5 دلیل که مدیر فروش را نفرت برانگیز نشان می دهد

۵ دلیل که مدیر فروش را نفرت برانگیز نشان می دهد

۵ دلیل که مدیر فروش را نفرت برانگیز نشان می دهد» یکی از اهداف مشترک مدیران فروش در سرتاسر جهان، توسعه تیم های فروش موثر و پرورش فروشنده های کارآمد است. در هر سازمانی مدیریت فروش چالش برانگیزترین کار محسوب شده و این پست نقش محوری را در سازمان های در حال رشد ایفا می کند.

با توجه به اهمیت نقش مدیر فروش در موفقیت یک سازمان، بعضی از افراد ممکن است تصور کنند که مدیران فروش مورد محبت و توجه زیاد از سوی کارمندان، مشتری ها و فروشندگان خود قرار دارند. اما اینطور نیست، بارها بعضی از نیروهای فروش کارهای آنها را کم اهمیت دانسته و احترامی که درخور آن هاست را به جا نمی آورند و آموزشها را اجرا نمی کنند . این مشکل یکی از بزرگترین موانع رسیدن به راندمان حداکثری در فروش است.

اگر قصد دارید که به مدت طولانی یک مدیر فروش موفق باشید، باید این واقعیت را درنظر داشته باشید که شما همیشه در میان تمام فروشندگان خود محبوب باقی نخواهید ماند. راهی برای فرار از این حقیقت وجود ندارد که بالاخره مورد بی اعتنایی و بی توجهی برخی از فروشندگان خود قرار خواهید گرفت.

پنج رازی که در مدیریت فروش موفق نقش مهمی داشته و مدیر فروش آرزو می کند که شما آنها را بدانید را در مقاله ” ۵ راز حیاتی در مدیریت فروش موفق ” در اختیار شما قرار می دهیم.

اما راهی برای کاهش این حس سرخوردگی که ممکن است گاه و بی‌گاه به شما به عنوان مدیر فروش و سرپرستان دست بدهد، وجود دارد. این راه با شناسایی ریشه‌های علت‌ها، عادت‌ها و رفتارهای شما که منجر به ایجاد این حس انزجار و بی میلی شده، آغاز می‌شود.

چرا تیم فروش از شما متنفر می‌شود؟

آنچه که در ادامه خواهد آمد ۵ مسئله‌ی معمول از زبان خود فروشندگان است که باعث می‌شود که از شما بیزار شوند:

۱) شما وقت با ارزش من را تلف کردید:

برخی از فروشندگان می‌گویند: ما تعداد زیادی از جلسات فروش غیر موثر را برگزار می‌کنیم. فقط در ماه قبل، ما چهار جلسه‌ی بررسی اطلاعات داشتیم که به سادگی در پلتفرم مدیریت روابط با مشتری‌مان در دسترس همگان بود. ما اساساً برای هر گزارشی که به هم می‌دهیم حدود یک ساعت وقت می‌گذاریم. یا مثلاً می‌گویند : از مکالمه‌ای که انجام شد چه چیزی انتظار داشتید که به دست بیاورم؟ در قدم بعدی مذاکره از من می‌خواستید که چه کاری انجام دهم؟ و لطفاً در مورد اینکه تعداد کافی تماس برقرار نمی‌کنم من را بازخواست نکنید چون شما چهار ساعت از وقت مفید من که دیگر نمی‌توانم آنها را پس بگیرم را ربودید.

مدیران فروش در پروسه های کسب و کار از اهمیت و جایگاه به سزایی در رشد و توسعه مجموعه برخوردارند. در این بین نوع و شدت عملکرد این مدیران می تواند متضمن بقا یا شکست کسب و کار باشد. جهت آشنایی بیشتر با این موضوع، توجه شما را به مقاله ” اصول مهم و اساسی در مدیریت فروش ” از مدیرنو، جلب می نماییم.

۲) من با بازخوردهایی که شما به من انتقال می‌دهید موافق نیستم:

بعد از آخرین تماس با مشتری، شما در خصوص عملکرد من انتقادات و پیشنهاداتی ارائه کردید که من قادر نبودم آنها را عملی کنم. در واقع من نمی‌دانم که دقیقاً کدام یک از عادت‌ها و رفتارهایم را باید تغییر دهم. در این زمان شما نیز اصرار دارید که من چه چیزی را تغییر دهم؟ دفعه‌ی بعد که در شرایط مشابه هفته‌ی پیش قرار گرفتم چه کارهایی را نباید انجام دهم؟ لطفاً ساده و واضح مرا راهنمایی کنید.

حتماً بخوانید :  با 5 قانون طلایی در بازاریابی پیشرو شوید

۳) شما در لحظه‌ی آخر، فروشم را از بین بردید!

شما فرصتی را که من ماهها برای به دست آوردن آن تلاش کردم را تصاحب کردید. من کارها را به خوبی انجام داده و در حال دستیابی به فروش بودم که شما به راحتی مشتری مرا از دست دادید.

۴) ما ترجیح می‌دهیم که بهترین راه را خودمان کشف کنیم:

شما با ما مانند بچه‌ها رفتار می‌کنید و این نکته را فراموش می‌کنید که شما هم ممکن است گاهی اشتباه کنید. اجازه بدهید که در چگونگی حل مشکلات یا ارزیابی فرصت‌ها فکر کنیم. ممکن است بعد از مدتی جواب‌ها را خودمان پیدا کنیم.

۵) شما فراموش کرده‌اید که فروشنده شدن چقدر سخت است.

من برای ایجاد درآمد و سود بیشتر نمی توانم جادو کنم و برای وظایف و دستورالعمل‌های ثانویه‌ای که به من می‌دهید نمی‌توانم وقت بیشتری اختصاص بدهم. شما زمانی یکی از ما بودید و اکنون مثل یکی از آن مدیران ارشدی رفتار می‌کنید که از ما انتظارات غیر واقعی دارند و من از این موضوع متنفرم.

5 دلیل که مدیر فروش را نفرت برانگیز نشان می دهد

به مشکلاتی که ممکن است فروشندگان با شما داشته باشند توجه کردید؟ مدیران فروش باید دو کار مهم را به انجام برسانند : اول اینکه بر اصول مدیریت فروش موثر تمرکز کنند و دوم اینکه از انجام اعمالی که فروشندگان را به خشم می‌آورد، خودداری کنند.

مقاله ” ۵ راز حیاتی در مدیریت فروش موفق ”  از مدیرنو، به پنج نکته که در مدیریت فروش موفق نقش مهمی دارد، اشاره می نماید.

چطور ارتباطمان را با تیم فروش بهبود بخشیم؟

۱) زمانی که صرف می‌کنند را مانند طلا بدانیم:

آماده شوید تا جلسه و ملاقات شما کاملاً مفید باشد و یک هدف و دستورالعمل شفاف و واضح به آنها بدهید.

۲) به آنها یک بازخورد مبتنی بر مشاهدات واقعی و حقیقی بدهید:

با آنها در مورد اینکه چه چیزی را درست و چه چیزی را اشتباه انجام داده‌اند رو راست باشید. یک وظیفه خاص جهت کار بر روی آن به آنها سپرده و روال کار را باهم مرور کنید.

۳) اجازه دهید کار خود را انجام دهند:

اگر آنها برای انجام یک معامله برنامه‌ای دارند، اجازه دهید طبق آن برنامه پیش روند. اگر نظری دارید در مراحل اولیه کار با آنها در میان بگذارید نه در پایان کار!

۴) فراموش نکنید که شما هم مانند آنها بودید.

۵) برای پیشرفت شخصی خود آمارهای هدف و پیش‌فرض‌ها را در بالاترین حالت خود تنظیم کنید:

اگر برای گروه خود از پیشرفت و ترقی صحبت می‌کنید، بهترین نمونه‌ی مثال زدن خودتان باشید. تخصص لیدر فروش بودن خود را، بیشتر از افراد خود جدی بگیرید. بهترین نمونه‌ی پیشرفت، ترقی، آمادگی و نظم برای افراد خود باشید.

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

علیرضا وظیفه شناس

کارشناس الکترونیک و علاقه مند به زبان های خارجه و فعال در زمینه ی ترجمه می باشم. از آنجایی که حرفه ی مشاوره و فروش بیمه های عمر رو هم به طور تخصصی دنبال می کنم، به اقتضای آن به بخش ترجمه و نگارش و بررسی مقالات مربوط به فنون ارتقای کسب و کار و فروش هم وارد شدم. امیدوارم که با این کار علاوه بر ارتقای دانش و تجربیات خود سهمی هرچند کوچک در افزایش بازدهی و رونق کسب و کار افراد داشته باشم.
حتماً بخوانید :  12 روش هوشمندانه در بازاریابی فروشگاه های خرده فروشی
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/TJn5Y
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *