تیم جدید

چگونه با تیم جدید تان آشنا می شوید؟

چگونه با تیم جدید تان آشنا می شوید؟ » به عنوان یک مدیر، اولین جلسه آشنایی با تیم جدید می تواند سخت و خسته کننده باشد. شما دوست دارید که مطمئن شوید که این جلسه در کمال آرامش هدایت می شود تا توانایی مدیریت و رهبری خودتان را اثبات کنید، اما لازم است که این کار را بدون آسیب زدن به شور و ذوق اعضای تیم و یا پایمال کردن فرهنگ تیم انجام دهید.

ما در اینجا راهکارهایی را در اختیار شما قرا ر می دهیم تا بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشید.

۱.در مورد تیم جدید تان تحقیق کنید.

 اگر یک شبکه ی یکپارچه ی اطلاعات درون سازمانی در ارتباط با مشخصات کارمندان، در سازمان وجود دارد حتما آن را مطالعه کنید تا اطلاعاتی در مورد مهارت های حرفه ای و عملی کارمندان و یا سایر اطلاعات مفید در اختیار شما قرارگیرد. زمانی که چنین اطلاعاتی در رابطه با اعضای تیم در اختیار داشته باشید؛ به تیم شما ثابت می شود که شما قبل از آشنایی با آن ها، ارزش قائل شده و برای شناخت اعضای تیم وقت گذاشته اید.

اگر هم چنین شبکه ی اطلاعاتی در دسترس شما نیست، می توانید از بخش مدیریت منابع انسانی کمک بگیرید، چون ممکن است که اطلاعاتی در رابطه با اعضای تیم جدید در اختیار داشته باشند.

از این اطلاعات استفاده کرده و سعی کنید که چهره ی افراد، اسم و محل زندگی  آن ها را به خاطر بسپارید. اگر در به خاطر سپردن اسامی مشکل دارید، سعی کنید از متد ارتباط چهره استفاده کنید، به این صورت که یک ارتباط بین اسامی و یک ویژگی منحصر به فرد از افراد ایجاد کنید. همچنین سعی کنید تا تلفظ درست اسم افراد را یاد بگیرید.

در صورت امکان قبل از اینکه وظیفه ی جدیدتان را در اختیار بگیرید برنامه ای برای صحبت کردن با رئیس خودتان و همچنین مدیر سابق تیم داشته باشید تا اطلاعاتی در مورد نقاط قوت و ضعف افراد تیم و همچنین بازخوردهای رفتاری تیم و هر برخوردی که نیاز است از آن دوری کنید را فرا گیرید.

اگر قرار است که شما با تیمی از ملیتی دیگر یا  فرهنگ و  مذهبی متفاوت همکاری کنید،سعی کنید تا به تفاوت های فرهنگی توجه داشته باشید.

حتماً بخوانید :  میخ کلامی و چکش بصری در تبلیغات چه مفهومی دارند؟

زمانی که برای روبه رو شدن و آشنایی با تیم جدید آماده شدید در ذهن خودتان یک سازمان دهی وسیعی در رابطه با فرهنگ سازمانی داشته باشید، چه یک دیدار رسمی باشد و چه غیر رسمی. این به شما کمک می کند تا در جلسه ی معارفه ی خودتان یک عملکرد شایسته و درخور و یک ارتباط مؤثر داشته باشید.

تیم جدید

نکته :

ممکن است که اعضای تیم جدید شما از همکارهای سابق شما باشند، در این صورت ممکن است که مدیریت برایتان سخت باشد و مجبور به بازسازی ارتباطات کاری خودتان شوید، این کار را به بهترین شکل انجام دهید. به هر حال شما مجبور به انجام این جلسه معارفه ی اختصاصی هستید، در نظر داشته باشیدکه ممکن است هر نتیجه ای از این جلسه حاصل بشود. پس شما به هر نتیجه ای که ممکن است به وجود بیاید فکر کنید و خودتان را برای آن آماده کنید.

۲.آماده سازی فضای جلسه

اگر قصد دیدار با فردی را دارید سعی کنید یک فضای بی طرفانه برای این دیدار در نظر بگیرید، مانند اتاق جلسه و اگر برای شما مقدور است قبل از شروع جلسه به مکان جلسه رفته و به مواردی مانند محل نشستن، دمای اتاق و نور محیط توجه کنید تا فضای راحتی را برای مذاکره ایجاد کنید. این اقدامات به کاهش استرس و افزایش کیفیت مذاکره کمک می کند.

اگر جلسه ی شما به صورت حضوری و رو در رو نیست، به موارد مهم دیگر توجه کنید. با در نظر گرفتن این واقعیت که ما در دنیایی زندگی می کنیم که به طور فزاینده ای به سمت مجازی شدن پیش می رود، بسیاری از جلسات به صورت آنلاین برنامه ریزی شده که در اغلب موارد با مشکلات فنی مواجه می شوند.

قبل از شروع جلسه به اتاق جلسه رفته و از اینکه همه چیز مرتب است و به درستی کار می کند، اطمینان حاصل نمایید. مواردی مانند : نور اتاق و برقراری اینترنت. این کنترل قبل از جلسه به شما این امکان را می دهد که اگر مشکل فنی ای وجود دارد آن را بر طرف کنید.

تیم جدید

۳-جلسه ی معارفه را به صورت کوتاه و غیر رسمی برگزار کنید.

قبل از شروع جلسه، اجازه دهید تا اعضای تیم از این موضوع آگاه شوند که این یک جلسه ی معارفه ی غیر رسمی است نه یک جلسه ی کاری.

حتماً بخوانید :  4 درس کلیدی از جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون

یک بار در جلسه، کمی در مورد خودتان توضیح دهید. توجه داشته باشید که مانند یک تاجر صحبت کنید. در صحبت های خودیک ارتباط مؤثر  بین ارزش ها و مواردی که شما برای بدست آوردن آن ها تلاش می کنید، برقرار کنید. در این مرحله نیازی نیست که در مورد برنامه های خودتان به طور وسیع وگسترده توضیح دهید، بعدا می توانید در یک جلسه ی رسمی تر این کار را انجام دهید.

در این موقعیت، به سادگی این موضوع را توضیح دهید که هدف شما از برنامه ریزی این جلسه، آشنایی با یک به یک اعضای تیم بوده، بنابراین شما می توانید کمی اطلاعات در رابطه با اعضای تیم بدست آورده و متوجه شوید چطور می توانید از آن ها پشتیبانی کنید.

اجازه دهید تا افراد متوجه این موضوع بشوند که شما برگزاری یک جلسه ی رسمی  را بعد از این که این جلسه ی آشنایی با تمامی اعضاء صورت گرفت در برنامه ی خود دارید. به علاوه این موضوع را روشن کنید که شما ۹۰ روز ابتدای کار خود را صرف آموختن موارد مرتبط با تیم جدید و نحوه ی کار با آن ها خواهید کرد.

در ضمن این نکته را یادآور شوید که این احتمال وجود دارد که شما کمی تغییرات در گروه ایجاد کنید، اما نه تا زمانی که به طور کامل با کار و شرایط آشنا نشده اید، تا آن زمان این تغییرات را اعمال نخواهید کرد. این یک نصیحت کلی برای تمامی مدیران جدیدی است که خواهان دستیابی سریع به موفقیت در مدت زمان کوتاهی پس از رسیدن به جایگاه جدیدشان هستند.

به معنای واقعی به دنبال فرصتی برای بهبود همه چیز باشید،اما توجه داشته باشید که این کار را بدون ایجاد تغییرات گسترده در سیستم یا فرآیند حال حاضر سازمان ایجاد کنید. اجرای این کار ممکن است سال ها زمان ببرد و یا شاید به سرعت انجام پذیرد.

باقی زمان جلسه را صرف شناخت تیم جدید کنید. این فرصت را در اختیار افراد قرار دهید که اگر در رابطه با شما و سابقه ی شما کنجکاو هستند، سوالات خودشان را از شما بپرسند. به تمامی سوالات پاسخ دهید، اما توجه داشته باشید به جای این که از دستاوردهای خودتان صحبت کنید، این گفت وگوها را به سمت اهداف مشترک هدایت کنید.

حتماً بخوانید :  استراتژی چه نقشی در سازمان دارد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چطور برخی از تیم ها و یا سازمان ها تا این حد مطلوب و موثر با هم کار می کنند و از حداقل تعارضات برخوردارند اما دیگر تیم ها و سازمان ها چنین خصلت هایی نداشته و ناکارآمد هستند؟ در مقاله “۱۰ نکته برای کار تیمی بهتر” از مدیران نواندیش، به این موضوع پرداخته ایم.

این سه پیام را باید به تیم منتقل کنید :

– از این که در اینجا حضور دارم بسیار خشنود هستم و فعالیت های شما برای من قابل احترام است.

– از شما خواهشمند هستم که این اطمینان را داشته باشید حضور من در اینجا موجب ایجاد استرس در شما و یا سخت کردن شرایط نخواهد بود.

– من در اینجا حضور دارم تا به شما کمک کنم که توانایی های خود را برای بهتر انجام دادن مسئولیت هایتان افزایش دهید و در بهترین جایگاه ممکن قرار گیرید.

 نکته:

این یک امر طبیعی است که شما خواستار انطباق با افرادی باشید که تازه با آن ها آشنا شده اید اما محتاط باشید تا مواردی خارج از مسئولیت خود بر عهده نگیرید و قولی ندهید که نتوانید به آن عمل کنید. با انجام این کار از همان ابتدا راستی و درستی خوتان را به سایرین اثبات کنید.

[site_source_shortcode url=”https://www.mindtools.com/pages/main/newMN_TMM.htm”]mindtools[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

سونا مومنی

لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/k6867
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *