۱۸ نکته کاربردی در بازاریابی محتوا

۱۸ نکته کاربردی در بازاریابی محتوا » بازاریابی محتوا یا content marketing از روش‌های استراتژیک در بازاریابی است که در آن به صورت مستمر به تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها پرداخته می‌شود. در بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبان هدف هستیم. در این مقاله به روش‌های استفاده مجدد از محتوای تولیدشده می‌پردازیم.

استفاده مجدد و باکیفیت کردن محتوای فعلی در واقع به عنوان فرایندی برای تبدیل مقالات قدیمی تر به چیزی قابل‌استفاده و گاهی جذاب در بازاریابی محتوایی محسوب می‌شود. بگذارید در مورد راه‌های جدید استفاده مجدد از محتوای فعلی و تبدیل آن به چیزی مفید و احتمالاً جذاب تر صحبت کنیم.

بر طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۶، تنها ۳۰% از بازاریابان B2B گفتند بازاریابی محتوا در سازمان‌های آنها موثر بوده است. این عدد به طور دلسردکننده‌ای کم است چون این عدد نسبت به سال گذشته ۳۸% کاهش یافته است. با این حال همچنان ۷۶% از پاسخگویان گفتند که امسال محتوای بیشتری تولید خواهند کرد.

اگر ما احساس می‌کنیم تنها ۳۰% در بازاریابی محتوا موثر هستیم، چرا ۷۶% از ما بر تولید محتوای بیشتر برنامه‌ریزی می‌کنیم؟ آیا به این معنا است که استراتژی محتوا برای خلق محتوایِ بازاریابی بیشتر موثر نیست؟ بگذارید رویکرد جدید را امتحان کنیم.

بگذارید محتوای کمتری تولید کنیم اما مطمئن باشیم سودمندتر هستند، و محتوای بیشتری که می‌دانیم موثر نیستند را تولید نکنیم. در تولید کم، تأثیر زیاد وجود ارد، در این مقاله ۱۸ نکته کاربردی با ایده‌هایی برای استفاده مجدد از محتوای موجود آمده است.

سه نوع از انواع محتوای ارائه‌شده که اغلب سازمان‌های B2B در تولید محتوای خود دارند، شامل وبینارها، مقالات وبلاگ ها و ایبوک ها هستند. در ادامه ایده‌هایی آمده است تا به کمک آنها از محتوای تولیدشده خود مجدداً استفاده کنید.

18 نکته کاربردی در بازاریابی محتوا

بخش اول : امکان دسترسی به وبینار خود را افزایش دهید

آیا برای بازاریابی محتوایی وبینار خود موارد زیر را انجام داده‌اید؟ حتماً از مراحل زیر در برنامه‌ریزی محتوای وبینار آینده‌تان استفاده کنید:

۱-اسلایدشیر

آیا با سایت اسلایدشیر آشنایی دارید؟ اسلایدشیر یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری ارائه است. محبوبیت این وب‌سایت در زمینه‌ی ارائه به قدری است که به آن یوتیوبِ پاورپوینت گفته شده است. نسخه‌ای از وبینار خود را در اسلایدشیر به اشتراک بگذارید تا کاربران بیشتری با وبینار شما آشنایی پیدا کنند.

۲-اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع‌رسان (infographic)، نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند. این تصاویر در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها وجود دارد، استفاده می‌شوند. آیا می‌توانید اینفوگرافیک های کلیدی از محتوای وبینار ایجاد کنید؟ آیا اینفوگرافیک های تولیدی را منتشر کرده‌اید؟

حتماً بخوانید :  اسرار بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

 ۳- توجه به تقاضاهای مخاطبین وبینار

بسیاری از شرکت‌های موفق ۶۵ درصد از ثبت‌نام‌های وبینار را در بین تقاضاهای مشتریان در دوره تبلیغاتی خود به دست می‌آورند. به درخواست‌های مشتریان توجه کنید و خدمات مورد نیاز آنها را فراهم کنید.

۴-یکپارچه‌سازی وب سایت

این راحت‌ترین راه است، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. چقدر برای مشتری‌ها راحت است تا زمانی که وبینار در حال اجرای شما را پیدا کنند؟ اگر وبینار خود را در پشت یک بخش وب سایت پنهان کرده‌اید، سعی کنید تا وبینارهای مربوط را در معرض دید بگذارید. وبینار خود را از طریق جستجوهای مختلف در دسترس قرار دهید.

۵-ارتباط با شخص ثالث

اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، وبینار خود را به شخص سوم عرضه کنید (برای مثال، به ناشر) کسی که به ازای پرداخت، دسترسی به ثبت‌نام را ایجاد می‌کند و به حجم ثبت نامی فراتر از پایگاه شما منجر می‌شود، این کار برای بهبود تلاش‌های بازاریابی، روش مناسبی است.

۶-تبدیل به متن برای افزایش سئو

تمام موارد زیر را که مربوط به سئو محتواست را در زمان ارائه هر وبینار در نظر بگیرید:

– یک تکنیک خلاصه‌نویسی، شرح دادن وبینار توسط استاد

– پرسش و پاسخ بین شرکت‌کنندگان در وبینار و استاد

– بخش‌هایی که نکته‌های یادگیری کلیدی را در بازه‌های زمانی متناظر برای افردی که می‌خواهند وبینار را در لحظه تقاضا ببینند، نشان می‌دهد.

18 نکته کاربردی در بازاریابی محتوا

بخش دوم : ترافیک سایت خود را بسیار بالا ببرید

ما می‌توانیم تفکری مشابه وب سایت را در مورد استراتژی وبلاگ داشته باشیم:

۷- به آنالیز وب سایت توجه کنید

به ۱۰ تا ۲۰ پست خود نگاه کنید. کدامیک بیش‌ترین ترافیک را برای وب سایت شما دارد؟ چرا آنها برای مشتری علاقه ایجاد می‌کنند؟

در بین پست‌های وبلاگ خود به دنبال موضوعات یا عنوان‌های رایج باشید. آیا این موضوع می‌تواند در چند بخش از وبلاگ شما ایجاد شود؟

۸- موضوعات پرطرفدار را گسترش دهید

آیا موضوع مقاله‌ای خاص باید در یک اسلایدشیر یا وبینار گسترش یابد؟ آیا باید پست‌های بیشتری درباره این موضوع بنویسید؟

۹- داستان را به صورت بصری تعریف کنید

آیا این مقاله در یک اینفوگرافیک جای می‌گیرد؟

حتماً بخوانید :  10 مورد از مهم ترین مهارت های بازاریابی

۱۰- از مصاحبه‌های تصویری استفاده کنید

آیا این موضوع می‌تواند در یک ویدئو پرسش و پاسخ با یکی از مشتریان کلیدی شما به گفتگو گذاشته شود؟

۱۱-اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را نیز فراموش نکنید

گاهی اوقات ما اشتراک‌های شبکه‌های اجتماعی خود را برای دارایی‌های محتوایی “مهم” ذخیره می‌کنیم و پست‌های کم ارزش وبلاگ را فراموش می‌کنیم. آیا این پست را در تلگرام، توییتر، لینکدین، فیسبوک و هر شبکه اجتماعی مرتبط دیگری برای مخاطبان هدف خود به اشتراک گذاشته‌اید؟ چه زمانی؟ در چه بازه زمانی؟

۱۲- تأثیرگذارندگان را درگیر کنید

آیا تأثیرگذاران خود را برای به اشتراک گذاشتن پست وبلاگ در شبکه‌های آنها تشویق کرده‌اید؟ چه زمانی؟ با چه بازه‌ای؟

بخش سوم : ایبوک های خود را گسترش دهید

اکنون اجازه دهید روش مشابه را برای محتوای طولانی‌تر مثل ایبوک ها، راهنماهای فنی یا ورک بوک ها اعمال کنیم. در این حالت، ما از این دارایی‌های طولانی، چکیده‌های کاربردی ایجاد می‌کنیم.

۱۳- از ایبوک ها، اینفوگرافیک بسازید

مفاهیم کلیدی را از محتوای طولانی بیرون بکشید و داستان را در ایفوگرافیک نمایش دهید. می‌توانید این اینفوگرافیک ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. اینفوگرافیک ها می‌توانند در داستان‌گویی در تمام  مقاطع کمک کنند، خواه در قسمت مشتریان بوده و یا حتی در ارتباطات پیش یا پس از فروش باشد. وقتی شما یک اینفوگرافیک متقاعدکننده ساختید، از آن در فرایند فروش خود استفاده کنید.

18 نکته کاربردی در بازاریابی محتوا

۱۴-از تصاویر، چارت ها و جدول‌ها هم در ایبوک استفاده کنید

شما بی‌شک از منابع برای ساخت تصاویر گویا، چارت ها و جدول‌ها استفاده می‌کنید تا مفاهیم را بهتر منتقل کنید.

۱۵-می‌توانید ایبوک ها را به پست‌های وبلاگ تبدیل کنید

آیا این موضوع می‌تواند به عنوان ۳ یا ۴ پست در وبلاگ منتشر شود؟ اغلب، یک ایبوک از تعداد اندکی پست‎های مشهور وبلاگ گرفته می‌شود. به یاد داشته باشید تا به طور معکوس هم بیاندیشید- “چطور می‌توانم این ایبوک را به چند بخش تبدیل کنم تا داستان را در چند بخش تعریف کنم؟”

۱۶-با یک شخص سوم کار کنید

مشابه وبینارها، ناشران ثالث می‌توانند منابع خوبی برای انتشار ایبوک های شما باشند. ناشران اغلب رابطه‌ی متفاوتی با مخاطبان هدف شما دارند زیرا آنها در تلاش‌اند تا آموزش بدهند، نه اینکه محصول شما را بفروشند. این به مشتریان هدف شما کمک می‌کند تا محتوای تولیدشده را به عنوان یک اطلاعات صنعتی قابل‌اعتماد و با منبع معتبر ببینند.

حتماً بخوانید :  7 اصل مهم برای مدیریت ارتباط با مشتری در شبکه­ های اجتماعی

۱۷-بازاریابی مشارکتی با یک شریک

با یک شریک برای به اشتراک‌گذاری محتوای یکدیگر همکاری کنید. شاید شما بتوانید محتوای همدیگر را در خبرنامه ایمیلی خود منتشر کنید یا آن را در شبکه اجتماعی ارسال کنید.

۱۸-متنی برای نمایش عمومی

می‌توانید محتواها و متن‌های کلیدی ارائه‌شده توسط مدیرعامل، یا اعضای تیم را به اشتراک بگذارید. متن‌های بسیار خوبی می‌تواند در یک سازمان وجود داشته باشد، اما به راحتی توسط حامیان کلیدی برند که هر روز با تماشاگران و مشتریان در ارتباط‌ اند نادیده گرفته‌شده و استفاده نمی‌گردد.

تیم خود را تشویق کنید تا روش‌های استفاده مجدد از هر قسمت اصلی محتوا، که توسط شرکت شما خلق شده است را بیابند. تصور کنید به تیم خود “مرخصی خلق محتوا ” یک ماهه می‌دهید. برای یک ماه، تیم خود را به چالش بکشید تا محتوای جدیدی ایجاد نکنند. آنها فقط اجازه دارند محتوا را از گسترش دادن محتواهای موفق موجود ایجاد کنند. تعجب خواهید کرد اگر ببینید چه قدر می‌توانید محتوای بیشتری تولید کنید.

شما با استفاده مجدد از محتوای خود در جهت تولیدی حتی مفیدتر، سودمندی کلی برنامه‌های بازاریابی محتوا را توسعه می‌دهید و این کار منافع زیادی برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.

۱۸ نکته کاربردی در بازاریابی محتوا
امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فرنوش بدیعی

من فارغ التحصیل مدیریت اجرایی هستم و معتقدم نویسندگی و ترجمه از راه هایی که می تونیم با استفاده از اون دانشمون را بالا ببریم و این دانش رو به دیگران هم منتقل کنیم. اولین ترجمه ام مربوط میشه به دوران تحصیلم در دانشگاه و از اون زمان به این کار علاقه پیدا کردم. بیشتر به حوزه هایی علاقه دارم که به کار و تحصیلاتم مرتبط باشه مثلا موضوعات منابع انسانی و ارتباط با مشتری. امیدوارم مقاله هام برای شما مفید و موثر باشند.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/wvZBE
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *