چطور در بیرون از محل کار به کار فکر نکنیم؟

چطور در بیرون از محل کار به کار فکر نکنیم؟ » منظور واقعی از دور بودن از محل کار، فکر نکردن به مسائل کاری، نگران نبودن در مورد آن و نداشتن لیست بایدها و نبایدها درون ذهنتان است.

اکثر ما می دانیم که مزایا و فوایدی در دور شدن از محل کار وجود دارد و برای شارژ مجدد جهت داشتن تمرکز پایدار ، به زمان نیاز داریم.این نکته را میدانیم که اختصاص زمان برای دور شدن از مشکلات پیچیده به ما اجازه میدهد که به یک چشم انداز و مسیر فکری تازه و نو برسیم. این موضوع مشخص شده که اگر ما به مدت طولانی و پشت سر هم کار کنیم دچار یکنواختی در کار خواهیم شد.

شاید با تمام موارد گفته شده موافق باشید، اما در جدا شدن از دغدغه های کاری مشکل داشته باشید. حتی اگر شما بعد از پایان ساعت کاری به خانه بروید ممکن است هنوز آخرین گزارش های محل کار در ذهن تان باشد. هنگامی که چند روز به مسافرت میروید ممکن است مجبور شوید ایمیل هایتان را چک کنید و یا موقعی که شب از خواب بیدار می شوید ممکن است در ذهن خود یک لیست بلند بالایی از کارهای عقب مانده داشته باشید.

زمانی که ما نمیتوانیم از کارمان خارج شویم (حتی زمانی که در محل کارمان نیستیم)، نمی توانیم از سپری کردن زمان در خارج از محل کار لذت برده و از مزایای آن بهره ببریم. برای جدا کردن خودتان از کار و افکار کاری ناخواسته، می توانید عادات و رفتارهای جدید را به کار ببرید.

در ذیل تمرین های مهمی برایتان آورده شده است:

بر روی چیزی که انجام خواهید داد تمرکز کنید:

بسیاری از مردم در تغییر رفتار خود شکست می خورند، چون معمولاً آنها به جای تمرکز بر اقدام و عملی که می خواهند انجام دهند، بر چیزی که قرار است انجام ندهند متمرکز می شوند!

 تعیین “کار نکردن” (یا فکر نکردن به کار) به عنوان هدف هنگامی که دور از محل کار هستید باعث می شود که شما هر زمان که شروع به انجام فعالیتی مرتبط با “کار” خود می کنید، انجام آن را متوقف کنید. شما باید در زمان مناسب به جای کار کردن و یا فکر کردن به آن، بر کارهای دیگری که قصد انجامشان را دارید متمرکز شوید. برای زمان های دور بودن از کار برای خود برنامه ریزی کنید، چه چند ساعت باشد و یا چند روز.

شما به یک برنامه ی خاص نیاز دارید در غیر اینصورت به عادات خود برگشته و مجدداً با کار درگیر خواهید شد.این برنامه ریزی باید بر فعالیت های جدیدی متمرکز باشد، بر چیزهایی غیر از کار.

برای مثال می توانید چند روز در هفته برای خودتان برنامه تمرینی در باشگاه ورزشی داشته باشید، با به همسرتان بگویید که شما بچه ها را از مهد کودک یا مدرسه خواهید آورد و … همچنین میتوانید برای ارتقای توانمندی های شخصی خود دست به کار شوید، مثلاً در یک کلاس یادگیری زبان خارجه نام نویسی کنید، یا نواختن یک ساز را بیاموزید و یا شروع به نقاشی کنید.

تمام این فعالیت ها باعث میشود که زمان اختصاص یافته به کار محدود شده و با اهداف و اقدامات مفید دیگر جایگزین شود.

حتماً بخوانید :  25 اشتباه زبان بدن که در محل کار خود مرتکب می شوید

دو راه برای دست و پنجه نرم کردن با افکار مزاحم وجود دارد:

۱) داشتن برنامه های متنوع برای مشغول نگه داشتن ذهن:

یک رمان بخوانید، جدول حل کنید یا با یک دوست تماس بگیرید و صحبت کنید. هر چند زمان هایی ممکن است وجود داشته باشد که شدیداً در کار تحت فشار هستید، در این مواقع ده دقیقه صرف یادداشت کردن چیزهایی کنید که شما را می رنجاند. این عمل برای دور نگه داشتن این موارد از خودتان میتواند مفید باشد.

در مقاله “۱۱ نقل قول که کمک می کند شادی را بیابید ” از مدیران نواندیش، به نکات مهم در مورد یافتن شادی و خوشحالی پرداخته ایم.

محل کار

۲- محیط اطراف خود را تغییر دهید تا رفتارها و عادات جدید در شما ایجاد شود.

یک سیگاری زمانی که اطرافش پر از پاکت های سیگار باشد، سیگار را ترک نمی کند. به طور مشابه،کسی که تلاش می کند تا زندگی کاری سالمی داشته باشد، تلفن و رایانه خود را در همه زمان ها با خود همراه نمی کند. در زمانهایی که دور از محل کار هستید این ابزارها را از خود دور کنید و به جای آن به مطالعه و یوگا بپردازید.

اگر مشکل شما این است که به طور مداوم ایمیل هایتان را چک می کنید، یک شب را بدون چک کردن ایمیل خود سپری کنید – و به خودتان بگویید که امکان انجام تمام کارهای لازم در صبح هم وجود دارد. سپس مقدار زمان این کار را بالا ببرید. سعی کنید یک روز کامل در آخر هفته را بدون چک کردن بگذرانید سپس کل آخر هفته.

با انجام این کارهای کوچک شما با انرژی بیشتر و ایده های بهتر به کار خود ادامه خواهید داد زیرا زمانی را صرف بازیابی روحی و جسمی خود کرده اید.

[boc_message type=”e.g. information, success, attention, warning_msg”]

جهت ارتباط با مشاوران ما می توانید با شماره ۳۴۹۳۴-۰۱۳ تماس گرفته و یا از طریق صفحه مشاوره مدیران نواندیش با ما در ارتباط باشید.

[/boc_message]

[site_source_shortcode url=”https://hbr.org/2017/08/how-to-forget-about-work-when-youre-not-working”]hbr[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

علیرضا وظیفه شناس

کارشناس الکترونیک و علاقه مند به زبان های خارجه و فعال در زمینه ی ترجمه می باشم. از آنجایی که حرفه ی مشاوره و فروش بیمه های عمر رو هم به طور تخصصی دنبال می کنم، به اقتضای آن به بخش ترجمه و نگارش و بررسی مقالات مربوط به فنون ارتقای کسب و کار و فروش هم وارد شدم. امیدوارم که با این کار علاوه بر ارتقای دانش و تجربیات خود سهمی هرچند کوچک در افزایش بازدهی و رونق کسب و کار افراد داشته باشم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/q6p3t
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *