ده سوال مهم قبل از بستن قرارداد برای سئو

ده سوال مهم قبل از بستن قرارداد برای سئو

ده سوال مهم قبل از بستن قرارداد برای سئو » استفاده از بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو یک چالش بزرگ برای بسیاری از کسب‌وکارهاست. به نظر می‌رسد که گوگل همیشه دارای تغییرات الگوریتمی عمده است و آن‌ها هیچ‌گاه  این تغییرات را عنوان نمی‌کنند. استخدام یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو می‌تواند راهی ارزشمند برای کسب اطمینان از این‌ جهت باشد که شرکت شما از نظر سئو جزء برترین ها باقی خواهد ماند، اما فقط اگر شما راه صحیح آن را پیدا کنید!

در این مقاله به ۱۰ سوال اشاره شده است که باید قبل از امضای قرارداد با یک شرکت سئو از آن‌ها بپرسید:

شرکت شما چه خدمات سئو ای ارائه می‌دهد؟

سئو شامل بسیاری از وظایف مختلف است. شما باید از مواردی که شرکت مسئول انجام آن است و کارهایی را که باید خودتان انجام دهید درک روشنی داشته باشید . از آنجایی که سئو، بازاریابی محتوا و پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) بسیار به‌ هم مرتبط هستند ممکن است شما بخواهید شرکتی را پیدا کنید که در همه‌ی این موارد به شما کمک کند.

آیا شما مطالعات موردی دارید که نحوه کار شما را به صورت عملی نشان دهد؟

هر شرکت سئو که برای زمان خود ارزش قائل است، مطالعات موردی و نمونه کارهای زیادی از مشتریان راضی خود را به شما نشان خواهد ‌داد. باید این امکان برای شما فراهم باشد تا بتوانید ببینید که آیا مشتریان فعلی آن‌ها رتبه خوبی دارند یا حداقل رتبه آن‌ها در حال بهترشدن است. همچنین آن‌ها باید بتوانند اثربخشی سایت خود را در نتایج جستجو نشان دهند. اگر آن‌ها این شواهد را نداشته باشند، نشان‌دهنده یک علامت خطر است.

چگونه شما دقیقاً میزان ترافیک سایت من را افزایش می دهید؟

این یک سوال مهم است که حتماً باید پرسیده شود به دلیل این‌که راه ‌های بسیاری وجود دارد تا بتوانند به صورت موقت در رتبه‌بندی تغییراتی ایجادکنند که آن‌ها به صورت بلندمدت و ادامه‌دار نیستند. به‌خصوص اگر شما بخواهید بدانید که آیا این شرکت از بهترین شیوه‌های گوگل برای جلوگیری از جریمه شدن شما استفاده خواهد کرد یا نه. یک شرکت با کیفیت بالا باید بتواند یک طرح کلی روشن از اقدامات خود برای افزایش ترافیک شما ارائه دهد.

حتماً بخوانید :  6 درس بازاریابی محتوا برای تازه کارها

شما از چه ابزارهایی استفاده می‌کنید؟

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سئو ابزارهای بسیاری می‌توانند استفاده کنند از جمله ابزارهایی برای جستجوی کلمه کلیدی، ابزارهای تکنیکی سئو مانند سایت‌های موتور جستجو پیمایشی و ابزارهای گزارش‌گیری. مطمئن شوید که از هریک ابزارهایی که برای شما استفاده می‌شود، درک روشنی دارید. برخی از ابزارها همانند forum scrapers و ابزارهای ایجاد لینک اغلب توسط سئو کلاه سیاه (black hat SEO :تکنیک های غیر اخلاقی و غیر قانونی برای بدست آوردن رتبه بالا در موتور های جستجو) استفاده می‌شود اما آن‌ها همچنان می‌توانند برخی از اهداف سئو کلاه سفید(white hat SEO: مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند) را نیز دنبال کنند.

ده سوال مهم قبل از بستن قرارداد برای سئو

[restrict]

به چه صورتی لینک‌ها ایجاد می‌شوند؟

ایجاد لینک یک موضوع حساس است به‌دلیل این‌که اخیراً تغییرات زیادی در مورد فاکتورهای رتبه‌بندی بهینه‌سازی صورت گرفته است. لینک‌های غیرواقعی از سایت‌هایی با کیفیت پایین می‌تواند به سئو شما آسیب رساند. لینک‌های واقعی از دامنه‌هایی با کیفیت بالا می‌توانند به شما کمک کنند. اگر شرکت ایجاد لینک را به عنوان بخشی از خدمات خود می‌داند باید متوجه شوید که آن‌ها چگونه در حال انجام این کار هستند. در اغلب موارد، ایجاد لینک‌هایی با کیفیت بالا نیازمند داشتن قدرت در کسب‌وکار است.

هر چند وقت یکبار گزارش کار خود را ارائه خواهید داد؟

شاخص‌های عملکردی زیادی وجود دارد تا شما بتوانید بر روی تلاش‌های خود نظارت داشته باشید. شما باید بدانید شرکت هر چند وقت یکبار در مورد این معیارها به شما گزارش خواهد داد. شایان ذکر است که بازاریابان پیشرو، بیشتر از رقبا تمایل به بررسی شاخص‌های خود  را دارند.

حتماً بخوانید :  7 اصل مهم برای مدیریت ارتباط با مشتری در شبکه­ های اجتماعی

چگونه من می‌توانم تغییراتی را که در سایت من ایجاد می‌کنید پیگیری کنم؟

هنگامی‌که شما یک شرکت سئو را استخدام می‌کنید، چاره‌ای جز این ندارید که به ‌آن‌ها اجازه دسترسی به وبسایت خود را بدهید. به همین دلیل مهم است تا شرکتی را پیدا کنید که ‌بتوانید به آن‌ها اعتماد کنید و مطمئن باشید که آن‌ها آماده گزارش هرگونه تغییراتی هستند که بر روی وبسایت شما ایجاد می‌کنند.
آن‌ها باید همه‌ی تغییرات را ثبت کنند تا شما بتوانید هر زمان با اشتباهی مواجه شدید یا اگر شرکت سئو شما دیگر پاسخگو نبود، به آن‌ها مراجعه کنید.

شما چه قول‌هایی به من خواهید داد اگر از خدمات شما استفاده کنم؟

پاسخ آن‌ها به این سوال شما اکثراً ناامیدکننده است. یک شرکت سئو فقط در تلاش است تا بفروشد و با خوشحالی به شما بگوید که آن‌ها رتبه‌بندی سایت شما را برای یک کلمه کلیدی خاص بالا خواهند برد. اما این موضوع در واقع غیر ممکن است چون هیچکس نمی‌داند چه تعداد فاکتور رتبه‌بندی وجود دارد، چه زمانی فاکتورهای بیشتر یا به‌روزرسانی الگوریتم بعدی ارائه خواهد شد. به همین دلیل شرکت‌ها نمی‌توانند هیچگونه تضمینی برای سئو ارائه دهند.

ساختار پرداختی شما چگونه است؟

آیا شرکت هر پروژه را هر ساعت و هر ماه شارژ می‌کند؟ اگر آن‌ها یک طرح کلی از برنامه سئو خود را به شما ارائه دهند، می‌توانید هزینه برآورده شده برای کل پروژه را از آن‌ها بخواهید. همچنین بخاطر داشته باشید هر کسی می‌تواند خود را یک متخصص سئو بنامد. اگر شما شرکتی را با قیمتی پایین‌تر از دیگر شرکت‌ها پیدا کردید، این خود ممکن است نشان‌دهنده یک علامت خطر باشد.

حتماً بخوانید :  هشت نکته برای افزایش مخاطبین شبکه های اجتماعی

آیا شما می‌توانید نرخ بازدهی سرمایه من را از طریق این سرمایه‌گذاری افزایش دهید؟

براساس گزارش سایت Hubspot، توجیح نرخ بازگشت سرمایه (Return On Investment) امروزه بزرگترین چالشی است که بازاریابان با آن مواجه هستند. از آنجایی که ROI کلید بودجه بازاریابی است، شرکت سئو شما باید در این خصوص به شما اطلاعات بدهد. اگر امکان دنبال کردن فعالیت‎ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها برای شما مهیا نیست، شرکت سئو باید بتواند بازدهی مناسبی از پولی که شما صرف کرده‌اید را نشان دهد.

 [site_source_shortcode url=”https://www.entrepreneur.com/article/276324″]entrepreneur[/site_source_shortcode] [/restrict]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

تهمینه سماوی

فارغ التحصیل رشته بازاریابی و علاقمند به حوزه‌های برندینگ، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی. در دنیای به سرعت در حال تغییر امروز که یک قدم اشتباه منجر به نابودی کسب و کار می‌شود آشنایی با مفاهیم روز مدیریتی یک مزیت رقابتی برای مدیران و صاحبان کسب و کار محسوب می شود. امیدوارم بتوانم با ترجمه و ارائه مقالات مفید افراد را با چالش‌هایی که در این حوزه‌ها مواجه می‌باشند آشنا و به بهبود و رونق کسب و کارشان کمک نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/CqmRo
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *