بهترین روش ورود به بازار هدف

بهترین روش ورود به بازار هدف

بهترین روش ورود به  بازار هدف » به نظر شما بازار هدف چیست ؟ بازار هدف جایی است که با بیشترین توانایی در آن حضور پیدا می کنیم و بهترین خدمات را ارئه می دهیم. هر محصولی بازار هدف خاص خودش را دارد. قبلا وظیفه پیدا کردن و الویت بندی بازار هدف را به عهده فروشندگان می گذاشتند.

اما امروزه یک مدیر موفق می داند  وظیفه اوست که بستر را برای موفق تر شدن فروشندگانش فراهم کند.

بهترین روش ورود به بازار هدف:

من باب آشنایی مثالی را در اینجا ذکر می کنیم :

فرض کنید محصولتان چای باشدبازار هدف این محصول می تواند :

فروشگاه های زنجیره ای، بنکداری ها، سوپرمارکت ها باشد اما با کمی خلاقیت می توان بازار هدف جدید مانند ادارات، شرکت ها، پادگان ها، مدارس ، کافی شاپ ها ، و هرجایی که با بیشترین توانایی می توان درآن حضور داشت را پیدا کرد.

پس از پیدا کردن بازارهای هدف حتما با توجه به توانایی و امکاناتمان باید آنها را الویت بندی کنیم.

شاید ما توانایی فراهم نمودن چای یک پادگان را نداشته باشیم ، پس این بازار را در الویت های بعدی که توانایی مان بیشتر شد قرار می دهیم.

نکته: در انتخاب بازار هدف نکته مهم، دانستن تعریف درستی از مشتری می باشد.

مشتری کیست؟

هرکسی که نیاز به محصول ما داشته و راحت تر متقاعد شود می تواند مشتری ما باشد به شرطی که توانایی خرید را هم داشته باشد.

بازار هدف می تواند دو نوع باشد :

بازارهدف کاسب :

که درآن خریداران مصرف کننده نیستند بلکه محصول مارا میفروشند.

حتماً بخوانید :  کانال های ارتباطی در ساخت برند 1
بازار هدف مصرف کننده :

که درآن خریداران خود مصرف کننده نهایی هستند.

 قبل از ورود به بازار هدف باید با انجام اقداماتی  بتوانیم با تمام قوا در این بازار وارد شده و درصد موفقیتمان را افزایش دهیم.

فقط اعضای سایت می توانند این فایل را مشاهده و دانلود نمایند.

ابتدا وارد پیشخوان کاربری خود در سایت شود و بعد یکبار این صفحه را رفرش کنید.

ورود به حساب کاربری / عضویت

امتیاز دهید
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/v0vZa
4 پاسخ
  1. Avatar
    ناشناس گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من یه ابده ای به ذهنم رسید که فک میکردم که تو اوت ایده تنهام و تقریبا هم بودم
    پیاده ش هم کردم ولی بعد یه مدت متوجه شدم دست تو این کار زیاده
    الان نمی دونم ادامه دادن من کار درستی است یا نه؟

    پاسخ
    • Avatar
      مدیران نواندیش گفته:

      با سلام و سپاس
      شما باید چرخه عمر محصول یا خدمت موردنظرتان را بررسی بفرمایید که در کدام قسمت معرفی، رشد، بلوغ و زوال قرار دارد و باتوجه به این موضوع توصیه لازم به شما ارائه می گردد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *