BRM

مدیریت ارتباط با کسب و کار (BRM)به چه معناست؟

مدیریت ارتباط با کسب و کار (BRM)به چه معناست؟ » در مقاله قبلی با عنوان مدیریت ارتباطات در سازمان چه اجزایی دارد؟ به توضیحات کلی در خصوص ارتباطات اشاره نمودیم و به توضیحات تکمیلی در خصوص crm پرداختیم. در این مقاله به تشریح و بررسی BRM می پردازیم.

مدیریت ارتباط با کسب و کار (BRM)

سازمان برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود و فروش محصولات و خدمات، در کنار حفظ و  ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان، به تامین کنندگان، توزیع کنندگان و دیگر سازمان های مرتبط نیاز دارد و باید در مدیریت ارتباط با این سازمان ها هوشمندانه عمل کند.

[boc_message type=”e.g. information, success, attention, warning_msg”]

مدیریت ارتباط با کسب و کار، تقاضای کسب و کار  برای فراهم آوری محصول و خدمات را تحریک کرده، افزایش داده و شکل می دهد.

[/boc_message]

مدیریت ارتباط با کسب و کار شامل مجموعه ای از صلاحیت ها مانند دانش، مهارت و رفتار برای ایجاد یک رابطه ی موثر بین تامین کنندگان و شرکای تجاری (کارمندان، سهامداران و ..)  می باشد. این شایستگی ها می تواند از طریق نقش ها ، سیاست ها، قابلیت ها و استعداد های سازمان در سازمان ها نفوذ کند.

BRM

خانه ی مدیریت ارتباط با کسب و کار (BRM) سه جنبه ی کلیدی ارتباطات تجاری را نشان می دهد.

۱- پایه و بنیاد صلاحیت های بخش ارتباط با کسب و کار را بیان کرده و تضمین می کند که این بخش صلاحیت لازم برای اقدام اثر بخش و برآورده کردن ارزش های دو طرف تامین کننده و شرکای تجاری (سازمان، کارمندان، سهامداران و …) را دارا می باشد.

۲- ستون ها که تعریف کننده ی سیاست ها و ارزش های مدیریت کسب و کار می باشند مانند: سرویس ها و خدمات، شکل گیری تقاضا، کاوش و تحقق ارزش ها.

۳- سقف خانه ی مدیریت ارتباط با کسب و کار به عنوان یک قسمت کلیدی، به وسیله ی وضوح نقش ها، سیاست ها، ارزش ها و توانایی سازمانی در چهارچوب استراتژی مدیریت ارتباطات تجاری، از ارتباطات کسب و کار محافظت می کند.

BRM

مدیریت ارتباط با کسب و کار (مدیریت ارتباطات تجاری) چیست؟

مدیریت ارتباط با کسب و کار ، یک روش کسب و کار برای تعریف، درک و پشتیبانی از طیف گسترده ای از فعالیت های مربوط به دریافت اطلاعات و خدمات و توزیع آنها از طریق شبکه های مختلف و جدا می باشد.

BRM به مدیریت روابط سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری وابسته می باشد.

مدیریت ارتباط با کسب و کار:

قصد BRM  (مدیریت ارتباط با کسب و کار) مشخص و قابل سنجش کردن تمام جنبه های روابط تجاری  می باشد.

یک مدل BRM پایدار به موارد زیر نیاز دارد:

۱- توسعه ی استراتژی ها و روش های تحقیقات بازار

۲- تکنیک ها و ابزار های پیاده سازی اصول BRM

BRM تمام ذینفعان را به ارزیابی و توسعه روابط ارزشمند در تمام سازمان قادر می سازد. دو بخش اصلی در مدیریت ارتباط با کسب و کار، نقش تامین کنندگان و مصرف کنندگان اطلاعات است. سازمان ها باید هر دو بخش را بهبود دهند. هدف نهایی BRM  رسیدن به نقطه ای است که روابط تجاری پیچیده بتواند به معاملات قابل درک تبدیل شود.

حتماً بخوانید :  آموزش زبان تجاری (درس سی و چهارم)

امتیاز دهید
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/dDSIf
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *