بازاریابی و فروش محصول جدید

۱۵ گام تا بازاریابی و فروش محصول جدید

۱۵ گام تا بازاریابی و فروش محصول جدید » تنها تفاوت بین محصولات موفق و نوآوری­‌های ناموفق در شیوه بازاریابی و فروش محصول جدید است. بسیاری از مخترعان و نوآوران ایده­‌های خوبی را در ذهن دارند، اما توانایی تبدیل این ایده­‌ها از یک فکر خلاقانه به محصولی قابل فروش را ندارند، چون این کار ارتباط نزدیکی با نوآوری دارد. شما باید یاد بگیرید که محصول خود را به گونه­‌ ای طراحی کنید که فروش داشته باشد و به عبارتی ساده مردم حاضر باشند برای آن پول پرداخت کنند. برای به روز بودن در حوزه کسب و کار باید آزمون و خطاهای زیادی انجام دهید تا در نهایت به شرکتی موفق تبدیل شوید.در ادامه راهکارهایی درباره بازاریابی و فروش محصول جدید ارائه خواهیم داد، با مدیرنو همراه باشید.

بازاریابی از سلسله اقداماتی نشأت می گیرد که هر بخش آن دارای قوانین خاص خود است. در مقاله “مفاهیم اولیه بازاریابی و انواع آن ” از مدیر نو، به توضیحات در این زمینه می پردازد.

بخش اول

طراحی یک محصول

بازاریابی و فروش محصول جدید

۱-نیازهای مصرف کننده را شناسایی کنید

یکی از تفاوت­‌های بنیادین بین یک محصول شکست خورده و یک محصول پر فروش در درک و پاسخگویی به نیاز مصرف کننده است. به عنوان یک کارآفرین مشتاق و نوآور، هدف شما این است که محصولی تولید کنید که مردم حتی نمی‌­دانند به آن نیاز دارند.(یعنی شناسایی نیاز قبل از فراگیر شدن) چه چیزی در بازار وجود ندارد؟ مردم به چه چیزهایی نیاز دارند؟

– هیچ راه آسان و میانبری برای پاسخ به این سوالات وجود ندارد، در غیر این صورت همه ما تاکنون میلیونر بودیم. همیشه یک دفتر برای نوشتن ایده­‌های جدید با خود داشته باشید، و حساب زمان­‌هایی را که از چیزهای کوچک و جزئی نا امید شده­‌اید و ناگهان ایده­‌ ای به شما الهام شده را داشته باشید. شاید در زیر نور خورشید دراز کشیده­­‌اید و در نگه داشتن کتاب خود در بالای سرتان دچار مشکل اید؟ حال چه محصول ساده­‌ای نیاز شما را برطرف خواهد کرد؟

– شاید طرح پرسشنامه کار میانبری مؤثر به نظر برسد، اما رأی گیری و نظر خواهی از مصرف کنندگان در مورد محصولات خاص مورد علاقه شان چندان راحت نیست. اگر مردم می­‌دانستند که کدام محصول را می­‌خواهند، همه ما میلیونر شده بودیم.

در مقاله ” با ۵ قانون طلایی بازاریابی پیشرو شوید ” به قوانینی اشاره می شود که احتمالاً هیچ گاه تغییر نخواهند کرد زیرا آنها به سختی در روانشناسی مشتری ریشه کرده  و برای استراتژی های کسب و کار، توسعه ی محصول و خصوصاً برای رشد، پیامدهایی دارند که می توانند مجموعه شما را در بازاریابی پیشرو نمایند.

بازاریابی و فروش محصول جدید

۲-با طراحان همکاری کنید.

اینکه ایده­‌های نو و جدید مثلاً در مورد هاوربرد (دستگاهی شبیه اسکوتربرقی) به ذهن شما خطور می­‌کند بسیار خوب است اما، همزمان باید بتوانید آن را به بهترین شکل طراحی کنید. بسته به توانایی مهندسی شما، شاید نیاز داشته باشید با طراحان و مهندسان همکاری کنید تا بتوانید نمونه اولیه ایده خود را ایجاد کنید.

– نظرات و تصورات خود را در مورد محصول روی برگ‌ه­ایی بنویسید، اما باید در مقابل نگرانی­‌های عملی انعطاف پذیر باشید. شاید در این لحظه تکنولوژی هاوربرد برای شما کمی پیچیده باشد، اما کسی را پیدا می­‌کنید که در طراحی همه جانبه بازی­‌های کامپیوتری تبحر دارد. و اینگونه به طراحی یک هاوربرد سه بعدی می­‌رسید.

– سعی کنید محصول را خودتان طراحی کنید. طراح سیستم Revolight (چراغ های مخصوص روی دوچرخه)، که یک خلاقیت و نوآوری در سیستم روشنایی دوچرخه به حساب می­‌آید، نمونه اولیه آن را در گاراژ خانه­‌اش طراحی کرد، و از طریق اینترنت به پول زیادی دست یافت. مهارت­‌هایی که ندارید را یاد بگیرید و خودتان آن­‌ها را امتحان کنید.

بازاریابی و فروش محصول جدید

۳-گزینه­‌ها و شرایط مختلفی را در نظر بگیرید.

یک مبتکر و نوآور خوب به فکر محصولی عالی است تا نیازهای مصرف کننده را بر طرف کند. سعی کنید موضوع موردنظرتان را از زوایای مختلف بررسی کرده و برای برطرف کردن مشکلات احتمالی تا جای ممکن روش­‌ها و راه­‌های جایگزین را نیز در نظر بگیرید. تنها به یک مدل برای کار اکتفا نکرده و سعی کنید مدل­‌های بیشتری را بوجود آورید تا درصورت شکست هر پروژه، جایگزینی برای آن داشته باشید.

حتماً بخوانید :  این دو اشتباه را در مورد ایده هایتان تکرار نکنید

در مقاله “ ۶ اشتباه مرگبار بازاریابی ” از مدیرنو، شما را با ۶ اشتباه  رایجی  آشنا می کنیم که اغلب بازاریابان حتی آنهایی که کاملا خود را حرفه ای می دانند در ملاقات های حضوری با خریداران مرتکب شوند.

– بار دیگر تکرار می­‌کنم که به شرایط نیاز به محصول توجه داشته باشید. اگر برای کتاب خواندن در هنگامی که در آفتاب دراز کشیده­‌اید مشکل دارید، به طور خودکار به فکر یک نگهدارنده برای کتاب می­‌افتید که روی قفسه سینه قرار می­‌گیرد، اما محافظ­‌های چشمی که برای خواندن طراحی شده­‌اند چه؟ یا جایگزین­‌های دیجیتالی؟ در مورد نگه داشتن صفحات به دور از گرد و خاک چه فکری می­‌کنید؟

بازاریابی و فروش محصول جدید
۴-بودجه لازم برای ساخت نمونه اولیه را مهیا کنید.

یکی از راه­های بسیار عالی برای تأمین بودجه تولید نمونه اولیه و یا تولید انبوه محصول، جمع سپاری یا انبوه سپاری است. جمع سپاری نوعی برون سپاری است که به گروه فراوانی از افراد ناشناخته انجام می‌­گیرد و نه به شرکت یا سازمانی خاص. می توانید برای این کار در اینترنت فراخوان عمومی انجام دهید. Kickstarter، GoFundMe و سایت­‌های دیگر جمع سپاری از روش­‌های عالی برای دریافت پول نقد لازم برای تولید محصول هستند. (می‌توانید به سایت های داخلی مانند ستاک مراجعه کنید)

– اگر سابقه خوبی در توسعه و تولید محصولات ( بازاریابی و فروش محصول جدید ) داشته باشید، می­ توانید محصول خود را به سرمایه گذاران نشان دهید و بر اساس سابقه خود مقداری پول از آنها تامین کنید.

بازاریابی و فروش محصول جدید

۵- یک نمونه اولیه ایجاد کنید.

پس از اینکه چند ایده خوب به ذهنتان رسید و با یک طراح یا گروه کوچکی از طراحان برای طراحی این ایده­‌ها همکاری نمودید ، نمونه اولیه­‌ای را تهیه کرده و شروع به تست آن نمایید. با توجه به ماهیت نمونه اولیه شما، تست آن ممکن است سریع انجام شود یا اینکه مدتی به طول بیانجامد. هنگامی که کار را شروع کردید باید برای توسعه و تست محصول خود آماده باشید.

بخش ۲  بازاریابی و فروش محصول جدید

تست و آزمایش محصول خود

بازاریابی و فروش محصول جدید

۱-خودتان از محصول استفاده کنید.

از آنجایی که اولین کسی بودید که به فکر ایجاد این محصول افتادید، باید اولین نفری هم باشید که آن را امتحان می­‌کند. خودتان محصول را تست کرده و ببینید چگونه کار می­‌کند. حواستان به محدودیت­‌ها و مشکلات جزئی پیش رو، و عناصری از محصول که نیاز به تغییرات جزئی و بهبود دارند باشد و زمان زیادی را صرف استفاده و فکر کردن به محصول خود و بهینه سازی آن کنید.

– در هنگام استفاده از محصول، یک دفترچه یا دستگاه ضبط صدا را همراه خود داشته تا بتوانید تجارب خود در مورد محصولی که در حال استفاده هستید را در جایی ثبت کنید. شاید بعدها با استفاده از آنها بتوانید تمام مشکلات و نکات خوب این محصول را به خاطر بیاورید.

– فقط از محصول استفاده نکنید، بلکه از آن سوء استفاده کرده و در بدترین شرایط از آن نگه داری کنید. اگر به فکر تولید انبوه این محصول هستید، باید بفهمید که این محصول چگونه ساخته شده، و اینکه آیا آنقدر تحمل و استحکام دارد که در صورت پرتاب شدن، افتادن، و دیگر حوادثی که ممکن است صاحب آن در واقعیت بر سر محصول بیاورد، باز هم سالم باقی بماند؟ یا اینکه شکننده است؟ آیا می­‌توان آن را تقویت کرد و بهبود بخشید؟

بازاریابی و فروش محصول جدید

۲-یک مخاطب یا شنونده پیدا کنید.

این مبحث یکی از مهم­ترین و اصلی ترین بخش­‌ها در توسعه یک محصول است. چه کسی محصول شما را می­‌خرد؟ چه کسانی مشکلات و نیازهایی همانند شما داشتند که این محصول قادر به رفع آنهاست؟ مرحله بعدی در این فرایند این است که از مردم بخواهید محصول شما را استفاده کرده و نظرات و بازخوردهایشان را ارائه دهند، تا شما بتوانید با استفاده از معیارهای مختلف، مخاطبان خود را تعریف کنید:

حتماً بخوانید :  آیا در فروش متقاعد کننده هستیم یا متقاعد شونده؟

– رده سنی

– وضعیت اجتماعی و اقتصادی

– میزان تحصیلات

– سرگرمی­‌ها و علایق

– تعصبات و عقاید

بازاریابی و فروش محصول جدید

۳- یک سری آزمون­ انجام دهید.

محصول خود را به گروهی از مردم نشان داده، اجازه دهید آن را امتحان کنند، و به آنها فرصت دهید تا بازخوردها و نظرات خود را ارائه کنند. این کار می­‌تواند کاملاً غیر رسمی انجام شود مثلاً برخی از نوشیدنی­‌های خانگی خود را به دوستان و خانواده داده و نظر آنها را می­‌پرسید، یا می­‌تواند رسمی باشد، مثلا یک جلسه گروهی متمرکز با یک سری از گروه­‌های مختلف برگزار شود تا محصول را امتحان کنند.

– اگر می­‌خواهید یک جلسه نظرخواهی غیر رسمی داشته باشید، باید با آن به همان جدیت تهیه ضمانت­نامه­‌ای برای محصول خود نگاه کنید. خانواده و دوستان شما شاید از روی مهربانی بگویند که نوشیدنی شما خوشمزه است، اما بهتر است آن را به برخی از کسانی که به نوشیدنی ها علاقه دارند نیز نشان دهید و نظر آنها را بپرسید تا مطمئن شوید محصول خوبی تولید کرده­‌اید.

– اگر گروهی رسمی برای تست محصول تشکیل داده­‌اید، بهتر است محصول خود را با گروه­‌های مختلفی از مردم امتحان کنید. مخاطبان ما ممکن است کمی متفاوت­تر از آن چیزی باشند که شما تصور می­‌کنید. به بازخورها و نظرات به خوبی گوش دهید و آنها را جمع آوری کنید.

بازاریابی و فروش محصول جدید

۴- انتقادها را جمع آوری کنید.

همانطور که محصول خود را بیرون می­‌دهید و آن را به مصرف کنندگانی ناشناس معرفی می­‌کنید، زمانی به جمع آوری بازخوردها و نظرات دست اول اختصاص دهید. بررسی­‌ها و نظر سنجی­‌های نوشته شده را بخوانید، مصاحبه کنید، با دقت به بازخورها و نظرات دیگران گوش دهید. اغلب یکی از تفاوت­‌های بین یک محصول محبوب و محصولی که طرفدار کمی دارد، توانایی سازنده آن در ترکیب و استفاده از بازخوردها در توسعه محصول است.

– در برخی موارد، شاید بهتر باشد اجازه دهید شخصی دیگر نظرات و بازخوردهای تست کنندگان محصول شما را جمع آوری کند. شما ممکن است تلاش کنید در مقابل انتقادات از محصول‌تان دفاع کنید، به همین دلیل شخصی که بی طرف است راحت­‌تر می­‌تواند این بازخوردها را جمع آوری کند.

بازاریابی و فروش محصول جدید

۵-محصول خود را اصلاح کنید.

استیو جابز یک مخترع مشهور نبود، بلکه در اصلاح و دستکاری­‌های جزئی ایده و محصولات خود نابغه بود. بهترین محصولات معمولاً از رویکردی رو به جلو به دست نمی­‌آیند، بلکه حاصل تعییرات کوچک و جزئی هستند که یک ابداع یا نوآوری خوب را تبدیل به محصولی عالی می­‌کنند که قابل فروش است. بازخوردها و نظراتی که درباره محصول خود می­‌گیرید با تغییرات جزئی و اصلاحاتی که در نسخه­‌های بعدی آن ایجاد می­‌کنید ترکیب کنید تا آن را از محصولی خوب به محصولی عالی تبدیل کنید.

احتمالا بازخورها و نظراتی که جمع کرده­‌اید ایده­‌های خوبی در مورد راه­‌های بهبود و تغییر محصول به شما نمی­‌دهد، اما شما می­‌توانید به انتقادهایی که می­‌شود گوش دهید و فکری درباره رفع این مشکلات و انتقادها بکنید. آیا مردم فکر می­‌کنند طرز استفاده از نگهدارنده کتاب شما کمی پیچیده است؟ چطور می­‌توانید کار با آن را راحت­‌تر کنید؟

بخش ۳ بازاریابی و فروش محصول جدید

توسعه محصول

بازاریابی و فروش محصول جدید

۱- بودجه­ ای عملیاتی در نظر بگیرید.

قبل از اینکه بودجه‌ی مورد نیاز برای شروع تولید محصول خود را تأمین کنید، باید بودجه­‌ای عملیاتی برای موقعی که محصول خود را تثبیت کردید در نظر بگیرید. برای رشد کسب و کار و حرکت به سمت بهره‌­وری به چه چیزهایی نیاز دارید؟ برای حفظ یک شرکت در حال کار به چه چیزهایی نیاز دارید؟ احتمالاً باید تمام موارد زیر را در نظر بگیرید:

حتماً بخوانید :  18 نکته کاربردی در بازاریابی محتوا

– هزینه عملیات

– مخارج کلی

– هزینه­‌های خارجی

– مخارج کارکنان

بازاریابی و فروش محصول جدید

۲-یک طرح بازاریابی برای محصول خود تهیه کنید.

هنگامی که شروع به تولید محصول کردید، باید استراتژی‌­هایی برای بازاریابی و فروش محصول جدید به سرمایه گذاران و در نهایت به مشتریان پیدا کنید. نقاط قوت فروش و مزیت­‌های محصولتان چیست؟

– بهتر است هرچه زودتر و قبل از مراجعه به آژانس­‌های تبلیغاتی درمورد استراتژی‌­های بازاریابی خود فکر کنید. بهترین محصولات بر پایه سودمندی و نقاط قوتشان فروش می­‌روند. محصولات خوب با توسعه و اطلاع رسانی خوب، به فروش می­‌رسند و بهترین تبلیغ برای یک محصول کیفیت خوب آن است. از طرفی بازهم اهمیت بازاریابی و فروش محصول جدید بر پایه راهکارهای اصولی مطرح می شود، اینکه تسلط شما بر این حوزه چه اندازه است رابطه مستقیمی با موفقیت یا شکست محصول جدیدتان دارد.

بازاریابی و فروش محصول جدید

۳-محصول خود را به سرمایه گذاران ارائه دهید.

برای تولید انبوه به سرمایه اولیه نیاز دارید. و برای تهیه این پول باید محصول جدید خود را به سرمایه گذارانی که برای حمایت از شما حاضر به پرداخت این پول هستند، ارائه دهید. هرچه مدل­ کاری و ایده‌­های مناسب و بهبود یافته شما بهتر باشد، امنیت مالی بیشتری خواهید داشت و زودتر کسب و کار خود را شروع می­‌کنید.

بازاریابی و فروش محصول جدید

۴-معیارها و ضوابطی برای کنترل کیفیت ایجاد کنید.

هنگامی که توانستید سرمایه مالی مورد نیاز را فراهم کرده و کسب و کار خود را شروع کنید، بسته به محصولی که می‌­خواهید بفروشید با مشکلات تولیدی فراوانی روبه رو خواهید شد که باید آنها را بر طرف کنید. از نقطه نظر توسعه محصول، یکی از نکاتی که باید همیشه به آن توجه داشته باشید کنترل کیفیت است. شما چه استانداردهایی را برای کنترل کیفیت محصول رعایت می­‌کنید؟ برای صرفه جویی در هزینه­‌ها حاضرید بر سر چه چیزهایی سازش کنید و از چه چیزهایی چشم پوشی کنید؟

– در هنگام تولید محصولات خود دستورالعملی برای اندازه گیری کیفیت آن تعیین کنید. شما همیشه آنجا نیستید و ممکن است در هنگام اندازه گیری کیفیت و تست محصول حضور نداشته باشید، پس لیستی از مواردی که باید بررسی شوند تهیه کرده و آن را به کسی بدهید تا به جای شما کیفیت محصول را بررسی کند.

بازاریابی و فروش محصول جدید

۵- به ارزیابی و نوآوری محصولات خود ادامه دهید

بسیار مهم است که در کنار پیشرفت کسب و کار خود، نیم نگاهی به بازاریابی و فروش محصول جدید و آینده  آن نیز داشته باشید. برای اینکه بتوانید محصول خود را در بازار حفظ کنید چه کارهایی باید انجام دهید؟ چطور باید نوآوری انجام دهید تا خود را در بازار حفظ کنید؟ چه چیزهایی ممکن است در بازار تغییر کند و این تغییرات احتمالی چه تأثیراتی بر کسب و کار شما خواهد داشت؟ چطور باید بازاریابی و فروش محصول جدید خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید؟ بهتر است که این تغییرات را قبل از وقوع آنها پیش بینی کرده، تا بتوانید محصول خود را با قدرت بیشتری در بازار نگه دارید.

[site_source_shortcode url=”http://www.wikihow.com/Develop-a-Product”]wikihow[/site_source_shortcode]

۱۵ گام تا بازاریابی و فروش محصول جدید
امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

ریحانه خالقی زاده

کارشناس ارشد ریاضی کاربردی و الان هم دانشجوی ارشد زبان هستم. به زبان انگلیسی و مترجمی علاقه زیادی دارم و ترجمه برام لذت بخشه. مباحث مربوط به کسب و کار، بازاریابی و برندینگ برای من جذابه و امیدوارم که مقالاتم برای دیگران هم مفید باشه.
Avatar

جدیدترین مقالات :ریحانه خالقی زاده (نمایش همه )

لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/d13HQ
4 پاسخ
  1. Avatar
    علیرضا منصوری گفته:

    سلام من منصوری هستم ازساکن کانادا سوالی داشتم اگه امکان دا اینجا برند های معروفی وجود دارد که در سراسر کانادا و امریکا شناخته شده است و خرید از این برندها ,کلاس و دسیپلین خاصی دارد ولی
    کیفیت کمتری از یک بیزینس تازه کار دارد.
    ۲.در مورد رفتار مردم صحبت می کنم.
    ۳.مطمعا مشتری برندها بیشتر است.
    ۴. تزیینات و موقعیت تقریبا یکسانی دارند.
    در مونترال در یک مسیر تردد بطور میانگین بیشتر بیزنس ها رستوران یا کافی شاپ هستند . ولی یکی مشتری براش صف کشیده که حتی اصلا تابلو و اسم هم نداره ولی دیگری که وضعیت مناسبتری داره سه چهار تا بیشتر مشتری نداره.
    اینجا بیزینس های ایرانی برای اینکه بتوانند موفق بشوند گروه های مختلف بیزینسی تشکیل داده و از هم حمایت می کنند تا زمانیکه مشتری خارجی نداشته باشند وضعیت به همین شکل است.
    هنوز شیوه صحیح تبلیغات اینجا را متوجه نشدم. که چطور میشه در ابتدای کار فکر مشتری جدید را مشغول و متوجه کرد.
    در اینجا قدیمی ترین رستوان شهر با وجود دکوراسیون سطح پایین باکلاس ترین و گرانترین هستند.
    مشکل اصلی برای هر بیزینس شروع خوب است اگه شروع خوبی نداشته باشند نابود میشن. سوال من بیشتر برای تبلیغات موفق و جلب کننده مشتری که از این بحران عبور کنم.
    چطور می توان تمایلات مصرف کننده را عوض کرد. ۵ ساله از یک کاف شاپ یا یک برند خرید میکنه باوجود اینکه میفهمه کیفیت برند کمتر شده باز ادامه میده ازش سوال میکنی چیزی برای گفتن نداره.
    بسیار متشکرم

    پاسخ
    • Avatar
      مدیرنو گفته:

      در صنعت رستوران و کافی شاپ ها (خصوصا برندهای با قدمت بالا) علاوه بر کیفیت، قدمت برند نیز از اهمیت بالایی در وفاداری مشتریان برخوردار است.حس نوستالوژی در مشتریان این اماکن از پتانسیل به مراتب قوی تر از کیفیت متوسط آنها برخوردار است.
      در حوزه کسب و کارتان باید به دنبال ارائه حس مطلوب و خاص خود باشید، چون ورود در جنگ کیفیت نمی تواند برایتان مثمر ثمر باشد،چون إثبات کیفیت نیازمند گذشت زمان و تجارب مشتریان است و در مقابل مزیت قدمت آنان نیز حربه ای ندارید.
      قبل از اقدام به فعالیتی در حوزه تبلیغات و توسعه برند خود، پیشنهاد می کنیم در ابتدا اقدام به بنچ مارک و تحقیقات بازار کنید.
      فعالیت های هریک از رقبای اصلی را رصد و به صورت نقاط قوت و ضعف مکتوب کنید. پس از آن روشهای آنان و حتی نوع روابط آنان را نیز بررسی کنید.
      خاطرنشان می کنم، در تحقیقات بازار خود به تمام موارد و شاخصه های آنان توجه داشته باشید.(از مراکز تامین مواد اولیه تا رنج سنی مشتریان آنان و حتی سن و مدت زمان همکاری همکاران شاغل در این مراکز)
      هیچ راهکاری را قبل از تحقیقات بازار نمی توان تجویز کرد و پیشنهاد می کنیم شما نیز دست به اقدامی نزنید.
      موفق باشید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *