چگونه برند شخصی خود را بسازید؟

چگونه برند شخصی خود را بسازید؟

چگونه برند شخصی خود را بسازید؟» اکثر مردم فکر می‌کنند که می‌دانند برند شخصی چیست اما نمی‌دانند که چگونه می‌توانند برند شخصی خود را داشته باشند. ما اصولاً برند شخصی را با کار آفرینان پیوند می‌دهیم و فرض می‌کنیم که برند برای شرکت‌ها و میلیونرها است. امّا این طرز تفکر درست نیست. برند شخصی فقط برای شرکت‌ها و کارآفرینان به کار نمی‌رود بلکه برای هر کسی که به دنبال ترفیع و ارتقاست، کاربرد دارد.

به عبارت ساده، برند شخصی یک حضور آنلاین استراتژیک است. ایجاد برند شخصی در سنین جوانی و گسترش دادن آن در طول زمان، سرمایه‌گذاری خردمندانه‌ای است که شما می‌توانید انجام دهید. برند شخصی چشم‌انداز شغلی را گسترش داده، جایگاهتان را در شرکتی که کار می‌کنید بهبود بخشیده و از شما فردی تأثیرگذار در صنعت خودتان می‌سازد که بسیار با ارزش است.

در ادامه  باهم نکاتی برای ایجاد برند شخصی را مرور می کنیم :

۱- یک وبسایت شخصی و مدرن برای خلق برند شخصی بسازید.

بهترین راه برای نشان خودتان در میان دیگر افراد، ایجاد یک وبسایت شخصی و مدرن است. داشتن وبسایت اولین قدم در ایجاد برند شخصی است. امّا تنها داشتن یک وبسایت کافی نیست. مهم نیست که بقیه افراد چه می‌گویند، قیافه و ظاهر موضوع مهمی برای مشتریان و کارفرمایان است همانطور که شما باید لباس تأثیرگذاری برای مصاحبه بپوشید، باید ظاهر و گرافیک وب سایتتان هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد. آمارها نشان می‌دهند که ۵۵% از بازدیدکنندگان کمتر از ۱۵ ثانیه زمان برای وبسایت شما صرف می‌کنند. اولین قدم برای ایجاد یک وبسایت این است که بدانید کدام‌یک از سرویس دهنده های وب را بیشتر دوست دارید ( به عنوان مثال: WordPress, SquareSpace,  Weebly و…). سپس وبسایت خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

چگونه برند شخصی خود را بسازید؟

۲- پروفایل لینکدین خود را در راستای برند شخصی خود جذابتر کنید.

بعد از ایجاد یک وبسایت مناسب و معقول، نمی‌توانید تنها به ترافیک عادی برای بازدید اکتفا کنید. به همین جهت باید سایت خود را در لینکدین به اشتراک بگذارید.

حتماً بخوانید :  میخ کلامی و چکش بصری در تبلیغات چه مفهومی دارند؟

اگر به دنبال یک شغل خوب هستید، باید توسط کارفرمایان دیده شوید. ۹۴% از کارفرمایان عضو لینکدین هستند اما فقط ۳۶% از کارجویان در لینکدین فعال هستند. اختلاف زیادی میان عرضه و تقاضا وجود دارد که می‌توانید از این فرصت استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پروفایل ایجاد کرده، سابقه کاری خود را در آن درج کنید و به وبسایت خود لینک دهید. بعد از انجام این مراحل باید مرتب پروفایل خود را به‌روز کرده و پست های وب سایتان را ارسال کنید تا به بیشترین بازدید از سوی کارفرمایان دست یابید. همچنین باید:

  • از مزایای تصویر پس زمینه برای نشان دادن موفقیت‌ها و دستاوردهای خود بهره بگیرید.
  • یک عکس حرفه‌ای و مناسب برای پروفایل خود انتخاب کنید.
  • از واژگان مناسب استفاده کنید و از به کاربردن کلمات غیررسمی پرهیز کنید.
  • در پروفایل خود فقط به نکات اصلی اشاره کنید و زیاده‌گویی نکنید.
  • تجربیات خود را در یک لیست قراردهید و به موفقیت‌های خود تأکید کنید نه به عملکردها.
  • فقط به عنوان کردن مدارک خود اکتفا نکنید، درباره عملکرد خود در دوران دانشگاه توضیحاتی درج کنید.
  • سعی کنید با کارفرمایان و صنایع مرتبط با کار خود ارتباط برقرار کنید.
  • گروه‌ها و شرکت‌های مرتبط با صنعت خود را دنبال کنید.

در نهایت، شروع به اشتراک‌گذاری مطالب جدید و هیجان‌انگیز در مورد صنعت کاری خود نمایید. زمانی‌که به یکسری از ارتباطات دست یافتید و اعتماد به نفس لازم را بدست آوردید، وبلاگ‌نویسی را در لینکدین آغاز کنید. این کار دومین مرحله در ایجاد برند شخصی است.

۳- اگر می‌توانید برای یک استارت ‌آپ کار کنید.

حال که یک پروفایل در لینکدین دارید، درخواست کار ارسال کنید. به جای ارسال رزومه برای یک شغل، سعی کنید اطلاعاتی در مورد کارفرما و مدیر استخدام آن شرکت بدست آورده و به‌طور مستقیم از طریق لینکدین برای آن‌ها پیام بفرستید تا شانس خود را افزایش دهید.

حتماً بخوانید :  چگونه بهترین استراتژی را برای رسیدن به اهداف انتخاب می کنید؟

چند توصیه: هرگز برای استخدام شدن در شغل‌های غیرتخصصی یا سطح پایین شرکت‌های بزرگ اقدام نکنید، به جای آن برای یک استارت ‌آپ کار کنید. حقوق کمتری خواهید گرفت امّا در عوض به شما، برای نقش‌های به مراتب بالاتری اعتماد خواهد شد.

موفقیت‌هایتان بخشی از برند شخصی شما هستند.

دستاورد شما می‌تواند کسب درآمد بالا برای یک شغل با نقش کمتر یا کسب درآمد پایین‌تر اما کار کردن برای یک کسب و کار با رشد بالا و موفق باشد.

همچنین از آنجا که استارت ‌آپ‌ها به شما حقوق زیادی پرداخت نخواهند کرد، به همین دلیل می‌توانید همزمان با یک استارت ‌آپ دیگر نیز همکاری داشته باشید. زمانی‌که برای خودتان کار می‌کنید، بیشتر خواهید آموخت و جذابیت بیشتری برای کارفرمایان خواهید داشت.

توصیه نهایی: سعی کنید برای شرکت‌هایی که کار می‌کنید وبلاگ‌نویسی کنید. این کار عملاً در شرکت‌های بزرگ غیرممکن است اما در استارتاپ ها می توانید این کار را انجام دهید. با این کار شما مطالب بیشتری خواهید داشت که در لینکدین  خود به اشتراک بگذارید.

۴- برندی ایجاد کنید تا با شما باقی بماند.

به یاد داشته باشید شما در حال ایجاد برند شخصی خود هستید، چون آینده نامعلوم است. تغییر شغل در نسل جدید به دلیل رکود اقتصادی بسیار طبیعی و نرمال است و شما احتمالاً حداقل چهار بار تغییر شغل تا سن ۳۰ سالگی تجربه خواهید کرد (دو برابر بیشتر از والدین خود).

کافی نیست تا فقط به آرامی در یک شرکت شهرت ایجاد کنید، به امید اینکه ارتقا بگیرید یا حقوق بالاتری دریافت کنید. چه اتفاقی می‌افتد زمانی‌که شغل خود را از دست بدهید یا شرکت را ترک ‌کنید؟ مانند این است که سخت کار کردید برای تحقق چیزی که هرگز اتفاق نیفتاده! شما درباره موفقیت هایتان می دانید اما دیگران چیزی نمی دانند.

حتماً بخوانید :  یک نمایشگاه، هزاران اشتباه، یک واقعیت تلخ!

در نتیجه هرگز به یک مورد برای دستیابی به موفقیت تکیه نکنید (اصطلاحا: هرگز تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارید). باید هر چه زودتر برند شخصی خود را بسازید. برند همانند قایق نجاتی ست که در شرایط متلاطم کسب وکار و زندگی شناورتان نگه داشته و از شما یک کاندیدای جذاب برای دیگران در تمام طول عمرتان خواهد ساخت.

[site_source_shortcode url=”https://www.entrepreneur.com/article/279833″]entrepreneur[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

تهمینه سماوی

فارغ التحصیل رشته بازاریابی و علاقمند به حوزه‌های برندینگ، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی. در دنیای به سرعت در حال تغییر امروز که یک قدم اشتباه منجر به نابودی کسب و کار می‌شود آشنایی با مفاهیم روز مدیریتی یک مزیت رقابتی برای مدیران و صاحبان کسب و کار محسوب می شود. امیدوارم بتوانم با ترجمه و ارائه مقالات مفید افراد را با چالش‌هایی که در این حوزه‌ها مواجه می‌باشند آشنا و به بهبود و رونق کسب و کارشان کمک نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/SurYI
2 پاسخ
    • Avatar
      مدیرنو گفته:

      هرکس با توجه به مسیر و آینده شغلی که در نظر داره، باید اهداف مدنظر خودش را تعیین کنه. ممکنه برای یکی هدف صرفاً فقط کسب درآمد باشه و برای دیگری داشتن یک کسب و کار موفق و پیشرو

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *