاب میکند که کاملا مناسب فرهنگ شرکت هستند.
در هنگام ورود کارمندان به آنها روش سریع و خلاقانه انجام کارها آموزش داده می شود.

همچنین آنها اجازه دارند بر روی پروژه هایی کار کنند که نسبت به پروژه هایی که باید انجام دهند، علاقه مندتر هستند. شرکت هایی مثل فیسبوک، اپل، و زاپوس فرهنگی را ایجاد کردند که به جرات داشتن در بیان عقیده، آزادی بیان، و عمل قدرت می دهد. این از یک رهبری قدرتمندی می آید

حتماً بخوانید :  داشته ها را دوست بدارید نه خواسته ها را

درس: افراد درست را بر روی کار بیاورید و افراد اشتباه را خارج کنید. و برای نگرش استخدام کنید نه مهارت. مهارت می تواند آموزش داده شود اما شور و شوق آموزش دادنی نیست.

 چگونه مثل زاکربرگ رهبری کنیم؟

۴. توجه به محصول

فیسبوک کاملاً به محصول خود متعهد است. هر نوآوری هدفش ایجاد ارتباط بین مردم به ساده ترین حالت ممکن است.
فلسفه ی فیسبوک “حرکت سریع و شکستن مرزها” است و این موجب رشد سریع شرکت می شود.
اعتماد کامل زاکربرگ به محصول خود نیز به او قدرت ثابت قدم ماندن در بسیاری تغییرات ناخوشایند را داد.

درس: فرهنگی ایجاد کنید که از نوآوری استقبال میکند. و شما را تشویق می کند به دیدگاه خود پایبند باشید.

۵. مشارکت فعالانه

هیچ رهبری نمی تواند بار یک کسب و کار را به تنهایی به دوش بکشد.
موفقیت حاصل کار تیمی است. رهبران عالی ضعف هایشان را به اندازه نقاط قوت شان می شناسند و سعی در استفاده از افرادی دارند که با مشارکت آنها بتوانند به موفقیت برسند.
این مشارکت می تواند با سرمایه گذارها، تیم مدیریتی، تامین کننده ها، خرده فروش ها یا افراد دیگر باشد.

درس: مشارکت درست در تخیل و اجرای ایده ها، قلب موفقیت شرکت است.

[site_source_shortcode url=”http://www.inc.com/ekaterina-walter/as-zuckerberg-turns-30-leadership-lessons.html?cid=readmore”]inc[/site_source_shortcode]

[/restrict]

امتیاز دهید
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/GJRjF
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *