چگونه برند خود را ایجاد و توسعه دهید؟

چگونه برند خود را ایجاد و توسعه دهید؟

شما به عنوان خواننده این مقاله احتمالا می‌دانید برند شخصی چیست، امّا آیا اهمیت وجودی آن را درک می‌کنید؟ ممکن است شما بخواهید بدانید برند شخصی چیست و به چه دلیل حائز اهمیت است؟ برندسازی شخصی فرآیند توسعه یک علامت تجاری (مارک) است که با توجه به نام شخصی یا شغل شما ایجاد شده است. شما از این علامت برای بیان و انتقال مهارت‌های خود، شخصیت و ارزش‌ها استفاده می‌کنید.

برند شخصی فقط برای کارآفرینی که صاحب کسب‌و‌کار خود است، مناسب نمی‌باشد. همه‌ی ما این توانایی را داریم تا برند باشیم و از قدرت خود برای منحصربفرد و تک بودن استفاده کنیم. این منحصربفرد بودن مردم را جذب محصولات، خدمات یا حتی پیام ما می‌کند، اینکه واقعاً ما که هستیم و چه چیزهایی ارائه می‌دهیم.

در مورد مراحل توسعه یک برند شخصی فکر کنید.

مرحله اوّل: شناسایی
مرحله دوّم: تقاضا
مرحله سوم: در دسترس بودن به طور محدود با توجه به تقاضا
مرحله چهارم: ترک بازار

در این مسیر اگر شما برند شخصی خود را توسعه ندهید دیگران برای شما این کار را انجام خواهند داد. برند شخصی به شما در کنترل مسیر توسعه شغلی و درک بازار کمک می‌کند.

اکنون اهمیت آن را درک می‌کنید؟

۷نکته که به شما در توسعه برند شخصی شما کمک می‌کند

  1. بستر و زیرساختار کار خود را ایجاد کنید

شما برای داشتن برند شخصی نیازمند یک وب سایت برای ایجاد یک پلت فرم مجازی خواهید بود، وب سایت باید شامل نام شما باشد. شما همچنین نیازمند حساب کاربری در رسانه‌های اجتماعی هستید تا برندتان را ارائه دهید. از این بستر می‌توانید برای به اشتراک‌گذاشتن صدای خود استفاده کنید.

  1. نقاط قدرت و منحصربفرد خود را شناسایی کنید
حتماً بخوانید :  از تفاوت های بازاریابی و برندینگ چه می دانید؟

در مورد ویژگی‌ها و نقاط قوتی که در حرفه خود ایجاد کرده‌اید فکر کنید یا از دیگران بپرسید.

  1. فضای خود را ایجاد کنید

هنگامی‌که شما نقاط قوت و منحصربفرد خود را شناسایی کردید، آن‌ها را کامل و بی‌نقص کنید. همه‌ی مواردی را که می‌توانید، یاد بگیرید و در زمینه کاری خود تبدیل به یک متخصص شوید. هرگز یادگیری را متوقف نکنید (خواندن، تحلیل‌کردن و آموزش دادن).

  1. دانش خود را به اشتراک بگذارید

یادگرفتن به تنهایی کافی نیست، شما باید آن را آموزش دهید و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار را از طریق ویدئوها، رسانه‌های اجتماعی و نوشتن به صورت آنلاین یا آفلاین انجام دهید. از این طریق شما به خودتان اثبات می‌کنید که کار خود را بلد هستید و با انجام این کار تجربه کسب می‌کنید.

  1. خودتان باشید

سبک خود را پیدا کنید، شما مجبور نیستید کاری را انجام دهید که دیگران انجام می‌دهند و از آنها پیروی کنید. از سبک و منحصربفرد بودن خود برای جذب کار‌ها و مشتریان مورد نظر خود استفاده کنید. سبک خود را پیدا کنید و مجموعه تغییراتی ایجاد کنید که دیگران از شما پیروی کنند.

  1. ارزش‌های خود را مشخص کنید و اولویت‌ها را تعیین کنید

بسیار مهم است تا از اهداف شخصی و حرفه‌ای خود- کوتاه مدت و بلند مدت- تصویر روشنی داشته باشید. این کار به شناسایی مهم‌ترین مواردی که باید وقت خود را برای آنها صرف کنید، کمک خواهد کرد و همچنین باعث هماهنگی پروژه‌های جدید می‌شود. از ارزش‌ها و اولویت‌های خود به عنوان یک قطب‌نما استفاده کنید که شما را هم در عمل و هم در فرآیند تصمیم‌گیری راهنمایی کند و به شما اطمینان ‌دهد که در مسیر باقی خواهید ماند.

  1. شخصیت برند خود را بسازید: این مورد به شما در ایجاد برند شخصی کمک خواهدکرد
حتماً بخوانید :  چگونه باید استراتژی های موفق را پیاده سازی کنید؟

شخصیت شما می‌تواند با شناسایی سه مورد زیر ساخته شود:

  • به عواطف خود رجوع کنید

شما چه ویژگی‌های شخصیتی دارید؟ شما به آسانی می‌توانید بگویید که یک شخص شوخ‌طبع یا به طور وسواس‌گونه‌ای منظم هستید. در نظربگیرید که چرا فکر می‌کنید مردم جذب برند شما می شوند؟

• خودتان را توصیف کنید

وقتی صحبت از برندتان می‌شود شما چه کسی هستید و چرا مردم از کار کردن با شما لذت می‌برند؟

• تخصص‌های خود را شناسایی کنید

شما چه کاری انجام می‌دهید و مردم از شما می‌خواهند چه کاری را برای آن‌ها انجام دهید؟

با کمک این سوالات یک شخصیت قوی برای برند خود ایجاد کنید تا همیشه بتوانید زمانی‌که صحبت از مواردی می‌شود که می‌توانند از برند شما حمایت ‌کنند به آنها اشاره کنید.
ساخت یک برند شخصی نیازمند زمان و تلاش زیادی است امّا ارزش آن را دارد. احساس نیاز برای داشتن یک برند شخصی افزایش پیدا خواهد کرد، این موردی است که کسی نمی‌تواند آن را از شما بگیرد و می‌توانید آن را در طول مسیر زندگی کاری خود دنبال کنید. این کار یک نوع مدیریت تقاضا است که به مردم اجازه می‌دهد که بدانند شما چه کسی هستید و از چه ایده‌ها و ارزش‌هایی حمایت می‌کنید.

 

چگونه برند خود را ایجاد و توسعه دهید؟
۴.۵ (۹۰%) ۲ رای
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/7mr35
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *