وقتی انگیزه تان کم شود چه کار می کنید؟

وقتی انگیزه تان کم شود چه کار می کنید؟

وقتی انگیزه تان کم شود چه کار می کنید؟» همیشه خوب است که برای خود یک هدف تعیین کنید اما وقتی که انگیزه شما شروع به کم شدن می کند چه کاری انجام می دهید؟ چگونه به حرکت ادامه می دهید؟

 Susan Fowler در کتاب “چرا انگیزش افراد موثر واقع نمی شود و موجب چه چیزی می شود” اکشافات روانی برای طراحی یک مدل آزمایش شده و دوره عملی را به کار می برد که می تواند شما را به سمت انواع محرک ها سوق دهد که حس عمیقی از هدف می دهد.

چرا پاداش های خارجی – مثل مهمان کردن خود به ماساژ، مهمان کردن خود به شام بعد از ۱ هفته تمرین، یا سخنرانی بیشتر در جلسه- وقتی برای تحریک شما استفاده می شوند ناکارآمد اند؟

این را تصور کنید: شما برای خانواده خود شام می خرید – همبرگر، سیب زمینی سرخ شده، و اسنک- با این نیت که آن را در خانه کنار هم میل کنید. بوی سیب زمینی ها شما را مست می کند و شما همه آن را می خورید. بعد از رها کردن پاکت سیب زمینی ها چه احساسی دارید؟ احتمالا حس گناه. انرژی شما در چه سطحی است؟ به میزان چشمگیری افت پیدا می کند.

یک رژیم مداوم از غذاهای نامناسب برای ما خوب نیست. مشابه آن برای چیزی که به آن ” انگیزه کمتر از حد مطلوب ” می گوییم صادق است، مثل انجام کاری برای پاداش یا انجام کاری به این علت که فکر می کنید باید آن را انجام دهید. می تواند در لحظه فریبنده باشد اما به شکوفایی منجر نمی شود. افرادی با انگیزه کمتر از حد مطلوب با احتمال کمتری برای رسیدن به هدف انرژی دارند. حتی اگر داشته باشند، احتمالا تجربه مثبت، سرزنده یا حسی از خوشی برای ادامه ی کار نخواهند داشت.

پاداش های خارجی ما را به سمت هدف سوق نمی دهند. پس چه خواهد شد؟

احتیاجات روانی خود را اقناع کنید. رسیدن به انگیزش بهینه در براوردن ۳ نیاز روانیِ کلیدی است که همه ما آن را داریم- استقلال، ارتباط و شایستگی.

[boc_message type=”]استقلال نیاز انسانی ما برای احساس این است که کاری که انجام می دهیم اراده ی خودمان باشد.[/boc_message]

 استقلال نیاز انسانی ما برای احساس این است کاری که انجام می دهیم اراده ی خودمان می باشد

ارتباط نیاز ما به احساس وصل شدن به دیگران است. احساس کردن مشارکت در چیزی بزرگ تر از ما.

شایستگی نیاز مان به رشد و حس مفید بودن در چالش های روزمره است.

انگیزش بهینه زمانی رخ می دهد که:

این سه نیاز برآورده شده باشد. زمانی که افراد احساس کنند که یک انتخاب دارند؛ آنها کاری را انجام می دهند که به هدف بزرگتری گره خورده است؛ و به آنها کمک می کند رشد کنند.

تمرین منظم را هدف خود قرار دهید- موقعیت هایی که اگر احساس کنید یک انتخاب دارید یا در چیز بزرگتری مشارکت می کنید، به آن می چسبید- مثل داشتن سلامتی لازم برای باز ی با کودکان خود – به شما کمک می کند شکوفا شوید بنابراین شما فرد خوشحال تر و با انرژی تری هستید. در خواست یک ماساژ این کار را نمی کند و به راحتی از بین می رود.

اگر واقعا قبل از شروع به کار برانگیخته شده باشم چطور می توانم متوجه شوم؟

شما می توانید ظاهر برانگیزاننده خود را توسط چک کردن بدن تان بررسی کنید تا ببینید آیا نیازهای روانی شما براورده شده است؟

از خودتان بپرسید زمانی که به سمت هدف می روید آیا حس مثبتی ار تندرستی دارید. اگر شما از عبارتی مثل “من مجبورم” و در مقابل “من باید” استفاده می کنید، عبارتی است که شما نمی خواهید.

آیا احساس می کنید در کنترل انتخاب خود هستید؟ آیا تصمیم شما به کار بر مبنای ارزش های شما است؟ آیا به هدف بالاتری متصل است؟ پرسش این سوال ها کمک می کند خود را ارزیابی کنید که آیا به خوبی برانگیخته شده اید یا خیر.

حتماً بخوانید :  چهار راهکار برای کسب درآمد بیشتر

وقتی انگیزه تان کم شود چه کار می کنید؟

چه می شود اگر بفهمم به خوبی برانگیخته نشده ام؟ آیا می توانم دیدگاه خود را تغییر دهم؟

بله! شما می توانید دیدگاه خود را توسط هدف گیری برآورده کردن نیازهای خود تغییر دهید. در اینجا روش آن آمده است:

  • تمرین تمرکز حواس. اگر تمرینی به شما محول شده که به انجام آن بی علاقه هستید، فقط بخاطر پول آن کار را انجام می دهید، یا احساس می کنید مجبورید آن کار را انجام دهید.
    از خودتان بپرسید چرا نمی خواهید آن کار را انجام دهید؟ سپس با هر جواب، سوال دیگری را بپرسید. پرسیدن چرا، کمک می کند لایه های بی میلی را بتراشید و در نهایت متوجه شوید انتخاب دارید (استقلال)، شما می توانید یک مفهوم یا هدف (ارتباط) پیدا کنید، و از تجارب خود یاد گیرید و رشد نمایید (شایستگی).[boc_spacing height=”20px”]
  • هم تراز با ارزش های توسعه یافته ی شما. بیشتر از خود بپرسید به چه چیزی بیشتر بها می دهید تا اینکه ببینید از دیدگاه کمتر از حد مطلوب فعلی خود چه چیزی بدست می آورید. اگر می خواهید مقداری سیب زمینی سرخ شده بخورید از خود بپرسید چه چیزی بیشتر از آن برای شما ارزش دارد- مثل سلامتی و تندرستی. اگر شما می خواهید یک ایمیل سرزنش آمیز بنویسید به این علت که شخصی تصمیم احمقانه ای گرفته است، از خود بپرسید به چه چیزی بیش از درست کار بودن بها می دهید- مثل ایجاد کردن رابطه به جای خراب کردن آن.[boc_spacing height=”20px”]
  • به یک هدف ناب متصل شوید. من در یک شب از همه چیز خوار بودن و عاشق گوشت بودن تبدیل شدم به گیاه خواری محض- و بر تصمیم خود پایدار ماندم. چگونه؟ این انتقال زمانی اتفاق افتاد که من برنامه ی تلوزیون تماشا می کردم که درباره رفتارمان با حیواناتی بود که آنها را می خوریم. من متوجه شدم دیگر نمی خواهم گوشت بخورم نه بعلت گناه، شرم و یا سلامتی خود بلکه حس عمیقی از سهم خود برای کاهش خشونت و افزایش صلح. چیزهای کوچکی در زندگی هستند که قدرتمندتر از تصمیم گیری با یک حس عمیق است.

سه عامل مهم در مقاله “چگونه به کار و زندگی تعهد داشته باشیم؟” را مطالعه فرمایید.

بزرگترین اشتباه مردم در زمانی که سعی می کنند خود یا دیگران را تحریک کنند چیست؟

رقابت. اگر شما از رقابت برای تحریک افراد استفاده می کنید، از خود بپرسید چرا؟ اگر شما رقابت ایجاد می کنید تا برای یک پیغام مهم جلب توجه کنید، یا به رفتار مشخصی تشویق کیند، این رقابت ها دارای ریسک هستند.

آنها افراد را از پیام اولیه شما دور می کنند، توجه ها را به سمت رقابت یا جایزه سوق می دهد.

این را تصور کنید: یک مطالعه اخیر افرادی را دنبال کرد که وارد رقابت شدند، و برای کاهش وزن به آنها قول جایزه داده شد.

در واقع آنها یافتند، افراد زیادی وزن کم کردند اما پس از ۱۲ هفته مجددا به وزن قبلی  خود باز گشتند و سپس به جای آن برخی برای چیزی که از آنها خواسته شده بود زمان و انرژی صرف کردند تا منطقی مبتنی بر ارزش ایجاد کنند.

در نظر بگیرید نیازهای روانی مردم به استقلال، ارتباط، و شایستگی با انجام چیزی که برای آن درخواست شده است چگونه بهتر اقناع خواهند شد.

امتیاز دهید
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/m5e9x
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *