اینستاگرام

روش های کاربردی برای جذب فالوئرهای بیشتر در اینستاگرام

روش های کاربردی برای جذب فالوئرهای بیشتر در اینستاگرام » از سال ۲۰۱۲ به بعد و تغییرات عمده اینستاگرام تقریباً همه ی افراد می دانند که چه نقش مهمی را در دنیای شبکه های اجتماعی ایفا می کند. اینستاگرام در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد. بنابر این اگر تا به حال به قدرت این برنامه در شبکه ی اجتماعی شک داشتید، وقت آن است که نظر خود را تغییر دهید!

به طور کلی استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند یک راه نسبتاً دشوار و با فوت و فن بسیار برای جلب مخاطب بیشتر و مورد نظر باشد. شاید دلیل اینکه برخی از اهالی کسب و کار و فروش شانسی برای آن قائل نمی شوند هم همین باشد.

کاربران فعال زیادی در شبکه های اجتماعی حضور دارند و بسیار بعید خواهید بود که هیچکدام از مشتریان شما دارای حساب کاربری نباشند. برای شروع کار، شناختن مخاطبِ هدف اهمیت زیادی دارد. اگر شما بعد از یک بررسی متوجه شدید که اکثر مشتریان شما در اینستاگرام حضور ندارند، دلیلی ندارد که وقت و انرژی خودتان را در آنجا تلف کنید، به برنامه ی دیگری که احتمال وجود میزان بیشتری از مشتری های شما در آن وجود دارد مراجعه کرده و مخاطبان مورد نظر خودتان را در آن بیابید.
اگر متوجه شدید که اینستاگرام همان جایی است که اکثر مشتریان شما در آنجا هستند، بسیار عالی است. داشتن فالوئرهای یکپارچه و بالا نیاز به تلاش و کار زیادی خواهد داشت، بنابراین نخست نسبت به هدف گذاری و اختصاص زمان مناسب به فعالیت تجاری در اینستاگرام اطمینان حاصل کنید.

۱-پروفایل خود را به درستی تکمیل کنید:

ایجاد یک پروفایل که افراد مختلف به آن علاقه مند شوند، بسیار مهم است. نام، نام پروفایل، تصویر و شرح بایستی به بهترین وجه ممکن انتخاب شوند زیرا کاربران با دیدن آنها تصمیم خواهند گرفت که تصاویر دیگر شما را ببینند و یا حتی از وبسایت شما هم دیدن کنند. پروفایل شما نقطه ی شروع کار خواهد بود بنابراین باید کارایی و کیفیت بالایی داشته باشد.

اگر در حال حاضر حساب کاربری در اینستاگرام ندارید، جای نگرانی نیست. ایجاد یک حساب کاربری در آن رایگان و فوق العاده آسان است. یا حتی اگر هم اکنون هم در آن اکانت دارید، در صورت نیاز برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید مشخصات و نام کاربری آن را ویرایش کنید.

مشخصات و جزئیات پروفایل شما باید نشان دهد که شما چه کسی هستید و ارزش کسب و کار شما به چه میزان است. همیشه باید آدرس وبسایت شما در بخش توضیحات و شرح صفحه ی تجاری شما وجود داشته باشد : زیرا تنها جایی که شما می توانید یک لینک قابل کلیک شدن قرار دهید، همین قسمت است.

۲-تصاویر با کیفیت قرار دهید:

در اینستاگرام مهم ترین چیز عکس و تصویر است. کپشن و توضیحات عکس در رده ی بعدی قرار می گیرد که آن هم اهمیت دارد. در زمان کار با اینستاگرام باید به روش های ایجاد عکس های جذاب و گیرا فکر کنید.

تمام عکس هایی که قرار می دهید باید با کیفیت بالا باشند. بهتر است به جای استفاده از عکس های گوگل یا عکس های رایگان سایت ها، از عکس های اصلی خودتان استفاده کنید. همچنین اینکه استفاده از عکس هایی که به موضوع خاصی ارتباط داشته باشند، نیز می تواند فکر خوبی باشد. مثلاً اگر می خواهید در مورد یک موضوع جدید و مهم که همه افراد از آن مطلع شده اند مطلبی ارسال کنید، صبر کردن بیش از حد نمی تواند موثر باشد.

اگر مطلع شده اید که افراد در حال صحبت کردن در مورد آن موضع مهم و جدید هستند و شما عکسی از آن دارید، درنگ نکنید و سریع آن را به اشتراک بگذارید.حتماً محل تصویری را که قرار می دهید درج کنید. زمانی که شما اینکار را انجام می دهید تمام کاربرانی که آن محل مورد نظر را جستجو می کنند تصویر شما و دیگر عکس هایی که در آن محل گرفته شده اند را مشاهده می کنند.

حتماً بخوانید :  معایب پیاده سازی نادرست ارزیابی 360 درجه

۳-هشتگ های مناسب انتخاب کنید:

هشتگ در هیچکدام از برنامه های شبکه های اجتماعی به اندازه اینستاگرام اهمیت ندارد. اگر یک هشتگ مناسب برای تصویر خود انتخاب کنید بدین معنی است که تصویر خود را در معرض مخاطبین بیشتر قرار خواهید داد.

هشتگ نیاز به خاص بودن دارد و اما نه خیلی خیلی خاص!! برای مثال اگر شما محصولات آرایشی می فروشید، مهم است که شما هشتگ های بیشتری از این دو هشتگ #محصولات و #آرایشی داشته باشید. از هشتگ های خیلی منحصر بفرد و وطولانی استفاده نکنید بعلاوه اینکه زمانی که در حال نوشتن توضیحات برای تصویر خود و هشتگ گذاری هستید ،اینستاگرام پیشنهادهایی را برای شما نمایش داده و همچنین به شما میگوید که چه تعداد از پست های ارسالی این از این هشتگ ها در حال استفاده هستند.

در واقع هشتگ می تواند موثرترین راه برای افزایش دنبال کنندگان شما باشد. شما مجاز به استفاده از ۳۰ هشتگ برای هر عکس ارسالی خود هستید و پیشنهاد می شود که تمامی آن و یا حداقل ۲۵ هشتگ برای آن انتخاب کنید.

۴-همکاری و تعامل با دیگر کاربران :

اگر با دیگر کاربران تعامل و همکاری داشته باشید آنها از طرف اینستاگرام متوجه خواهند شد که شما پست آنها را پسندیده اید یا آنها را دنبال کرده و یا نظری را در زیر پست آنها درج کرده اید.

ابراز وجود بیشتر، برابر است با مورد توجه قرار گرفتن بیشتر شما. یک فرد ممکن است بر روی حساب کاربری شما کلیک کند تا بیشتر در مورد افراد دیگری که او با آنها در تعامل است اطلاعات کسب کند.

بسیاری از کاربران تمایل دارند تا در ازای دنبال شدن به طور متقابل شما را نیز دنبال کنند. همین قضیه برای پسندیدن موضوعات و درج نظر نیز صدق می کند. بنابراین هر چه شما در تعامل با کاربران دیگر تلاش کنید، به همان میزان نیز بازخورد مثبت خواهید داشت.

بعد از انتخاب هشتگ مورد نظر جهت برقراری ارتباط بیشتر، زمانی که آخرین تصاویر یک کاربر یا یک صفحه تجاری را مشاهده می کنید، یکی از آنها را کلیک کرده و خود صفحه ی مورد نظر را دنبال کنید. زمانی که در صفحه پروفایل هستید آنها را دنبال کنید و سه تصویر اخیر آنها را لایک کنید.

۵- یک برنامه ی مدون و منظم ارسال مطلب ایجاد و آن را دنبال کنید:

ارسال محتوا و مطالب بر اساس یک برنامه ی زمانی مناسب و دنباله دار شما را به سمت داشتن مخاطبان بیشتر و وفادارتر هدایت می کند. اگر مطلبی در صفحه ی خود ارسال نکنید، چیز با ارزشی در صفحه ی خود نخواهید داشت و کاربران دلیلی برای دنبال کردن شما نخواهند داشت. ایجاد یک برنامه ی ارسال مطلب یک موضوع است و اما در واقع ادامه دادن آن یک قضیه ی دیگر است.

ارسال مطالب به طور پیوسته امر مهمی است زیرا دنبال کنندگان شما می دانند که همیشه مطلب جالبی از سمت شما خواهند داشت. همچنین این موضوع بدین معنی است که شما در صدر موضوعات دیده شونده ی آنها هستید و زمانی که آنها هشتگی را که شما در پست خود آورده اید را جستجو می کنند، تصویر شما جز اولین تصاویر آنها خواهد بود.
زمانی که بحث زمان بندی ارسال مطالب پیش می آید، بسیاری از متخصصین چیزهای متفاوتی به شما در این باره خواهند گفت. حقیقت این است که هیچ برنامه ی جادویی و عالی در این مورد وجود ندارد که بتواند در همه ی زمینه های تجاری پاسخگو باشد.

اول از هر چیزی باید شرایط خود را در نظر بگیرید. تداوم در اینجا نقش کلیدی دارد پس محدودیتهای خودتان را بدانید. طوری برنامه ریزی نکنید که مثلا روزی سه پست داشته باشید اما در دراز مدت عملی نباشد و زمان آن را نداشته باشید.خودتان را هم بیش از اندازه محدود نکنید. ایجاد مطلب در اینستاگرام را به یک تجربه ی جالب برای خودتان تبدیل کنید بعد از اینکه محدودیتها و اوضاع خودتان را سنجیدید میتوانید، از راهنمایی های زیر هم بهره مند شوید:
– هرچند روز یکبار یک و یا دو پست. در صورتی که به عنوان مالک یه کسب و کار زمان کافی برای مدیریت صفحه ندارید همین کار را انجام دهید.
– ۵ تا بیست استوری در روز. به نظر زیاد میرسد اما استوری واقعا مانند ایجاد یک پست کامل و حرفه ای نیاز به وقت ندارد.
– هفته ای دو ویا سه ویدئوی لایو.
– یک یا دو ارسال در روز
نگاهی به افراد و حساب های موفق و پر بازدید اینستاگرام و یا حتی رقبای بزرگ خودتان بیندازید و متوجه خواهید شد که این کاربران به طور معمول روزانه حداقل سه ارسال انجام میدهند.

حتماً بخوانید :  8 عادت صبحگاهی افراد موفق

اگر شما دارای یک کسب و کار کوچک هستید احتمالاً منابع کافی برای ارسال پست به طور روزانه نخواهید داشت. با این حال ارسال روزانه یک پست بسیار حائز اهمیت است زیرا یک ارتباط تنگاتنگی بین زمانی که برای ارسال مطالب اختصاص می دهید با تعداد دنبال کنندگان شما وجود دارد. هر چه تلاش کنید که بیشتر دیده شوید مطمئن باشید که دنبال کننده ی بیشتری هم خواهید داشت. اگر کاربران نتوانند شما را پیدا کنند چطور میتوانند شما را دنبال کنند؟ پستها نباید فقط شامل عکس باشند هر از گاهی بایستی با چند ویدئو به آنها تنوع بدهید و همینطور اینکه تصاویر خودتان را با استفاده از نرم افزارهای متنوع ویرایش و با کیفیت کنید.

۵ تا ۲۰ پست استوری در روز

  شما نیاز به صرف زمان زیاد برای ویرایش و نوشتن کپشن طولانی و هشتگ های بسیار نخواهید داشت. پستهای استوری همیشه در بالای قسمت فید نمایش داده میشود و مکان استوری شما در صف استوری ها بستگی به چگونگی آخرین تصویر ارسالی شما دارد پس اگر میخواهید همیشه نفر اول در این صف باشید باید هر روز تعداد زیادی عکس و فیلم ارسال کنید. استوری به طور معمول ۱۵ ثانیه طول میکشد بنابراین سعی کنید که صفحه ی خود را به بهترین شکل و موثر پر از تصاویر و فیلم های با کیفیت و تاثیر گذار کنید.

۲ یا ۳ ویدئوی زنده در هر هفته

بسیاری از اهالی کسب و کار تمایلی به استفاده از این ویژگی ندارند زیرا از این ویژگی اطلاعی نداشته و یا نمی خواهند ویدئویی از خود منتشر کنند. فیلم زنده راه بسیار موثری برای جلب توجه و ارتباط با کاربران است.

همچنین توجه داشته باشید که شما نیازی ندارید تا در این ویدئوها باشید و میتوانید به موضوع دیگری اشاره کنید. این ویدئوها نباید بسیار طولانی باشند و فقط تا حدی طول بکشند که فرصت حضور کاربران و شنیدن مطلب فراهم شود.

برای جذب دنبال کنندگان بیشتر باید زمانی که بیشترین مخاطبان شما آنلاین هستند یک ویدئوی زنده ترتیب بدهید. همچنین اگر شما میخواهید یک ویدئوی زنده را اجرا کنید با یک تصویر دنبال کنندگان خود را از قبل مطلع نمایید تا زمان کافی برای آنها فراهم کنید.

نکته ی مهم این است که سعی کنید ویدئوهای شما حالت طبیعی و ساده داشته باشند و اینطور القا نکند که از روی یک دستورالعمل و یا نوشته در حال اجرا شدن هستند. توجه داشته باشید که در حال اجرای یک کمدی و یا درام نیستید، این یک ویدئوی زنده است و مخاطبین دوست ندارند که یک اجرای کورکورانه و مقید به یک روش سرد و از روی اجبار را مشاهده کنند.

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

علیرضا وظیفه شناس

کارشناس الکترونیک و علاقه مند به زبان های خارجه و فعال در زمینه ی ترجمه می باشم. از آنجایی که حرفه ی مشاوره و فروش بیمه های عمر رو هم به طور تخصصی دنبال می کنم، به اقتضای آن به بخش ترجمه و نگارش و بررسی مقالات مربوط به فنون ارتقای کسب و کار و فروش هم وارد شدم. امیدوارم که با این کار علاوه بر ارتقای دانش و تجربیات خود سهمی هرچند کوچک در افزایش بازدهی و رونق کسب و کار افراد داشته باشم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/lLZHB
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *