تبدیل طرفداران شبکه های اجتماعی به مشتری

تبدیل طرفداران شبکه های اجتماعی به مشتری

 تبدیل طرفداران شبکه های اجتماعی به مشتری

امروزه شبکه های اجتماعی به ابزارهای جدیدی برای بازاریابی تبدیل شده اند. فیسبوک بیش از ۱.۹ بیلیون کاربر در سراسر جهان دارد و بیش از ۱ بیلیون نقر به طور روزانه به حساب کاربری خود وارد می شوند. بسیاری از افراد از تلفن های همراهشان استفاده می کنند و دلیل مهمی است که باید سایتتان با گوشی های همراه سازگار باشد.
داشتن صفحه در شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کارتان ساده و رایگان است و بسیاری از کسب وکارها از این فرصت به خوبی استفاده می کنند. اما باید بدانید با این که داشتن هوادار در شبکه های اجتماعی مهم است، اما مهمتر از آن داشتن مشتری است.

چطور شرکت ها می توانند هوادارنشان را به مشتریانی وفادار تبدیل کنند؟ چطور می توانید کسب و کار خود را بین تمامی رقبا متمایز کنید؟ چگونه با مدیریت محتوا، کاربران را از شبکه های اجتماعی به وب سایت خود جذب کنید؟

۱- محتوای باکیفیت خلق کنید

ممکن است وب سایت و شبکه اجتماعی تان از گرافیک فوق العاده ای برخوردار باشد، اما محتوای مناسب از همه چیز مهم تر است.

محتوای مناسب جذابیت شما را برای موتورهای جستجو بالا می برد و گوگل هم خواستار محتوای با کیفیت است. به یاد داشته باشید که گوگل ۳۱ درصد از کل ترافیک وب را در دست دارد. محتوای با کیفیت کمک می کند که از مرحله آگاهی برند، یک گام فراتر بگذارید و به کلیک شدن وب سایتتان برسید و هوادارانتان تبدیل به مشتری شوند.

حتماً بخوانید :  چهار روش ارتباط با مشتری در کسب و کار B2B

محتوا می تواند باعث ارتباط بیشتر بین شما و طرفدارانتان شود. اگر مخاطبان هدفتان را شناسایی کنید، می توانید موضوعات مورد علاقه آن ها را ایجاد کنید. در این صورت به جای اینکه مستقیم به فروش محصولات و خدماتتان اشاره کنید، ارتباط مستحکم تری با آنها برقرار می کنید که بیشتر به برندتان کمک می کند.

شبکه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری اند و تاثیر قابل توجهی در معرفی برندتان دارند.

۲-به مخاطبان یک دلیل برای کلیک کردن ارائه کنید

عنوان هر پست اولین چیزی است که باعث جلب توجه مخاطب می شود. از عنوان هایی که قابلیت کلیک شدن بالایی دارند، استفاده کنید.

عنوان ها باید دو کار انجام دهند:

۱- ارزش آفرینی کنند

۲- حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزند.

شما می توانید در عنوان پست تان قولی به آنها بدهید؛ مثلاً بگویید در صورت مطالعه محتوای ارسالی شما، فایده ویژه ای از قبیل سلامتی، ثروت، فروش بیشتر و.. دریافت خواهند نمود.

 تبدیل طرفداران شبکه های اجتماعی به مشتری

بسیاری از کاربران معتقدند پست هایی که ارسال می شوند، متقاعد کننده نیستند. یکی از مهم ترین دلایل این است که مدیران شبکه های اجتماعی نمی توانند کاربران را به هدف مورد نظرشان مجاب کنند و از فاکتور اقدام به عمل (CTA) به درستی استفاده نمی کنند. شما باید مخاطبان را به آسانی و مستقیماً به سمت هدف مورد نطرتان هدیت کنید. اگر محتوای تولیدی تان هیچ راهنمایی برای چگونگی استفاده از اطلاعات ندهد، قطعاً مخاطبان را از دست خواهید داد.

۳- از مخاطبان اطلاعات دریافت کنید

محتوا ها را به شرط پر نمودن فرمی شامل نام و آدرس ایمیل، به مخاطبان عرضه کنید. کاربرانی که به کار شما علاقه‌مندند فرم را پر می کنند و از این طریق می توانید با آن ها بیشتر در ارتباط باشید یا برایشان خبرنامه ارسال کنید.

حتماً بخوانید :  10روش تداوم خدمات دهی در یک شرکت روبه رشد

۴- به هوادارانتان گوش دهید

شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای فهمیدن طرز فکر مخاطبانتان است. اگر با کاربرانتان ارتباط متقابل برقرار کنید، آنها به مشتریان وفادارتان تبدیل خواهند شد.
اگر به مشتریان احساس ارزشمند بودن منتقل شود، آنها نیز به شما وفادار خواهند بود و حتی شما را به دیگران هم معرفی خواهند کرد. همیشه از مخاطبان بازخورد بگیرید و به نیازهای آن ها توجه کنید.

[site_source_shortcode url=”http://www.business.com/”]business[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/rqnkQ
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *