تبلیغات بنری یا تبلیغات بومی؟

تبلیغات بنری یا تبلیغات بومی؟

تبلیغات بنری یا تبلیغات بومی؟» طراحی، بخشی بنیادی و جدایی ناپذیر از بازاریابی است. افراد به رنگ ها، شکل ها و جمله هایی خاص واکنش نشان می دهند، پس بسیار ضروری است که مطمئن شوید ارتباطات بازاریابی شما به خوبی طراحی شده باشد. به دلیل وجود تغییرات دائمی در بازاریابی و ظهور کانال های تبلیغاتی جدید مانند رسانه های اجتماعی، لازم است که طراحی نیز تغییر کرده و تکامل پیدا کند. در زیر تلاش کرده ایم که نگاه دقیق تری به طراحی در بازاریابی داشته باشیم و ببینیم که چگونه تبلیغات بومی در حال پیشرفت هستند.

آیا تبلیغات بنری هنوز هم کارایی دارد؟

بنرها در گذشته یکی از محبوب ترین و کارآمدترین روش های بازاریابی بودند. به طور سنتی، تبلیغات بنری به بنرها و آگهی های فیزیکی گفته می شود که در مراسم های مختلف در محل کسب و کار به نمایش گذاشته می شوند، اما با ظهور بازاریابی اینترنتی، بنرها و آگهی های تبلیغاتی دیجیتالی به شدت محبوب شده اند.

 از دید یک طراح، بنرها به شدت محدود کننده هستند. بنرها اندازه های محدودی دارند و ناشران این بنرها مجبور هستند وب سایت های خود را دستکاری کرده تا با اندازه آگهی ها متناسب شود. و در نتیجه این محدودیت ها در طراحی بنرها باعث شده است که بسیاری از وب سایت ها از از انتشار تبلیغات بنری خودداری کنند.

آیا تبلیغات بومی گزینه بهتری برای بازاریابی است؟

در سال های اخیر ظهور و پیشرفت تبلیغات بومی (Native advertising) باعث کمرنگ تر شدن تبلیغات بنری شده است.

نمونه هایی از تبلیغات بومی مانند اینفوگرافیک و مقالات دارای اسپانسر (یعنی محتوایی که توسط یک برند یا ناشر خاص برای انتشار در بلاگ‌های پرمخاطب‌تر تهیه می‌شود) ثابت کرده اند که ارزش بیشتری برای مخاطبان دارند و نسبت به تبلیغات بنری که تنها برای برقراری ارتباط با پیام های بازرگانی طراحی شده اند، توجه بیشتری را  به خود جلب  می کنند.
منتشرکنندگان و سازندگان تبلیغ بی شک علاقه زیادی به تبلیغات بومی دارند زیرا آن را به عنوان روش نوینی برای جذب مخاطب می‌دانند که محتوای آن ارزش بیشتری برای خوانندگان در مقایسه با تبلیغات سنتی دارد. طبق آمار به دست آمده ، ۷۰ درصد مردم مایلند از طریق محتوا در مورد یک کالا آگاه شوند نه تبلیغات سنتی.
قبل از صرف زمان ارزشمند و پول زیاد برای خلق محتوا، ابتدا باید موارد متعددی را سنجید.
تبلیغات بومی بیشتر بر اهمیت محتوای با کیفیت تاکید دارد تا بدین وسیله با ایجاد اعتماد در مورد کالای عرضه شده به مخاطبان آگاهی دهد.

تبلیغات بنری یا تبلیغات بومی؟

مزایای تبلیغات بومی

۱- تبلیغات بومی از نظر اندازه به مراتب محدودیت های کمتری ایجاد می کند و به بازاریاب ها و طراحان اجازه می دهد که آزادانه و با خلاقیت بیشتری عمل کنند.

در واقع درست است که با یک بنر به ابعاد ۲۵۰ در ۲۵۰ پیکسل می توان کارهای زیادی انجام داد، اما با اینفوگرافیک های بی پایان می توان صدها روش مختلف را برای تبلیغات در پیش گرفت.

۲- به دلیل ماهیت رقابتی بازاریابی آنلاین و آفلاین، کسب و کارها دائما در تلاش هستند که فضایی را در گوشه ای از ذهن مصرف کننده به خود اختصاص دهند و مطمئناً طراحی های فوق العاده و بسیار زیبای تبلیغاتی در ذهن مشتریان حک شده و در خاطر آنها باقی می ماند.

حتماً بخوانید :  نه روش برای تبلیغ رایگان کسب و کار 2

۳- به طور کلی تبلیغات بومی در ایجاد آگاهی نسبت به یک برند خاص و هدایت افراد موفق تر از تبلیغات بنری است. در نتیجه بازاریاب ها توجه بیشتری به تبلیغات بومی نشان داده و به مزیت های فراوان آن ایمان آورده اند.

بازایاب ها چگونه می توانند خود را برای تغییرات در تبلیغات بومی آماده کنند؟

 یک مهارت بسیار مهم و کلیدی که تمام بازاریاب ها در قرن ۲۱ به آن نیاز دارند، قابلیت وفق دادن خود با تغییرات است. به وضوح میتوان گفت چیزی که امروز کارایی دارد ممکن است فردا به درد نخورد.
شما باید به عنوان کسی که به این تغییرات عادت کرده و خود را با شرایط وفق داده، تبلیغات بومی را یاد گرفته باشید و طرح ها و شیوه های مختلف را آزمایش کنید و بفهمید که چه چیزی کارایی بیشتری برای برند شما دارد. تبلیغات بومی نکات زیادی برای یادگیری در دسترس شما قرار می دهد که شما باید از آن بهره کافی را ببرید.

[boc_message type=”warning_msg”]بزرگ ترین مشکلی که شما با آن روبرو هستید ایجاد یک محتوای جذاب است. [/boc_message] هر کسی می تواند یک اینفوگرافیک یا یک گردآوری بسیار عالی را انجام دهد، اما برای ایجاد یک محتوای خوب که بسیار جذاب و برجسته بوده و توسط هزاران نفر به اشتراک گذاشته می شود، به فردی خاص و حرفه ای نیاز است. بدون وجود یک محتوای مناسب و خواننده محور می توان تضمین کرد که تبلیغات بومی شما فروش چندانی نخواهد داشت. شما باید هم از نظر طراحی بصری و هم از نظر محتوای کلامی خلاق باشید.

مطمئناً تبلیغات بومی در حال رشد است و ارزش امتحان کردن را دارد، و شما به این ترتیب درمی یابید که تا چه حد می توانید از قدرت تبلیغات بومی برای افزایش موفقیت در کسب و کار خود بهره ببرید.

[site_source_shortcode url=”http://tech.co/banner-advertising-design-2015-09″]Tech[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/ghW7d
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *