• دوره دوم فروش حرفه‌ای

    برگزار شده در دی ۱۳۹۵

ویژه فروشندگان فروشگاهی و شرکتی

به همراه ارزیابی رایگان تیپ شخصیتی شرکت کننده به جهت بررسی خصوصیات فروشندگی

درباره دوره

این دوره شامل دو کارگاه دو روزه می باشد که در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می گردد. سطح مقدماتی شامل مباحث و اطلاعات پایه ای بوده و هر فردی که در حرفه فروشندگی مشغول به کار است و یا تمایل به کار کردن در این حرفه را دارد، باید آن را فرا گرفته باشد تا با مباحث اولیه و اساسی این شغل آشنا باشد.
سطح پیشرفته شامل ارائه تکنیک ها و راه و روش های فروش و قطعی کردن فروش می باشد و در ادامه ی کارگاه مقدماتی برگزار می گردد. برای ثبت نام در دوره ی پیشرفته نیاز به گذراندن سطح مقدماتی نیست اما پیشنهاد ما به شما این است که برای حصول نتیجه بهتر اول سطح مقدماتی و سپس پیشرفته را بگذرانید. زیرا این دوره یا دوره ها یی که سطح بندی می شوند، به مانند فرایند ساختمان سازی خواهند، بود مادامی که فعالیت های اصلی و ابتدایی ساختمان سازی به درستی بنا شود می توانید با اطمینان خاطر به سایر عوامل آن بپردازید و بیشترین بهره را از آن ببرید.


مدرس کارگاه : استاد علی معبودی / مدیرعامل شرکت مدیران نواندیش گیلان، مشاور اسبق انجمن صنعت پخش استان گیلان، مشاور و محقق بازاریابی و توسعه کسب‌وکار

اهداف و نتایج این دوره

چرا جنس خوب شما به فروش نمی رود؟
چرا مشتریان از شما خرید نمی کنند؟
چرا پس از پاسخ سوالات مشتری، باز هم نیاز به فکر کردن دارد؟
جمله می خواهم فکر کنم چه معنا و مفهومی دارد؟
جمله مزاحمتان می شویم چه معنا و مفهومی دارد؟
قطعا برای شما هم بارها پیش آمده است زمانی که فکر می کنید هر لحظه خریدار می خواهد دستش را به سمت کیف پولش ببرد و جنس شما را بخرد، ناگهان با این جمله روبه رو می شوید: «خیلی ممنون، مزاحمتون میشم» و ناگهان تمام افکار شما پاره می شود و متوجه می شوید که او قصد خرید نداشته و روال گفتگو از عوض می شود.
اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا خریداران محصولات مورد نظرشان را از شما خریداری نمی کنند، چرا این فرایند به فروش منجر نمی شود، چرا آن جملات تکراری را بیان می کنند و …
قطعا کسی که وارد فروشگاه شما می شود، قصد خرید دارد.(بجز در مواقع خاص)
پس اگر شما نتوانید او را مجاب به خرید از خودتان کنید، او نیازش را در فروشگاهی دیگر برطرف خواهد کرد.
در این دوره فوت و فن های فروش را به شما خواهیم آموخت و اینکه چگونه با خریدار ارتباط موثر برقرار کرده و او را متقاعد به خرید از فروشگاه خود سازید.

سرفصل کارگاه مقدماتی

  1. اهمیت و جایگاه فروشندگی
  2. تفاوت نگرش فروشنده حرفه ای و سنتی
  3. فروشنده کیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد
  4. ویژگی ظاهری فروشنده
  5. مهارت محصول شناسی
  6. آداب گفتگو با مشتری
  7. ترفندهای نزدیک شدن به مشتری (ice breaking )
  8. شناسایی نیاز مشتری
  9. چگونگی معرفی فروشگاه یا محصول
  10. نحوه شناخت نیاز مشتریان و هدایت آنها به سمت رفع نیاز
  11. بررسی اشتباهات رایج در فروش

سرفصل‌ کارگاه پیشرفته

  1. بررسی و ارزیابی انواع مشتری
  2. شخصیت شناسی در فروش
  3. مهارت های پیشرفته در برقراری ارتباط
  4. آشنایی با زبان بدن و اهمیت آن در فروش
  5. مهارت های جذب مشتری
  6. تکنیک های پرسش سوال
  7. آشنایی با تکنیک های متقاعد سازی
  8. تثبیت و قطعی کردن فروش
  9. تکنیک های خاتمه فروش
  10. مدیریت زمان در فروش
  11. حفظ مشتری
  12. موانع فروش
web hit counter