بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی

بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی چه تفاوت هایی دارند؟

اغلب مردم تفاوت بین بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی  را نمی دانند. این یعنی آنها ارزش هر یک از روش ها را نمی دانند. کلمه های بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی هنوز به جای هم استفاده می شوند این کار می تواند باعث تداخل شرح وظایف شود. با این حال اگر می خواهید بیشترین بازدهی را از کمپین تلفنی خود داشته باشید، داشتن اطلاعات درباره تفاوت ها و چگونگی استفاده مفید از آنها برای کمک به کسب و کارتان حیاتی است.

یکی از بزرگترین ابهامات، در تاریخچه استفاده از این مفاهیم وجود دارد. اینکه به طور سنتی، فروش تلفنی (یک مفهوم قدیمی تر) به عنوان فعالیتی مجزا استفاده می شد. در مقایسه، بازاریابی تلفنی یک مفهوم جدیدتر بوده و اغلب به عنوان یک مفهوم متغیر استفاده شده که یکی از مؤلفه های آن شامل فروش تلفنی نیز بود.

امروزه بسیاری از متخصصین صنایع، مفهوم بازاریابی تلفنی را برای یکی کردن تمام فعالیت های تلفنی برای ارتباط با مشتریان(بالقوه) به کار می برند. این کار شامل آگاه کردن مشتریان از محصول، خدمات، فرصت ها، نظرسنجی از مشتریان معین، ارائه اطلاعات، انجام تحقیقات بازاریابی و فروش محصولات و خدمات به مشتریان جدید می شود. بنابراین بازاریابی تلفنی تبدیل به مفهوم جامعی شد که شامل فروش تلفنی و سایر حوزه های مرتبط می شود.

اجازه ندهید این موضوع، بیش از این شما را دستخوش تشویش سازد؛ بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی به وضوح فعالیت های متفاوتی هستند. زمانی که به دنبال استفاده از یک خدمت خاص برای کسب و کار خود هستید، تفاوت های کلیدی زیر باید در ذهن سپرده شوند:

بازاریابی تلفنی خدمتی است که از طریق تلفن باعث ایجاد سود، فرصت، اطلاعات، بازخورد مشتری و قرارهای ملاقات می شود.

فروش تلفنی خدمتی است که از طریق تلفن، محصول یا خدمت شما را مستقیماً می فروشد.

بازاریابی تلفنی باعث ایجاد یک چشم انداز شده و از طریق آن به مشتریان اجازه می دهید درباره ی چیزهایی که برای ارائه کردن دارید اطلاعاتی داشته باشند و موقعیتی برای مشتریان و کسب و کارها ایجاد می کند. فروش تلفنی این موقعیت ها را برای کسب کار شما به تجارت تبدیل می کند.

اکنون که تفاوت اصلی بین دو فعالیت ارائه شده را دریافتید، می توانید خدمتی را انتخاب کنید که به شکل بهتری نیاز شما را برآورده می سازد. انتخاب های شما مستقیماً به نتایج موردنظرتان بستگی دارد.

بازاریابی تلفنی چه کاری برای شما انجام می دهد؟

– بازاریابی تلفنی در یافتن مشتریان جدید یا ایجاد علاقه نسبت به برند، محصول یا خدمت از طریق ارائه مستقیم اطلاعات به مشتری، به شما کمک می کند.

– بهترین مشتریان بالقوه را برای تیم فروش تلفنی مشخص می سازد.

– به جای خرید اطلاعات، منابع معتبر تری برای تیم فروش تلفنی ایجاد می کند.

– کمپین های بازاریابی تلفنی خوب، باعث ایجاد کمپین های عالی فروش تلفنی می شود.

– بازاریابان تلفنی موفق، نیاز تماس های اولیه ی تیم فروش را مرتفع می سازد.

– هزینه های آموزش را کاهش می دهد- کارکنان موفق فروش تلفنی همیشه بازاریابان تلفنی خوبی نیستند؛ تفاوت های مهارتی وجود داشته و نیازمند شیوه ای متفاوت است.

حتماً بخوانید :  5 نگرش فروشندگان میلیونر

– به طور حرفه ای برند، محصول یا خدماتتان را به مشتریان بالقوه معرفی می کند.

– تماس های وارده، موقعیتی ایجاد کرده که می تواند در آینده به فروش منجر شود.

– تیم های بازاریابی تلفنی می توانند اطلاعات را جمع آوری کرده و درخواست های ساده را به فروش منجر کنند.

– تماس ها باعث ایجاد فعالیت های تحقیقاتی شده که می تواند مشتریان بالقوه را ایجاد کنند.

– بازاریابی تلفنی می تواند اغلب به عنوان فعالیتی آسان ظاهر شود. مشتریانی وجود داشته که درحال حاضر آماده خرید یک محصول یا خدمت بوده و نیازمند به انگیزش خاصی نیستند.

– ایجاد قرار ملاقات یک مهارت در روابط اجتماعی است. بازاریابان تلفنی باتجربه، ملاقات های قوی تری ایجاد می کنند.

– بازاریابی تلفنی، ملاقات با مشتریانی ایجاد می کند که دقیقا به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند.

– بازاریابی تلفنی باعث ایجاد رضایت شده و اغلب از نیازهای مشتریان فراتر می رود.

یکی از راه های بازاریابی مستقیم، بازاریابی تلفنی است که بهره گیری صحیح از تلفن علاوه بر نکات گفته شده در راستای مدیریت زمان نیز به بازاریابان کمک می کند. در مقاله “تاکتیک های موثر در بازاریابی تلفنی” به بازاریابی تلفنی و مهارت های لازم برای نیل به موفقیت در مذاکرات تلفنی پرداخته شده است.

فروش تلفنی چه کاری برای شما انجام می دهد؟

– اگر درحال حاضر اطلاعات مشتریان را دارید نیازمند شخصی می باشید که مصرانه و پیگیرانه آن مشتریان بالقوه را به خریدار تبدیل کند.

– یک تیم فروش تلفنی آموزش دیده نرخ تبدیل یا conversion rate شما را افزایش داده درحالی که هزینه هر فروش را کاهش می دهد.

– از یک تیم تخصصی فروش تلفنی انتظار می رود مشتریان بالقوه ی سرسخت را به خریدار تبدیل کنند.

– کمپین های فروش تلفنی که خوب طراحی شده اند، به اطلاعات دقیق مشتریانی واکنش نشان می دهند که توسط کمپین های بازاریابی تلفنی خوب سازماندهی شده، ایجاد شده باشند.

– فروش تلفنی موفق نیازمند تخصص خاصی می باشد. برون سپاری این تخصص هزینه ها را ذخیره کرده و میزان برآوردن نیازهای فعلی مشتریان را از طریق تیم فروش افزایش می دهد.

– اندازه کمپین فروش تلفنی شما را با بودجه تان متناسب می سازد.

– اولین تماس باید به صورت ویژه باشد، ایجاد مزاحمت برای مشتریان بالقوه را از طریق به کارگیری کسانی که در برقراری تماس اول ماهر هستند کاهش می دهد. این افراد حساس اما بسیار پیگیر هستند.

– مخارج رفت و آمد از طریق تیم فروش تلفنی کاهش می یابد.

– یک تاثیر حرفه ای از شرکت بر روی مشتریان بر جای می گذارد.

– اگر در صحبت با مشتری درباره محصولات و خدماتتان خوب عمل می کنید اما ارتباط و دلبستگی کمی بین شما وجود دارد باید از بازاریاب تلفنی کمک بگیرید.

– اگر در جذب مشتریان بالقوه عالی عمل می کنید اما تبدیل آن مشتریان بالقوه به تجارت برای شما سخت است، نیازمند فروشنده تلفنی هستید.

البته خدمات بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی می تواند ترکیب شده و از طریق یک شرکت انجام شود و از آنها به عنوان یک تیم مشترک برای فعالیت های استراتژیک استفاده کرد. یک خدمت می تواند اطلاعاتی درباره مشتریان بالقوه ایجاد کند و خدمت دیگر آن مشتریان بالقوه را به خریدار تبدیل سازد. بازاریابان تلفنی قرار ملاقات تنظیم می کنند و کارکنان فروش تلفنی به معامله پایان می دهند.

حتماً بخوانید :  درک مفاهیم رفتار مصرف‌کننده برای بازاریابان چه منافعی دارد؟

پکیج آموزشی زیر را از دست ندهید :

زمانی که بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی با یکدیگر فعالیت می کنند، برنامه ریزی، هماهنگی و متناسب کردن رویکردهای آنها، نتایج شگرفی ایجاد می کند. مزیت اصلی استفاده از یک تیم برای داشتن جریان ثابتی از مشتریان بالقوه و تیم دیگر برای تبدیل آن مشتریان بالقوه، منجر به کیفیت ارتباطات و تعاملاتی می شود که هر دو تیم را مطمئن می سازد که به یک هدف و مشتری خدمات می دهند.

دستیابی به موفقیت به عنوان یک فروشنده ی تلفنی به نوع مکالمات و عبارات مورد استفاده تان بستگی دارد. گوش دادن به حرف های مشتری اغلب منجر به کشف اطلاعاتی کلیدی می شود که به شما در فروش کمک می کند. در مقاله “حذف عبارات نادرست در فروش تلفنی” از مدیرنو، اطلاعات مهمی در این خصوص ارائه شده است.

با این حال، همه شرکت ها نمی توانند طیف وسیعی از بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی را ارائه دهند. همیشه ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که بتواند کاملاً احتیاجات بازاریابی و فروش شما را پوشش دهد.

منبع : virtual-sales

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فرنوش بدیعی

من فارغ التحصیل مدیریت اجرایی هستم و معتقدم نویسندگی و ترجمه از راه هایی که می تونیم با استفاده از اون دانشمون را بالا ببریم و این دانش رو به دیگران هم منتقل کنیم. اولین ترجمه ام مربوط میشه به دوران تحصیلم در دانشگاه و از اون زمان به این کار علاقه پیدا کردم. بیشتر به حوزه هایی علاقه دارم که به کار و تحصیلاتم مرتبط باشه مثلا موضوعات منابع انسانی و ارتباط با مشتری. امیدوارم مقاله هام برای شما مفید و موثر باشند.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/gsVka
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *