مدیریت فروش موفق

۵ راز حیاتی در مدیریت فروش موفق

۵ راز حیاتی در مدیریت فروش موفق » آخرین باری که شما به عنوان یک فروشنده سعی کردید تا ذهن مدیر فروش تان را بخوانید چه زمانی بوده؟در فرآیند فروش، فروشندگان همیشه سعی می کنند تا فکر و ذهن مشتریان احتمالی را بخوانند. باید همین مساله را در مورد مدیر فروشتان هم رعایت کنید. این موضوع ممکن است در روند و فرآیند خاتمه فروش شما تاثیر گذار نباشد، اما پی بردن به ذهن مدیر فروش برای موفقیت طولانی مدت شما و همچنین کشف رازهای حیاتی در مدیریت فروش موفق می تواند بسیار مهم باشد.

ما چندین نکته مهم که ممکن است در ذهن مدیر فروش وجود داشته باشد را برایتان آورده ایم. پنج رازی که در مدیریت فروش موفق نقش مهمی داشته و مدیر فروش آرزو می کند که شما آنها را بدانید، اما این موضوع را به شما نمی گوید به شرح زیر هستند:

راز  اول در مدیریت فروش موفق : مدیر فروش معمولاً در جستجوی دلیل است.

اگر شما به دلیل نیاز شدید به آزادی عمل و استقلال وارد فروش شدید، ممکن است از مدیری که دائما از شما گزارش می خواهد، کانال های ارتباطی شما را چک می کند و نکات و موارد خاص را به شما یادآور می شود، خوشتان نیاید.

اما بیشتر مواقع، اشتباهی از مدیرفروش سر نزده و اشتباه از جانب شماست. اگر شما به طور مرتب سهم بازارتان را از دست بدهید یا کارهایی که نباید را انجام دهید، این وظیفه مدیر شماست که وارد عمل شده و به مشکل اصلی و اساسی پی ببرد.

ایجاد اختلال در روندهای کاری باعث به خطر افتادن جایگاه شما می شود؛ به طوری که، اگر آنها احساس کنند که شما توانمندی آموزش دیدن را ندارید، قطعاً باید به دنبال شغل جدیدی باشید. بازخورد و فیدبک مدیر فروش را پذیرا بوده و سعی کنید در برنامه فروش روزانه تان آنها را به کار گیرید. هرگاه آنها متوجه شوند که شما از پیشنهادات آنها پیروی می کنید و نسبت به جایگاه قبلی تان رشد کرده اید، قطعاً به شما آزادی عمل بیشتری خواهند داد.

مدیران فروش در پروسه های کسب و کار از اهمیت و جایگاه به سزایی در رشد و توسعه مجموعه برخوردارند. در این بین نوع و شدت عملکرد این مدیران می تواند متضمن بقا یا شکست کسب و کار باشد. جهت آشنایی بیشتر با این موضوع، توجه شما را به مقاله ” اصول مهم و اساسی در مدیریت فروش ” از مدیرنو، جلب می نماییم.

راز  دوم در مدیریت فروش موفق :مدیر فروش فراموش می کند که خودش را در موقعیت شما قرار دهد.

افراد موفق در فروش اغلب اوقات به پست مدیریت ارتقا می یابند و جالب است که بدانید با اینکه آنها مراحل پیشرفت را پله پله طی کرده اند، اما اغلب مدیران فروش فراموش می کنند که از کجا شروع کرده و در حال حاضر کجا هستند و به طور کلی گذشته خود را به باد فراموشی می سپارند.

با این اوصاف، فروش و مدیریت دو مقوله کاملا جدا از هم هستند. مدیران به جای اینکه تمام روز را صرف صحبت کردن با مشتریان احتمالی کنند، در حال بررسی اطلاعات و رهبری افراد هستند. شغل آنها در برگیرنده کارهای اجرایی و برنامه های استراتژیک است که می تواند شور و هیجان کمتری نسبت به سر و کله زدن با افراد مختلف داشته باشد. آنها برای موفقیت تک تک افراد خود مسئول بوده و باید به همه افراد تیم فکر کنند.

حتماً بخوانید :  10 توصیه حیاتی برای نهایی کردن فروش

زمانی که در حال فکرکردن به شغل و آینده شغلی خود هستید، این را به خاطر داشته باشید که اگر شما علاقمند به برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان احتمالی هستید، به دنبال پست و جایگاه های مدیریتی نباشید و از طرف دیگر اگر علاقمند به مسائل استراتژیک هستید، مدیریت فروش می تواند جایگاه مناسبی برای شما باشد.

راز  سوم در مدیریت فروش موفق :مدیر فروش در جستجوی اعتماد به نفس است.

اعتماد به نفس شما می تواند یکی از دلایل استخدام شما باشد. در فروش، باور داشتن به توانایی هایتان امری حیاتی است، زیرا از آنجایی که مدیرفروش شما همه چیز را می داند، در موارد به خصوص متوجه می شود که شما کم آورده اید و دیگر توانی ندارید.

فروشندگان حرفه ای هم در کارشان شکست می خورند، اما آنها می توانند شکست را بدون آنکه دچار بهم ریختگی دائمی شوند، رد کنند و با باورهای درونی شان به خودشان کمک کنند.

salesmanagement

راز  چهارم در مدیریت فروش موفق :مدیر فروش می داند که تک روی باعث افت تیم می شود.

ممکن است فکر کنید در صورتی که بیش از اهداف فروش خود را پوشش دهید، مدیرتان اجازه دهد تا از روشها و راهکارهای خود استفاده کنید. اما آنها هرگز تمایلی به داشتن یک فرد تک رو در تیم شان را ندارند. زمانی که یک فروشنده از پیروی کردن عملیات استاندارد تیم امتناع می ورزد، قطعاً می تواند الگوی بدی برای دیگران محسوب شده و دیگر اعضای تیم هم با خود بگویند که اگر هر کدام ساز خودشان را بزنند، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

تیم هایی که اعضای آن هرکدام کارِ خودشان را انجام داده و تک روی می کنند، کار را برای مدیرشان سخت تر می کنند، به طوری که مدیر فروش نمی تواند تشخیص دهد چه کسی کار کرده و چه کسی کار نمی کند و به طور دقیق فروش را پیش بینی کند. اگر شما کسی هستید که اطلاعات و کانال های ارتباطی خود را ذخیره نکرده و از برنامه های تیم پیروی نمی کنید، قطعاً به مدیر خود اجازه خواهید داد تا برای شما تفاوت قائل شود و این دقیقاً کاری است که هیچ کدام از مدیران علاقه ای به انجام آن ندارند.

زمانی که یک فرهنگ فروش سالم در محیط کسب و کارتان حاکم باشد، آن گاه می توانید استعدادهای فروش را جذب تیم تان نموده و تیم قدرتمندی تشکیل دهید. مقاله “۸ راه برای ایجاد یک فرهنگ فروش مثبت” به شما نکات موثری را آموزش می دهد.

راز  پنجم در مدیریت فروش موفق :مدیر فروش می تواند اهداف فراموش شده را به شما یادآوری کند.

فکر می کنید اگر شما کارهایتان را به درستی و بدون خطا انجام دهید، مدیر فروش متوجه نمی شود که تمایل قلبی به انجام کارها ندارید؟

کاملاً در اشتباهید! حتی اگر از برنامه هایتان عقب نمانید، این موضوع برای مدیر فروش کاملاً آشکار است که چه زمانی علاقه و اشتیاق تان را از دست داده اید. مدیران می توانند اشتیاق و آرامش شما در محل کار را حس کرده و شاید باورتان نشود که حتی از پشت تلفن هم این مساله برایشان قابل درک است! آنها نحوه رفتار شما در طول جلسات را موشکافانه بررسی کرده و تغییرات رفتاری شما را به خوبی و به سرعت درک می کنند.

حتماً بخوانید :  رقبایتان را خنثی کنید!

اگر قصد دارید که به مدت طولانی یک مدیر فروش موفق باشید، باید این واقعیت را در نظر داشته باشید که شما همیشه در میان تمام فروشندگان خود محبوب باقی نخواهید ماند. راهی برای فرار از این حقیقت وجود ندارد که بالاخره مورد بی اعتنایی و بی توجهی برخی از فروشندگان خود قرار خواهید گرفت. مقاله  “ ۵ دلیل که مدیر فروش را نفرت برانگیز نشان می دهد” ، نکات مهمی را به شما یادآوری می نماید.

به جای اینکه منتظر بمانید که آنها به شما نزدیک شوند، سعی کنید از آنها در شرایط بحرانی درخواست کمک کنید. هرچه بهتر مدیر فروش خود را درک کنید، به مدت طولانی تری در شغل خود می مانید.

خواننده گرامی : شما چه گزینه های دیگری را می توانید به لیست رازهای حیاتی در مدیریت فروش موفق اضافه کنید؟

[site_source_shortcode url=”https://blog.hubspot.com/sales/things-your-sales-manager-wishes-you-knew-but-wont-tell-you#sm.00010ifxob14l9dt7uxfdeoles03b”]hubspot[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فاطمه معبودی

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و علاقه مند به حوزه های بازاریابی و فروش، اصول و فنون مذاکره و منابع انسانی هستم. تلاش من همواره بر این است تا با ترجمه و تالیف مقالات مرتبط، علاوه بر کسب دانش روز مدیریتی، به حل چالش های پیش روی مدیران پرداخته و نقش موثری در توسعه و پیشرفت کسب و کارها ایفا نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/SiL3k
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *