متقاعد کردن

آیا در فروش متقاعد کننده هستیم یا متقاعد شونده؟

آیا در فروش متقاعد کننده هستیم یا متقاعد شونده؟ » در این مقاله قصد داریم  با هنر متقاعد کردن آشنا شویم و اینکه چگونه دنیای مطلوب و دغدغه های مخاطب یا مشتری را تشخیص دهیم تا بتوانیم بهترین محصول را به هر شخص ارائه دهیم و خلاصه در یک کلام متقاعد کننده باشیم تا متقاعد شونده.

همه ما انسان ها به نحوی هر روز در حال متقاعد کردن یا متقاعد شدن هستیم. به نظر شما هنر متقاعد کردن چقدر در فروش و ارتباط موثر تاثیر گذار است؟ آیا میدانید بزرگترین فروشنده های دنیا از بهترین متقاعد کننده ها هستند؟

0000

متقاعد کردن در فروش یعنی چه؟

به نظر من متقاعد کردن یعنی ورود به دنیای مطلوب مخاطب، دنیایی که مخاطب ما حتی با فکر کردن در مورد آن لبخند زده، انرژی و انگیزه میگیرد.

پس در نتیجه ؛ وقتی ما یک نفر را متقاعد میکنیم تا حرفمان را گوش کند یا محصولی از ما بخرد یعنی به دنیای مطلوب مخاطب ورود کردیم و همینطور وقتی خودمان متقاعد میشویم یعنی به دنیای مطلوب ما ورود شده است.

اما دنیای مطلوب انسان ها کجاست؟

همانطور که تمام انسان های دنیا باهم تفاوت هایی دارند دنیای مطلوب آنان نیز تفاوت دارد. شاید دنیای مطلوب من زندگی آرام ، ویلایی در دل جنگل و دور از شلوغی هاست ، اما دنیای مطلوب شخصی دیگر زندگی پر از ارتباط ، خانه ای در طبقه چهلم برج، دوستان زیاد و جشن هایی با موزیک های پر انرژی باشد.

 دنیای مطلوب هر کسی میتواند دنیای متفاوتی باشد ، اما آنچه در دنیای مطلوب همه مشترک است آرزوها و هدف های ما انسان هاست.

حتماً بخوانید :  آیا کایزن همان بهبود مستمر است؟

با توجه به موارد گفته شده، اگر بتوانیم دنیای مطلوب مخاطب و مشتری خود را پیدا کنیم و فقط کمک کنیم به واسطه محصولمان یک قدم به سمت دنیای مطلبوش حرکت کند آن موقع میتوانیم مخاطب را متقاعد کنیم تا از محصول ما استفاده کند»

حال چگونه دنیای مطلوب مخاطب را پیدا کنیم؟

کافیست به مخاطب اجازه دهیم صحبت کند و ناخودآگاه از دغدغه هایش بگوید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد ، زمان هایی برای خرید لباس و پوشاک به مغازه ای رفته باشید و فروشنده آنقدر در مورد کیفیت و برند لباس ها برایتان توضیح داده که شما با بی حوصلگی و بی تابی از مغازه خارج شده اید ، کافی بود فروشنده به شما اجازه صحبت کردن میداد و خود فقط یک شنوده می بود، و در نهایت از صحبت های شما دغدغه هایتان را پیدا میکرد، شاید مهترین دغدغه شما برای خرید آن لباس کیفیت و برند آن نبوده وشاید مهمترین دغدغه شما رنگ آن لباس بوده و فروشنده نتوانسته این را تشخصیص دهد و فروشی اتفاق نیفتاده ؛ و شما در نهایت از فروشنده ای خرید کرده اید که در مورد رنگ لباس و زیبایی آن توضیح بیشتری برای شما داده است.

«لطفا شنوده خوبی باشید»

بهترین راه برای پیدا کردن دنیای مطلوب دیگران گوش کردن به صحبت های آنهاست ؛مخاطب، خودش دنیای مطلوبش را برای شما توصیف می کند.

 ۳ سوال مهم که باعث می شود مشتری یا مخاطب سریع تر و به راحتی از دنیای مطلوبش برای تو بگوید ؛

سوال اول)  از مخاطب بپرسید ؛ اگر به گذشته برگردی چه کارهایی را انجام نمی دهی ؟

حتماً بخوانید :  چگونه به طور هوشمندانه هدف گذاری کنیم؟

_مثلا مخاطب به شما میگوید ؛ که خیلی از کارها را انجام میدادم یا از خیلی فرصت ها استفاده میکردم.

«دغدغه این مخاطب ؛ زمان ، رشد و پیشرفت کردن است»

حال اگر ما محصولمان را جوری پرزنت کنیم که مخاطب احساس کند، با تهیه این محصول رشد و پیشرفت می کند یا از زمانش بهتر استفاده می کند، فروش اتفاق می افتد.

سوال دوم) از مخاطب بپرسید ؛ اگر بخواهی ۳  تغییر در کشورت ایجاد کنی که کشورت بهتر شود اون ۳ تغییر چیه؟

«سوالی که همه ما ایرانی ها دوست داریم از ما پرسیده شود و از قبل هم جوابش را اماده نگه داشته ایم»

_مثلا مخاطب به شما می گوید: تدابیری انجام خواهم داد که کودکان کمتر مورد آزار قرار بگیرند.

«دغدغه مخاطب شما حس امنیت است»

حالا زمان این است که ما با پرزنت محصولمان همزمان حس امنیت و از خدمات پس از فروش برای او بگویم.

سوال سوم) از مخاطب بپرسید ؛ چه چیزایی باعث میشود حس آرامش بیشتری داشته باشی؟

 _مثلا مخاطب به شما می گوید : زمانی که همه چیز سرجای خودش باشد و نظم برقرار باشد.

«دغدغه مخاطب شما  نظم و کیفیت است»

حال از کیفیت محصولاتان، از قانونی بودن و گارانتی آن صحبت کنید.

تجربه من نشان داده است که از هر انسانی این سه سوال پرسیده شود با کمال میل برایت صحبت میکند و از دنیای مطلوبش و دغدغه هایش برای تو میگوید و کافیست شما نیاز هایش را تشخیص دهید و چیزی که می خواهد بشنود را به آن بگویید …

حتماً بخوانید :  10 راهکار ساده در افزایش انگیزه کارکنان

پس در نتیجه هنر متقاعد کردن یعنی ابتدا شناخت نیاز، دغدغه و دنیای مطلوب مخاطب و بعد ارائه محصولی که او می خواهد یا شنیدن صحبتی که او نیاز دارد بشود.

جمله اخر : اگر میخواهی در آمد بیشتری داشته باشی تلاش کن دغدغه های بیشتری را حل کنی …

آیا در فروش متقاعد کننده هستیم یا متقاعد شونده؟
۴.۵ (۹۰%) ۲ رای
The following two tabs change content below.
محمد چمن سرا

محمد چمن سرا

کارشناس معماری و طراحی داخلی ۴ سال فعالیت در حوزه‌ فروش و بازاریابی مدرس دوره های NLP ، دوره های فروش ، مذاکره و متقاعد سازی . علاقه مند به آموزش و کسب مهارت های بهبود فردی و ارتباطی امروز رسالت وجودی خود را در آموزش برای کمک کردن به ساختن دنیای مطلوب تر میبینم
محمد چمن سرا

جدیدترین مقالات :محمد چمن سرا (نمایش همه )

لینک کوتاه این مقاله : https://modirno.ir/qc0xl
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *