شبکه های اجتماعی

۵ راه سریع و آسان برای افزایش فالوئرهای شبکه های اجتماعی

۵ راه سریع و آسان برای افزایش فالوئرهای شبکه های اجتماعی » بازاریابی شبکه های اجتماعی نمی تواند به یک پارامتر بستگی داشته باشد. بسیاری از کارآفرینان و بازاریابان که از این استراتژی آگاه اند، اغلب تاکید زیادی بر اهمیت دنبال کننده ها (فالوئر) داشته و هر کاری را برای افزایش دنبال کننده هایشان انجام می دهند. متاسفانه، دنباله روی از چندین راه، اغلب موجب کاهش کیفیت، تعهد و به طور کلی موجب ضعیف شدن شبکه اجتماعی خواهد شد.

با این حال اگر شما استراتژی های دیگرتان را بررسی کنید، مزایای متفاوتی برای جذب فالوئر بیشتر خواهید یافت. اشتباه اکثر افراد این است که برای همه فالوئرها ارزش یکسانی قائل شده و فکر می کنند که هر فالوئر جدید در شبکه های اجتماعی به اندازه فالوئرهای قبلی ارزش خواهد داشت. در واقع فردی که با برند و خدمات شما آشنایی دارد ارزش نسبتا زیادی داشته، با دیگران متفاوت بوده و مزایای زیادی برایتان به همراه دارد.

چطور می توانید فالوئر های وفادارتان را افزایش دهید؟ با پنج راهکاری که در ادامه به آنها می پردازیم، می توانید فالوئرهای شبکه های اجتماعی خود را دو برابر نموده، بدون اینکه  تعداد مخاطبان یا میزان مشارکت آنها را از دست بدهید.

۱- از مطالب با کیفیت بالا استفاده کنید.

اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی فالوئرهای بیشتری جذب کرده و یا توجه فالوئرهای فعلی تان را جلب کنید، باید محتواهای با کیفیت بالا و جذابی برای آنها تولید نمائید. ممکن است واژه کیفیت بالا برای شما کمی گنگ باشد، اما چیزی که شما به آن نیاز دارید، تمرکز بر محتواهای اورجینال و اصل،  قابل استفاده و قابل باز نشر کردن است. شما می توانید شروع خوبی داشته باشید اگر بتوانید با فالوئرهای خود نوعی ارتباط احساسی هم برقرار کنید. تولید چنین محتواهایی باعث درگیر شدن هرچه بیشتر فالوئرهای شما شده و به احتمال زیاد آنها محتوای شما را با دوستان و فالوئرهایشان به اشتراک می گذارند. این باعث می شود تا در این بازار شلوغ، خودتان را متمایز کنید.

شبکه های اجتماعی

۲- مرتباً در جامعه هدفتان به افراد جدیدتر دسترسی پیدا کنید.

چرا به این شبکه ها، “شبکه های اجتماعی” می گویند؟ چون مردم تمایل دارند در این کانال ها با دیگران ارتباط برقرار کنند. نگران این  نباشید افراد جدیدی که مد نظرتان است، هنوز شما را فالو نکرده اند، اما در شبکه های اجتماعی شرکت های دیگر در حال فعالیت اند. شاید شما باید به جای استفاده از برندینگ شرکتی از برندینگ شخصی استفاده کنید تا ارتباطی صمیمانه و دوستانه تر با آنها برقرار کنید.

با این تفاسیر، باید برای این پرسش که اشکال کارمان در شبکه‎های اجتماعی چیست و کجای راه را غلط می‎رویم، به فکر چاره‎ای باشیم. در مقاله ” ۸ راه حل برای چالش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی” از مدیرنو، با آزمون و خطا و پند گرفتن از تجربه ‏ها، در پاسخ به این سؤال، فهرستی را آماده کرده‎ایم که ۸ راهکار مؤثر برای مواجهه با شناخته شده‎ترین چالش‌های بازاریابی را در بر می‎گیرد.

۳- خودتان را درگیر بحث ها و مکالمات کنید.

مکالمه و گفتگو چیزی است که تمام مدت در اطراف شما، در هر نوع شبکه اجتماعی ای که فکرش را بکنید. در حال رخ دادن است، زمانی که به عنوان یک شرکت در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، بسیاری از این گفتگوها رخ می دهند. پس آن مکالمات را دنبال کنید . شما با افراد زیادی مواجه خواهید شد که درباره یک سوال، ایده یا محصول بحث و گفتگو می کنند. در مورد آن موضوعات، ایده ها و نظرات شخصی تان را بیان نموده و از این راه برند خود را به مخاطبان جدید معرفی نمائید.

حتماً بخوانید :  روش های کاربردی برای جذب فالوئرهای بیشتر در اینستاگرام

چطور شرکت ها می توانند هوادارنشان را به مشتریانی وفادار تبدیل کنند؟ چطور می توانید کسب و کار خود را بین تمامی رقبا متمایز کنید؟ چگونه با مدیریت محتوا، کاربران را از شبکه های اجتماعی به وب سایت خود جذب کنید؟ در مقاله “تبدیل طرفداران شبکه های اجتماعی به مشتری” از مدیرنو، به این سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

۴- با افراد تاثیر گذار ارتباط برقرار کنید.

افراد تاثیر گذار یکی از بزرگترین راه های جذب دنبال کننده هستند. آنها کاربران قدرتمند شبکه های اجتماعی اند  که قبل از شما به چند ده هزار یا چند صد هزار فالوئر دسترسی پیدا کرده و در حوزه کاری شما دارای شهرت بسیار زیادی اند. هر طور شده با آنها ارتباط برقرار کنید. این همکاری ممکن است در قالب  تولید محتوا، مصاحبه، تبادل دوطرفه و یا حتی یک مکالمه باشد.

 شما از طریق ارتباط با افراد تاثیر گذار، مخاطبانتان را افزایش داده و شهرت بیشتری کسب خواهید نمود. فقط به یاد داشته باشید که برای کسب نتایج، باید این ارتباطات را در بلند مدت حفظ نمائید.

۵- به فالوئرهای خود جایزه بدهید.

جایزه دادن یکی دیگر از قدم های مهمی است که بازاریابان از آن غافل می شوند. سعی کنید تا به فالوئرهای خود جایزه بدهید. شما می توانید یک تخفیف بزرگ ارائه دهید، یک محتوا یا متن ویژه را به طور رایگان عرضه کنید یا حتی می توانید وقت بگذارید و پاسخ تک تک توئیت ها یا کامنت های مخاطبانتان را بدهید. حس قدرادانی را در فالوئرهایتان ایجاد کنید، با این کار نه تنها آنها مدت طولانی تری  را در کنار شما خواهند ماند، بلکه بسیار علاقمند می شوند تا درباره شما به دوستان و خانواده شان بگویند، که این کار می تواند روی افزایش فالوئرهای های شما تاثیر به سزایی داشته باشد.

به یاد داشته باشید که در اینجا باید به کیفیت توجه داشته باشید، نه کمیت. توجه صرف به کمیت می تواند در طولانی مدت به شما آسیب وارد کند. شما نباید هیچ کدام از فالوئرهای خود را از دست بدهید، اما از طرفی هم  نباید به طور مداوم تعداد فالوئرهای خود را شمارش کنید و ببینید چه تعدادی را جذب کرده اید.

[site_source_shortcode url=”https://www.entrepreneur.com/article/276564″]entrepreneur[/site_source_shortcode]

امتیاز دهید
The following two tabs change content below.
Avatar

فاطمه معبودی

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و علاقه مند به حوزه های بازاریابی و فروش، اصول و فنون مذاکره و منابع انسانی هستم. تلاش من همواره بر این است تا با ترجمه و تالیف مقالات مرتبط، علاوه بر کسب دانش روز مدیریتی، به حل چالش های پیش روی مدیران پرداخته و نقش موثری در توسعه و پیشرفت کسب و کارها ایفا نمایم.
لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/i4nxN
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *