بازاریابی حرفه ای

دانستنی های جالب از بازاریابی حرفه ای

 دانستنی های جالب از بازاریابی حرفه ای » قطعاً فعالیت هایی که یک بازاریاب حرفه ای در طول زندگی کاری اش انجام می دهد را نمی توان در چند جمله و عبارت بیان کرد، زیرا بازاریاب ها با توجه به نوع کسب و کارشان، تغییر و تحولاتی در نحوه کارشان به وجود می آید. به طور مثال در برخی از شرکت ها، بازاریاب ها فقط وظیفه دارند تا محصولات را همسو و مطابق با تبلیغات ارائه شده بفروشند. در حالی که در شرکت های دیگر بازاریاب ها با کل فرآیندها درارتباط اند یعنی از تولید محصول، حمل و نقل آن و زمانی که به دست مشتری برسد. بازاریاب های حرفه ای افراد خلاقی هستند که می توانند مسیر تحولات جهانی را با مهارت هایشان تغییر دهند. اگر شما یک بازاریاب مشتاق هستید، در اینجا موارد مهم و کاربردی برای شما در مورد بازاریابی حرفه ای ارائه خواهیم نمود.

بازاریابی از سلسله اقداماتی نشأت می گیرد که هر بخش آن دارای قوانین خاص خود است. در مقاله “مفاهیم اولیه بازاریابی و انواع آن ” از مدیر نو، به توضیحات در این زمینه می پردازد.

چرا حرفه بازاریابی؟

افراد مختلف، دلایل مختلفی هم برای بازاریاب شدنشان دارند، اما همه آنها یک سری نظرات مشترک دارند:

۱- بازاریابی یکی از پردرآمدترین شغل هاست.

۲-  همیشه شانس رشد و ارتقاء شغلی در حرفه بازاریابی وجود دارد.

علاوه بر این عده ای از افراد می خواهند بازاریاب حرفه ای شوند چون دوست دارند بدانند چگونه می توانند در این حرفه خلاق و نوآور و متفاوت باشند!

بازاریابی قسمت مهمی از هر کسب و کاری در جهان است، پس در حال حاضر می توان گفت این حرفه، یک حرفه ی ماندگار و رو به رشد است. و فقط این را می توانیم به شما بگوییم که با گذشت زمان نیازبه بازاریاب و بازاریابی حرفه ای افزایش خواهد یافت.

قطعاً شغل بازاریابی، شغلِ راحتی نبوده، نیست و نخواهد بود، زیرا تمام فشارها از طراحی تا تولید محصول به بازاریابان باز می گردد، زیرا این بازاریاب است که به طور مستقیم با مشتری در تعامل است و باید مشتری را قانع به خرید محصول نماید و تنها در صورتی می توان این فشار را برای بازاریاب کاهش داد که محصولات، خدمات، طراحی و هرچیز دیگری که به محصول مربوط می شود، به صورت  کاملاً حرفه ای و خلاقانه به کار خود ادامه دهد.

حتماً بخوانید :  13 نکته موفقیت آمیز فروش تلفنی در تماس های سرد

در مقاله “ ۶ اشتباه مرگبار بازاریابی ” از مدیرنو، شما را با ۶ اشتباه  رایجی  آشنا می کنیم که اغلب بازاریابان حتی آنهایی که کاملا خود را حرفه ای می دانند در ملاقات های حضوری با خریداران مرتکب شوند.

مهمترین شاخصه های بازاریابان حرفه ای

به منظور تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای، یک سری مهارتها و عادت های طبیعی احتیاج دارید. اول از همه، شما باید یک انسان برون گرا و معاشرتی باشید. قطعاً بازاریابی حرفه ای نمی تواند شغل مورد علاقه افرادی که خجالتی اند و تمایلی به معاشرت با دیگران ندارند، محسوب شود. و چنین افرادی اگر نخواهند روابط عمومی خود را افزایش دهند، در این شغل موفقیتی کسب نخواهند کرد.

شما باید شخصیت گیرا و موثری داشته باشید، زیرا چنین شخصیتی به شما در افزایش ارتباطاتتان و تعاملاتتان با دیگران کمک خواهد کرد، چون ارتباطات در حرفه بازاریابی حرفه ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید به عنوان یک بازاریاب از قوه مشاهده خوبی برخوردار باشید و همچنین همیشه باید اطلاعات به روز از آخرین رویدادها، مد و حتی تغییرات در سلیقه و نحوه رفتار مردم کسب کنید.

شما در مقام یک بازاریاب باید تصمیم گیرنده ای قوی باشید و واکنش طبیعی و با اعتماد به نفسی نسبت به شرایط و موقعیت های دشوار بروز دهید. به عنوان یک بازاریاب باید مهارت کنترل فشار بالایی داشته باشید، زیرا در تمام طول مدت فعالیتتان در حرفه بازاریابی تحت فشار خواهید بود. باید فردی هدف گرا بوده و باید بدانید که چگونه افراد با شخصیت های مختلف را تحت کنترل داشته باشید و همچنین باید شنونده خوبی باشید.

حتماً بخوانید :  معرفی 18 فیلم الهام بخش برای کارآفرین ها

بازاریابی حرفه ای

جوانب مثبت و منفی بازاریابی حرفه ای

همانطور که در متن بالا ذکر شد، در حرفه بازاریابی شما در یک مسیر رشد قرار می گیرید. به این صورت که همیشه می توانید با مهارت و عملکرد خودتان به رشدتان ادامه دهید. و اصلاً نباید تعجب کنید در حالی که در شرکت خودتان مشغول به کارید، از شرکت های دیگر درخواست همکاری با حقوق های بیشتری به سمتتان بیاید. در مواقعی و در برخی شرکت ها (با توجه به بزرگ یا کوچک بودن شرکت) حتی خودرو، لپ تاپ، گوشی هوشمند، تبلت و … هم در اختیارتان خواهند گذاشت و همچنین تحت پوشش خدمات پزشکی و بیمه هم قرار خواهید گرفت.

اما بزرگترین و مهم ترین جنبه منفی حرفه بازاریابی، فشار زیاد و تحت استرس بودن آن است. شما باید بدانید که وقتی هدف یا تارگتی برایتان مشخص گردیده است، حتماً باید به آن برسید، در نتیجه همیشه فشار آن روی شما خواهد بود. باید همیشه خلاق بوده و هر روز افراد زیادی را ملاقات کنید و ممکن است این دیدارها و ملاقاتها با افرادی که دارای خصوصیات رفتاری متفاوتی اند، برایتان گیج کننده و یا حتی گاهی خسته کننده باشد اما باید برای حفظ روابط کاری تان سختی ها را تحمل کرده و گاهی از زمان شخصی تان هم بگذرید.

در مقاله ” با ۵ قانون طلایی بازاریابی پیشرو شوید ” به قوانینی اشاره می شود که احتمالاً هیچ گاه تغییر نخواهند کرد زیرا آنها به سختی در روانشناسی مشتری ریشه کرده  و برای استراتژی های کسب و کار، توسعه ی محصول و خصوصاً برای رشد، پیامدهایی دارند که می توانند مجموعه شما را در بازاریابی پیشرو نمایند.

حتماً بخوانید :  آیا در فروش متقاعد کننده هستیم یا متقاعد شونده؟

البته در بیشتر مواقع قبل از ورود به این حرفه (مخصوصاً جهت اشتغال در شرکت های بزرگ) باید رزومه ارائه دهید و اگر رزومه خوبی نداشته و یا در آن زمینه کار نکرده باشید، امکان رد شدنتان توسط آن شرکتها وجود خواهد داشت.

چه مقدار حقوق می تواند انتظارات شما را برآورده کند؟

مقدار حقوق دریافتی شما در شغل بازاریابی حرفه ای به موقعیت و جایگاه شما در آن شرکتی که در آن فعالید، ارتباط دارد. علاوه بر آن بر اساس زمان و طول مدت فعالیت شما، حقوق تان افزایش می یابد، پس حقوق شخصی که بازاریابی حرفه ای بوده و بیش از یک دهه در شرکت مشغول به کار است، با حقوق بازاریابی که تازه کارش را شروع کرده است، متفاوت است.

به نظر شما مهم ترین شاخصه هر بازاریاب چیست؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فاطمه معبودی

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و علاقه مند به حوزه های بازاریابی و فروش، اصول و فنون مذاکره و منابع انسانی هستم. تلاش من همواره بر این است تا با ترجمه و تالیف مقالات مرتبط، علاوه بر کسب دانش روز مدیریتی، به حل چالش های پیش روی مدیران پرداخته و نقش موثری در توسعه و پیشرفت کسب و کارها ایفا نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/xkGDl
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *