ترفیع

چطور لایق ترفیع شوید؟

چطور لایق ترفیع شوید؟ » اگر می­ خواهید ترفیع بگیرید و پیشرفت کنید، بهتر است فراتر از مهارت ها و تجارب خود بیاندیشید. بهترین کارکنان آنهایی هستند که نگرش و برخورد مناسبی داشته و همچنین تصور درستی از افراد و عملکرد تیم دارند.

این استدلال بسیار ساده است. نگرش آگاهی بخش عمل و رفتار است. نگرش نیروی محرکه تمام موفقیت­ ها و پیروزی­ هاست.

تا جایی که به عملکرد و در نتیجه ­ی آن پیشرفت مربوط می­ شود، می­ توان گفت نگرش و طرز برخود همه چیز است.

اگر می­ خواهید پیشرفت کرده و ترفیع بگیرید، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید :

۱- بنده و خدمتگذار دیگران باشید و نه بنده­ ی خودتان.

افراد هرگز نمی­ توانند خودشان به چیز ارزشمندی برسند. به همین دلیل است که هم تیمی­ های خوب می­ توانند همه کس و همه چیز را در اطراف خودشان بهتر کنند.

یک بازیکن بسکتبال متواضع را در نظر بگیرید: او می ­تواند با ارسال پاس­ های دقیق، باعث بهبود و بهتر شدن هم تیمی­ های خود شود. تمام این کارها چیزهایی هستند که در آمارها دیده نمی­ شوند، اما مطمئناً عملکرد تیمی را بهبود می­ دهند.

رهبران بزرگ ابزارها، آموزش، و فرهنگ را برای کمک به کارکنان شان فراهم می­ کنند تا آنها بتوانند کارهایشان را بهتر انجام داده و به اهداف خود برسند.

شرکت­ های بزرگ ابتدا به مشتریان خود می­ رسند؛ آنها می­ دانند که خدمت به مشتریان در نهایت به نفع کسب و کار آنهاست.

کارکنانی که فقط به خودشان فکر می­ کنند، روزی تنها می­ مانند. کارکنانی که به دیگران کمک می­ کنند شاید در مرکز توجه نباشد اما قطعاً همکارانی به آنها توجه کرده و آنها را می بینند.

ترفیع۲- فروتن باشید و از تکبر دوری کنید.

افراد متکبر فکر می­ کنند همه چیز را می­ دانند؛ افراد فروتن همیشه در حال یادگیری هستند. افراد فروتن سوال می­ پرسند و درخواست کمک می­ کنند.

افرادی که فروتن هستند به طور خودکار اعتبارات به دست آمده را با دیگران تقسیم می­ کنند زیرا آنها به طور غریزی می­ دانند که هر تلاشی، هر چقدر هم که فردی به نظر برسد، در واقع یک تلاش تیمی است.

افراد فروتن هر کاری را انجام می­ دهند، حال هر چقدر هم که کم ارزش باشد.

۳- خوش بین باشید، نه بدبین.

خوش بینی باعث افزایش انرژی می­ شود؛ بدبینی انرژی را کاهش داده و از بین می­ برد. افراد خوش بین چیزهای بیشتری را امتحان کرده و ریسک­ های هوشمندانه بیشتری را به جان می­ خرند، زیرا آنها بر روی چیزهایی متمرکز شده ­اند که توانایی انجام درست آنها را دارند.

 بدبین ­ها هرگز حتی کار را شروع هم نمی­ کنند، زیرا آنها آنقدر مشغول فکر کردن به مشکلات و اشتباهات پیش رو هستند که فرصت شروع کار را از دست می­ دهند!

افراد خوش بین نیازی به صبر و انتظار در خود احساس نمی­ کنند – برای اینکه ترفیع گرفته یا مورد پذیرش قرار بگیرند و یا اینکه کشف شوند – می دانند که باید سخت کار کنند. از همه مهم تر اینکه خوش بین بودن مسری است و به دیگران نیز سرایت می­ کند.

حتماً بخوانید :  7 استراتژی اساسی برای مدیریت کسب و کار در حال مرگ

ترفیع

۴- بر روی انجام و اجرای کار تمرکز داشته باشید.

برنامه ریزی مهم است، اما نباید قفسه­ ها را از استراتژی هایی پر کرد که هرگز اجرا نمی­ شوند!

کارکنان خوب ایده را ایجاد کرده، استراتژی را به وجود آورده، برنامه عملیاتی را تنظیم کرده، و سپس مراحل اجرا، سازگار نمودن، اجرا، اصلاح، اجرای مجدد و تصحیح را انجام داده و کاری می­ کنند که کارهای باورنکردنی، رخ دهند.

موفقیت با استراتژی آغاز شده اما با اجرا و انجام آن به پایان می­ رسد.

کارکنانی که پیشرفت می­ کنند، قطعاً در برنامه ریزی خوب هستند، اما در اجرای آن عالی اند.

۵- به بلند مدت فکر کنید.

رهبری واقعی کوتاه مدت نیست. رهبران واقعی قادر هستند به طور مداوم الهام بخش و انگیزه بخش باشند و کاری کنند که افراد احساس بهتری درباره خودشان داشته باشند. رهبران واقعی افرادی هستند که شما نه از روی اجبار، بلکه از روی میل و خواست خودتان دنباله روی آنها هستید.

افراد تا ابد و همیشه از یک رهبر واقعی پیروی می­ کنند، زیرا او این احساس را القا می­ کند که شما در حقیقت دنباله روی او نیستید – و احساس می­ کنید که با هم و در کنار یکدیگر به موفقیت رسیده­ اید.

ایجاد این سطح از احترام و اعتماد و این نوع پیوند زمان بر است. کارکنان خوب فقط به دنبال چیزهای کوتاه مدت نیستند، بلکه به بلند مدت­ نیز توجه کرده و سپس وارد عمل می­ شوند.

در زمان مناسب، کارکنان خوب در پست­ هایی مناسب قرار گرفته و می ­توانند بر موفقیت شرکت تأثیر گذار باشند.

۶- داوطلب باشید.

بهترین کارکنان داوطلبانی طبیعی هستند. آمها برای انجام کارهای اضافی داوطلب می­ شوند. آنها برای دریافت مسئولیت قبل از اعطای آن مسئولیت داوطلب می­ شوند. آنها داوطلب می­ شوند تا کارکنان جدید را آموزش و تعلیم دهند. آنها به افرادی که نیازمند کمک هستند، کمک می­ کنند – و حتی آنهایی که نیازی به کمک ندارند.

چرا این کار مهم است؟ داوطلب شدن نشان دهنده توانایی رهبری است. رهبران فعال هستند و افراد فعال منتظر نمی­ مانند به آنها گفته شود باید چه کار کنند. آنها از قبل انجام آن کار را شروع کرده­ اند.

ترفیع

کارکنان موفق ترفیع­ ها را با سخت کوشی خود به دست می­ آورند، دقیقاً همانطور که کسب و کارهای موفق سود بیشتری را با ارائه ارزش ­های بیشتر کسب می­ کنند و کارآفرینان موفق بازده بیشتری را با سخت کوشی بسیار، آن هم قبل از مشاهده هر گونه بازگشت سرمایه به دست می­ آورند.

۷- خود آگاه باشید ولی خودخواه نباشید.

افراد خود آگاه خودشان را می­ فهمند و این درک از خود به آنها کمک می­ کند تا مردم اطرافشان را بهتر درک کنند. آنها همدل­ تر هستند و بهتر می­ توانند نقاط ضعف دیگران را قبول کنند زیرا آنها به خوبی می ­دانند که شکست خوردن چه احساسی دارد.

آنها می­ توانند با شفقت و مهربانی رهبری کنند زیرا می­ دانند اینکه با بی احترامی، بی شرمی، و تمسخر و تحقیر با شما برخورد شود چه حسی دارد. آنها هر کاری که از دستشان بر بیاید برای کمک به تحقق اهداف دیگران انجام می­ دهند، زیرا به خوبی حس کمبود و کاستی داشتن را درک می­ کنند.

حتماً بخوانید :  3 راه تشخیص افراد ناکارآمد قبل از استخدام

افراد خود آگاه مسائل را برای تیم، سازمان و مشتریان حل می ­کنند –نه فقط برای خودشان. هر سازمان باید افراد خود آگاه را در نقش ­های کلیدی قرار دهد.

۸- سازگار باشید و از سرسختی اجتناب کنید.

در شرکت ­هایی که رشد بالایی دارند همه چیز به طور مداوم در حال تغییر است. افراد بدون انعطاف با تغییرات زیاد احساس راحتی نمی ­کنند و به طور مداوم و نا خودآگاه تلاش می­ کنند سرعت این تغییرات را کاهش دهند.

دستورالعمل­ ها، رویه­ ها، سیاست­ ها، همه می توانند به اداره بهتر یک کسب و کار کمک کنند. اما هر کسی می تواند دستورالعمل­ ها و رویه­ ها را دنبال کند. کارکنان عالی تمایل به تغییر دارند و حتی مشتاق این تغییرات هستند. کارکنان عالی به شرایط و چالش­های جدید با هیجان واکنش نشان داده و تردید به خود راه نمی ­دهند.

کارکنانی که بتوانند خود را با پیشرفت­ ها سازگار کنند، سریع تر پیشرفت می­ کنند زیرا این همان چیزی است که هر شرکتی – مخصوصاً شرکت­ های با رشد بالا – به آن نیاز دارند. در غیر این صورت، رشد به چیزی تبدیل می­ شود که در گذشته است و به آینده متعلق نیست.

[site_source_shortcode url=”https://www.inc.com/jeff-haden/9-signs-an-employee-deserves-a-promotion-which-nev.html?cid=hmmore”]inc[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

ریحانه خالقی زاده

کارشناس ارشد ریاضی کاربردی و الان هم دانشجوی ارشد زبان هستم. به زبان انگلیسی و مترجمی علاقه زیادی دارم و ترجمه برام لذت بخشه. مباحث مربوط به کسب و کار، بازاریابی و برندینگ برای من جذابه و امیدوارم که مقالاتم برای دیگران هم مفید باشه.
Avatar

جدیدترین مقالات :ریحانه خالقی زاده (نمایش همه )

لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/gzFcd
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *