سوالات مهم درباره تبلیغات آنلاین

سوالات مهم درباره تبلیغات آنلاین

سوالات مهم درباره تبلیغات آنلاین» امروزه تبلیغات آنلاین یه یکی از ضروریات کسب‌وکارها برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش میزان فروش تبدیل شده است. کمپین های تبلیغاتی که متمرکز بر رادیو و تلویزیون و تبلیغات چاپی بوده اند، کمرنگ تر شده و جای خود را به فضای مجازی و اینترنت داده اند. اگر شما هم در فکر تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکار خود هستید، حتماً سوالات زیر را با دقت پاسخ دهید.

۱-مشتریان هدفتان چه کسانی هستند؟

به چه کسانی کالاها یا خدماتتان را می فروشید؟ آیا محصولاتتان به گروه سنی یا جنسیت خاصی مربوط می شود؟ در یک مکان به خصوص کالایتان را ارائه می کنید یا قابلیت فروش در همه مناطق جغرافیایی را دارید؟ حتماً در برنامه بازاریابی و تبلیغاتی تان این فاکتورها را مدنظر قرار دهید چون بدون بررسی این پارامترها درک درستی از مصرف کنندگان علاقه مند به محصولاتتان نداشته و سرمایه و تلاشتان هدر خواهد شد.

۲-مشتریان هدفتان در چه فعالیت های آنلاینی شرکت دارند؟

بعد از شناخت مشتریان هدفتان برای تبلیغات آنلاین، باید بدانید که این گروه زمانی که آنلاین اند وقتشان را در کدام شبکه های اجتماعی صرف می کنند و به کدام نوع وب سایت ها توجه بیشتری دارند. به دقت آنها را زیر نظر بگیرید که به دنبال چه محصولاتی هستند و چقدر از رقبایتان خرید می کنند. بعد از این مرحله می توانید تبلیغاتتان را به طور هدفمند در جاهایی متمرکز کنید که مشتریان علاقه بیشتری به آن دارند.

۳- کدام یک از رسانه های اجتماعی برای شما مناسب ترند؟

همان طور که در همه مقالات مان به آن اشاره کرده ایم، این روزها رسانه های اجتماعی رشد چشمگیری داشته و به فضایی برای تعامل و ارتباط متقابل با مشتریان تبدیل شده اند. اما بین این همه رسانه کدام را باید برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید؟ نکته کلیدی که در این مورد باید توجه کنید این است که شبکه اجتماعی انتخابی تان باید کاملاً سازگار و هماهنگ با نوع فعالیتتان باشد.

۴-آیا مشتریان می توانند شما را در اینترنت بیابند؟

وقتی مشتریان به دنبال محصولات یا خدماتتان هستند می توانند به وب سایت شما برسند؟ سایتتان برای موتورهای جستجو بهینه شده است؟ برای یافتن کسب‌وکار شما چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟ اگر این اطلاعات را ندارید حتماً همین حالا آن ها پیدا کنید. اگر مشتریان نتوانند شما را در اینترنت پیدا کنند، فعالیت های آنلاین تان هیچ سودی ندارد.

[boc_message type=” attention] اگر مشتریان نتوانند شما را در اینترنت پیدا کنند، فعالیت های آنلاین تان هیچ سودی ندارد.  [/boc_message]

۵-چه برنامه هایی برای بازاریابی موبایلی طرح نموده اید؟

کاربران زیادی از تلفن های هوشمند استفاده می کنند و این یعنی این که جمعیت زیادی آماده خرید از طریق موبایل هایشان هستند. برای این افراد چه برنامه ای دارید؟ مشتریان به ندرت بر تبلیغات موبایلی کلیک می کنند اما همیشه به دنبال محتوای مفید و موثر می گردند پس این مورد را هم در تبلیغات آنلاینتان در نظر بگیرید.

۶-چه چیزی شما را به یاد ماندنی می کند؟

چه چیزی شرکت شما را در ذهن مردم ماندگار می کند؟ لوگو، شعار، رنگ سازمانی تان یا هرچیزی که با آن شناخته می شوید را در کمپین تبلیغاتی تان به طور موثری استفاده کنید. وقتی مشتریان شما را پیدا کنند چه از طریق وب سایت یا از طریق تبلیغات همان تصویری را که از شرکتتان دارند، مجسم می کنند.

حتماً بخوانید :  درس هایی از انتخابات شوراها برای کسب و کار

۷- چه کسی می تواند به شما کمک کند؟

براساس نوع کسب‌وکار شما، می توانید از متخصصین وب سایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا پیامتان را به درستی به مشتریان هدفتان برسانید. ممکن است شما به خاطر مشغله های کاری یا نداشتن تجربه نتوانید بر فعالیت های آنلاین نظارت کنید اما کارشناسانی هستند که می توانند این کار را برایتان انجام دهند.

۹-اگر تبلیغات آنلاین موثر واقع شود چه اطلاعاتی کسب می کنید؟

مهم ترین مزیت تبلیغات آنلاین این است که اطلاعات زیادی برای شما فراهم می کند: شما به آسانی متوجه می شوید که چند نفر بر تبلیغتان کلیک کرده اند، این افراد از چه منبعی به وب سایت شما وارد شده اند و اینکه چه خریدی از سایتتان انجام داده اند. با تبلیغات آنلاین به آسانی حضورتان را به دیگران نشان خواهید داد. قبل از صرف هرگونه زمان و هزینه ابتدا از خود این سوالات را بپرسید.

[site_source_shortcode url=”http://www.staples.eu/”]staples[/site_source_shortcode]


امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فروغ فکری

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی هستم. همواره به دنبال خواندن، آموختن و آموزش مفاهیم نو و کاربردی به دیگران بوده و به حوزه های مدیریت منابع انسانی، برندینگ و تبلیغات علاقه مندم. امیدوارم با ارائه دانش و تجربه ام بتوانم مخاطبان را به سوی موفقیت در کسب و کارشان سوق داده و نقش موثری در انتقال دانش روز مدیریتی به آنها ایفا نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/j5c3g
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *